Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Holadijee, ik heb via vinted vier spijkerbroeken van cecil besteld in een maat kleiner dan ik normaal draag, en ze passen perfect!! Doet een dansje in haar ‘nieuwe’ jeans! 

Wel gefietst 2x 20 minuten  in de regen maar vanwege de regen niet gewandeld en kon het na het eten ook niet meer opbrengen. Ben die regen spuugzat. Nu dus maar 5000 stappen.

Hier juist een megadrukke dag gehad. Vanochtend gesport maar ook van en naar school gelopen paar keer en weinig gezeten. Mijn stappenteller geeft als ruim 21k aan.

Ja ik ben de regen ook spuugzat. Heb net 20 min op muziek hardgelopen binnen en 2x 7 minuten training gedaan. Dit in combinatie met de rest van de stappen en het kleine stukje fietsen zorgt voor net voldoende kcal verbrandt. We hebben mijn lievelingschips gekocht en daar ga ik vanavond van genieten, maar daarom moest ik wel zeker weten mijn bewegingsdoel van mezelf halen. 

Ik heb vanmorgen mijn maanddoel (-1,5kg) bereikt 
Nu vasthouden, zodat het op 31 mei er ook nog vanaf is. 

Vandaag gingen we weer naar huis. We hebben nog bijna 11 km gelopen aan het strand.  Droog weer.  Om 17 uur zat congres voor kind erop,  die hebben we van Leiden naar Hengelo gebracht ivm concert, (OV zou qua tijd niet lukken). Toen naar het noorden.  Net een uurtje thuis.  Dat uren zitten in de auto word ik erg moe van.  Ik kan slecht uren zitten.  11 km, bijna 16000 stappen.  Nog net geen 500 actieve kcal.  

ik heb weer een nieuw schema gekregen. 2 verschillende krachttrainingen, beide 2x per week en dan elke keer er nog iets naast,  cardio, tabata, of nog een extra set krachtoefeningen en dagelijks stretchen.

Mijn frozen shoulder is bijna over dus we gaan nu werken aan weer gelijke kracht in mijn schouders krijgen, dus de linker wordt wat zwaarder getraind om weer gelijk te komen met rechts. Bij de dumble row zit er zo'n 4 kg verschil in 16kg vs 20kg.

Vandaag lekker hardgelopen, straks nog een stuk wandelen en ook nog een theatervoorstelling. 
Morgen sportschool en naar de film.

Gewicht staat stil, over de hele maand 4 ons kwijt, die zit er zo weer bij en zo weer af want dat is ook een dagelijkse schommeling. 
Nou ja het zij zo. Gewoon rustig door gaan.

De weegschaal was niet lief vanmorgen 
Vanmorgen eerst de 7 minute app gedaan en toen zijn we op de fiets naar de andere kant van de stad gefietst in de regen om 2 elektrische fietsen te bestellen en toen weer terug dus nu al 2x35 minuten gefietst. Maar qua stappen is het dus nog niet veel.
Dadelijk op de fiets naar schoonouders vanwege een verjaardag . Omdat we daar waarschijnlijk gebak , soep en /of worstenbroodjes krijgen heb ik voor vanavond geen avondeten bedacht maar heb van gisteren nog soep over mochten we nog iets lusten.
Morgenmiddag hebben we ook weer een evenement waar we de hele middag zoet mee zijn.

Het was een relaxte dag. Uitgebreid ontbeten met afbakbroodjes enzo. Daarna met de oudste naar de zaterdagochtend club gelopen en daarna even over de markt gegaan. Vervolgens weer met onze oudste zoon naar de stad gelopen en met hem zomerkleding geshopt en onze dochter weer opgehaald en naar huis gelopen. Na de lunch met mijn man een wandeling gemaakt in het bos terwijl de rest naar scouting en familie was. We aten een traybake met gnocchi en na het eten zei mijn jongste opeens dat ze zin had om een stukje te fietsen dus zijn we met zijn tweetjes even een half uurtje wezen fietsen en deden een rondje van 6km. Heel chill allemaal. En ondertussen voelde het erg goed om in mijn jeans rond te lopen die een maatje kleiner is, yeah!!!

Lezen jullie blogs of kijken jullie filmpjes over voeding/bewegen en dergelijke? Ik kwam fitnessblogger.nl tegen en vond daar wel wat interessante info en tamelijk prettig geschreven.

Ninoea schreef op 25-05-2024 om 21:41:

Lezen jullie blogs of kijken jullie filmpjes over voeding/bewegen en dergelijke? Ik kwam fitnessblogger.nl tegen en vond daar wel wat interessante info en tamelijk prettig geschreven.

Ik volg een aantal mensen op insta en ik heb mijn persoonlijke influencer thuis rondlopen. 

Ik volg een aantal afvalaccounts op insta, maar wel de wat positievere die op een rustig tempo afvallen. 

Ik heb vanochtend alweer lekker wedstrijd van mijn teamsport gespeeld. Nadeel is dat ik al vaak wat licht in mijn hoofd wordt tijdens het sporten, en dat vandaag zodanig was dat ik zelfs sportdrank (de hel zo vies) heb gehaald naast de dextro die ik normaal al pak. Maar het is ook weer niet dan ik minimaal eet of heel snel afgevallen ben. Zit toch wel aan 2000 kcal per dag. 

met vriendin naar ander dorp gefietst en rondje over de markt aldaar gedaan. Vriendin nam 2 bolletjes yoghurtijs, en ik heb niks genomen. Had ik zo vroeg iig nog geen zin in. 
Net een bak kwark op met granola en ik neem zo nog een stuk watermeloen, met wat feta. 

alhambra

alhambra

26-05-2024 om 19:48 Topicstarter

12km gefietst maar ook teveel gegeten. Als ik me vanavond inhoud, blijft het binnen de perken.

Ik ga eerst maar eens stoppen met de tramadol. Kijken of de pijn dan erg terugkomt. Ik mag het drie keer per dag maar heb het de eerste drie dagen 2x genomen (het is retard dus werkt iig 12u) en de laatste dagen 1x. Kom niet aan maar ben deze week ook niet afgevallen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.