Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Ik was gisteren afgevallen en vandaag weer een pond erbij maar heb gisteren wel voor het eerst een half uur achter elkaar op de loopband hardgelopen. En daarna lam op de bank gelegen en toch teveel gegeten 
Net even een rondje gewandeld voordat de schilder aan de deur stond.

Fijn om een hoop successen te lezen. Ik ben minder goed bezig. Heb gister afscheid moeten nemen van een van onze lieve snoezige tamme ratten. En hoewel je weet dat ze niet lang leven, is het nooit leuk. We hadden dus totaal geen zin in koken, en het is de Mac geworden. Ben nog blij dat ik tussendoor nog een appel heb weten te eten, dat was het wel qua gezonde dingen.

Ik heb wel alles netjes ingevoerd in het eetdagboek. De hamburger an sich viel me nog mee trouwens. Maar met de rest erbij was het wel echt te veel.

Verder: Dorestad, je had het erover dat stressniveau en gewicht gelinked zijn. Dankjewel daarvoor, dat zou wel wat verklaren. Heb een beetje te veel stress gehad de afgelopen jaren. Misschien toch meditatie weer oppakken.

voor mij vandaag dag 3 bij het toernooi. Dagen van half 9 in de ochtend tot 11 in de avond. Er is keuze uit eten van de toko of snackbar. 
Maar het is zo koud in de hal dat je gewoon trek krijgt.
Ik probeer het gezond te houden dat neem ik ook mee maar gezamenlijk eten met het hele scheidsrechterscorps (voor zover we geen dienst hebben natuurlijk) is ook wel heel gezellig. 

Morgen weer een dag maar dan korter want alleen finales.
Maandag weer trainen met PT en dan hoop ik volgende week echt weer wat naar beneden te gaan.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

16-03-2024 om 14:05

ik heb vanmorgen toen ik met vriendin ging koffiedrinken een stuk chocoladetaart gehad. Heerlijk! en met ontbijt en lunch rekening mee gehouden.

Zo’n 15000 stappen gezet en 7 km gefietst. Wat spierpijn van de bootcamp van gisteren. Met oudste dochter een taartje gegeten. Het we een gezellige dag. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

16-03-2024 om 20:06

vandaag nog een soort van broodje gemaakt. Kwam ik tegen op een reel van FB. Met gebroken lijnzaad, kwark, een ei en wat bakpoeder. Stukje van geproefd, en is wat hartig. 

Vandaag gefietst met de kinderen en zij hebben een ijsje op. Schepijs kan ik gelukkig redelijk makkelijk laten staan. Verder ligt hier de kast wel vol met vanalles voor man en kinderen, ik kan ze toch moeilijk voor mij ook op dieet zetten?  Ik heb van de week wel wat teveel dropjes op trouwens, een verkoudheid gooide wat roet in het eten  

Friezinnetje schreef op 16-03-2024 om 20:06:

vandaag nog een soort van broodje gemaakt. Kwam ik tegen op een reel van FB. Met gebroken lijnzaad, kwark, een ei en wat bakpoeder. Stukje van geproefd, en is wat hartig.

Haha, ik maar peinzen waarom je in godesnaam lijnzaad, bakpoeder en kwark op een broodje zou smeren maar ik ben d’r hoor..

Hey allemaal! Nieuw hier. Ben zelf 40 en ongv 1.73m. Ik hoef zelf geen gewicht kwijt maar wil wel graag stukje strakker en gespierder worden. Dit gaat nu redelijk. Doel is 2-4 keer per week fitness/kracht en daarnaast beweeg ik redelijk veel.

Ik kwam een advertentie tegen van de Slow Marathon. Gaat voor volgend jaar op mijn lijst. Een km zwemmen in open water, 40 km fietsen en tien km wandelen, waar je de hele dag de tijd voor krijgt. Een km zwemmen is 40 banen, dat kan ik met rust tussendoor en dat kan natuurlijk niet in open water. Het idee is echt heel leuk! 1/8 kan ook, maar 500 m zwemmen, 20 km fietsen en 5 km wandelen vind ik geen uitdaging.

citroentje schreef op 17-03-2024 om 14:17:

Ik kwam een advertentie tegen van de Slow Marathon. Gaat voor volgend jaar op mijn lijst. Een km zwemmen in open water, 40 km fietsen en tien km wandelen, waar je de hele dag de tijd voor krijgt. Een km zwemmen is 40 banen, dat kan ik met rust tussendoor en dat kan natuurlijk niet in open water. Het idee is echt heel leuk! 1/8 kan ook, maar 500 m zwemmen, 20 km fietsen en 5 km wandelen vind ik geen uitdaging.

Slow triathlon bedoel je denk ik.

Het is wel 1km in open water wat net anders is als 40 banen in het zwembad, dus dat moet je wel even oefenen maar ik zit er ook naar te kijken of het iets voor mij is.

zo, na 4 dagen sporthalhangen voor een toernooi waar ik lijnrechter was en dus vooral zat en dan gecombineerd met eten van de toko is het deze week weer tijd om de teugels aan te halen.

Net lekker getraind met PT en ook het eten gaat nu weer in het gewone patroon. 

Dan hoop ik na deze 2 weken vakantie in elk geval niet aangekomen te zijn.

Ysenda schreef op 18-03-2024 om 13:37:

[..]

Slow triathlon bedoel je denk ik.

Het is wel 1km in open water wat net anders is als 40 banen in het zwembad, dus dat moet je wel even oefenen maar ik zit er ook naar te kijken of het iets voor mij is.

Uiteraard de triatlon. Heb als kind en tiener heel veel langere afstanden gedaan in open water en dat is dus precies de reden dat ik dit jaar nog oversla. Wel begonnen met deadlifts in de sportschool op advies fysio. Het ging goed, maar voelde nog wat ongemakkelijk.

Nou ik wil( en moet) ook echt weer back on track en heb een nieuwe app aangeschaft om wat ik eet bij te houden nl lifesum, tot nu toe vind ik het fijner en makkelijker dan de eetwijzer app van het voedingscentrum.
Mijn probleem is het het weekend en dat ik geen maat kan houden. Het blijft nooit bij 1 ( vul maar in biertje, toastje etc)
Vandaag gaat het ondanks een vette koppijn wel goed tot nu toe met het eten. 
Na het eten straks wil ik ook nog gaan wandelen met man bij wijze van beweging. Geen zin in sportschool want ben gisteren ook geweest. Morgen ook geen tijd /lastig ivm werk maar wil naar werk gaan lopen.

Ik heb vandaag een drukke dag met afspraken gehad en weinig bewogen. Net wel even een halfuurtje gewandeld en zo dadelijk van 20 tot 21 uur voor de tweede keer krachtbootcamp. Ben benieuwd hoe het me vandaag vergaat. Vrijdag kon ik prima meekomen, maar had achteraf wel last van pijnlijke spieren. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.