Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

SuzyQfive succes met de saxenda. Hier ben ik 22 kg mee afgevallen.

Ysenda schreef op 26-04-2024 om 15:06:

[..]

Geen idee of je een Hema in de buurt hebt, maar a dat zijn echt de lekkerste en b ze verkopen ze per stuk.

Niet in de kleine Hema hier helaas.

alhambra

alhambra

26-04-2024 om 16:04 Topicstarter

Tompouce van de supermarkt vind ik niet te nassen. Dat smaakt naar een plak boter dus 2 koeken. Mijn man proeft helaas her verschil niet. Gelukkig had hij niet door dat het morgen Koningsdag is dus hij heeft ze niet meebesteld. Kan ik morgen naar de bakker!

alhambra schreef op 26-04-2024 om 16:04:

Tompouce van de supermarkt vind ik niet te nassen. Dat smaakt naar een plak boter dus 2 koeken. Mijn man proeft helaas her verschil niet. Gelukkig had hij niet door dat het morgen Koningsdag is dus hij heeft ze niet meebesteld. Kan ik morgen naar de bakker!

Is jouw bakker morgen wel open? 

alhambra

alhambra

26-04-2024 om 16:26 Topicstarter

Dolfje schreef op 26-04-2024 om 16:09:

[..]

Is jouw bakker morgen wel open?

Ja op Koningsdag tussen 8 en 12

alhambra schreef op 26-04-2024 om 16:04:

Haha, goede beschrijving! Alleen de 'koeken' zou ik zelf beschrijven als karton. Ik heb als bijbaan jaren in een supermarkt gewerkt op de brood-/banketafdeling en sindsdien eet ik nooit meer gebak van de supermarkt

SuzyQFive schreef op 26-04-2024 om 14:32:

Even geleden dat ik hier schreef… Ik krijg mijn gewicht niet goed onder controle en was er zo klaar mee… Ben naar de huisarts gegaan en zij stelde voor om met Saxenda te beginnen.
Toevallig moest ik een dag later ook naar het ziekenhuis voor een afspraak met een plastisch chirurg (ivm preventieve borstamputatie met directe reconstructie).
Ze gaan mij pas op de wachtlijst zetten als ik de goede weg ben ingeslagen met afvallen. Ik zei dat ik met Saxenda zou gaan beginnen en dat een eis daarvan is dat ik binnen 3 maanden vijf procent van mijn lichaamsgewicht ben afgevallen. Dat vonden ze een mooi moment om te kijken of ik op de goede weg ben en wel op de lijst kan.
Ga de spuiten zo ophalen.
Mijn vriend is afgelopen maandag op mijn dwingende verzoek naar de huisarts gegaan en blijkt diabetes te hebben. Hij is nogal van zijn kop in het zand steken… Maar goed, ik kan me er ook wel een beetje pissig om maken dat ie zo slecht voor zichzelf zorgt. Terwijl ik binnen mijn beperkingen en ziektes van alles doe om gezond te worden/blijven.

Da's best heftig voor je vriend, SuzyQFive! Hopelijk gaat hij nu wat beter voor zichzelf zorgen.

Mijn huisarts noemde injecties om af te vallen ook eens als optie, maar gaf aan dat je dat je leven lang moet gebruiken. Was het voor mij op dat moment niet waard, want (nog) geen problemen met afvallen. Vervelend dat je nu naar dit soort middelen moet grijpen als je al zo je best doet, zeker met alle andere ellende in je leven. Ik hoop dat het je uiteindelijk bij dat gezonde gewicht brengt!

Ysenda schreef op 26-04-2024 om 12:21:

[..]

Misschien is dat een teken om tijdelijk over te stappen op een iets andere oefening.
Bv, de dumble row of de seated cable row, Ik heb elk elke week een keer in mijn programma staan want steeds hetzelfde maakt dat je net niet alle spieren gebruikt.

En even ter mijn begrip, 20kg: aan elke kant 20kg + de barbel dus totaal 60kg of de barbel + 20 kg = 40kg totaal, of alleen de barbel van 20kg?

Want minder setjes met meer gewicht en minder reps per set ook nog een optie kunnen zijn om wel verder te komen.

Dankjewel voor het meedenken Ysenda.  O griezel,  60 of 40 kg: nee.  Een barbell van 6 kg en dan 7 kg gewicht aan elke kant erbij.  Ik krijg elke 14 dagen 1 PT les en steeds wordt het schema aangepast en veranderen er ook wel oefeningen.  Maar ht wordt allemaal afgestemd op de materialen die ik thuis heb.  De laatste keer voor mijn vakantie ging ht ook naar minder reps met meer gewicht.  Ik ga eens even kijken hoe het zondag weer gaat.  Dan heb ik 8 dagen niet aan krachttraining gedaan (maar wel meer dan 100 km gelopen in Zuid Limburg,  met onwijs veel spratsj)

RoosOpJeHoed schreef op 26-04-2024 om 18:12:

[..]

Mijn huisarts noemde injecties om af te vallen ook eens als optie, maar gaf aan dat je dat je leven lang moet gebruiken. Was het voor mij op dat moment niet waard, want (nog) geen problemen met afvallen. 

Heb jij dat nooit RoosOpJeHoed,  dat je het soms toch overweegt? Ik vind het soms verschrikkelijk moeilijk om het vol te houden.  Ik heb gisteren 20 km geploeterd door onwijs veel spratsj.  Heuvels.  Mijn totale verbranding voor die dag is,  ondanks de kilometers,  1950 kcal.  Ik moet zo ontzettend veel doen en laten om niet te groeien.  Af en toe vraag ik me af hoe lang me dat zonder hulp nog blijft lukken.  

Dorestad schreef op 26-04-2024 om 18:59:

[..]

Dankjewel voor het meedenken Ysenda. O griezel, 60 of 40 kg: nee. Een barbell van 6 kg en dan 7 kg gewicht aan elke kant erbij. Ik krijg elke 14 dagen 1 PT les en steeds wordt het schema aangepast en veranderen er ook wel oefeningen. Maar ht wordt allemaal afgestemd op de materialen die ik thuis heb. De laatste keer voor mijn vakantie ging ht ook naar minder reps met meer gewicht. Ik ga eens even kijken hoe het zondag weer gaat. Dan heb ik 8 dagen niet aan krachttraining gedaan (maar wel meer dan 100 km gelopen in Zuid Limburg, met onwijs veel spratsj)

Ik ken alleen de sportschool barbell en die zijn standaard 20kg daarom ging ik daar van uit. 

Ik doe nu de dumble row met mijn goede schouder met 16kg en mijn slechte kant is net naar 12 kg gegaan. Barbell row zit ik op 30kg maar dat vindt PT te licht, slavendrijver die ze is.

Ysenda schreef op 26-04-2024 om 19:28:

[..]

Ik ken alleen de sportschool barbell en die zijn standaard 20kg daarom ging ik daar van uit.

Ik doe nu de dumble row met mijn goede schouder met 16kg en mijn slechte kant is net naar 12 kg gegaan. Barbell row zit ik op 30kg maar dat vindt PT te licht, slavendrijver die ze is.

Klopt. Standaard gewicht van die 20 kg is hier ook.  30 kg vind ik enorm! Ja,  PT mensen willen dat we falen.  Wat dat betreft was fit 20 ook goed voor mij. Ik heb dat nu een aantal keren gedaan maar het lastige vind ik dat ik daarvoor naar Groningen moet.  Jij bent al veel verder op het pad van krachttraining.  Ik ben beginner tot en met.  

Hoe weet jullie zo precies hoe hoog je kCal verbruik is? De meeste apps zijn vrij dom, bij fietsen moet je je snelheid invoeren, maar je kan nergens invullen of je wind mee of wind tegen had. Met wandelen niet of je over asfalt of door blubber gaat. En een app weet helemaal niets over hoe je lijf werkt, hoe effectief de voedselopname of de verbranding is, dus wat voor slim systeem hebben jullie om dat te meten, op de 10 kCal nauwkeurig?

alhambra

alhambra

26-04-2024 om 19:52 Topicstarter

RoosOpJeHoed schreef op 26-04-2024 om 18:06:

[..]

Haha, goede beschrijving! Alleen de 'koeken' zou ik zelf beschrijven als karton. Ik heb als bijbaan jaren in een supermarkt gewerkt op de brood-/banketafdeling en sindsdien eet ik nooit meer gebak van de supermarkt

Ja klopt. Ik dacht ik houd me in

Auwereel schreef op 26-04-2024 om 19:49:

Hoe weet jullie zo precies hoe hoog je kCal verbruik is? De meeste apps zijn vrij dom, bij fietsen moet je je snelheid invoeren, maar je kan nergens invullen of je wind mee of wind tegen had. Met wandelen niet of je over asfalt of door blubber gaat. En een app weet helemaal niets over hoe je lijf werkt, hoe effectief de voedselopname of de verbranding is, dus wat voor slim systeem hebben jullie om dat te meten, op de 10 kCal nauwkeurig?

smartwatch. 

Voor mij een Garmin Venu sq

Ysenda schreef op 26-04-2024 om 19:57:

[..]

smartwatch.

Voor mij een Garmin Venu sq

De smartwatch neemt de windrichting en ondergrond mee, of met behulp van je hartslag, hoge hartslag is hoge verbranding? Dus betere conditie komt overeen met minder verbranding?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.