Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Dolfje
29-10-2024 om 19:56
Ik ben vanmiddag op de bank in slaap gevallen, werd intens koud wakker. Nu gaat het wel weer.
Hopelijk vannacht een goede nacht en morgen weer fit en energiek.
Due-scimmie
29-10-2024 om 20:00
Ik moet ook eens op tijd naar bed vanavond. Kinderen zijn nog niet aan wintertijd gewend dus dagen beginnen heel vroeg.
Kwam vandaag langs filmpjes van rui. jaar geleden en dan zie ik pas echt goed de veranderingen in mijn postuur.
Ysenda
29-10-2024 om 21:25
ipv gister vandaag naar de sportschool en morgenochtend weer.
Ik ben enorm moe, dus duik ook zo mijn bed in. Gelukkig kan ik morgen wel een beetje uitslapen.
Dolfje
29-10-2024 om 21:37
Ysenda schreef op 29-10-2024 om 21:25:
Gelukkig kan ik morgen wel een beetje uitslapen.
Ik op papier ook, nu nog echt een keer doorslapen tot een uur of 8 zou hemels zijn.
Ysenda
29-10-2024 om 22:35
Dolfje schreef op 29-10-2024 om 21:37:
[..]
Ik op papier ook, nu nog echt een keer doorslapen tot een uur of 8 zou hemels zijn.
Ik moet altijd om 2 uur naar het toilet. Niet heel gek als je laatste activiteit het drinken van een kop thee van 500 ml is. Ik lig dan al in bed.
MissDalhousie
30-10-2024 om 07:15
Zet 'm op, Friezinnetje! Ik hoop op een vlot herstel!
Slapen jullie vaak zo slecht? Of is het nu de wintertijd? Ik had echt een soort jetlag maandag en gisteren. Vanochtend gelukkig weer op een normale tijd wakker.
Gisteren niet aan mijn beweging gekomen. Heb de hele dag met de kinderen gespeeld, dus me wel goed vermaakt. Meer eiwitten eten lukt eigenlijk prima, zit iedere dag (ruim) boven de 100 gram. Alleen wel een nadeel: gasvorming. Hoort dat erbij? Stond gisteravond op de yogamat steeds keihard te knijpen om geen enorme scheet door de zaal te laten knallen. Niet echt bevorderlijk voor de ontspanning.
ToetieToover
30-10-2024 om 07:24
Ohh herkenbaar die scheet in zo’n stille yogaruimte! Zolang het alleen geluid maakt en niet ruikt is er niets aan de hand voor de omstanders.
Maar van teveel eiwitten kan het enorm gaan stinken ook nog. Ik ga dan minderen, dat is voor mij een signaal dat ik teveel eiwitten heb gegeten. Als je net van eetpatroon bent gewisseld, kun je het ook een paar dagen aankijken, je darmflora past zich best snel aan. Extra vezels kan ook even wennen zijn voor je darmen.
Dolfje
30-10-2024 om 07:35
MissDalhousie schreef op 30-10-2024 om 07:15:
Slapen jullie vaak zo slecht? Of is het nu de wintertijd? Ik had echt een soort jetlag maandag en gisteren. Vanochtend gelukkig weer op een normale tijd wakker.
Ja heel vaak maar nu was het zaterdag, zondag en maandag veel te kort dus was ik gisteren echt totall loss. Heb vannacht gelukkig wat beter geslapen. Ben wel paar keer wakker geweest maar echt wakker iets voor 7 uur. Dat is te doen. De laatste dagen was het voor 6 uur.
Ysenda
30-10-2024 om 08:13
De laatste week slaap ik best goed, ik ga eerder naar bed en hoef er alleen om 2 uur uit. Nou is dat te verklaren want ik drink een kop thee (500ml) vlak voor ik ga slapen.
Vanmorgen een blij moment op de weegschaal. Ik heb bijna mijn laagste gewicht van dit jaar weer bereikt, dat is sinds maart, daarna ben ik weer omhoog gegaan.
Nu maar weer fijn naar de sportschool en daarna een dagje mantelzorgen.
Bailey26
30-10-2024 om 08:16
Succes Friezinnetje! En duimen voor een snel herstel.
Bijzonder genoeg gaat het slapen hier nu redelijk goed. Dat is wel een luxe. Wel vaak dat ik nog een keer wakker word om te plassen. Maar goed ik drink ook heel veel dus denk dat het daar door komt. Hopelijk went kind ook snel aan de wintertijd.
Gisteren weinig beweging gehad en ook nog eens uiteten geweest. Vanavond weer sporten, ik hoop dat ik alle oefeningen kan doen. Heb weer gigantisch last van mijn schouder. Maar eigenlijk heb ik geen tijd voor de fysio.
Ysenda
30-10-2024 om 08:36
Bailey26 schreef op 30-10-2024 om 08:16:
, ik hoop dat ik alle oefeningen kan doen. Heb weer gigantisch last van mijn schouder. Maar eigenlijk heb ik geen tijd voor de fysio.
Dan moet je niet stug doorgaan maar echt aanpassen aan wat wel kan.
Dat vind ik wel heel fijn aan mijn PT, ze past aan maar we kijken later dan weer of het dan wel kan.
Bailey26
30-10-2024 om 09:51
Ysenda schreef op 30-10-2024 om 08:36:
[..]
Dan moet je niet stug doorgaan maar echt aanpassen aan wat wel kan.
Dat vind ik wel heel fijn aan mijn PT, ze past aan maar we kijken later dan weer of het dan wel kan.
Heb je helemaal gelijk in en ga ik ook niet doen. Ik zie wel hoe ver ik kom en als iets niet lukt is de trainer dichtbij.
En gefeliciteerd met de goede uitkomst op de weegschaal. Van wat ik van je lees werk je er hard voor. Dan is het fijn dat het ook wordt beloond.
MissDalhousie
30-10-2024 om 12:54
Dank, Toetie, ik kijk het idd nog even een paar dagen aan.
Balen, Dolfje, van het slecht slapen! Mijn slaap is me echt heilig, ik word al knorrig als ik een paar keer de 7 uur slaap niet haal. En als ik 's nachts mijn bed uit zou moeten om te plassen, vergeet het maar! Drink expres niet veel 's avonds.
MissDalhousie
31-10-2024 om 07:14
Ik heb zoveel spierpijn, dat ik eraan twijfel of het alleen van de sportschool is of dat ik ziek aan het worden ben. Ook behoorlijk verkouden. Had gepland om vandaag weer te gaan trainen, maar ga het eerst even aankijken.
Teveel gesnoept de afgelopen dagen. Ik denk gewoon niet na voor ik wat in mijn mond stop. Heel vermoeiend. Ga het overgebleven snoep echt wegdoen nu. Mijn kinderen geven er toch niet echt om. Tijd voor een No-Sweets-November voor mij!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.