Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Vervelend Alhambra. Vandaag weer met goede moed verder? 
Hier afgelopen weekend wel genoeg bewogen, maar geen zin gehad om mijn calorieën echt goed bij te houden.  Gelukkig merk ik wel dat mijn snaaibehoefte lager was dan voorheen, dus waarschijnlijk valt de schade wel mee (hoop ik)

Voorbije dagen was hier ook wat lastiger. Vandaag weer om vijf uur op, stukje hardgelopen en nu wil ik nog enkele taakjes doen alvorens een langere wandeling.

Goed bezig  Ninoea!
Alhambra, soms  jeb je van die dagen helaas. Komende  week  gewoon weer fris verder.
Happyapple, heerlijk dat je snaaibehoefte minder is.
Moirmel, jij bent fanatiek  bezig   met sporten zeg!

Hier gaat het matig. Gewicht staat stil. Erg stil. Af en toe kilo erbij en paar dagen later weer eraf. Door stress slaap ik slecht. Eet wel goed en netjes binnen calorieëntekort maar er gebeurt weinig. Hoop  dat de weegschaal  binnenkort  weer wat vriendelijker voor me is.  Mijn totaalscore staat  dus nog steeds op 8 kilo in het afgelopen  half jaar. Dat schiet nog niet erg op naar de 25 die eraf  moet.

Afgelopen weekend was hier ook niet best op het gebied van eten. Heb mijn verjaardag gevierd en dat was heel gezellig. Maar ging ook samen met taart en hapjes. Daarnaast ook niet echt extra bewogen. Woensdag weer wegen en ben er een beetje bang voor.

Maar we gaan weer vol goede moed verder. Picnic komt zo de boodschappen brengen, de soep voor deze week is al klaar en vanavond weer sporten.

alhambra

alhambra

08-04-2024 om 08:39 Topicstarter

Ook niet zo'n leuk weekend gehad helaas.

Vanochtend wel mijn ontbijt afgewogen dus ik ben goed gestart.

alhambra

alhambra

08-04-2024 om 10:59 Topicstarter

Straks in lunchpauze geen wandeling maar wel even op de fiets een bestelling ophalen.

Bbq van het weekend en flink bier op dus een dikke kilo erbij vanmorgen. Vandaag weer netjes eten en vanmiddag even klein rondje gewandeld en zit nu op de 10.000 stappen.
Man gaat denk ik straks sporten maar ik heb daar geen zin in maar wil wel even wandelen nog.

het lukt hier niet erg. Eten gaat niet goed, sporten niet en slapen lukt ook al niet. 

Dus heb ik deze week de focus gezet op mentale ontspanning en slaap. 
Vandaag thuis de yogales doen. Lezen en op tijd mijn bed in. 
Wel sporten met PT en misschien zelf nog een keer.

alhambra

alhambra

08-04-2024 om 18:58 Topicstarter

We zitten in een lentedip, lijkt het wel!

Net een uur gewandeld, echt ff lekker.
Morgenvroeg hoef ik pas om 10 uur op het werk te zijn en ik heb me voorgenomen om dan ook ff blokje om te gaan. Vast even lekker beweging voor het werk krijgen.

Hier wel een goed stuk gewandeld vandaag, maar vanmiddag op mijn zwakke moment ook een paar handjes chips op. Verder niks geks (of extra's) gegeten. Ik zit nu in totaal op -3 kilo, maar daar is verder nog weinig van te zien helaas.  

Happyapple schreef op 08-04-2024 om 19:55:

Hier wel een goed stuk gewandeld vandaag, maar vanmiddag op mijn zwakke moment ook een paar handjes chips op. Verder niks geks (of extra's) gegeten. Ik zit nu in totaal op -3 kilo, maar daar is verder nog weinig van te zien helaas.

Vanaf -5/6 kilo zagen mensen het aan mij. Ik merkte het iets eerder aan bepaalde kledingstukken. Dus ff doorzetten nog!

Dolfje schreef op 08-04-2024 om 21:12:

[..]

Vanaf -5/6 kilo zagen mensen het aan mij. Ik merkte het iets eerder aan bepaalde kledingstukken. Dus ff doorzetten nog!

Ja thanks, ik zet ook wel (min of meer) door hoor. Ben helaas ook gewoon nog flink te zwaar, dus het is ook niet zo gek dat het nog niet echt zichtbaar is. 

Ik deed vanavond weer mee met krachtbootcamp. Deze keer vond ik het niet zo leuk. Het waren héél veel verschillende oefeningen en het was was saai. De namen van de oefeningen stonden op pionnetjes geschreven maar ik kende die namen niet dus ik vond het een gepuzzel. Deze instructeur doet het ook niet zo vaak en de manier sluit niet helemaal bij mij aan. Al heb ik echt wel wat nieuwe inzichten gekregen en ben ik toch tevreden dat ik ben gegaan. Hopelijk is de training as vrijdagochtend iets meer mijn ding. Vandaag zo’n 10.000 stappen gezet, 7 km gefietst, 8 trappen gelopen en dus een uurtje bootcamp. Ik vind het mooi voor vandaag. 

Vanochtend wandelden mijn vader en ik ongeveer 2,5 km in het bos. Hij gaat vooruit in conditie. Het ging hem veel makkelijker af dan de vorige keren. Heel tof! Zelf nog een aantal korte functionele wandelingetjes gemaakt, wat gesprongen op muziek met de kinderen, veel de trap op en af om de kinderen te helpen met het opruimen van hun kamers. Al met al zo’n 13.000 stappen gelopen, 9 trappen. Geen spierpijn van gisterenavond. Qua eten moet ik opletten dat ik niet te weinig eet. Fruit en calcium blijven een aandachtspunt. Eiwitten gaan beter. Ben ook maar begonnen met slikken van een Multi + vitamine c.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.