Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Dorestad
16-09-2026 om 11:05
Gisteren 80 kilometer gefietst in België en Nederland. En 10 km gelopen. Meer dan 10 uur buiten geweest.
Trail
16-09-2026 om 11:54
Ik heb gister gewerkt. Ging goed gelukkig. Daarna een klein rondje met de paarden buiten gereden. Even genieten dat het nog steeds redelijk lang licht is. Daar voelde ik wel dat ik voorzichtig moest doen omdat m’n gezondheid nog niet helemaal oké is.
Ies
16-09-2026 om 16:00
Wat een mooie verhalen allemaal en wat zijn sommigen ontzettend actief!
Ik verbaas me altijd zo over jou Trail dat je zo ontzettend veel verschillende activiteiten weet te combineren. Ik hoop dat je snel opknapt, klinkt wel taai je klachten.
Hier gisteren buiten gezwommen en dat was echt de laatste keer dit jaar, het bad is nu dicht, zo jammer!
Vandaag weer zwemmen, beetje kort op elkaar maar kreeg ik niet anders gepland. (1x pw is altijd met een ouder die niet meer alleen kan gaan en kost me best veel tijd)
Ik denk erover om vrijdag ook nog te gaan. Wordt lastig plannen (behoorlijk wat reistijd) maar volgende week kan ik helemaal niet gaan, wordt erg drukke week met veel werken en veel met de hond want partner is weg.
Ik voel nog een heel lichte pijn soms aan arm maar tijdens het zwemmen geen pijn meer dus gaat goed, afkloppen. Ik doe ook weer alles met arm, ook weer zwaar tillen etc.
Eten gaat goed, ik weet het gezond te houden. Op één keer uiteten na, toen wat frietjes en saus gehad. Maar de ongezonde toevoegingen (mayo etc) laten staan en geen toetje. Wel af en toe een glas wijn, dat kan nog minder.
Verder veel in gevecht met mezelf
Ik wil teveel op allerlei gebied en te snel. Ik zie graag vooral wat (nog) niet lukt: de wandelingen die ik allemaal wil maken, de vele oefeningen die ik niet structureel doe. De vele klussen in huis nog enz enz enz. Ik probeer te focussen op wat allemaal wél lukt en daar ook stil bij te staan en er blij mee te zijn. En vooral te kijken naar grote lijnen. In grote lijnen ben ik actiever dan ik in heel lange tijd ben geweest en mijn eten wordt ook langzaamaan steeds gezonder.
Trail
16-09-2026 om 20:29
Ah wat heerlijk dat je zwemt!
Ik heb vanochtend eventjes met de honden gewandeld in het bos en toen te werk gegaan. Mijn hoofd zit vrij vol, voel mij licht gestresst.
Dorestad
16-09-2026 om 21:07
We zouden vandaag even naar de Volmolen fietsen en van daaruit een klein ommetje lopen. 5 km max. Uiteindelijk via Heimansgroeve, Bellet boomgaard, Vijlenerbossen ruim 12 km gelopen. Om 16.30 ons ontbijt genuttigd op terras bij De Smitse. Een heerlijk stuk kruisbessenvlaai.
Ies
16-09-2026 om 21:58
Lekker Dorestad!
Zwemmen ging vandaag niet zo goed. Toch wat pijn aan arm (zoiets moet je ook nooit zeggen natuurlijk) en vooral barstende hoofdpijn. Vooral op rug gezwommen en na 26 baantjes gestopt. Misschien had ik hoofdpijn door het vele poetsen vandaag. Toch het eea met glassex gedaan en met een middel voor rvs. Deuren wel open maar toch. Ik ben wel gevoelig geworden want kan ook niet meer tegen parfums. Of door de stress, mijn hoofd zit ook flink vol.
Trail
17-09-2026 om 19:20
Ik heb vanochtend gewerkt. Daar al wat bewogen gelukkig. Daarna richting museum gegaan. Over getwijfeld want was best een stukje reizen, maar uiteindelijk helemaal de moeite waard. Onderweg een boekje gelezen. Mijn huishouden heb ik behoorlijk laten verslonzen en ik hoop daar weer een goede start in te kunnen maken vanavond.
Dorestad
17-09-2026 om 19:26
Ruim 45 km gefietst. Val Dieu o.a. Heuvelafwaarts af en toe 52 km per uur. Bij het keren van mijn fiets, stapvoets, met fiets en al onderuit gegaan. Niet heel handig. Gelukkig lange sportbroek aan. De afgelopen dagen steeds korte broek. Nu daardoor geen schaafwonden.
Ies
17-09-2026 om 20:51
Oh Dorestad, dat is schrikken hè! Wat een geluk dat je niet onderuit ging toen je zo hard reed. Ik ben ongeveer een jaar geleden ook onderuit gegaan. Ik reed toen ook heel langzaam maar wel blote benen dus kon toch naar eerste hulp uiteindelijk. (Ik zag thuis onder douche pas dat wond toch erg open stond🫣
Een helm staat nog steeds op mijn veel te lange to do lijst, ik heb ‘m nog steeds niet.
Dorestad
18-09-2026 om 10:42
Ies, doe het maar wel, die helm. Ik draag hier in het heuvellandschap een helm. Begin 20 was ik toen op de medium care neurologie werkte. Er werd een jonge patiënt binnengebracht. Een fietser die ten val was gekomen doordat een automobilist het portier van de auto open .deed. Fietser was in coma. En overleed. Dat heeft indruk gemaakt.
Ysenda
18-09-2026 om 10:48
ik heb vandaag mijn laatste vakantiedag. Alleen nog naar huis reizen vanaf de boot.
Morgen op de weegschaal zien wat de schade is. Zal best wat zijn met al die cream teas, cider (gaat per halve liter) en mint chocolade.
In tegenstelling tot andere jaren heb ik geen voorraadje voor thuis meegenomen.
1e training met PT staat dinsdag in de agenda, komende maand 2x pw met haar om weer in het ritme te komen.
Damoontje
18-09-2026 om 10:59
Wat een leuke verhalen allemaal.
Hier een dagje rust. Mijn psycholoog adviseerde me met klem om een dag helemaal niets te doen en in t weekend alleen 1 klus thuis op te pakken die niet kan wachten, verder ook niets.
Slaan jullie wel eens een maaltijd over? Soms als ik echt geen trek heb sla ik ontbijt of lunch over. Soms probeer ik toch iets te eten, een cracker of boterham.
Ies
18-09-2026 om 11:29
Damoontje, we eten met z’n allen veel te veel dus een maaltijd overslaan lijkt me juist goed
Tenzij er een goede reden voor is om heel regelmatig te eten. Sommige lijven gaan daar beter op.
Ik sla vaak over.
Dorestad, die helm, ja ik weet het…
Ik ga proberen tijd te vinden, wil ze wel gaan passen dus niet online bestellen.
Damoontje
18-09-2026 om 11:34
Dank je. Ik gaf bij de psycholoog aan dat ik wel eens een maaltijd over sla als ik echt geen trek heb. Zij vond het een heel ongezonde manier van afvallen.
Maar ik bedoel niet dat ik mezelf uithonger. Normaal vraagt mijn lichaam wel om eten en ik ben wel iets te zwaar maar ben geen jojo-er. Als ik dan een keer geen trek heb denk ik zelf, mijn lichaam heeft het even niet nodig. Of ik neem 2 boterhammen mee voor als ik later wel trek heb.
Nou vertelde ze laatst zelf dat ze nooit ontbijt dus alleen middag- en avondeten eet. Ik denk als je 2 maaltijden eet, je er idd niet 1 over moet slaan.
Maar alleen ontbijt of lunch overslaan voor een keertje kan wel volgens mij.
Hier is het best lekker weer. Misschien vanmiddag even wandelen, even frisse lucht.