Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Dacht wat gepost te hebben maar is blijkbaar  verdwenen.  Nog veel pijn hier en drukke dag gehad.  Wel het paard getraind maar aantal actieve stappen blijft achter. Morgen  beter hoop ik. Zo nog naar de bibliotheek dan zet ik de auto  even wat verder weg. 

Eten:  ik eet nog steeds af en toe " slechte " dingen. Anders  hou ik het niet vol. Maar  wel netjes binnen mijn calorieën beperking dus ik ben tevreden.

Ik kom terug van 6k hardlopen. Heerlijk.
van te voren zit ik mezelf zo in de weg (smoesjes verzinnen om niet te hoeven) en als ik dan eenmaal ren is het super fijn.

lientje69 schreef op 10-01-2025 om 17:54:

Eten: ik eet nog steeds af en toe " slechte " dingen. Anders hou ik het niet vol. Maar wel netjes binnen mijn calorieën beperking dus ik ben tevreden.

Dat is toch prima. Eten is eten en als het in je calorietekort past nog fijner. 

Wat rot JtM! Ik hoop dat het morgen beter zal gaan!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

10-01-2025 om 19:54

nog even een klein rondje gelopen. Moest even iets brengen bij een goede bekende, was een mooi loopje. Heerlijk weer, geen wind, wel koud, maar op een goede manier. 

RoosOpJeHoed schreef op 10-01-2025 om 10:54:

Ik kwam net dit tegen via Instagram en moest even aan wat mensen hier denken bij de eerste zin. Iets met dat je goede voornemens hebt en je partner chips gaat eten https://www.gezondheidsnet.nl/overgewicht-en-afvallen/what-the-hell-met-het-what-the-hell-effect?utm_medium=oneclickbio&utm_source=instagram&fbclid=PAY2xjawHtzK9leHRuA2FlbQIxMAABpgR7mcYWTYn0JkFT319NKzYooDkgZdv8jfaF-64ynpSi_wIFxntavsRHcA_aem_lv7JK-yVXSbwm6D6rwwQmA

Ik heb mijn workout er alweer op zitten. Vanmiddag weer een lange ronde naar school lopen. En als het goed is komt mijn nieuwe activity tracker vanmiddag binnen.

Gelukkig doet mijn partner dat niet. Ik zou dat ook echt heel gemeen vinden. Ik ben heel blij mee dat hij dat soort dingen mooi niet doet en mij niet de ogen uit wil steken wat dat betreft.

Ik heb zelf ook heel veel gelopen vandaag en netjes gegeten weer vandaag. Ik ben blij met hoe het gaat nu. Morgen naar schoonfamilie en dan gaan we gourmetten. Is altijd met veel groente en vlees/vis. Het stokbrood pak ik dan gewoon niet. Ik ga dan wel een wijntje drinken. Komt goed. Zolang ik het lekker koolhydraatarm houd ben ik dik tevreden.

lientje69 schreef op 10-01-2025 om 17:54:

Dacht wat gepost te hebben maar is blijkbaar verdwenen. Nog veel pijn hier en drukke dag gehad. Wel het paard getraind maar aantal actieve stappen blijft achter. Morgen beter hoop ik. Zo nog naar de bibliotheek dan zet ik de auto even wat verder weg.

Eten: ik eet nog steeds af en toe " slechte " dingen. Anders hou ik het niet vol. Maar wel netjes binnen mijn calorieën beperking dus ik ben tevreden.

Is niet erg toch als het nog binnen jouw kcal past. Wat eet je dan soms voor "slechte dingen"?

Jorni schreef op 10-01-2025 om 20:00:

[..]

Is niet erg toch als het nog binnen jouw kcal past. Wat eet je dan soms voor "slechte dingen"?

Vandaag? 

Patat

Soms een beetje chips. Koekje. Of chocolade.  Wel veel minder  dan vroeger . Maar helemaal  alles afzweren kan ik niet. Dan vind ik het leven ook niet zo leuk meer. Ben dol op lekker eten.

lientje69 schreef op 10-01-2025 om 20:07:

[..]

Vandaag?

Patat

Soms een beetje chips. Koekje. Of chocolade. Wel veel minder dan vroeger . Maar helemaal alles afzweren kan ik niet. Dan vind ik het leven ook niet zo leuk meer. Ben dol op lekker eten.

Maar waarom zou je het ook helemaal afzweren? Je kunt prima afvallen en die dingen af en toe eten. 

Ken Je de podcast Maak Afvallen Makkelijker? Heel verhelderend vind ik die.  

MissDalhousie schreef op 10-01-2025 om 16:49:

Dolfje, hoe was het bij je coach? Hebben jullie een goede klik?

Verder de hele dag op mijn achterwerk gezeten, want vrijdag heb ik altijd heel veel vergaderingen. Saai!

Oh dat is saai zo op het einde van de week!

Ja de klik is goed maar we kenden elkaar al een beetje van de sportschool. Vandaag ging het vooral over het eten en wat ik eventueel heel makkelijk anders kan doen en nieuwe gewoontes aanleren. Ben er wel moe van want het was intensief.

Beterschap JTM!

Ik ben na de intake via een omweg door het park boodschappen gaan doen en zit nu op 8000 stappen, niet slecht voor een vrije dag.

fijn dat die klik er is, Dolfje!

Lientje69, iets lekkers eten moet vaak kunnen, hoor. Vandaag pasten bij mij drie stukjes chocola en een broodje brie heel goed in mijn kcaldoel en ik heb er van genoten. Zo is het tenminste ook vol te houden.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

10-01-2025 om 20:49

ik had ook een cheat-momentje. Een lekker tiramisu-toetje. En het viel ook nog goed  

lientje69 schreef op 10-01-2025 om 20:07:

[..]

Vandaag?

Patat

Soms een beetje chips. Koekje. Of chocolade. Wel veel minder dan vroeger . Maar helemaal alles afzweren kan ik niet. Dan vind ik het leven ook niet zo leuk meer. Ben dol op lekker eten.

Dat snap ik helemaal. Eten is ook echt lekker. Knap dat je dat soort dingen met mate kan eten en ik hoop dat je ervan hebt genoten. 

Due-scimmie schreef op 10-01-2025 om 20:15:

[..]

Maar waarom zou je het ook helemaal afzweren? Je kunt prima afvallen en die dingen af en toe eten.

Ken Je de podcast Maak Afvallen Makkelijker? Heel verhelderend vind ik die.

Nee ken ik niet. Zal hem eens opzoeken.  Thnx.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.