Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Trail
06-03-2026 om 22:48
Hier vandaag gewerkt.
Door voor klussen aan de boot.
En toen naar het theater.
Dat betekend net als gister te weinig beweging. Daar wil ik dus echt op inzetten dit weekend.
Ninoea
07-03-2026 om 00:07
Een vriendin van me heeft me meermaals gevraagd of ik haar wilde trainen met hardlopen. Vanochtend de eerste sessie gedaan. Ging goed. En was ook leuk!
Verder ben ik nu een weekendje weg met andere vriendinnen. Veel snaai, zal na het weekend wel weer even op de rem moeten trappen.
Ysenda
07-03-2026 om 11:40
gisteravond uit de bocht gevlogen met chips. Niet een handje maar bijna de hele zak van 250g. Heerlijk de paprika chips van eigen merk ah. En ook goedkoop (€0.69, wordt steeds goedkoper was eerst €85) zouden ze met gezonde dingen ook moeten doen.
Vanmorgen voor het eerst sinds eind maart vorig jaar toen ik de Zandvoirt Circuit run deed (4km, ik ga niet als trage slak door het door de speedies al omgewoelde zand sjokken, want dat wordt het dan) weer hard gelopen ging best goed. Schema gepakt van de decathlon.
Straks weer naar de film.
Joszy
07-03-2026 om 12:48
Ysenda schreef op 07-03-2026 om 11:40:
gisteravond uit de bocht gevlogen met chips. Niet een handje maar bijna de hele zak van 250g. Heerlijk de paprika chips van eigen merk ah. En ook goedkoop (€0.69, wordt steeds goedkoper was eerst €85) zouden ze met gezonde dingen ook moeten doen.
Als een zakelijke chips 85 euro zou kosten zou het wel een stuk makkelijker worden om hem te laten liggen 🤣
Poezenmeisje
07-03-2026 om 13:01
Joszy schreef op 07-03-2026 om 12:48:
[..]
Als een zakelijke chips 85 euro zou kosten zou het wel een stuk makkelijker worden om hem te laten liggen 🤣
Anderhalf uur bij een masseur is goedkoper. 😊
Ysenda
07-03-2026 om 17:54
Joszy schreef op 07-03-2026 om 12:48:
[..]
🤣,
Rozi
07-03-2026 om 21:37
Deze hele week ben ik uit de bocht gevlogen. Friet gegeten, broodje frikandel,Dubai ijsje van Jamin (zo lekker was die eigenlijk niet eens) te weinig eiwitten gegeten ook.
de weegschaal gaf elke dag ongeveer 600 gram extra aan tov vorige weken.
Extra vocht zal het wel zijn.
Wel lekker getraind, dat gaat goed gelukkig. Gewicht voor m’n armen ben ik nu ook aan het verhogen.
Volgende week weer gezondere keuzes maken en hopelijk weer een dalende trend met gewicht weer.
Trail
07-03-2026 om 23:33
Vandaag een 12 km hardloopwedstrijd.
In het begin zwaar om in te komen, uiteindelijk heerlijk aan het genieten.
En daarna de sauna in.
Eten wat rommelig, eet de hele dag beetjes. Wel echt lekker gegeten.
Soms grijp ik naar dingen waar ik eigenlijk helemaal niet blij van wordt. Vandaag wel.
Poezenmeisje
07-03-2026 om 23:44
Slechte dag, 2.800 kilocaloriën. Twee lemper als lunch, die tikken behoorlijk aan. Dat zou je niet denken van een paar happen plakrijst.
Vervolgens wilde man de preien oogsten, of ik even een preitaart kon maken. Gelukkig maakte hij de preien ook schoon.
Preitaart gemaakt en tien porties rauwe prei in de vriezer gedaan.
Maar ook lekker naar de yoga geweest. 😇
rionyriony
08-03-2026 om 11:20
Ysenda schreef op 06-03-2026 om 13:46:
[..]
Na 2 nachten blafhoest grijp ik altijd naar de codeïne. Hoestprikkel weg en ik slaap weer.
Ik denk dat het nog verschil maakt wat voor hoest. Vooral droge hoest lijkt daar goed op te reageren.
Je kan je hoest ook nat maken met Bisolvon. Dan krijg je ineens merkwaardig veel slijm in je keel. Bij een half tabletje al. 
Ik had al vroeg trek dus er is nog maar weinig over voor vandaag tot het avondeten.
Poezenmeisje
08-03-2026 om 12:09
Bij mij is het avondeten vaak de lichtste maaltijd van de dag. Bij mij zitten de kilocaloriën blijkbaar in brood en havermout.
Eergisteren rundvleesstoof en spruitjes. Een flink bord vol. Slechts 250 kilocaloriën.
Rozi
08-03-2026 om 12:23
Dat is niet veel. Maar die rundvleesstoof, wat doe je daar allemaal in dan?
Ik gebruik daar best veel boter voor waardoor het calorierijk wordt helaas
Poezenmeisje
08-03-2026 om 13:09

Ik voer alle ingrediënten in.
De app berekent de voedingswaarden en het totaalgewicht, bijvoorbeeld anderhalve kilo. Vervolgens geef ik aan hoeveel gram ik heb opgeschept.
Ik zie nu dat ik twee eetlepels zonnebloemolie ben vergeten in te voeren. (Voor het hele recept, dus niet op mijn bord).
ToetieToover
08-03-2026 om 13:25
Poezenmeisje schreef op 08-03-2026 om 13:09:
Ik voer alle ingrediënten in.
De app berekent de voedingswaarden en het totaalgewicht, bijvoorbeeld anderhalve kilo. Vervolgens geef ik aan hoeveel gram ik heb opgeschept.Ik zie nu dat ik twee eetlepels zonnebloemolie ben vergeten in te voeren. (Voor het hele recept, dus niet op mijn bord).
Dat zijn wel instinkers om te vergeten! Olie, noten, pindakaas, boter: altijd wegen. Je groenten en fruit kun je zonder te wegen een beetje gokken, geen probleem. Tenzij het om gedroogd fruit gaat.
Zelf heb ik altijd de meeste trek rond 15:00 uur en leg daar -als het lukt- het zwaartepunt van mijn eten. Klopt dat voor jou ook zo ongeveer met je kcal verdeling? (Meeste trek = meeste eten).
Beschouw die lemper als een signaal, is mijn tip. Soms eet je te weinig, ga je vervolgens compenseren en voor je het weet zit je in een cirkel van weinig eten -uitspatting - weinig eten.
Poezenmeisje
08-03-2026 om 13:43
Ik voer 's morgens op werkdagen mijn geprepte ontbijt en lunch in. Brood = veel koolhydraten.
Op andere dagen gooi ik alles op de weegschaal voordat ik het op eet.
Dus zojuist 67 gram (zelfgebakken) brood + 10 gram becel margarine + 25 gram kaas afgewogen. 212 + 38 + 68 kilocaloriën.
Vanavond weer spruitjes met runderstoof, de kliekjes van eergisteren.