Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Dolfje
25-03-2024 om 13:17
alhambra schreef op 25-03-2024 om 10:00:
Ik voel me vandaag zeer gemotiveerd, mede door het zonnetje!
Dat heb ik ook. Zit nu buiten met mijn lunchreep lekker in de zon. Nog een paar uur werken zo en dan wandel ik lekker naar huis.
alhambra
25-03-2024 om 13:19
Net terug van een heerlijke lunchwandeling. Gezond geluncht.
Eind vd middag nog 2x 20 minuten fietsen.
Blondie5
25-03-2024 om 17:13
Ik ben vorige week weer bij de orthopeed geweest en ik ben op de wachtlijst gezet voor een operatie! Ze gaan de voorste kruisband repareren en ook kijken naar de meniscus. Na 8 weken gaat er in ieder geval iets gebeuren. De operatie zal waarschijnlijk pas plaatsvinden in mei, maar ik ben blij dat er wat gaat gebeuren.
Noglangnietjarig, ik had je laatst een PB gestuurd daarover, maar ik denk dat je die dan niet gekregen hebt.....
Vorige week een rommelige week gehad en afgelopen vrijdag vroeg op pad ivm een congres, dus niet gewogen. Nu weer in het gareel met IF.
Ninoea
25-03-2024 om 17:17
Ik zit vandaag goed qua beweging en voeding en ontspanning. Vanochtend naar naailes geweest, daarna geluncht en gewandeld. Kinderen uit school gehaald. Naar een afspraak gereden met de auto en intensief overleg gehad. Eenmaal thuis met mijn oudste een ommetje gemaakt. Zij skaten, ik wandelend. Nu aan het koken, vanavond nog een bootcamp van 20 tot 21 uur. Ik zit nu al aan mijn calorieendoel van de dag dus dat uurtje is er echt bovenop.
Gisteren weinig beweging gehad. Het was zo regenachtig dat ik geen zin had om naar buiten te gaan. En in de middag ben ik met een vriendin naar sanadome geweest en heb daar heerlijk gerelaxt. Wel gezond gegeten en een superfijne dag gehad.
Dolfje
25-03-2024 om 19:01
Qua bewegen zit ik vandaag ook wel goed, redelijk actief op werk geweest, tussen de middag ommetje gemaakt en na het werk 35 minuten naar huis gewandeld en net met man ook weer een goed half uur buiten geweest.
Qua eten ook wel ok. Pak straks wel een bak yoghurt nog.
Moirmel
26-03-2024 om 05:15
Ben vandaag ongeveer net een maand bezig (conditie van nul) en gisteren voor het eerst 1km hardgelopen.
Momenteel ga ik drie keer per week hardlopen, wissel die dagen af met krachttraining en twee keer per week een wandeling.
Bouw het rustig op omdat ik vroeger door veelvuldig basketten mijn knieën versleten heb en ze nu niet direct te veel wil belasten met mijn gewicht (108kg).
Hou me niet zoveel bezig met gewicht zelf maar richt me meer op het terug krijgen van mijn conditie na bijna vier jaar stil te liggen.
Deze ochtend uurtje vroeger wakker dus de krachttraining is al gedaan en in afwachting van de schemering heb ik net zo'n eenvoudige smartwatch besteld om het allemaal wat beter bij te houden.
alhambra
26-03-2024 om 09:05
Goed bezig, Moirmel!
Ik heb gisteren een goede dag gehad. Veel bewogen en nauwelijks gesnaaid. Het diner was wel calorierijk; lasagne met kaas.
Vandaag ben ik vrij. Ik ga nuttige dingen in en om het huis doen en wat extra bewegen.
Ninoea
26-03-2024 om 09:41
Tof dat je 1km hebt hardgelopen @Moirmel. Hoe ging het? Je was toch naar 114 kg gestegen?
Gisteren bij de bootcamp ben ik compleet afgemat. Op een bepaald moment moesten we opdrukken terwijl de benen in de touwen hingen. Ik viel op mijn snoet.
Toen dus maar gewoon opgedrukt en daar ben ik al geen kei in. Het is heel duidelijk dat ik met alle conditionele dingen heel makkelijk meekom, maar bepaalde spiergroepen echt niet. Nou ja, daar doe ik het dus vooral voor. Vanwege Pasen gaan de trainingen op vrijdag en maandag niet door. Ik heb dus een weekje rust qua bootcamp, maar blijf wel gewoon wandelen. Wellicht dat ik ergens tussendoor weer een keertje ga hardlopen.
Na de bootcamp overigens maar een schaaltje kwark genomen om eiwitten wat aan te vullen. Ik kan niet zeggen dat ik dat een succes vond, het gaf heel even zo’n brandend maagzuur gevoel.
Daarna gedoucht en als een blok in slaap gevallen.
RoosOpJeHoed
26-03-2024 om 09:54
Voor iedereen die een 'slecht' weekend heeft gehad of juist heeft genoten van het weekend: ook dat hoort erbij. Gun jezelf soms dat genietmoment of het baalmoment
Daarna weer schouders eronder en doorgaan!
Ik heb van die weerstandselastieken besteld. Ben benieuwd of het me gaat lukken daarmee te trainen. In mijn gedachten zie ik die dingen alweer alle kanten op vliegen 
Auwereel
26-03-2024 om 10:15
Na een meting bleek dat mijn cholesterolgehalte aan de te hoge kant is, ondanks dat ik al 40 jaar vegetarier ben. Omdat het steeds gemakkelijker wordt om veganistisch te eten, heb ik de laatste belangrijkste bronnen van verzadigde vetten, zuivel, uit mijn dieet geschrapt. Het heeft niet geholpen, na een nieuwe meting na een half jaar veganistisch eten blijkt mijn cholesterolgehalte zelfs wat omhoog te zijn gegaan. Gelukkig blijk ik kaas niet erg te missen, ik vond het altijd erg lekker, maar het eten smaakt me nog steeds prima. Zo min mogelijk koffie en kokos (hoewel niet echt dagelijkse kost, kokos) volgende stap. Ik ben ook liefhebber van vezelrijk eten, brood kan me niet zwaar genoeg zijn, maar dan krijg ik negatieve feedback van mijn darmen als ik dat te gek maak.
In eten zit het dus niet, proberen meer te bewegen dan maar...
Ninoea
26-03-2024 om 10:36
RoosOpJeHoed schreef op 26-03-2024 om 09:54:
Voor iedereen die een 'slecht' weekend heeft gehad of juist heeft genoten van het weekend: ook dat hoort erbij. Gun jezelf soms dat genietmoment of het baalmoment
Daarna weer schouders eronder en doorgaan!
Ik heb van die weerstandselastieken besteld. Ben benieuwd of het me gaat lukken daarmee te trainen. In mijn gedachten zie ik die dingen alweer alle kanten op vliegen
Helemaal eens met wat je schrijft over ‘slechte’ weekenden.
Ik had laatst een training met van die elastieken. Je kunt er best veel mee, al is het ook wel een beetje ‘gedoe’ vond ik toen. Ik denk dat ze fijn zijn als je een goede modus ermee gevonden hebt.
Ninoea
26-03-2024 om 10:42
Auwereel schreef op 26-03-2024 om 10:15:
Na een meting bleek dat mijn cholesterolgehalte aan de te hoge kant is, ondanks dat ik al 40 jaar vegetarier ben. Omdat het steeds gemakkelijker wordt om veganistisch te eten, heb ik de laatste belangrijkste bronnen van verzadigde vetten, zuivel, uit mijn dieet geschrapt. Het heeft niet geholpen, na een nieuwe meting na een half jaar veganistisch eten blijkt mijn cholesterolgehalte zelfs wat omhoog te zijn gegaan. Gelukkig blijk ik kaas niet erg te missen, ik vond het altijd erg lekker, maar het eten smaakt me nog steeds prima. Zo min mogelijk koffie en kokos (hoewel niet echt dagelijkse kost, kokos) volgende stap. Ik ben ook liefhebber van vezelrijk eten, brood kan me niet zwaar genoeg zijn, maar dan krijg ik negatieve feedback van mijn darmen als ik dat te gek maak.
In eten zit het dus niet, proberen meer te bewegen dan maar...
Bij de Hartstichting kun je een link naar een gratis ebook laten mailen met informatie over cholesterol zag ik. Ze geven er voedingstips in, maar ook over het nut van bewegen inderdaad maar ook over de samenhang met metaboolsyndroom en kenmerken zoals de werking van de schildklier en potentiële suikerziekte en hoge bloeddruk. Heb jij scherp voor jezelf of je met die waarden wel goed zit? Zo niet dan is het wellicht verstandig er wat hulp bij te zoeken.
alhambra
26-03-2024 om 11:17
Wat zegt de huisarts over je cholesterolwaardes? In mijn omgeving iemand die onder begeleiding van een diëtiste de waardes flink verlaagd heeft. Het is nog steeds iets ge hoog maar het hoogst haalbare zonder medicijnen. Medicijnen kunnen ook bijwerkingen hebben dus men laat het er nu bij.
alhambra
26-03-2024 om 11:18
Ik heb al veel beweging gehad vandaag! De tuin is opgeknapt, de wasmachine draait al voor een tweede keer en ik heb zware dingen naar zolder getild.
Het enige nadeel is dus ik nu reikhalzend uitkijk naar de lunch. Ik ga niet wachten tot 12:00.
Frank-n-furter
26-03-2024 om 12:09
alhambra schreef op 26-03-2024 om 11:18:
Ik heb al veel beweging gehad vandaag! De tuin is opgeknapt, de wasmachine draait al voor een tweede keer en ik heb zware dingen naar zolder getild.
Het enige nadeel is dus ik nu reikhalzend uitkijk naar de lunch. Ik ga niet wachten tot 12:00.
Ik deel dan m'n lunch door 2, nu wat eten en daarna de rest rond lunchtijd.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.