Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Ninoea
03-05-2026 om 14:34
Bijna thuis van vakantie. Nog ongeveer een uur rijden door we thuis zijn. Ik ben het rijden behoorlijk zat. Ik heb net drie uurtjes gereden, mijn man doet nu het laatste uurtje. Ik voelde me helemaal munt want ik heb aardig file gereden waardoor het wat langer duurde. Gek idee dat de vakantie er alweer opzit. Ook wel echt jammer. Het was wel echt fijn en mooi. Jammer genoeg de eerste dagen opgesteld en niet zo lekker.
Trail
03-05-2026 om 21:49
Ik heb vandaag rustig een beetje gewandeld tussen de buien door en een boekje gelezen. Vanavond naar het filmhuis geweest. Prima zondag zo.
lientje69
04-05-2026 om 10:48
Mijn mei doel: zoveel mogelijk proberen elke dag iets qua beweging te doen. Dat is soms lastig qua pijn / vermoeidheid enz. Gisteren een stuk gelopen ( nou ja , stuk...1700 meter ) en vannacht fikse pijn gehad en veel wakker gelegen. Niet helpend bij mijn doel uiteraard. Verder elke dag in elk geval 1 x fruit te eten. Vermoeidheid en verdriet maken dat ik al te makkelijk naar een koekje / dropje of pepermuntje grijp. Dat moet anders.
Vrijdag gelopen : 1000 meter ( ook boodschappen gedaan dus te veel energie verbruikt)
Zaterdag gefietst : 8 km met ondersteuning
Zondag gelopen : 1700 meter
Ies
04-05-2026 om 11:42
Lientje, ik heb koekjes en dropjes etc nooit meer in huis. Zou ik dat wel doen zou ik het mezelf wel erg lastig maken en er zeker op moeilijke momenten niet tegen bestand zijn.
Het stoorde me al flink dat ik gisteren in een supermarkt was waar net bij de kassa een enorm assortiment staat van allerlei lekkers. Ja, iedere supermarkt heeft allerlei ongezond spul bij of rond de kassa (stom!) maar dit was wel erg veel. Zou alleen daarom al niet mijn vaste supermarkt worden.
Gisteren een stukje gefietst door de regen. Het door de regen wel wat korter gehouden, maar het was heerlijk.
lientje69
04-05-2026 om 12:32
Ies , ik heb een snaaigrage man. En die vindt het niet leuk als er niets in huis is.
Fruit is naar binnen voor vandaag. Beweging wordt nog een twijfelgeval. Heb vanmorgen gedoucht en mijn energie lijkt op te zijn. Hopelijk komt er nog een klein beetje terug vanmiddag , zodat ik me aan mijn voornemen kan houden. Het is erg lastig op deze manier om gezonder te gaan leven. Mijn NAH zit me behoorlijk dwars.
Ies
04-05-2026 om 13:06
lientje69 schreef op 04-05-2026 om 12:32:
Ies , ik heb een snaaigrage man. En die vindt het niet leuk als er niets in huis is.
![]()
Fruit is naar binnen voor vandaag. Beweging wordt nog een twijfelgeval. Heb vanmorgen gedoucht en mijn energie lijkt op te zijn. Hopelijk komt er nog een klein beetje terug vanmiddag , zodat ik me aan mijn voornemen kan houden. Het is erg lastig op deze manier om gezonder te gaan leven. Mijn NAH zit me behoorlijk dwars.
Ja Lientje snap ik wel maar je maakt het jezelf wel lastig, zo niet onmogelijk zo. Dat soort snaaien is voor niemand goed maar zeker als je niet gezond bent kun je er flink last van hebben.Als je man niet zonder dropjes oid wil, kan hij ze ook in een eigen tas houden ofzo.
Ik ken het idee dat er allerlei lekkers in huis moet liggen want dat is gezellig etc maar al te goed maar mén wat doen we onszelf toch aan zo. Als het er constant ligt krijgt je brein ook de verkeerde idee dat een klein dropje etc niet zoveel kwaad kan.
Ysenda
04-05-2026 om 13:50
Terug van vakantie.
Op dit moment geen grote projecten, ik hoop dat ik even een maand wat rustig aan mag doen.
Qua gezondheidsdoelen:
wekelijks een meal plan maken en me daar aan houden.
Elke dag bewegen: wandelen, sportschool of hardlopen
Ninoea
04-05-2026 om 21:12
Mijn plan voor mei is om weer in het ritme terug te stappen na de vakantie. Dus 3x per week hardlopen, 1x bootcamp, 1x lang stuk fietsen en 1 x zwemmen. Vandaag alweer goed begonnen en 9 km hardgelopen.
Trail
04-05-2026 om 23:38
Ik heb doorgezet en ben vroeg opgestaan om voor werktijd te gaan hardlopen met een vriendin. Na het werk nog rustig even naar het filmhuis geweest.
lientje69
05-05-2026 om 19:21
Tsja.. wat zal ik zeggen.. FAIL. Ik voel me zwaar klote . En dan ga ik vreten. Wel pittige fysio grhad vandaag. En fruit gehad. Maar ook slechte dingen helaas. 
Trail
05-05-2026 om 21:59
sterkte Lientje!
Ik heb vandaag aan de boot geklust. Aansluitend sauna gepakt. Nu boterkoek aan het bakken..
Ninoea
05-05-2026 om 22:11
Ik heb vandaag de hele dag gewandeld. 30 km in totaal. Was een wandeling van Utrecht CS naar Maarn. Prachtige route en heerlijk genoten van het gezelschap.
Ies
06-05-2026 om 22:51
30 km Ninoea…netjes!
Sterkte Lientje.
Fijn gezwommen vandaag.
Ben nu zo’n 2 maanden bezig met nauwelijks meer snoepen etc.
En voel me echt zo goed weer. Ondanks best wat stress en spanningen.
Kan toeval zijn maar ik heb dit nu zo vaak ervaren, ik denk erover om dit toch maar vast te gaan houden.
Tuinfluiter
07-05-2026 om 08:18
Hier is de afgelopen week een beetje rommelig geweest had ineens veel onvoorziene dingen waardoor ik minder bewogen heb dan gepland. Eten is dankzij de inhoud van mijn vriezer en gezonde snel klaar maaltijden wel goed gegaan.
Met mijn gewicht gaat het wel goed ik ben in drie weken tijd 400g afgevallen in totaal nu 15,5 kg en er is nu meer dan 5 punten van mij bmi af.
De vakantie komt er wel aan en dan is het een uitdaging om een redelijk verstandig eet patroon aan te houden in een omgeving waar de meest lekkere dingen te krijgen zijn en ik geen enkele maaltijd zelf klaar maak.
Bewegen zal ik wel genoeg elke dag zijn we wel aan het wandelen.
Ninoea
07-05-2026 om 10:36
Wat een fijn vooruitzicht tuingluiter een vakantie met veel wandelen. En @les ik voel me op allerlei fronten veel beter als ik goed eet en niet teveel snoep, dus dat herken ik wel.
Ik ben zelf echt blij dat ik gewoon 30 km heb gewandeld. Ik heb jaren lang als top ongeveer 10 km gehad en was daarna de hele dag kapot en vaak de dag erna ook. Dat was mijn echte Max waar ik maar niet boven kwam. De bootcamp en het hardlopen hebben ervoor gezorgd dat dat echt anders is geworden. Daar ben ik zo blij mee.
Het is de langste afstand die ik ooit heb gelopen, maar zo voel ik me niet. Ik was wel moe, maar niet overdreven. Uit voorzorg ben ik vandaag niet gaan hardlopen, maar heb ik thuis krachttraining gedaan, maar ik denk dat het wel gegaan was. Ik heb vanochtend een kwartier vlot gewandeld op de loopband en een half uur kettlebell training gedaan. Zo dat was weer zwaar zeg. Ik hoop dat dat snel weer terug komt op niveau.
Verder ben ik vandaag vooral met huishoudelijke en organisatorische dingen bezig. Het contact met oudste kind in instelling was heel intensief de afgelopen dagen, veel zeer ingewikkeld externaliserend gedrag waar ook de professionals het zwaar mee hadden. Was voor mij ook intens. Maak me veel zorgen en voel me ook wat machteloos, problematiek van dit pleegkind is gewoon zo groot en ingewikkeld. Maar ik heb na een goede nachtrust me weer goed kunnen herpakken vandaag en heb het goed en heel fijn.