Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
PhilDunphy
27-04-2024 om 15:56
RoosOpJeHoed schreef op 27-04-2024 om 10:10:
Dorestad en PhilDunphy, welke smartwatch hebben jullie?
Ik heb een samsung smartwatch. Ik heb hem niet gekocht voor sport doeleinden, al ben ik er blij mee dat hij vanalles meet. Ik wilde mijn telefoongesprekken en whatsapps kunnen aflezen op mijn telefoon.
Vandaag ruim 7000 stappen gezet op de vrijmarkt. En terwijl dochter poffertjes at en mijn man en twee zoons voor broodje hamburger gingen, heb ik de lunch ter plaatse overgeslagen en later thuis een boterham gepakt. Yes! Vanavond wel ongezond in de vorm van broodje shoarma, maar ik heb tzatziki gekocht ipv knoflooksaus en extra rauwkost voor erbij. Lijkt dus een goede dag te worden 😎
Ninoea
27-04-2024 om 19:48
Mijn smartwatch helpt me echt om meer te bewegen en ook om anders te bewegen. Het gaat mij niet puur om afvallen, maar echt om gezonder en fitter (ouder) te worden. Er is natuurlijk wel het een en ander aan de cijfers af te dingen, maar als je het langer bijhoudt zie je wel degelijk trends.
Vandaag 15000 stappen, krap 600 kcal, 5 trappen. Ik heb in totaal wel aardig wat stappen, maar het tempo lag laag. Ook niet gezond gegeten want ik at een frietje met een kipcorn op de camping. Gisteren uit eten geweest.
Due-scimmie
27-04-2024 om 20:02
Ik haak graag weer aan. Sinds begin deze maand begonnen met calorieën tellen en dat werkt goed. Hoewel ik eigenlijk tegen ben en vind dat ik het gewoon moet kunnen. Nu weekendje weg en dat heb ik niet geteld. Ik weet dat ik veel te veel heb gesnaaid maar van 2 dagen te veel eten kom je niet aan uiteindelijk. Dus hopelijk gaat weegschaal na paar dagen terug tellen weer op zelfde manier omlaag.
Ik Draag een fitbit Sense en voer mijn eten in op yazio. Maar volgens berekening daar zou ik met dit aantal calorieën 0,2 kg per week.moeten afvallen. (Anders was het wel heel weinig voor mijn gevoel). Maar als ik kijk naar verbrande calorieën volgens fitbit is mijn calorietekort zo'n 600 per dag. Op tempo waarop het gaat zou ik over 3 a 4 maanden op streefgewicht uitkomen. Maar dat zwakt vast iets af.
Happyapple
27-04-2024 om 21:11
alhambra schreef op 27-04-2024 om 10:13:
Ha ha, een sadistische weegschaal. Mijn fantasie gaat er meteen mee aan de haal.
Het schermpje toont gemene ogen en hij lacht er kwaadaardig bij.
Haha echt he. Hier ook zo'n kreng in huis.
Tis dat ie wel hetzelfde aangaf als een analoge die ik tegelijkertijd besteld had. Maar dat bleek echt een enorm bakbeest te zijn, dus die heb ik teruggestuurd.
Maar serieus: dat ding herkent me volgens mij wel degelijk, want hij blijft stug hetzelfde aangeven als ik me kort erna nog eens weeg, ook al ben ik dan bijv tussendoor even snel naar de wc geweest. (En dus tegen beter weten in hoopte dat dat nog iets zou schelen)
Auwereel
27-04-2024 om 22:26
alhambra schreef op 27-04-2024 om 10:13:
Ha ha, een sadistische weegschaal. Mijn fantasie gaat er meteen mee aan de haal.
Het schermpje toont gemene ogen en hij lacht er kwaadaardig bij.
Oooh, nou weet ik waar dat zachte gegniffel vandaan komt het is fe weegschaal! 😉
alhambra
28-04-2024 om 11:21
Het is gisteren na de tompouce heel goed gegaan totdat we 's avonds een serie gingen kijken. Toen ging ik voor de bijl met een biertje en chips. Het avondeten was soep met crackers.
Vandaag weer met frisse moed gestart. Ik had geen trek in een ontbijt dus heb ik niets genomen (eerder zou ik uit gewoonte ontbeten hebben).
Ik ben nu in sportschool en heb weinig trek. Ik heb er dus vertrouwen in dat ik mijn ontbijt later niet ga inhalen.
Gisterenmiddag hebben we een grote opruiming gedaan en hebben we schoongemaakt. We hebben weinig stilgezeten. Vanmiddag weer verder. Maar wat een zooi verzamel je als gezin. Ook al die tekeningen/knutsels/werkboeken van school en bso. En ze kunnen er maar moeilijk afstand van doen.
Frank-n-furter
28-04-2024 om 11:48
Een dagje wat minder "streng" is niet zo erg en goed dat je weer lekker naar de sportschool bent gegaan. Ik kom net thuis van een uur krachttraining.
FaithfulDuck87
28-04-2024 om 12:20
vandaag goed begonnen, maar enorm stijf van een hele dag staan, sjouwen enz. Het zou goed zijn om nog een klein rondje te lopen, maar ik moet even kijken of dat lukt. Gisteren de dag doorgekomen op een ibuprofen en een paracetamol.
De was hangt wel buiten en ben al even op en neer het dorp gefietst om naar mijn zusje te gaan.
alhambra
28-04-2024 om 13:50
Het klinkt alsof je gisteren over je grens gedaan bent. Doe maar rustig aan vandaag Friezinnetje
FaithfulDuck87
28-04-2024 om 14:02
alhambra schreef op 28-04-2024 om 13:50:
Het klinkt alsof je gisteren over je grens gedaan bent. Doe maar rustig aan vandaag Friezinnetje
klopt, maar soms kies ik daarvoor omdat het erg leuk en gezellig is. Was mss goed geweest om morgen ook nog vrij te nemen, maar heb het morgen niet heel druk op het werk.
Er zijn een aantal evenementen, waar ik graag bij help. Gevolg is dat ik een paar slechtere dagen heb. In juni in een weekend 2 evenementen, betekend dat ik een week vrij neem daarna.
Dorestad
28-04-2024 om 19:35
RoosOpJeHoed schreef op 27-04-2024 om 09:59:
[..]
Op dit moment overweeg ik dat niet. Puur omdat mijn gewicht nog naar beneden gaat (al is het tergend langzaam) en ik merk dat ik me door het sporten nog steeds fitter ga voelen. Maar dat is echt een 'op dit moment' want ik weet ook niet hoe het in de toekomst gaat. Want ja, het is intens zwaar en frustrerend. Hoe meer je afvalt, hoe erger het wordt ook. Je hele metabolisme naar de maan (ook al doe ik echt heel rustig aan) en wetende dat je dit de rest van je leven zo moet blijven doen, want aankomen is veel makkelijker dan afvallen. Soms baal ik dat ik nooit echt heb genoten van eten. Altijd dik geweest en dus steeds dat schuldgevoel. Nu heb ik dat gelukkig niet meer, omdat ik bewuste keuzes maak, maar ik heb op een andere manier moeten leren eten en die is niet altijd even fijn. En dan zal ik eens niet beginnen over het hangende vel...
Maar als je helemaal vastloopt, is het zeker een overweging waard hoor Dorestad. Soms werkt je lichaam gewoon niet mee en dan is het fijn dat deze hulpmiddelen bestaan. Ik zou de injecties eerder overwegen dan bijv. een maagverkleining (die optie noemde de huisarts ook, vond ik best bizar, want ik heb nog 'maar' 25 kilo overgewicht t.o.v. de 60 die ik ooit had). Ik vind de keuze van Suzy ook erg dapper, het is echt een zwaar besluit.
voor jou (en voor de andere bikkelaars hier), zoals ik hier lees doe je erg je best en ben je heel bewust bezig en dan is het zo frustrerend...
Dankjewel RoosOpJeHoed voor je woorden. Ik vind jouw keuze ook erg dapper, dat is ook een zwaar besluit. En wat ontzettend knap van je dat je al zo ver bent gekomen! Respect!
Ik kreeg 2 jaar geleden de Samsung galaxy smartwatch. Handig voor stappen en andere dingen. Ik heb mijn telefoon nooit op geluid of trillen. Mijn smartwatch wekt me wanneer er 's nachts een noodtelefoon komt. Ook mijn slaap word wat bijgehouden. Daarnaast heb ik, via mijn PT, om mijn andere pols een activity tracker. Beetje overdreven, 2 dingen. En als laatste: Strava houdt ook wel wat bij.
De schade deze vakantie: 1.5 kg erbij (ik was van te voren afgevallen om deze vak ruimte te hebben om te groeien). Ik ben 5 x uit eten geweest (dat was niet de bedoeling, doen we anders nooit), ik heb elke dag vlaai gehad. Morgen terug in het gareel
alhambra
28-04-2024 om 22:23
Woehoe. Ik heb alles genoteerd vandaag en ik zit op 1550 kcal. Ik duik zo mijn bed in dus er komt niets meer bij.
Moirmel
28-04-2024 om 22:50
Zondag hou ik normaal rustdag op vlak van "training", maar deze ochtend een rondje gaan ploggen op zich goed voor bijna 9000 stappen.
Moirmel
29-04-2024 om 05:58
Over drie weken eerste echte test om te zien of het vruchten afwerpt. Had me ingeschreven voor een 24 uren loop ten voordele van kankeronderzoek, waarbij het de bedoeling is dat je met een team meedoet en er gedurende de 24u altijd minstens één persoon van je team op het afgesloten parcours wandelt of hardloopt.
Gisteren mailtje gekregen van teamkapitein en ik ben de enige die de nachturen wilt doen, wat dus betekend dat we met twee zijn om de uren tussen 21u & 8u te overbruggen. Afwachten wat het geeft.
Leuker nieuws. Partner is na bijna 25 jaar een kantoorbaan, vorig jaar overgestapt naar een kinderdagverblijf. Ondertussen heeft ze een verkalkte schouder en twee tennisellebogen. Dus naast de oefeningen bij de kiné heeft ze voorgesteld om 's morgens met mij samen yoga te doen om terug wat in vorm te komen.
Yoga was het volgende dat ik wou toevoegen, dus fijn.
Edit: vandaag weer hardgelopen en kuit lijkt genezen te zijn. Voortaan wel stretchen ter voorkoming.
Happyapple
29-04-2024 om 06:46
Moirmel schreef op 29-04-2024 om 05:58:
Over drie weken eerste echte test om te zien of het vruchten afwerpt. Had me ingeschreven voor een 24 uren loop ten voordele van kankeronderzoek, waarbij het de bedoeling is dat je met een team meedoet en er gedurende de 24u altijd minstens één persoon van je team op het afgesloten parcours wandelt of hardloopt.
Gisteren mailtje gekregen van teamkapitein en ik ben de enige die de nachturen wilt doen, wat dus betekend dat we met twee zijn om de uren tussen 21u & 8u te overbruggen. Afwachten wat het geeft.
Nou ik zou hier toch serieus nog over in discussie gaan hoor. Niet netjes dat er verder niemand een stukje van de nachturen wil doen en dat jullie het dan maar met 2 moeten uitzoeken tussen 21 en 8 uur. Dat is ook wel een overdreven ruime 'nacht' trouwens.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.
voor jou (en voor de andere bikkelaars hier), zoals ik hier lees doe je erg je best en ben je heel bewust bezig en dan is het zo frustrerend...