Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
FaithfulDuck87
25-10-2024 om 07:53
Erg druk hier idd, en ik ben eventjes niet geweest.
Ik zit nu klaar voor mijn PT, dat is eerst even voor het laatst omdat ik volgende week geopereerd wordt. Even kijken hoe het gaat, en wanneer ik weer kan starten. Heb thuis wel wat gewichtjes liggen en ik moet gaan wandelen.
Ben sinds half februari 13 kilo kwijt, dus dat is heel fijn.
Dolfje
25-10-2024 om 07:59
Ik ben de hele week goed bezig met bewegen en eten, heb alleen gisteravond op het werk een koekje en 2 chocolaatjes gepakt maar het gewicht is gewoon hetzelfde als vorige week vrijdag. Baal daar zo ontzettend van.
Vannacht ook weer superslecht en veel te kort geslapen
Ga straks weer naar de sportschool want ik wil elke dag bewegen, ga vandaag cardio doen.
Morgen wij ik dan weer egym.
Morgenavond hebben we een etentje in een restaurant, we gaan wel op de fiets dus wel beweging.
Ninoea
25-10-2024 om 14:49
Vanochtend had ik start2run. Ik heb niet fantastisch geslapen vannacht dus ik begon niet al te fit. Ik stond letterlijk te gapen op de parkeerplaats waar we altijd afspreken. Ik was op de fiets gegaan. We hebben even ingelopen en daarna 4 x 8 min gelopen. Ik ging meteen achteraan lopen om mezelf te dwingen kleine stappen te nemen, maar dat ging niet zo lekker. Vervolgens kleine passen maar in hoger tempo en dat ging heel lekker. Had echt een fijn tempo te pakken en liep lekker door. Ik liep op een bepaald moment wel echt een stuk voor de groep uit. Was niet erg, was de bedoeling dat we op eigen tempo liepen. Onderweg naar huis hoorde ik dat twee het stuk niet hadden volgehouden en moesten lopen. Voor hen valt het dus wel zwaar.
Volgende week geen start2run ivm vakantie. Wel zelf gewoon lopen en dan over twee weken wel weer start2run. Ook afgesproken dat we doortrainen ter voorbereiding op de 8 km begin feb tijdens een regionaal loopevenement.
alhambra
25-10-2024 om 15:28
Dolfje schreef op 25-10-2024 om 07:59:
Ik ben de hele week goed bezig met bewegen en eten, heb alleen gisteravond op het werk een koekje en 2 chocolaatjes gepakt maar het gewicht is gewoon hetzelfde als vorige week vrijdag. Baal daar zo ontzettend van.
Vannacht ook weer superslecht en veel te kort geslapen![]()
Ga straks weer naar de sportschool want ik wil elke dag bewegen, ga vandaag cardio doen.
Morgen wij ik dan weer egym.
Morgenavond hebben we een etentje in een restaurant, we gaan wel op de fiets dus wel beweging.
Hou vol! Je zult volgende week vast wel resultaat zien!
MissDalhousie
25-10-2024 om 19:15
Ik snap je frustratie, Dolfje. Maar je doet het vast niet voor niets!
Sterkte met de operatie, Friezinnetje, dat schiet al op!
Vanochtend e-gym gedaan en daarna urenlang aan mijn bureau vastgezeten voor alle laatste mailtjes enzo. Maar nu: vakantie! Eens kijken wat ik daar aan beweging in kan stoppen.
Heb vandaag het plan van de voedingsdeskundige gekregen en we gaan vol inzetten op spieropbouw. Maandag een afspraak staan om samen een extra trainingsprogramma (naast de e-gym) te maken.
Dolfje
25-10-2024 om 20:00
Het is gewoon zo frustrerend, eet ik gezond en niet veel en beweeg me suf en dan voel ik me nog niet fit. Heb ook nog steeds pijn aan mijn heup. Vrijdag heb ik een afspraak in het ziekenhuis.
Net nog met man gaan wandelen en nu 14.000 stappen gezet.
Ysenda
25-10-2024 om 21:08
ik zit nu al een uur als een uitgeput vogeltje op de bank.
De training was heel zwaar.
Nu was ik ook moe vanwege slecht slapen maar ook de ritalin werkte uit en dan wordt ik heel moe. Na 2 oefeningen brandden mijn benen en gingen ze behoorlijk trillen.
Nu wel zo'n heel voldaan gevoel dat ik alles gegeven heb.
Ies
25-10-2024 om 23:30
Wat was vannacht
? Hier ook al zo slecht geslapen!
Ninoea, dat klinkt erg lekker en aanlokkelijk!
En alles van de rest ook!
Hier doe ik vanalles en nog wat door elkaar. Zou ergens wat structuur moeten vinden maar dan kost het zoveel tijd. Bovendien lijkt me ‘alles’ zo lastig met al mijn klachten, ik ga al zo snel over mijn grenzen heen. Waardoor ik dus dingen op eigen houtje uitprobeer maar daar zit dan weer te weinig lijn en voortgang in.
Erg druk bezig met (flink achterstallig) huishouden en klussen. Achja, dat is iig ook beweging, al is het niet altijd de beste beweging. Moet oppassen niet teveel repeterende bewegingen te maken.
FaithfulDuck87
26-10-2024 om 17:27
Vanmorgen badkamer gepoetst en wat klusjes gedaan, vanmiddag 15 km gefietst. Was alleen en dan haak ik snel af, als iemand meegaat vind ik dat veel leuker, maar toch gegaan. Heerlijk weer, 2e helft zonder jas gefietst.
ToetieToover
26-10-2024 om 18:49
Ik lees altijd met bewondering jullie enorm lange wandelingen maar vandaag is mij dat moeiteloos gelukt. Het was zulk lekker weer! Ik heb ge-yind, gechilled en daarna gewandeld. Die herfstige bosgeur! Heerlijk. Er was niet veel gezonds aan mijn eetpatroon vandaag, maar soit.
Gewicht zegt niet alles. Mijn gewicht fluctueert ook zomaar 1,5 kilo. Niks van aantrekken! Ik houd het dagelijks bij zodat ik de horrormoonse migraine zie ‘aankomen’ via de weegschaal. Om mijn progressie bij te houden, gebruik ik een centimeter en houd ik bij of ik sterker ben geworden. Dat gewicht zegt niet zoveel op korte termijn. Als je omvang afneemt en je kracht toeneemt, ga je 👍🏻.
ToetieToover
26-10-2024 om 18:52
Dorestad schreef op 23-10-2024 om 18:19:
[..]
O nee, het is hier het complete uur. Ik vind haar overigens wel erg vriendelijk. Ik sta op een wachtlijst voor lessen bij andere docenten
Hopelijk vind je een betere docent. Ze zijn niet allemaal zweverig gelukkig. Die zou jou ook alternatieven moeten kunnen aanbieden als je iets niet kunt, bijvoorbeeld vanwege je handen. Kun je wel op je vuisten staan? Of op een opgerolde handdoek? Of push-up steunen gebruiken. https://www.decathlon.nl/p/mp/tunturi/roterende-opdruksteunen-push-up-bar-push-up-steun-opdrukbeugel/_/R-p-b1bc3fe6-cffb-4bf2-b280-5613347d17e2?mc=b1bc3fe6-cffb-4bf2-b280-5613347d17e2_c1c1&c=Zwart_Zwart
Dorestad
26-10-2024 om 19:47
ToetieToover schreef op 26-10-2024 om 18:52:
[..]
Hopelijk vind je een betere docent. Ze zijn niet allemaal zweverig gelukkig. Die zou jou ook alternatieven moeten kunnen aanbieden als je iets niet kunt, bijvoorbeeld vanwege je handen. Kun je wel op je vuisten staan? Of op een opgerolde handdoek? Of push-up steunen gebruiken. https://www.decathlon.nl/p/mp/tunturi/roterende-opdruksteunen-push-up-bar-push-up-steun-opdrukbeugel/_/R-p-b1bc3fe6-cffb-4bf2-b280-5613347d17e2?mc=b1bc3fe6-cffb-4bf2-b280-5613347d17e2_c1c1&c=Zwart_Zwart
Mijn eega heeft iets met schuimrubber gemaakt, daarmeegaat hetwaarschijnlijk lukken. Push up steunen heb ik, daar krijg ik echter mijn hand/pols niet meer goed voor gebogen.
Dorestad
26-10-2024 om 19:52
ik mag niet klagen. Heb deze week 3x fysio gehad. En ik kan lopen. Mijn tempo is lager. Dinsdag 13 km gelopen in de Stad. Woe 5. Do 3. Gisteren 5 km plus de bootcamp die redelijk goed ging. Vandaag hebben we 10 km onverhard gelopen bij Beetsterzwaag/Olterterp. Snelheid van lik me vestje maar hé, ik loop. En wat was het mooi. De herfstkleuren. Ontzettend veel paddestoelen gezien.
Vorig jaar oktober was grotendeels grijs/regenachtig. Wat is het nu een feestje.
Ysenda
26-10-2024 om 20:27
Dorestad schreef op 26-10-2024 om 19:47:
[..]
Mijn eega heeft iets met schuimrubber gemaakt, daarmeegaat hetwaarschijnlijk lukken. Push up steunen heb ik, daar krijg ik echter mijn hand/pols niet meer goed voor gebogen.
De docent moet verschillende houdingen aanbieden. Die van mij doet altijd een heel riedeltje: voor de rugklachten, frozen shoulder de rsi armen, allemaal aanpassingen. En dan loopt ze ook langs om het helemaal asn jouw specifieke blessure/beperking asn te passen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.