Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Ies
31-03-2026 om 14:51
Hier ook flink aan het kwakkelen, beweging staat flink stil. Gemiddeld in maart nu gemiddeld krap 10.000 stappen.
Positieve is dat het me gelukt is maart qua voeding gezond te houden. Geen alcohol/ lekkers en dat soort dingen, ik heb het af kunnen slaan. Door ziekte/geen puf wel zo’n 2 x uitgeweken naar kant en klare soep. (goor!) maar verder best gezond.
Zorgt wel weer voor een nieuwe reset!
in april hoop ik nog wat wat meer groente te eten en het organisatorisch wat beter te tackelen. Ik zal wel wat ruimte gaan nemen voor uitzonderingen, anders wordt het sociaal wel heel ingewikkeld.
Maarja eerst maar eens opknappen.
Ninoea
31-03-2026 om 14:55
Gisteren heb ik de loopgroep weer meegenomen. We liepen een route van 8,6 km en volledig door het bos. Ik had die route vorige week al gewandeld om te testen of ik hem oké vond. Naderhand een paar kleine aanpassingen gedaan en we hebben hem gisteren precies omgekeerd gelopen want dat leek me wat leuker. Het ging lekker. Het was een groepje van 5 (vier vrouwen en één man) en de sfeer was goed. Fijn om volledig door het bos te kunnen. Vorige week kon dat nog niet, maar door het verzetten van de klok lukte dat nu wel. Voor mij is het heel goed dat dit een heel rustige duurloop is want ik liep 2 x per week (1x 8 a 10 en 1 x 14) en nu komt er dus steeds zo’n 9 bij. Door het tempo begint mijn lijf er al aan te wennen. Maar ik ben wel echt alert dat ik niet overbelast. Het helpt ook echt dat het voor mij pure zone 2 training is. Daarmee is de balans met lopen in de week uiteindelijk ook net wat beter.
Trail
31-03-2026 om 22:27
Klinkt fijn ninoea!
Hier mijn eerste dagje thuis en voelde mij erg verkouden. Ben vanmiddag naar de sauna geweest. Vanavond voor rustig ipv intensief sporten gekozen en naar een Pilates lesje geweest
Ies
02-04-2026 om 10:16
Ik begin me eindelijk wat beter te voelen. Nu rustig aan, zodat het ook echt kan beklijven. (Het blijft de laatste maanden steeds zo op en neer gaan)
De eerste 2kg zijn er weer af, van de 5 die ik dit jaar ben bijgekomen. Dat stimuleert toch weer wat.
Maar fijner vind ik dat het gezonde eten weer helemaal gewend is. Ik taal nauwelijks nog naar ongezond eten. Chocolade zal wel altijd mijn zwakke punt blijven. Maar dat kan ik momenteel prima uitstellen.
Voor Pasen wel het plan om chocolade eieren te gaan verstoppen mn voor kleinere nichtjes en neefjes. (Maar mijn kinderen zijn daar vast ook blij mee) Even kijken of ik daar dan niet mee los ga.
Trail
03-04-2026 om 10:31
April is begonnen. Mijn dagelijkse doelen zijn:
-30 min workout
-15 pagina’s lezen
-voldoende drinken
-08u slaap
-zo weinig mogelijk toegevoegde suikers
Woensdag nog vrij beroerd door verkoudheid. ‘s ochtends een uurtje Pilates, veel geslapen en ‘s avonds mijzelf bij elkaar kunnen rapen om met een vriendin naar het theater te gaan. Gister gelukkig weer fit opgestaan want ik had een lange werkdag. Aansluitend lekker met mijn hond bij een meer wezen wandelen. Ze krijgt het door ouderdom wel wat zwaar op wandelingen. Ik houd rekening met haar en we genieten. ‘s avonds een dansvoorstelling gezien en heel laat thuis.
Ninoea
03-04-2026 om 11:51
Afgelopen week was mentaal zwaar. De zorg voor onze oudste was ingewikkeld. Het gaat niet goed op school en dat heeft waarschijnlijk te maken met niet goed matchende zorg op de groep te maken. Dinsdag uitgebreid mdo gehad. Woensdag is ze weggelopen en had ik er veel werk mee. Gisteren at ze bij ons en had ik er ook de nodige stress over. kortom veel gedoe en zorgen en ik ben behoorlijk emotioneel leeggetrokken.
Vanochtend heb ik een vriendin van me training gegeven. Dat ging lekker. Vanavond ga ik met een andere vriendin naar een concert dus ook fijne afleiding. Dat zal me denk ik wel goed doen.
Ninoea
03-04-2026 om 11:53
Bewegen gaat goed. In maart is het hardlopen op maandagavond erbij gekomen waardoor ik nu drie keer per week hardloop. Verder train ik eens per twee weken vier keer want met die vriendin ren ik ook mee.
Het zwemmen is tijdelijk gestopt. Wandelen wat toegenomen doordat ik zelf routes maak voor de maandag en ik die uittest. Kortom goede actie dat training geven want het bouwt precies op een voor mij goede manier uit en ik help er anderen mee. Ik hou van wederkerigheid.
lientje69
03-04-2026 om 13:27
Ninoea schreef op 03-04-2026 om 11:51:
Afgelopen week was mentaal zwaar. De zorg voor onze oudste was ingewikkeld. Het gaat niet goed op school en dat heeft waarschijnlijk te maken met niet goed matchende zorg op de groep te maken. Dinsdag uitgebreid mdo gehad. Woensdag is ze weggelopen en had ik er veel werk mee. Gisteren at ze bij ons en had ik er ook de nodige stress over. kortom veel gedoe en zorgen en ik ben behoorlijk emotioneel leeggetrokken.
Vanochtend heb ik een vriendin van me training gegeven. Dat ging lekker. Vanavond ga ik met een andere vriendin naar een concert dus ook fijne afleiding. Dat zal me denk ik wel goed doen.
Ninoea
Klinkt zwaar. Hopelijk kan je vanavond toch wat genieten.
lientje69
03-04-2026 om 13:32
Hier een hele slechte week. Ik ga van het bed naar de bank en terug. Denk eigen schuld . Zaterdag had ik een goede dag en heb ik een groot deel van mijn 1500 meter zonder stokken gelopen. Blijkbaar heeft dat te veel van mijn hoofd qua balans gevergd. Zondag 1,5 uur met man naar een dierentuin geweest. Ik wou zó graag weer eens iets leuks en normaals doen. Maar werd in de dierentuin erg duizelig en dat is de hele week niet meer weggegaan. Ook flink pijn in rechterkant lichaam. Dus deze week 0 beweging. Eten gaat wel aardig al snoep ik nu wat meer van de paaseitjes. Als ik me rot voel ga ik (vr)eten. Ik probeer me te beheersen dus het is niet extreem gelukkig. Maar ook weer niet heel gezond.
Ninoea
03-04-2026 om 16:19
Poeh dat is ook wel echt zoeken steeds hè @lientje. Dank je wel voor de
en ook een
voor jou!!
Trail
03-04-2026 om 21:03
Nadat ik vanochtend rustig aan heb gedaan. Ging ik vanmiddag met OV richting stad. Langs wat bloesembomen, even snel een galerie in. Eenmaal thuis bekaf. En ik vond het herfstweer. Mijn hardloopwedstrijd van vanavond geskipt…. Ik doe al weken amper wat aan hardlopen en baal van mijzelf dat ik hier steeds niet voor kies het als prioriteit te stellen.
Ninoea
04-04-2026 om 21:21
Gisterenavond was ik met een vriendin naar een concert van ladies of soul in de ziggodome. Het werd laat. Vanochtend 13 km hardgelopen met de loopgroep. Vanmiddag zitten knipperen boven een boek.
Trail
04-04-2026 om 23:38
Ik ben de dag gestart met hoofdpijn.
Toch naar Pilates gegaan, waar ik iets minder intensief meedeed.
Taart gegeten met mijn buren.
Lekker een middagje naar de sauna waar ik goed kon ontspannen.
Pannekoeken gebakken, waar de hoofdpijn toch wel begon door te zetten.
Naar het filmhuis geweest, gevoel deze film echt niet te willen missen. Inmiddels toch wel migraine achtige klachten, snel naar bed.
Trail
05-04-2026 om 22:16
Vanochtend redelijk oké opgestaan. Niet kunnen gaan sporten, kostte te veel energie. Vanmiddag erg genoten van een museumbezoekje. En vanavond thuis een film gekeken. Morgen weer wat actiever hoop ik.
Ninoea
06-04-2026 om 11:54
Wat vervelend die migraine. Er is vandaag geen bootcamp dus dat heb ik niet gedaan. Gisterenochtend een paasbrunch gedaan met het gezin en vriendje van onze oudste in Deventer bij een leuk restaurantje. Was heerlijk, maar wel veel calorieën. In de middag gewandeld in het kroondomein, 8 km en ‘‘s avonds weer niet gezond gegeten, namelijk Chinees. Vanochtend krachttraining thuis gedaan. Ging lekker en gezond, maar wel wat veel, ontbeten.
Straks ga ik wandelen met mijn zoon. Vanavond niet hardlopen met de loopgroep want dat is officieel niet met feestdagen.