Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Ninoea
05-04-2024 om 11:21
Bailey26 ik weet niet hoe vrij je bent in het plannen van je werk en afspraken. Dat verschilt nogal per functie. Maar kun je tussen je afspraken tijd blokken om te eten? En daar ook een reminder voor zetten? En dat die tijd dan de ene dag wat later is dan een andere dag omdat het is afgestemd op je werk agenda dat is dan zo, soit.
Ninoea
05-04-2024 om 11:26
Ik zit in de auto naar Friesland naar mijn schoonouders. Schoonmoeder is recent geopereerd en we brengen even een pannetje eten langs. Dat pannetje eten zit heerlijk te geuren in de auto en ik heb berenhonger dus het voelt wat masochistisch. Vanochtend krachtbootcamp gedaan. Volgens mijn Watch maar liefst 442 actieve kcal verbrandt (536 in totaal).
Blondie5
05-04-2024 om 12:15
Lief, dames! Dankjulliewel! Dat had ik even nodig! Ga gewoon weer door (met frisse tegenzin, dat wel haha!)
Ysenda
05-04-2024 om 12:39
Blondie, het kan ook zijn dat je te weinig eet tov de calorieen die je verbrand. Want dan gaat je lichaam alles vasthouden wat het kan en val je dus nog steeds niet af.
Bij mijn voedingsadviseur houden ze een verschil aan van zo'n 500 kcal per dag max. Dan zou je zo'n 2 kilo per maand moeten afvallen.
Kan het zijn dat je gister net wat meer koolhydraten of zout hebt gegeten? Dan zit er zomaar ook gewicht bij, wel of niet naar het toilet geweest zijn of het deel van je maandelijkse cyclus speelt ook een belangrijke rol.
Maar met een blessure of mentale stress en dan niet aankomen is ook gewoon goed wat de anderen ook al zeggen.
alhambra
05-04-2024 om 14:37
Net helaas een regenbui meegepakt op de fiets. Straks moet ik er weer uit maar nu schijnt het zonnetje!
Dolfje
05-04-2024 om 15:06
Ik heb vanmorgen egym gedaan en net een kleine wandeling gemaakt en nu ben ik ineens erg moe. Vanavond maar op tijd naar bed.
Morgen hebben we bbq bij vrienden en blijven daar slapen.
Happyapple
05-04-2024 om 15:20
Ysenda schreef op 05-04-2024 om 12:39:
Blondie, het kan ook zijn dat je te weinig eet tov de calorieen die je verbrand. Want dan gaat je lichaam alles vasthouden wat het kan en val je dus nog steeds niet af.
Bij mijn voedingsadviseur houden ze een verschil aan van zo'n 500 kcal per dag max. Dan zou je zo'n 2 kilo per maand moeten afvallen.
Kan het zijn dat je gister net wat meer koolhydraten of zout hebt gegeten? Dan zit er zomaar ook gewicht bij, wel of niet naar het toilet geweest zijn of het deel van je maandelijkse cyclus speelt ook een belangrijke rol.
Maar met een blessure of mentale stress en dan niet aankomen is ook gewoon goed wat de anderen ook al zeggen.
Hmm goed dat je dat zegt. Ik wist wel dat je met een 500 calorieën tekort per dag ongeveer 2 kilo per maand zou moeten afvallen, maar ik had niet echt in de gaten dat je lichaam de boel vasthoudt als je een groter calorieëntekort hebt. Ik was namelijk vrij makkelijk 3 kilo afgevallen en er nu helaas ook alweer 1 aangekomen, maar ik heb dus een paar kantoordagen gehad waarop ik moeite moest doen om bijv ongeveer 300 calorieën tekort te hebben, maar ook heel actieve dagen waarop ik er makkelijk 700 of een enkele keer zelfs 1000 tekort had (als de verbranding op mijn fitbit tenminste klopt) en ik hoopte eigenlijk dat zich dat uitmiddelde, maar dat zie ik deze week dus helaas inderdaad niet terug in mijn gewicht. Nu kon ik ook niet goed naar de wc dus dat kan het evt ook nog zijn geweest.
En idd zeker niet de moed verliezen, blondie. We gaan gewoon door hoor!
RoosOpJeHoed
05-04-2024 om 15:24
Blondie kop op, het gaat vanzelf goed komen! Ik sluit me aan wat al eerder gezegd is en met name bij Ysenda, het kan aan zoveel factoren liggen. Staar je niet té blind op die kilo's. Maar begrijpelijk dat het je frustreert hoor!
Ninoea, hopelijk is het gelukt niet uit de pan te snoepen
En is je keelpijn weer weg gegaan?
Hier een zware nacht gehad. Zoon had kramp en ik moest er vier keer uit vannacht. Normaal doe ik direct na het opstaan een rondje yoga en NL in beweging, maar ik voelde me overreden vanmorgen. Wel yoga gedaan en het verbaasde me dat het lukte.
Vermoeidheid zorgt ook altijd voor extra honger/trek. Maar we hebben vanavond wat minder gezonde hapjes op het menu staan, dus ik probeer gedurende de dag niet teveel calorieën te verzamelen. Drink me gek aan thee nu, dat helpt.
Ysenda
05-04-2024 om 15:36
Happyapple schreef op 05-04-2024 om 15:20:
[..]
Hmm goed dat je dat zegt. Ik wist wel dat je met een 500 calorieën tekort per dag ongeveer 2 kilo per maand zou moeten afvallen, maar ik had niet echt in de gaten dat je lichaam de boel vasthoudt als je een groter calorieëntekort hebt. Ik was namelijk vrij makkelijk 3 kilo afgevallen en er nu helaas ook alweer 1 aangekomen, maar ik heb dus een paar kantoordagen gehad waarop ik moeite moest doen om bijv ongeveer 300 calorieën tekort te hebben, maar ook heel actieve dagen waarop ik er makkelijk 700 of een enkele keer zelfs 1000 tekort had (als de verbranding op mijn fitbit tenminste klopt) en ik hoopte eigenlijk dat zich dat uitmiddelde, maar dat zie ik deze week dus helaas inderdaad niet terug in mijn gewicht. Nu kon ik ook niet goed naar de wc dus dat kan het evt ook nog zijn geweest.
En idd zeker niet de moed verliezen, blondie. We gaan gewoon door hoor!
Het is meer dat je lichaam gaat vasthouden wat het binnen krijgt als het structureel een veel groter te kort is dan 500 kcal. Zoals jij het beschrijft met dan wat er boven, dan wat onder je verbruik en af een toe een uitschieter naar veel minder dat is prima.
Dan krijgt je lichaam niet het signaal van structureel veel te weinig waarop het een nood scenario moet gaan pakken.
Ysenda
05-04-2024 om 15:38
Ik drink me ook gek, challenge deze week is om voldoende te drinken waarbij de formule voor voldoende is: 35 ml x je lichaamsgewicht in kg. En dat alleen in water of kruidenthee. Dus geen cafeïne of theïne. Voor mij bijna 3l per dag. 2 is geen probleem, dat heb ik zo op, maar dat stuk van 2,5 naar 3 is wel een ding.
Happyapple
05-04-2024 om 16:29
Ysenda schreef op 05-04-2024 om 15:36:
[..]
Het is meer dat je lichaam gaat vasthouden wat het binnen krijgt als het structureel een veel groter te kort is dan 500 kcal. Zoals jij het beschrijft met dan wat er boven, dan wat onder je verbruik en af een toe een uitschieter naar veel minder dat is prima.
Dan krijgt je lichaam niet het signaal van structureel veel te weinig waarop het een nood scenario moet gaan pakken.
Oke gelukkig. Dan hoef ik me nog geen zorgen te maken, denk ik en hoop ik dat het zo toch langzaam maar zeker de goede kant op blijft gaan..
Ninoea
05-04-2024 om 18:19
RoosOpJeHoed schreef op 05-04-2024 om 15:24:
Ninoea, hopelijk is het gelukt niet uit de pan te snoepenEn is je keelpijn weer weg gegaan?
Hier een zware nacht gehad. Zoon had kramp en ik moest er vier keer uit vannacht. Normaal doe ik direct na het opstaan een rondje yoga en NL in beweging, maar ik voelde me overreden vanmorgen. Wel yoga gedaan en het verbaasde me dat het lukte.
Ja het is gelukt om niet uit de pan te snoepen en het lukte me ook om een mergpijp af te slaan (dat was makkelijk want ik vind die dingen vies) maar terug naar huis gierde ik dus helemaal van de honger. Thuis meteen een boterham met pindakaas en een bakje kwark met muesli gegeten.
Keelpijn had ik de rest van de dag geen last meer van, maar steekt nu weer de kop op.
Ik snap wel dat je na zo’n nacht weinig puf had. Veel plezier vanavond.
Ninoea
07-04-2024 om 10:46
Ik deed vanochtend een vestje aan dat ik al een tijd niet heb gedragen. Normaal volgt het precies mijn figuur, nu zit het losjes en slobbert het. Ik ben dus wat centimeters kwijt. Ik dacht dat al gezien te hebben in de spiegel, maar wist het niet zeker (dat is het nadeel van niet meten). Mijn armen zijn niet dunner geworden en daar ben ik blij mee. Ik heb slanke armen en soms als ik afval dan gaat het daar vanaf en is het dus eigenlijk spierverlies en ik wil beslist geen verlies van spierkracht in mijn armen. Daar doe ik ook krachttraining voor en eet eiwitten enzo, maar fijn dus!
Ik bleef al een hele tijd ongeveer gelijk qua gewicht/omvang en conditie maar het intensiveren met snelheid en kracht begint op beide vlakken wat te brengen.
De keelpijn zette gisteren door. Buis van Eustachius zit ook verstopt dus ik hoor de hele tijd geklik in mijn oren en heb hoofdpijn. Gisteren een paracetamol genomen toen ik met onze oudste zoon in de stad liep om even een paar schoenen en wat t-shirts te kopen.
Ik heb er gisteren een heel rustig dagje van gemaakt. Wel gewandeld (door de stad en een losse wandeling in de buurt) maar op héél rustig tempo (variërend van 12:44 tot 14:30 per km). Daardoor nog wel voldoende bewogen, maar wel goed rekening gehouden met dat ik me niet lekker voelde. Ook op eten gelet. Met het gezin een ijsje gegeten bij de ijssalon maar zelf gekozen voor een kopje koffie.
Supergoed geslapen vannacht! Voel me ook weer een stuk beter. Oren blijven wel klikken; als de winkels zo open zijn haal ik even een neusspray.
Ninoea
07-04-2024 om 23:38
alhambra schreef op 07-04-2024 om 22:54:
Dit weekend is het pet hier...
Wat vervelend voor je! Hopelijk op het thema van dit topic na verder wel een fijn weekend?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.