Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Dorestad
12-08-2026 om 21:46
Dat klopt helemaal Ninoea. 2 jaar geleden woog ik tussen de 61 en 64 kilo steeds. Ik zei altijd dat ik het prima vond wanneer het eerste cijfer een 6 was. Dit gewicht wat ik nu heb is onbedoeld afvallen. Ga er maar niet van uit dat die 8 kg die ik nu lichter ben vetverlies is. Ik deed 2 jaar geleden vrijwel elke dag aan krachttraining, liep elke maand minstens 200 km. Mijn moeder is in dezelfde periode ruim 10 kg onbedoeld afgevallen. We zien er allebei echt niet jofeler uit nu...
Vandaag 20 km gefietst. En 5 km gelopen. Fietsenzaak gaan we vrijdag heen, voor lichtere accu.
Ninoea
13-08-2026 om 12:33
Dan had ik dat inderdaad goed onthouden. Je was toen behoorlijk sterk weet ik nog. Ik hoop dat een deel daarvan toch echt weer terugkomt voor je. Je werkt er in elk geval erg hard voor. Succes morgen bij de fietsenzaak.
Vanochtend deed ik met onze jongste zoon mee aan een ouder en kind bootcamptraining van een half uur. Mijn zoon was daarna uitgeteld. Er kwam verder niemand opdagen dus het was privéles en dat voor niets. Superleuk hebben we het gehad.
Ies
13-08-2026 om 17:59
Hier schiet het niet zo op. Ben nu weer flink verkouden, dus weer niet zwemmen. En het ergert me dan weer dat het me frustreert
Want ach, ik beweeg al zoveel meer dan lang hiervoor. Dus hoe erg is het nu helemaal om even wat minder te doen. (en wat een luxe probleem)
En ook wel weer een reminder voor mezelf want het stukje rust en ontspanning schiet er wel bij in laatste tijd en ik denk ook dat ik mede daardoor steeds ziek word.
Nouja, zware nachten door de verkoudheid en ik moet nog flink veel werken met de hitte, even doorbijten.
Eten gaat super goed, weinig moeite met het weerstaan van alle verleidingen. Gisteravond had ik plots zin in een glas wijn maar was ook weer te moe en te druk om te kijken of we nog iets hadden staan en dan verdwijnt de zin ook weer heel snel.
Dorestad
13-08-2026 om 21:38
Begrijpelijk dat je zoon moe was. De eerste keer dat mijn zoon meeging naar mijn bootcamp was toen hij zijn middenhandsbeentje gebroken had en dus gipsarm had. Zijn commentaar toen we naar huis liepen: "Phoe, jullie doen echt wat."
Mijn eega gaat nu elke keer op vrijdag mee. Ook hij vindt het pittig.
Ik hoop weer sterker te worden. Dan moet ik echt 3x per week minimaal wat doen.
Vandaag was ik, met eega, bij mijn moeder. Kreeg tomaten, komkommers, aardappelen en bonen mee naar huis. Van haar buurman doosje eieren van zijn kippen. Het was voornamelijk een zitdag.
Trail
13-08-2026 om 23:17
Leuk groente uit eigen tuin!
Ik ben vandaag naar de boot geweest. Uitwaaien. Was eigenlijk te warm. Klein stukje gezeild en lekker gezwommen. Afgesloten mijn dag in het filmhuis. Morgen vroeg op en weer in beweging.
Ninoea
14-08-2026 om 17:00
Vandaag allerlei noodzakelijke spullen geshopt voor de kinderen voor het nieuwe schooljaar. Ze hebben allemaal weer passende gymkleding en schoenen enzo voor binnen en buiten. Verder kettlebelltraining gedaan. Zwaar! Morgenochtend neem ik een training over. Ik vind het spannend. Het is een veel grotere groep dan ik normaal training geef; maar wel allemaal heel lieve mensen.
Tuinfluiter
14-08-2026 om 17:41
Gisterochtend heb ik een stadswandeling gemaakt vandaag rustig aangedaan. Hoop dat morgen de temperatuur weer prettig is om een wandeling in een bosgebied te maken.
Vanmorgen op de weegschaal gestaan en ik ben tevreden over mijn gewicht.
Net geappt met dochter ze heeft de afgelopen week een avontuurlijke kanotocht in Zweden gemaakt en was niet bereikbaar. Als moeder ben je dan toch weer blij om te horen dat ze weer in de bewoonde wereld zijn en het goed is gegaan.
Dorestad
14-08-2026 om 18:30
Bootcamp vanmorgen. Dat was pittig. Mijn armen en benen voelden alsof ze van lood waren. Voor de rest weinig actief. Nog 5 kilometer gelopen in totaal in 2 stukjes. Vanmiddag voornamelijk binnen.
Trail
15-08-2026 om 12:35
Gister ochtend toch te moe om te gaan bewegen. Iets langer blijven liggen. Rest van de dag vrijwilliger bij zeilwedstrijden. ‘s avonds getwijfeld voor filmhuis, maar zo gaar dat ik rustig thuis een film heb gekeken.
RavIvaR
15-08-2026 om 14:23
Is het gelukt, Dorestad, met de accu?
Hoe ging de training, Ninosea?
Dat klinkt als een leuke maar intensieve dag, Trail. Zeilen en zwemmen klinkt ook heerlijk!
Tuinfluiter, wat leuk dat je dochter naar Zweden is geweest en natuurlijk fijn dat ze weer terug is ook. Tevreden met de weegschaal is ook héél fijn.
Ik heb vanochtend ook op de weegschaal gestaan en ben wat afgevallen. Het gaat niet snel, maar alles wat eraf is is winst.
Ninoea
15-08-2026 om 16:34
Hoi hoi, de training ging goed. Gelukkig was de zon niet fel en viel er een buitje. Dat was heerlijk. Ook nog twee reeen gezien. Een andere groep een wolf, wij jammer genoeg wederom niet.
Het was wel een heel pittige route maar iedereen was blij verrast over de mooie paadjes.
Tuinfluiter
15-08-2026 om 16:50
@RavlvaR ik val ook in een heel rustig tempo af. Vorig jaar ben ik 12,5 kg afgevallen en dit jaar tot nu toe 3 kg. Door vakanties wil ik nog weleens schommelen qua gewicht ik hoop in januari 16 kg te zijn afgevallen in twee jaar tijd.
@Ninoea klinkt als een goede training in een mooi stukje natuur. Ik vind het ook altijd leuk om reeën te zien. Wolfen zitten niet als vaste bewoners id de gebieden waar ik het vaakst wandel.
Ik heb vanmorgen precies tussen twee buien door een mooie wandeling gemaakt. Het was gelukkig nog niet te warm en er stond een beetje wind, erg van genoten.
Ninoea
15-08-2026 om 21:30
Rustig afvallen is meestal het meest duurzaam begrijp ik altijd; maar het kan wel strijdig zijn met je gevoel om gewoon snel veel kilo’s kwijt te willen.
Ik ben wel trots op mezelf. Net een lastige situatie met pleegkind. Bepaalde uitspraken en gedragingen kwamen onder mijn huid en raakten me; trokken me leeg. Ik voel behoefte om te breken omdat het zo leegtrekt, zelfzorg dus, tegelijkertijd heb ik heel veel redenen om dat niet te doen. Het is duidelijk dat ik een probleem heb want een en ander moet wel handelbaar zijn voor me. Ik ben zoekende wat ik nodig heb en kan veranderen dat het wel dragelijk kan zijn. Of dat dat in afspraken ofzo zit. Want uiteindelijk is breken niet wat ik wil, maar ik wil dat het beslag minder of in elk geval dragelijker is. Ik vind het een uitermate lastig dilemma. Afijn, ik was dus heel leeg en mijn man had bolognese ribbelchips gekocht. Ik kan mezelf vaak wijsmaken dat ik niet van chips houdt, maar vandaag was niet zo’n dag. Man heeft een zak verdeeld in porties voor hem en de kinderen, stelde de vraag of ik ook een portie wilde en ik zei NEE! Terwijl alles in mij riep “ik heb het nu zo verdiend en het is zo lekker en na dat gedoe vandaag neem het er even van” Maar ik zei nee, heb er geeneen gesnaaid (want ik wist dat ik dan vertrokken zou zijn) en nu heeft iedereen het op en ben ik tevreden over mezelf. Morgen ga ik met de jongste twee naar een camping in de buurt. Ik heb er zin in. Vanavond nog even het een en ander gepakt, dat hielp me mijn zinnen te verzetten.
Trail
15-08-2026 om 21:31
veel plezier morgen!!
Vanochtend onweer en hoosbuien op mijn sportmoment dus dat hielp ook niet. Thuisgebleven en mij klaargemaakt voor een lange dag als vrijwilliger. ‘s avonds zou ik met een hele groep uiteten, maar ik was moe! Klein hapje eten gehaald onderweg naar huis en rustig thuis een film gekeken met wat buurvrouwen. Even herstellen.