Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Dorestad
02-06-2026 om 16:49
Hier afwisseling van actieve dagen met dagen met teveel zitten. Vorige week di bootcamp plus zwemmen. Woe huishouden. Donderdag overleg met makelaar hoe en wat om een huis verkoopklaar te krijgen. Is 5 kwartier rijden om er te komen. Als tropische verrassing kwamen we nog een toiletbril vol remsporen tegen. Ja, de bril. Fijn....
Vrijdag bootcamp en daarna nog gezwommen. We kwamen bij het zwembad terwijl de laatste onweersslagen er nog waren. We moesten nog even wachten maar daarna hadden we het zwembad voor onszelf. Ik heb 28 baantjes gezwommen, eega 40. Er zat niet meer in na de pittige bootcamp. Zaterdag een hele dag feest gehad. Zitten, veel zitten. Zondag 17 kilometer gelopen terwijl het drukkend was. Gisteren naar UMCG. Vandaag bootcamp.
Trail
02-06-2026 om 21:44
Bootcamp en zwemmen op 1 dag, knap dat je dat redt hoor.
Ik ben mijn dag gestart met Pilates, maar had het net even te warm om goed mijn oefeningen te kunnen doen. Te veel kleding aan en weinig ventilatie in de zaal. Verder naast wat klusjes nog naar twee filmhuis films geweest. Eentje ‘s middags en eentje ‘s avonds.
Ies
02-06-2026 om 23:56
oh wat heerlijk klinkt dat altijd Dorestad zo’n leeg zwembad!! Waar ik zwem geldt meestal het tegenovergestelde helaas. Soms ben je meer bezig met botsen/ ontwijken/ uitwijken dan zwemmen. Zwembad is verdeeld in 3; een kwebbelbaan (echt waar) een langzame baan en een snelle baan. Ik ben niet snel genoeg voor de snelle maar de meeste mensen in de langzame baan gaan me te langzaam. (Ook daar wordt echt heel veel gekwebbeld)
Weer een moeilijke, emotionele dag. Nu weer door andere factoren/ mensen. Ppffftt. Gelukkig vond ik tijd om ook wat af te schakelen. Een fijne korte wandeling in de middag kunnen maken. Ik wilde op flink tempo gaan maar was zo gespannen en emotioneel dat ik voor een rustige mindfulachtige wandeling ben gegaan, deed me goed. Na de bejaarden wandeling met (jawel bejaarde) hond in avond nog een kort rondje alleen gegaan op flink tempo. En nog later na weer een hoop nieuw gedoe met familie een rondje gedanst. En een glas wijn genomen. Dat dan weer wel.
Ninoea
03-06-2026 om 14:12
Ik hoor het inderdaad vanuit meerdere kanten terug dat prestaties afgelopen weekend door warmte en drukkend weer tegenvielen. Dus dat zal het bij mij vast ook geweest zijn. Goed om ook eens mee te maken.
Maandag heb ik 9 km gelopen met de groep, gisteren deed ik thuis kettlebell training en vanochtend bootcamp. Ging allemaal lekker. Ik slaap de laatste tijd als een os en wordt pas wakker door de wekker; dat is een zegen!!
Vanavond ga ik nog even wandelen met een vriendin. Daar heb ik onwijs veel zin in!
Ies
03-06-2026 om 17:55
Vandaag weer een dag vol drama en zorgen. Bleeh! Wel genoeg van!!
Het is wél goed voor mijn beweging want ondanks dat ik er eigenlijk geen tijd voor had toch weer een stuk gaan lopen, had er zo’n behoefte aan.
Poezenmeisje
03-06-2026 om 19:22
Hier gaat alles even slecht en k*t.
Op vakantie in Spanje, rottelefoontje van de huisarts. Mijn borstfoto (bevolkingsonderzoek) was niet goed. Ik moet verder onderzoek laten doen.
Stress, alcohol en gesjaggerijn. Plus te warm om iets anders te doen dan wat heen en weer zwemmen (poedelen).
Wel wandelen/sjouwen we veel.
Trail
03-06-2026 om 19:34
Oh sterkte poezenmeisje!
Ik heb gewerkt en het was erg veel allemaal. Een poging gedaan tot ontprikkelen in het museum na afloop maar ik bleef wat gespannen. Kort yoga momentje thuis en vroeg slapen.
Dorestad
03-06-2026 om 19:56
Poezenmeisje, kan me voorstellen dat je vakantievreugde ver te zoeken is. Wat spannend/onzeker. Ga je binnenkort terug naar Nederland?
Ies
03-06-2026 om 22:57
Hè bah Poezenmeisje, hoe help je je vakantie om zeep… sterkte!
Dorestad, op mijn werk speelt ook wel vanalles (niet altijd goede werksfeer etc) maar dat kan ik redelijk goed naast me neer leggen.
Het is privé dat er vanalles speelt. En het is gewoon veel bij elkaar. En nu vraagt/eist iemand van familie dichtbij die het moeilijk heeft aandacht op op een op z’n minst nogal onhandige manier.
Nouja ik hoef me iig weer eens niet te vervelen.
En anders zorgt hond daar wel voor. Die is weer dermate aan de dunne dat vandaag de hele woonkamer wel 3 x helemaal onder lag. Ben wel klaar met vandaag!
Ninoea
04-06-2026 om 06:45
Wat een schrik en stress poezenmeisje. Ik hoop dat je zinnen nog wel wat kunt verzetten tijdens je vakantie.
Al die dingen bij elkaar maken je erg druk en vreten tijd en energie en geven nou juist geen energie. Ik heb ook gemerkt dat zo’n ommetje dan heel nodig is. Even alleen en rust en onrust omlaag brengen.
Ninoea
04-06-2026 om 06:46
Het wandelen met mijn vriendin gisterenavond was heerlijk. Ik kon het ook gebruiken want pleegkind had weer zeer ingewikkeld gedrag.
ToetieToover
04-06-2026 om 09:54
Poezenmeisje schreef op 03-06-2026 om 22:40:
Over ruim een week.
Oei, sterkte 🍀