Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Ninoea
13-09-2026 om 09:24
Wat fijn dat het zoveel beter gaat met je vriendin en haar man. En heerlijk om zo samen te wandelen.
Prachtig zo’n wandeling in de omgeving van Beieren, klinkt heel mooi.
Wat is iedereen op mooie plekken.
Wij hebben gisteren eindeloos geshopt in Den Haag. Kleine meid haar garderobe is weer goed aangevuld. Ze is er heel blij mee. Aardig wat stappen gezet in totaal. Dat geslenter is vermoeiender dan gewoon een eind rennen. Vandaag naar de musical.
Ies
13-09-2026 om 16:33
Oh Tuinfluiter ik hou zo van de bergen! Klinkt heerlijk die wandelingen.
Dorestad, je geeft me hoop met je verhalen over je vriendin! Ik zie hier partner steeds wat minder fit zijn en zie het soms wat somber in (zit ik straks met een eeuwig zieke man ipv samen actief enz enz) maar het is dus nooit te laat. (Ja ik weet natuurlijk wel dat je maar een beperkte invloed hebt op je gezondheid maar toch)
Partner hier heeft de wil soms best wel maar kan zijn knoppen toch niet helemaal omzetten. (Ja soms voor heel even) De laatste tijd heeft hij het wel weer vaker over krachttraining. (Maar erover praten telt natuurlijk niet
)
Hier veel bezig in huis en eenmaal bezig zie je (bij een fikse achterstand) natuurlijk steeds meer werk. Mezelf daar nu even van losgerukt en een wandeling gaan maken. Overal pijn van het werken en voor sommige van mijn klachten (rug vooral) doet veel wandelen echt goed.
Trail
13-09-2026 om 22:35
10 km gewandeld vanochtend. Voelde een beetje als ploeteren na gister. Daarna de veerboot weer naar het vaste land. Thuis rustig afgesloten met een filmpje op de bank
Damoontje
14-09-2026 om 14:16
Vanmorgen klein rondje gewandeld en een stuk gefietst in de polder. Ze hebben nu een beleid waarbij er nauwelijks gemaaid wordt en ik vind het prachtig al die verschillende bloemen en planten.
Daarna ging het heel hard regenen. Lekker, dan blijft het ook nog even groen voorlopig.
Ninoea
14-09-2026 om 14:34
Ik ben terug van mijn weekendje. Onze zonen waren thuis gebleven voor het eerst. Mijn oom heeft contact met de gehouden en heeft met ze gegeten. Het was allemaal goed gegaan. Maar het is wel duidelijk dat het huishouden wat liefde nodig heeft.
Vanavond ga ik hardlopen met de loopgroep. Ik verwacht erg weinig gegadigden ivm vakantie en blessures (niet opgelopen tijdens mijn trainingen gelukkig). Ik ben bezig met een plan de campagne bedenken voor de komende maanden. Mijn trainingsomvang moet wat omhoog om die halve marathon confortabel te lopen, maar ik kan best veel zaterdagen niet mijn lange duurloop doen ivm die opleiding.
Tuinfluiter
14-09-2026 om 17:18
Gisteren een wandeling met flink wat hoogtemeters gemaakt. Pad was goed te doen maar op sommige stukken heel stijl. Ik was blij dat ik daar omhoog liep afdalen had ik daar eng gevonden.
Vandaag beide verkouden en gammel opgestaan. In de ochtend door het stadje gewandeld en in de middag toch nog een wandeling van twee uur in het dal gemaakt.
Daarna wel moe maar op ons terras met mooi uitzicht en gerinkel van koebellen uit gaan rusten.
Ies
14-09-2026 om 20:19
Hier de afgelopen dagen heel veel in huis gedaan, ook wel wat afgesleept met zware spullen. Dat ging wel ten koste van mijn gewone beweging, die heb ik echt gemist. Nu natuurlijk ook wel bewogen maar aan mijn lijf te voelen niet op een manier waar mijn lijf blij van wordt.
Morgen hoop ik nog even te zwemmen in buitenbad, wordt als het goed is nog lekker weer.
Dorestad
14-09-2026 om 20:42
Gisteren 8 km gelopen in de stromende regen.
Vandaag 11 km gelopen. Begonnen in miezer maar daarna kwam er zon. Het was, na 20 mm regen gisteren, ontzettend benauwd. En dan heuvel op en heuvel af op overharde paden. Gisteren doorweekt van de regen, vandaag van het zweten. Daarna nog 25 km gefietst, wel met trapondersteuning
Ninoea
14-09-2026 om 21:31
Goed bezig Dorestad. Ik was vandaag aan het Opruimen en schoonmaken thuis. Het ziet er weer een stuk beter uit. Vanavond training gegeven en zo’n 8,6 km hardgelopen. Ik kon merken dat ik minder dan normaal heb bewogen de afgelopen dagen. Koude spieren en wat slomer. Maar uiteindelijk wel lekker gelopen.
Trail
15-09-2026 om 15:09
Hier moest ik gister rustig opstarten ‘s ochtends. Een sportschool of iets dergelijks zat er echt nog niet in. Lekker buiten een stuk gefietst ‘s middags, niet helemaal droog gehouden. Afsluiter van de dag: een stuk in het theater wat boven verwachting goed was! Werd er erg blij van. Voel mij zwaar en probeer goed op mijn eten te letten.
Damoontje
16-09-2026 om 02:20
Gisteren een stuk gewandeld met een bekende, gewoon in de stad. We kwamen in een wijkje waar ik werkelijk nog nooit geweest ben. Best dicht bij mijn huis maar aan de andere kant van het spoor. Leuk om daar vaker even heen te lopen.
Verder had ik boodschappen gedaan bij Albert Heijn. Vind het eigenlijk te duur daar... maar het kwam zo uit.... en jawel ik kwam weer terug met allemaal dingen die niet op mijn lijstje stonden. Vlokken, vruchtensap, taartjes, luxe broodbeleg. Dat is mijn valkuil bij AH, al die impulsaankopen.
Ik ga volgende week vrijdag kijken bij een plek om te re-integreren en dat is fysiek best zwaar werk. Ik ben eigenlijk kantoorbanen gewend dus ik ben wel benieuwd wat het met mij doet als ik een tijdje fysiek 'an die arbeit' ga.
Ninoea
16-09-2026 om 04:02
Leuk dat je je woonplaats op die manier beter leert kennen. Balen van die impuls aankopen.
Het klinkt als een fijne dag trail, vervelend dat je je zo zwaar voelt.
Ik heb vanmiddag bij de Posbank gewandeld met onze oudste. Het was gezellig en mooi. Meerdere wilde paarden gezien die aan het grazen waren. Een stond er op het pad en daarom moesten wij even van het pad af. Sprookjesachtig.
Damoontje
16-09-2026 om 04:08
Dat is inderdaad een mooi gebied, bij de Posbank. Het zal er nu wel heel herfstig zijn denk ik?
Ik ga, als ik een korte wandeling maak, meestal mijn eigen wijk in. Daar is het meeste na 1960 gebouwd, niet echt nieuwbouw maar ook niet echt mooi. Ik was nu met iemand samen die het stuk aan de andere kant van het spoor goed kent, hij kon vertellen over de gebouwen, het was echt heel leuk. Ik vind de spoortunnel altijd 'ongezellig' dus daar wandel ik nooit... maar ik zal dat toch eens wat vaker gaan doen!
Met een vriend van mij wandel ik ook vaak als we gaan bijpraten. Meestal eerst op de fiets ergens heen, dan wandelen, dan een drankje en dat is dan een middag vullend programma. Soms lastig in te plannen.
Zo'n rondje in de stad is veel makkelijker te plannen.
Ik had een stappenteller maar bij nieuwe telefoon heb ik die er niet op gezet. Ik werd er een beetje dwangmatig van. Misschien ga ik die toch weer gebruiken.
Ninoea
16-09-2026 om 05:15
Heel herfstig is het nog niet. Heide is niet meer paars. Maar groene bomen nog. Weinig blad dat afgevallen is. Gisteren was het ronduit warm.