Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Poezenmeisje
09-03-2026 om 18:06
Virtuagym kwam bij mij met een plan én stuurde een half uur later al een melding dat zo weinig kilocaloriën schadelijk kan zijn.
Van de sportschool mag ik 200 kilocaloriën meer, en dat houd ik gewoon aan.
Straks naar een combi-les van pilates, yoga en tai chi. Mijn buikspieren pesten. 😄
Poezenmeisje
09-03-2026 om 18:08
Ik kan maar vijf receptn opslaan in degratis versie van Virtuagym, maar de volgende keer dat ik een bloemkoolcurry of runderstoof maak zitten er toch weer andere ingrediënten en verhoudingen in.
Trail
09-03-2026 om 20:37
Ik had hoofdpijn vanochtend. Mijzelf toch naar een rustige Pilates les gesleept en dat was fijn. Gewerkt. En nu in bed een film aan het kijken. Goede dag qua eten
Rozi
10-03-2026 om 19:32
Vandaag in de kantine op werk mij ingehouden om iets ongezonds te eten en in de plaats daarvan iets gekozen wat een stuk gezonder was. Gelukkig gaat gewicht dagelijks weer wat omlaag.
ToetieToover
10-03-2026 om 19:42
Poezenmeisje schreef op 09-03-2026 om 18:08:
Ik kan maar vijf receptn opslaan in degratis versie van Virtuagym, maar de volgende keer dat ik een bloemkoolcurry of runderstoof maak zitten er toch weer andere ingrediënten en verhoudingen in.
Tip: ik noteer in de titel altijd de datum waarop het gerecht is gemaakt. En update dan naar de nieuwe versie met de iets gewijzigde ingrediënten. Of ik laat beide versies staan, als ik nog een portie in de vriezer heb. Maar dat gebeurt weinig, want waarom zou ik het dan koken als ik het nog heb.
Poezenmeisje
10-03-2026 om 19:55
Een half bakje muhammara oplepelen met repen paprika is een heerlijke lunch. 😋
Morgen nog even een paprika kopen voor de andere helft.

Ysenda
10-03-2026 om 20:14
Poezenmeisje schreef op 10-03-2026 om 19:55:
Een half bakje muhammara oplepelen met repen paprika is een heerlijke lunch. 😋
Morgen nog even een paprika kopen voor de andere helft.
Heb je de paprika gewogen?
Want 80g is maar een heel kleine paprika. Ergo het is nog niet de helft van een los exemplaar bij de ah of lidl. Die in zo'n mix zak zijn wat kleiner.
Poezenmeisje
10-03-2026 om 21:15
Ysenda schreef op 10-03-2026 om 20:14:
[..]
Heb je de paprika gewogen?
Want 80g is maar een heel kleine paprika. Ergo het is nog niet de helft van een los exemplaar bij de ah of lidl. Die in zo'n mix zak zijn wat kleiner.
Voor iets als een paprika maak ik me niet druk om 30 gram meer of minder. Ze zijn superlaag in kilocaloriën. 😄
Poezenmeisje
10-03-2026 om 21:18
Twee chocolate chip cookies of een schaaltje met (afgewogen) lekkers.
Ik ben voor een schaaltje gegaan. 😋

Trail
10-03-2026 om 21:37
Hier gewerkt en daarna op ziekenbezoek. Vervolgens was ik op. Had graag actief willen sporten vanavond, maar heb het bij 10 minuutjes Pilates thuis gehouden. Nu een film aan het kijken en zo naar bed.
Ysenda
10-03-2026 om 22:09
ik ben naar het werk gaan sporten met PT, dat is altijd net een tikkie zwaarder dan alleen. Vooral minder pauzes tussen de sets.
En ik ben een nieuwe gezonde gewoonte aan het ontwikkelen. Ik bel 's avonds vaak wat langer met mijn ouders of vriendinnen die ver weg wonen. En ipv op de bank hangen ga ik nu buiten lopen. Dan wandel je zo in 45 minuten een km of 5.
Ies
10-03-2026 om 22:42
Hier nog steeds niet lekker.
Ik doe hard mijn best rust te nemen, lukt wel redelijk. Bewegen even niet en dat is maar even zo. (Ik zit op zo’n 10.000 stappen en ik kom van 15.000 dus flink verschil)
Eten is wel weer gezond, kost soms wel moeite omdat ik me zo bagger voel maar lukt mooi nu sinds 1 maart, fijn! Op mijn werk negeer ik mooi alle dropjes en koekjes enz. Los van mijn werk heb ik weinig verleiding want ik doe nu bijna niets. Ha! In huis is er weinig verleiding die ik niet kan weerstaan. Partner had wel nog een flinke aantrekkelijke reep liggen. Die had hij ergens vandaan en was weer voor iemand anders maar was hij weer vergeten ofzoiets. Heb de reep dagen genegeerd en daarna gewoon weer weggegooid. Hij mag best rekening met me houden en de reep uit mijn zicht leggen!! Maar ook wel trots op hem dat hij de reep niet gehad heeft.
rionyriony
11-03-2026 om 08:13
@Les; alleen al het bestaan van zo'n reep in je huis kan je al flink gaan dwarszitten.
Ik vind 10.000 stappen nog steeds veel.
https://www.menzis.nl/gezonde-leefstijl/meer-bewegen/hoeveel-stappen-per-dag-is-gezond Wil niet zeggen dat ze gelijk hebben natuurlijk.
Ik kom wel aan die 150 minuten intensief bewegen per week. Meestal alles achter elkaar als ik aan het boodschappen doen ben wat ik altijd te voet doe. Ik zou willen dat mijn voeten er evenveel van hielden als ikzelf maar helaas, momenteel is het vooral mijn linkervoet bovenop die telkens rood en een beetje gezwollen is. "Rechts lateraal" houdt zich dan weer wat stil momenteel.
Ik ga wel als ik inschat dat ze het houden. Ik denk niet dat ze er zelf van houden. Of er beter van worden; dat dus juist niet.
Bailey26
11-03-2026 om 09:53
Ik kan mij voorstellen dat als je normaal altijd 15.000 stappen zet die 10.000 opeens als weinig voelt.
Mij lukt 10.000 op het moment echt niet (en normaal ook niet). Ik ben bezig om toe te werken aan minimaal 7000 stappen per dag structureel. Gaat ook nog niet helemaal maar het begin is er. Vanuit daar kijk ik wel of ophogen haalbaar is.
Bij mij gaat het eten in de avond steeds mis. De hele dag kan ik mij netjes aan mijn plan houden. Maar savonds op de bank moet ik toch weer koek of chips. En mijn koek of chips porties zijn niet binnen de marge zullen we maar zeggen.
Zo zonde steeds en toch lukt het niet om er van af te blijven. Mijn hoofd blijft maar herhalen dat ik nu echt chips of koek moet pakken en eten.
Vanavond weer naar de sportschool om oefeningen in de zaal te doen. Vorige week heeft mij dat flink spierpijn opgeleverd. Ben benieuwd wat het dit keer gaat doen. Met e-gym had ik het ook pittig maandag (vooral mijn benen). Kan ook komen omdat mijn menstruatie er aan moet komen. En daar ben ik zo blij mee! Ik heb ontzettend veel pms klachten dit keer. Blij als dat wat minder is.