Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Oke, deze bootcamp was heel wat intensiever. Heel fijn gesport. Ben er naartoe gefietst en ook weer terug gefietst, daarna onder de douche en nu heerlijk in mijn bed met een kopje warme thee. ❤️💪

Trots op mezelf. 

alhambra

alhambra

18-03-2024 om 21:49 Topicstarter

Wat een uitkomst die Slow/minitriathlon. Zo blijft het leuk en behapbaar. Ik las vorige week in het NRC over een vrouw van in de vijftig die dit jaar 366 marathons gaat lopen. Echt bizar.

We hebben flinke spierpijn van afgelopen weekend en slecht gegeten. Vandaag ook niet zo best dus morgen weer de switch maken.

Gisteren  slecht gegeten. Verjaardag van dochter  gevierd dus ik heb me een klein beetje laten gaan. Vandaag  dus gelijk 2 kilo zwaarder. Dat zal wel vocht zijn, lijkt me erg stug dat dat echte kilo's zijn. Heb wellicht  zo' n 2500-2800 calorieën  gegeten in plaats van 1400- 1500 maar meer toch echt niet. Dus vandaag en de komende  dagen  maar weer netjes eten en dan hoop ik dat het er snel weer af is . Vakantie  voorbij en dat merk ik ook in mijn stressniveau.  Schijn je ook vocht door vast te houden. Ben op zoek naar  een andere baan en hoop dat dat binnenkort  lukt en dat ik daar dan mijn draai in kan vinden en wat meer rust in mijn leven krijg. 

Een kilo vet schijnt zo'n 7700 calorieën te zijn, dus die twee kilo zal idd voor het grootste deel wat anders zijn dan de verjaardagstaart. Hopelijk gaat het er snel weer vanaf .

ik ben gelukkig weer back on track. Gister keurig gegeten qua calorieën, vooral dankzij zelfgemaakte soep. Ik merk wel dat ik er op moet letten dat ik genoeg eiwit binnenkrijg, dat is consistent aan de lage kant.

Vandaag een drukke dag, vanavond verjaardag, wat dingen die ik moet ophalen vanmiddag en een monteur en de boodschappen die langskomen. Dus nog even nadenken over wat ik precies ga eten zodat ik op tijd weg kan.

lientje69 schreef op 18-03-2024 om 23:57:

Vakantie voorbij en dat merk ik ook in mijn stressniveau. Schijn je ook vocht door vast te houden. Ben op zoek naar een andere baan en hoop dat dat binnenkort lukt en dat ik daar dan mijn draai in kan vinden en wat meer rust in mijn leven krijg.

Ik hoop het voor je! 

Vanmorgen op de weegschaal ( weegschalen want we hebben er 2 ) gestaan 86,8 en 86,5 dus dat komt redelijk overeen. Ga niet altijd op beide hoor en meestal niet elke dag maar wilde mijn gewicht invoeren in de Lifesum app.
Er is dus vergeleken met zaterdag een paar ons af.
Ga dadelijk naar mijn werk wandelen, is een half uurtje en vanmiddag terug en dan eind van de middag op de fiets dus qua beweging zit het wel goed. Normaal sta ik dinsdagochtend op de vloer en loop veel maar heb nu een bijeenkomst.

Amandelbloesem schreef op 19-03-2024 om 06:44:

Een kilo vet schijnt zo'n 7700 calorieën te zijn, dus die twee kilo zal idd voor het grootste deel wat anders zijn dan de verjaardagstaart. Hopelijk gaat het er snel weer vanaf .

ik ben gelukkig weer back on track. Gister keurig gegeten qua calorieën, vooral dankzij zelfgemaakte soep. Ik merk wel dat ik er op moet letten dat ik genoeg eiwit binnenkrijg, dat is consistent aan de lage kant.

Vandaag een drukke dag, vanavond verjaardag, wat dingen die ik moet ophalen vanmiddag en een monteur en de boodschappen die langskomen. Dus nog even nadenken over wat ik precies ga eten zodat ik op tijd weg kan.

Eiwitten moet ik idd ook echt op letten. Ik eet tegenwoordig 1 ei per dag. Probeer ook vaker een glas melk te drinken (ook voor calcium) en kwark te eten. 

Ik kon vandaag goed merken dat de bootcamp van gisterenavond erg intensief was. Ik was lichamelijk gewoon veel sneller echt moe. Mijn wandelingetjes kostten me opeens best wat moeite. Afijn toch zo’n 11000 stappen nog gezet vandaag naast alle regel dingen van vandaag.

alhambra

alhambra

20-03-2024 om 09:19 Topicstarter

Gisteren uit de bocht gevlogen. Daarom niet ontbeten op mijn standaard tijdstip en daarnet een banaantje genomen. Ik eet pas weer bij de lunch.

Ik ben net naar het bos gereden en heb daar een route van 7 km gewandeld. Prachtig. 

Ninoea schreef op 20-03-2024 om 10:40:

Ik ben net naar het bos gereden en heb daar een route van 7 km gewandeld. Prachtig.

Heerlijk, lekker genieten van al het moois de natuur biedt en ook lekker je hoofd leeg maken.

Ik ga zo naar de sportschool om Egym te gaan doen en vanavond wandelen met man.
Had gisteren bij de werklunch veel te veel gegeten en het keurig in de app ingevoerd, zat gisteren wel eet paar honderd calorieën boven mijn normale aantal.  Geen broodsalades meer voor mij dus want dat was behoorlijk wat calorieën en ook de smoothie. Dat wist ik natuurlijk wel maar als je het zo op je scherm ziet is dat wel ff goed.
Was gisteren wel te voet naar het werk gegaan dus beweging genoeg gehad.

Vandaag genoten van het weer en 2x een uur gefietst. Tussendoor geluncht met een vriendin.

Morgen naar de bioscoop voor 2 films en daarna sporten met zoon.

Ies

Ies

20-03-2024 om 22:47

Bewegen gaat hier redelijk. Ik was goed op weg meer te bewegen, maar chronische klachten spelen weer in alle hevigheid op. Vandaag dus maar weer wat rustiger aan….
Eten lukt beter momenteel. Het lukt me alle ongezonde lekkers af te slaan/ te laten staan. Eet meer groente en fruit, fijn! 
Kwam op werk bijv constant overheerlijke drop tegen…aaah die geur! Geprobeerd te genieten van de _geur_op zich, zonder daar gevolg aan te moeten geven…

Dolfje schreef op 20-03-2024 om 14:02: Dat wist ik natuurlijk wel maar als je het zo op je scherm ziet is dat wel ff goed.

Ja dit he.  Ik weet eigenlijk best wat ik niet 'goed' doe, maar ik heb de kilo's er na mijn vorige afvalronde toch onbewust weer langzaamaan aan gegeten, dus nu maar weer heel zwart op wit invullen in de app en dat is heel confronterend als ik zie hoeveel kilo ik kwijt moet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.