Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Ninoea
19-09-2026 om 23:39
Vanochtend ben ik vroeg opgestaan om te gaan lopen met de loopgroep. Ik liep lekker. Ik merk dat ik progressie maak met lopen. Het gaat me makkelijker af en ik loop ook iets sneller. 14,5 km gelopen. Ik denk erover om volgende keer met een iets snellere groep mee te lopen. Bij mijn huidige groep zit ik aan de bovenkant en bij die nieuwe aan de onderkant. Daar is groei mogelijk.
Na het lopen gezamenlijk geluncht en boodschappen gedaan. Daarna had ik een enorme hongerklop en wat duizelig en wiebelig. Ik had te weinig koolhydraten genomen en vocht ingenomen. Nadat ik dat aanpakte ging het heel goed.
Damoontje
20-09-2026 om 07:14
Gisteravond heb ik nog een stuk gefietst. Het was vreemd weer, ik was helemaal nat van het zweet terwijl ik gewoon in zomerjas was.
Leuk om te lezen van jullie wandelingen. In het verleden wandelde ik makkelijk 25 km per dag maar het heeft een paar jaar stil gestaan en nu zou ik dat niet meer redden. Ik wandelde veel met een vriendin. Ons contact is op een laag pitje komen te staan, ik ga kijken of zij er voor open staat het te herstellen en weer samen te gaan wandelen. We deden ook vaak mee aan wandelevenementen. We moesten elkaar soms door de laatst kilometers heen slepen maar dat ging dan ook op een leuke manier zonder op elkaar te mopperen.
Verder had ik laatst advies van een professional over lifestyle. Het leek ons beiden goed dat ik naar een diëtiste ga. Deze kan ik zelf regelen. Eigenlijk weet ik al heel veel van voeding maar het toepassen is soms lastig. Veel impuls-aankopen in de supermarkt. Ik heb een stabiel gewicht rond de 90 kg maar zou met mijn lengte van 1,78 eigenlijk rond de 80 moeten zitten.
Wat zijn jullie plannen voor vandaag? Hier lijkt het weer mooi weer te worden.
Ysenda
20-09-2026 om 11:47
Een bijzondere dag vandaag, ik ga eerst naar de film en daarna komt zoon met vriendin hierheen omdat we met zijn vader en de rest van het gezin gaan vieren dat hij vandaag 21 is geworden.
Zoals altijd gaan we uit eten bij een door zoon uitgezocht restaurant. Italiaans dit keer.
En dat is cannoli gelijk mijn laatste vakantiedag. Morgen weer aan het werk.
Trail
20-09-2026 om 21:40
Ik ben vanochtend wezen klussen bij een evenement op de haven. Voelde vervolgens dat ik rust nodig had voor de middag. Vanavond naar het filmhuis geweest.