Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Ninoea
09-09-2026 om 10:37
Bootcamp was leuk. 🥰 Ik had het eerst nogal koud in mijn korte broekje en t-shirt maar dat was snel over. Training op woensdag is in het bos met park en is heel tof. Heb er echt van genoten.
Zo dadelijk zorggesprek. Daar heb ik minder zin in.
Trail
09-09-2026 om 20:27
Ik heb maandag en dinsdag reisdagen gehad. Dinsdag ziek thuis gekomen helaas. Vandaag gaat het wat beter gelukkig en ben ik ter ontspanning naar de sauna gegaan en heb ik ‘s avonds nog een massage geboekt. Voel wel aan mijn lijf dat ik rustig aan moet doen. Hoop morgen lichte beweging op te pakken.
Ninoea
10-09-2026 om 15:17
Hopelijk gaat het vandaag weer wat beter trail
Vanochtend eindelijk weer op de donderdagochtend gelopen met de loopgroep. We liepen een rustige duurloop van 10 km. Het ging erg lekker en was heel mooi. Lekker door het kroondomein en een stukje langs mooi bloeiende heide.
Ies
10-09-2026 om 15:46
Beterschap Trail!
Ik voel me vandaag een echte zwemmer haha. Gaan zwemmen in buitenbad, terwijl ik eigenlijk dacht dat het te koud zou zijn. Vond het ook wel spannend, denk dat ik niet eerder gezwommen heb met deze temperatuur, water was nog geen 20 graden. Het was verrukkelijk!
Daarna wel wat last van koude voeten (denk dat ik last van fenomeen van raynaud heb) volgende keer maar sokken mee.
Het was natuurlijk ook heerlijk rustig in zwembad.
Ik voel me langzaamaan steeds fitter worden en ik geniet er intens van. Ik heb de laatste jaren ook zoveel fysieke problemen gehad dat ik mijn relatieve fitheid en goede gezondheid van het moment absoluut niet meer voor lief of vanzelfsprekendheid neem. Er waren ook heel veel momenten waarop ik echt dacht nooit meer iets te kunnen. Ik ervaar dit nu echt wel als een luxe.
Ninoea
10-09-2026 om 15:54
Dat klinkt echt heel fijn @les, om dankbaar voor te zijn.
Ik heb me net ingeschreven bij de atletiekunie voor de cursus basis looptrainer 3. Ik ben nu opgeleid tot assistent looptrainer. De training gaat in nov van start en loopt tot en met mei. Ik heb er enorm veel zin in!
Trail
10-09-2026 om 19:57
gaaf je inschrijving!
Ik was nog niet fit genoeg om te bewegen vandaag helaas, maar wel een artsbezoek gehad met goed resultaat. Een diagnose met mogelijk medicatie die nu kan gaan ondersteunen. Vanmiddag even aan de boot geklust en vanavond met buren gegeten. Deed mij goed dat laatste. Vanaf morgen hoop ik weer de balans te hebben om mijn doelen op te pakken.
Trail
12-09-2026 om 09:33
Ik ben een weekendje naar Waddeneiland.
Gister aangekomen. Beetje rondgefietst over het eiland. Buiten gegeten ‘s avonds. Zonsondergang op het strand. En een vuurtje. Genieten zo!
Ninoea
12-09-2026 om 10:17
Ooh wat fijn, de Waddeneilanden zijn zo mooi! Ik ben in Kijkduin op de camping. Samen met man en onze jongste. Vanochtend in alle vroegte ging mijn wekker al om vroeg op te staan om te gaan hardlopen, maar dat heb ik dit keer niet gedaan. Maandag weer.
Ysenda
12-09-2026 om 10:25
ik ben nog steeds in Engeland. Dit weekend in Liverpool.
Pijn is weg uit mijn schouder, dat is heel fijn maar ik heb het gevoel dat de bewegingsbeperking nu meer is dan in mijn andere schouder. Of ik heb er meer beperking van omdat het n mijn rechter schouder is, mijn dominante kant.
Damoontje
12-09-2026 om 10:28
Wat fijn Trial!
Ik lees even mee. Heb hier in t verleden wel geschreven maar ben er helemaal uit.
Ies
12-09-2026 om 11:11
Fijne reizen!
Hier ook vakantie en ik ruim puin
Sterkte met je schouder Ysenda. Ik vond het zo heftig omdat het zo vreselijk lang duurt. Voor mij een ‘ramp’ omdat ik mijn zinnen gezet had op zwemmen omdat een hoop andere sporten moeilijk voor me zijn ivm chronische klachten. Zo ontzettend blij dat mijn schouderblessure bijna helemaal voorbij is nu. Zolang het niet 100% is blijf ik voorzichtig want best bang voor terugval.
Voor mijn andere chronische klachten beweeg ik momenteel te veel. Veel pijn overal. Blijft lastig balanceren steeds. Ik weet ook niet goed of het komt door te snel meer bewegen nu of door het puin ruimen waar ik mee bezig ben. Moet iig wat rustiger aan.
Hoop al jaren ooit weer hardlopen op te kunnen pakken al is het maar heel minimaal maar momenteel lijkt dat nog steeds een lastig verhaal.
Tuinfluiter
12-09-2026 om 20:36
Gisteren een pittige maar erg mooie bergwandeling gemaakt ik ben nu in Beieren. Vandaag naar de Chiemsee geweest. Een boottocht op het meer gemaakt en flink wat gewandeld maar op makkelijk terrein. Beide dagen waren erg mooi. Morgen staat een wandeling op een alm op het programma.
Ysenda
12-09-2026 om 20:56
Als ik eind van de week weer thuis ben wordt het toch echt afkicken van de berry cider. In Nederland wordt nauwelijks cider verkocht en al helemaal niet zo lekker als hier.
En het gaat per pint. UK pint wel te verstaan (570ml) (US pint is 470ml)
Dorestad
12-09-2026 om 22:02
Sinds gisteravond zijn wij in Zuid Limburg. En in België. Het huis staat in Limburg, de tuin deels al in België. Vrij uitzicht. Heerlijk stil. Sauna en bubbelbad bij ons huis. 2,5 weken.
Vandaag kwamen er vrienden bij ons, zij staan hemelsbreed een kilometer verderop met de camper. We hebben 12 kilometer gelopen. Met de nodige stopjes erin zijn we gezamenlijk de hele dag buiten geweest. Prachtig te merken dat vriendin nu ze zo ontzettend veel afgevallen is zo fit is. Waar vroeger een kilometer al moeilijk was gaat het nu geweldig. Zij en haar man doen Sinds een half jaar 3x per week krachttraining. Een hele mooie prestatie op hun leeftijd (70jaar). We hebben een hele fijne dag gehad.