Jouw lijf
lientje69
10-01-2025 om 11:05
Hier ook vrij vandaag maar mantelzorg dag. Wil vanmiddag als het lukt wel nog even wandelen maar heb nog behoorlijk wat andere dingen op het programma staan dus kans bestaat dat het niet gast lukken. Dan morgen maar weer. Het is niet anders. Drukke week gehad, veeel gewerkt en ook veel pijn. Dus ik kijk het even aan hier.
Dolfje
10-01-2025 om 12:03
schreef op 10-01-2025 om 11:03:
[..]
Ontspannen is ook belangrijk!
Had net even een meditatie op de bank gedaan en was in slaap gevallen
Moet nu wel beetje gaan opschieten. Ga lekker lopend naar haar toe en dan op de terugweg bedenken waar ik vanavond zin in heb om te eten.
Damoontje
10-01-2025 om 13:12
Trail schreef op 09-01-2025 om 22:00:
Ik heb lekker geschaatst vandaag. Doe dat wekelijks in de winter. Maar dit jaar heb ik moeite met mijn balans houden. Mijn techniek lijkt achteruit gegaan. Had al weken het gevoel dat het niet zo lekker gaat en vandaag ook daadwerkelijk gevallen. Doorzetten voor nu, en volgende winter maar weer aansluiten bij een clubje denk ik.
Schaatsen is leuk! Ik ga morgen waarschijnlijk. Jammer dat het minder lekker gaat, zijn je schaatsen wel goed geslepen? Balen van die val, hopelijk niet al te hard.
Ik heb een stukje gewandeld maar zit nog lang niet aan mijn stappen. Vanmiddag en/of vanavond nog maar even.
Even gezellig met de buurvrouw gepraat. In dit topic of een ander topic schreef ik dat er iets was en ik heb daar toch altijd last van. Omdat ik weet dat ze in dit oude huis veel horen en dan ben ik bang dat ze misschien straks meer te klagen heeft. Als de band goed is kun je ook weer meer van elkaar hebben denk ik.
Verder neem ik als ergens een koffieautomaat is vaak chocomel. Vandaag realiseerde ik mij dat dat deze week al best wat chocomelletjes zijn bij elkaar en dat ik beter koffie kan nemen, of niets.
Ninoea
10-01-2025 om 13:29
Die chocomelletjes kunnen inderdaad wel aanzetten. Dit zou zo’n kleine gewoonteverandering kunnen zijn uit het artikel dat @roosjeopdehoed schreef die best eens zoden aan de dijk kan zetten. De chocomel vervangen door zwarte koffie, thee zonder suiker of water.
Fijn dat je met de buurvrouw het gezellig had en de lucht wat is geklaard.
Ik heb vanochtend hardgelopen. We deden een heel rustig tempo. Het was glad. Ben er op de fiets naartoe gegaan. Deel van de beweging is dus al binnen.
alhambra
10-01-2025 om 13:36
Ik ben erg moe teruggekomen van de sportschool terwijl ik niets bijzonders gedaan heb. Helaas nu spanningspijn? in mijn gezicht (kaken en ogen) dus er komt niet veel meer van mijn andere plannen.
Ik had veel trek met de lunch en dus een extra boterham genomen. Nu net ook weer iets gepakt om te eten. Stom eigenlijk.
Nu nog 1 uurtje voordat ik weer naar het schoolplein moet. Ik ga maar even met een boek op de bank en hopen dat er geen dubbele speelafspraak komt vanmiddag.
QuarterlyDinosaur18
10-01-2025 om 15:59
Een betere dag dan gisteren. De hot (warm qua temperatuur) pilates les was pittig. Bij deze les zag ik bijna alleen maar strak getrainde jonge vrouwen dus had bij aanvang al een vermoeden dat het geen makkelijke les zou worden. Met lichaamsgewicht balanceren met bal, veel planken etc. Mijn hoofd liep rood aan, stopte af en toe maar erna voelde ik me goed.
Gewandeld, niet gesnaaid en straks koken.
Schoondochter
10-01-2025 om 16:28
ik heb net voor de zevende keer in mijn leven hardgelopen en ik vind het heerlijk
.
En na het douchen heb ik de joggingbroek aan gedaan, het is genoeg geweest voor vandaag. 12.000 stappen. Lekker een kopje thee en een boek.
MissDalhousie
10-01-2025 om 16:31
ToetieToover schreef op 10-01-2025 om 07:36:
[..]
Kreeg je geen karmapunten omdat je bij de lessen assisteert? Ik spaarde namelijk karmapunten bij de sensei door mijn lesbevoegdheid te halen,
dat was een korte cursus. Misschien ook iets voor jou? Ik ga dit jaar ook voor een volgende dan. Examens in het najaar en ik voel nu al ‘Saurons oog’ op mij gericht. Dan raak ik gespannen en gaat het juist minder soepel. Net zoals ik ineens niet meer kan typen als iemand mij op de vingers kijkt. Hopelijk geldt dat niet voor jou en ga je vanaf juni trainen voor je volgende examen. Dat voelt toch anders voor mij: lekker trainen of trainen om je kunsten te laten zien. Gelukkig is mijn vriendlief ook een Aikido + Jiujitsu beoefenaar en kunnen we samen lekker sparren en uitproberen wat we op YouTube hebben gezien, of iets uit een film ofzo. Een beetje spelen, lekker! Ennnnn ik dwaal af. Succes 🍀!!
Haha, karmapunten genoeg, maar ik heb nog steeds genoeg te compenseren
Leuk dat jij ook examen gaat doen en helemaal leuk dat je samen met je vriend kunt trainen! Succes alvast! Mijn vorige examen is bijna 19 jaar geleden en ik train pas sinds september weer echt mee, dus nog heel, heel veel werk aan de winkel.
MissDalhousie
10-01-2025 om 16:49
Bedankt voor de lieve aanmoedigingen allemaal!
En ik zie hierboven ook alweer allerlei sportieve successen. Goed bezig!
Dolfje, hoe was het bij je coach? Hebben jullie een goede klik?
Lientje, bezige bij, heb je wat uit kunnen rusten? Hopelijk heb je morgen wat minder pijn!
Alhambra, goed dat je even rust nam! Soms gebeurt dat opeens hè, zo'n intense dip na het sporten. Ik snap ook nooit zo goed waarom.
Vanochtend alvast extra mijn best gedaan bij de krachttraining. Specifieke training op explosieve kracht en dat is zo ontzettend lekker om te doen! Straks een uurtje kickboksen als cardio. Verder de hele dag op mijn achterwerk gezeten, want vrijdag heb ik altijd heel veel vergaderingen. Saai!
Tuinfluiter
10-01-2025 om 16:55
Het was hier vandaag zonnig en ben naar het bos gegaan voor een wandeling. Ik heb de afgelopen drie dagen steeds genoeg bewogen en ben blij dat ik weer in die flow zit. Ik word altijd blij van een mooie wandeling in de natuur.
Vandaag tot nu toe gezond gegeten en straks staat een oosterse roerbak met veel groenten en kip op het menu.
Loezzie
10-01-2025 om 16:57
ik heb deze week 5 ipv 4 dagen gewerkt. Drukke dagen waarbij ik merk dat ik te weinig eet overdag. Van de week kwam ik echt beroerd thuis. Na wat eten voelde ik me een stuk beter en toen veel het kwartje pas. Ik moet dan moeite doen om niet te snaaien. Al heb ik weinig snaaivoer in huis, maar wel 30+ kaas en crackers. Ach er zijn ergere dingen om te snaaien.
Belangrijk om dus echt meer te eten dan een bak kwark en 1 tosti.
Ik heb net wel een oliebol gekocht bij de oliebollenkraam. De laatste dag dat deze er stond. Ik ben gek op verse oliebollen. Dit seizoen alleen met Oud en Nieuw 2 bollen op en vandaag 1. Stiekem wel trots op mezelf dat ik niet vaker ben langsgegaan.
Ik heb een hekel aan sport. Eerlijk is eerlijk. Maar door fysieke klachten an ik ook niet echt lopen of fietsen. Dat vind ik wel jammer. Zwemmen is op tijden dat ik werk. Dus probeer ik op werk zoveel mogelijk te lopen, maar dat lukt de ene dag ook beter dan de andere. Hopelijk komen er weer betere tijden aan.
Dus nu vooral aan het afvallen door geen snoep, taart, chips en kant en klaar eten te eten.
Bijna dagelijks koken. Van de week zelf kippenragout gemaakt van Project Gezond. Verrassend gelukt én lekker
rionyriony
10-01-2025 om 17:03
JtM schreef op 09-01-2025 om 15:44:
Wat fijn MissDalhousie dat de afspraak bij de voedingsdeskundige goed is verlopen en je weer een nieuw plan hebt. Die 200 gram na december is inderdaad prima te overzien.
Goed dat je lekker een stukje bent wezen lopen Kizomba. Zoals je zelf ook zegt, iedere stap in de goede richtig is weer een!
Zo, je hebt al flink beweging gehad vandaag Ysenda. En dan straks ook nog trainen met PT. Je haalt je beweging wel vandaag in ieder gevalNu lekker even rustig aan.
Hier echt een hele drukke dag op kantoor, mijn lunch heb ik tussen het werken door gegeten maar ik ben wel even een rondje buiten wandelen nadat ik heb gegeten. Moet zeggen dat ik mn energie level nu wel laag is. Eigenlijk zou ik straks nog een flinke ronde buiten moeten wandelen, maar ik denk dat ik het rondje een stuk inkort. Dan maar vandaag even niet mijn doel halen. Komt morgen wel weer.
Ik heb zo'n zin in drop... gelukkig niks op kantoor liggen en ik weet dat ik thuis ook geen drop meer heb. Net m'n appeltje gegeten en ik heb nog een stuk komkommer in de koelkast liggen die ik kan eten.
Suikerloze drop heeft minder calorieën. En ook niet vreselijk veel zout trouwens. 187 kcalorietjes per 100 gr. Af en toe een, of een halve, moet kunnen. 
Ik eet die dus zelf, in een kleine hoeveelheid.
JtM
10-01-2025 om 17:11
Riony, ik ben bekend met de suikervrije drop
ik kan alleen, helaas, geen maat houden dan een eet zo'n zakje door totdat ik last van mn buik heb 
Ik ben gisteravond enorm ziek geworden. Na het eten voelde ik me al niet lekker maar toch een rondje gaan lopen en vanuit gaand dat de buikpijn wel weg zou gaan. Daarna maar in bed gaan liggen. Zoon lag net in bed en toen begon het feest, heb van 20.30 tot 07.30 overgegeven. Lag in bed met een emmer naast me omdat het zo in een keer op kwam en dan vanuit m'n tenen kwam.
Gelukkig sinds vanmiddag niet meer overgegeven, en ben nu al sinds vanmiddag bezig om een pakje crackertjes tr eten. Gaat niet van harte.
Heel veel geslapen vanmiddag. Zo maar eens even douchen en dan weer naar bed...
QuarterlyDinosaur18
10-01-2025 om 17:41
Beterschap JtM, wat kun je je tijdens zo’n nacht beroerd voelen. Gelukkig blijft het nu binnen. Sterkte!