Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Trail
27-04-2026 om 19:00
Gaaf Rome, wat heerlijk!
Hier gisterochtend een rondje met de paarden gereden en het viel tegen helaas. ‘s middags filmhuis en dat was ook niet helemaal mijn ding. Thuis ‘s avonds wel nog een goede docu gekeken.
Vandaag gewerkt en een rondje hardgelopen daarna. Was heel erg lang geleden. En zo fijn weer.
lientje69
28-04-2026 om 12:51
Intensieve fysio ( voor mijn doen in mijn situatie nu dus ) gehad en ging goed. 
Tuinfluiter
28-04-2026 om 13:01
Klinkt als een fijne vakantie Ninoea veel plezier in Rome. Ik vind het een prachtige stad waar je flinke stukken kunt lopen.
Hier de afgelopen dagen lekker gewandeld, gegolfd en veel in de tuin gewerkt.
Ik ga over drie weken op vakantie en heb er erg veel zin in.
Tuinfluiter
28-04-2026 om 13:02
lientje69 schreef op 28-04-2026 om 12:51:
Intensieve fysio ( voor mijn doen in mijn situatie nu dus ) gehad en ging goed.
Fijn dat de fysio goed ging.
Trail
29-04-2026 om 10:18
Gisterochtend gestart met Pilates. Moest mijzelf even aansporen om te gaan. Aansluitend filmhuis. En door naar mijn werk. Dag omgevlogen. Op werk ooo nog best wel wat bewogen. Eten ging goed.
lientje69
29-04-2026 om 10:28
Tuinfluiter schreef op 28-04-2026 om 13:02:
[..]
Fijn dat de fysio goed ging.
Ja ook relatief weinig nawerking. Wel wat hoofdpijn en pijn in rechterarm en been maar niet extreem. Ook goed geslapen. Het ws een soort circuitje dat ik moest doen. Echt blij mee!
Rozi
30-04-2026 om 19:13
Ik heb een paar weken amper gesport en niet op eiwitten gelet. Ik was even helemaal klaar met elke keer zelfde les, elke dag weer eieren en kipfilet. Had weinig inspiratie voor eten, terwijl ik graag kook. Ook geen zin om dingen op te zoeken. Op vakantie nog geweest, veel uit eten geweest, ook veel gewandeld daar. Heb nu ook weer nieuwe energie, zit weer in ritme. Qua gewicht eigenlijk niet aangekomen, merkte alleen dat kracht wat is afgenomen maar verwacht over paar weken weer op zelfde niveau te zitten.
Vandaag zelf granola gemaakt, erg lekker. Alleen door de noten wel wat calorierijk, daar moet ik nog een andere verhouding in vinden.
Poezenmeisje
30-04-2026 om 19:27
Qua kookideeën heb ik hier wel wat lekkere dingen weggehaald, o.a. bounties en een 'tomaten tarte tatin'.
https://www.koolhydraatarmrecept.nl/
https://www.koolhydraatarmrecept.nl/tomaten-taart-tarte-tatin/
https://www.koolhydraatarmrecept.nl/kokos-chocolade-bonbons/
Ysenda
30-04-2026 om 19:45
ik ben ook weer terug van vakantie.
Een week lang genoten van mooi weer en goed Engels eten: full English breakfast, scones, curry, cider en Pimms.
Morgen weer in het gareel. Maandag weer aan het werk.
Trail
30-04-2026 om 20:01
Gister gewerkt en aansluitend door naar de haven want ik was vrijwilliger in het wedstrijdcommitee. Niet echt tijd voor beweging gehad die dag. Maar werd wel erg vrolijk van mijn avond.
Vanochtend gewerkt en daarna een wat mindere dag. Zou klussen aan een boot in de haven, maar ik voelde me vrij onrustig. Eten en bewegen ging wel goed vandaag. Hopelijk morgen mentaal ook weer wat beter.
Mijn april doelen zijn vrijwel behaald. Mijn dagelijkse beweging heb ik de meeste dagen gehad. Regelmatig gelezen. Goed gegeten en gedronken. Alleen maar met moeite aan de acht uur slaap gekomen. Wel goed geslapen mijn nachten.
Fijn jullie vakanties!
Ies
01-05-2026 om 01:49
Hier ook wel tevreden over april, me goed aan mijn doelen gehouden. Ik wilde weer wat ruimte hebben om af en toe iets minder gezonde keuzes te maken, en dat heb ik ook wel gedaan de laatste tijd. Vaker gaan uiteten of borrelen en dan toch een cocktail hier en een frietje daar. Maakt vast dat ik minder snel weer op gewicht ben maar dat is dan maar zo. Ik ben wel van de toetjes en andere zoetigheden weggebleven. En verder mijn eten best gezond gehouden.
Ik voel me weer iets sterker worden en dat is fijn. Kom nu iig wel aan de 2,5 uur matig intensief als ik het bij hou.
Ontspanning mag wel wat beter, dat schiet er vaak bij in. Maar ik lees iig wel weer wat en dat is al heel fijn.
In april 12.000 stappen en ik snap niet meer hoe ik vorig jaar aan 15.000 stappen kwam
Ik ben wel nog wat moe en rust wat meer, wellicht is dat het.
Trail
01-05-2026 om 19:26
Mijn mei doelen: voldoende drinken, elke dag buiten zijn, letten op eten (bio en weinig suikers), voldoende slaap, dagelijks even mediteren en lezen
Vanochtend vroeg op voor werk. Bijna mijn meditatie voornemen vergeten, maar toch even vijf minuutjes de tijd genomen nog en het gaf me wel wat lucht. Uit werk gelijk naar buiten om hard te lopen, wil het volhouden nu ik weer gestart ben. En vanavond een musical avondje. Fijne dag zo.
Ies
02-05-2026 om 21:19
En mijn doelen voor mei:
Vooral vasthouden waar ik in april mee gestart ben. Dus vnl gezond eten met hier en daar een uitzondering.(maar niet te vaak, deze week bijv 3 dagen alcohol gehad, da’s wel veel, al kwamen ook wel een aantal situaties samen) Voldoende groente eten vooral, kan soms wat beter. Denk ik dan, want ik weeg mijn groente nooit. Misschien ooit eens doen maar nu al met zoveel dingen bezig, ben ook wel met een aantal zaken op emotioneel gebied bezig die mijn aandacht vragen en mijn gezondheid vast ten goede komen
En één van de dingen waar ik ook mee probeer bezig te zijn is niet teveeltesnelvanallestegelijk enz te willen
Mijn matig intensieve beweging blijven monitoren en hopelijk tijd vinden voor wat structurelere krachttraining. En 13.000 stappen gemiddeld. En ontspannen!
Trail
02-05-2026 om 21:38
Ies dat niet te veel willen moeten van jezelf herken ik.
Ik ben overdag naar het filmhuis geweest, rustig een docu gekeken. ‘s avonds met vrienden in de haven gegeten. Eten was lekker, maar door de manier van opdienen werd het een beetje naar binnen gegooid ipv dat we rustig konden genieten. Dat was jammer.
Ninoea
03-05-2026 om 14:31
Trail schreef op 02-05-2026 om 21:38:
Ies dat niet te veel willen moeten van jezelf herken ik.
Ik ben overdag naar het filmhuis geweest, rustig een docu gekeken. ‘s avonds met vrienden in de haven gegeten. Eten was lekker, maar door de manier van opdienen werd het een beetje naar binnen gegooid ipv dat we rustig konden genieten. Dat was jammer.
Dat niet teveel moeten herken ik bij jou wel ja. Jij propt meer activiteiten en moetjes in 1 dag dan ik in een week ontspannen vind.