Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.

Ik heb een belabberd weekend achter de rug qua eten, gevallen voor alles wat niet goed was: praline croisants, chocola, chips, name it en ik heb het vast wel gegeten. 
En beweging is na donderdag ook niet gelukt, ik raakte in een auti panic atac, want spannende dag maandag. Ik moest training geven en die schud ik normaal uit mijn mouw, geen enkel probleem, maar het gaat over een nieuw systeem dat nog in ontwikkeling is, dus ik heb geen zekerheid dat wat ik nu presenteer morgen nog klopt. En dat trekt mijn auti hoofd niet. Kortom eigenlijk zinloos dat ik deze 100+ mensen getraind heb, want volgende maand kan ik het met het live systeem nog een keer doen. 
Vandaag gaat het alweer een stuk beter, mijn bakjes en pakjes zijn weer gevuld. Vanavond sporten met PT. 
Gewicht zal vast omhoog zijn met al die carbs en zout en alles wat vocht vasthoud, maar de batterijen van mijn weegschaal zijn leeg. Die ga ik vanavond maar eens vervangen.

Ies

Ies

03-03-2026 om 13:29

Oei, nogal een realitycheck vandaag. 
Nietsvermoedend een zomerrok aangedaan vandaag. Die zat vorig jaar prima…en nu dus meteen weer uitgedaan want zat echt niet fijn…En nu ‘zie’ ik ook pas goed hoe dik ik weer ben. 
Ik blijf hoesten dat helpt niet zo mee.

Ninoea

Ninoea

03-03-2026 om 13:39 Topicstarter

Ingewikkeld @ysenda, kan me heel goed indenken dat je een error krijgt van het geven van zo’n training in deze context. Goed dat je je herpakt, daar heb ik zo’n bewondering voor. 
Gisteren sloot ik de cursus looptrainer af, ik mag mezelf nu assistent noemen. Het eerste begin is er. Vanochtend thuis even op de loopband gewandeld, 5 min touwtje gesprongen en mijn kettlebelloefeningen gedaan. Veel in het huishouden gedaan, ik heb het voorjaar in mijn bol. Ik had allerlei afspraken staan, maar die werden stuk voor stuk afgezegd. 

Vorige week goed bewogen en goede voornemens voor deze week maar ik heb een virus te pakken doe nu dus rustig aan met een boekje op de bank.

Ninoea schreef op 03-03-2026 om 13:39:

Ingewikkeld @ysenda, kan me heel goed indenken dat je een error krijgt van het geven van zo’n training in deze context. Goed dat je je herpakt, daar heb ik zo’n bewondering voor.

Paniek is weg, want training gegeven dan is er weer rust en kan ik de routine weer oppakken. 

Ninoea

Ninoea

03-03-2026 om 14:55 Topicstarter

Ies schreef op 03-03-2026 om 13:29:

Oei, nogal een realitycheck vandaag.
Nietsvermoedend een zomerrok aangedaan vandaag. Die zat vorig jaar prima…en nu dus meteen weer uitgedaan want zat echt niet fijn…En nu ‘zie’ ik ook pas goed hoe dik ik weer ben.
Ik blijf hoesten dat helpt niet zo mee.

Ach, wat vervelend. 

Hoewel het duidelijk op de verpakking staat dat noten ongeveer 700 kcal per 100 gram bevatten, sta je er toch altijd weer van versteld hoe weinig de helft daarvan, 50 gram is. Heel klein bodempje is dat maar.

Dat eet je echt zó op, zeker als je daar notenpasta van hebt gemaakt in een minichopper. Paar lepels daarvan als je een beetje honger hebt, dus vlak voor het eten, en 350 kcal erbij. Zonder dat je het eigenlijk voelt in je maag. 

Dus nu besloten daar per dag niet meer dan 25 gram van te eten, wat toch nog steeds 175 kcal is.

Vanmiddag naar de fysio geweest en ik krijg een oefeningen programma. 1 x in de week daar met een paar mensen onder begeleiding van de fysio oefeningen doen. Hopelijk trekt de pijn weg. 
Voor het eten nog met man gaan wandelen. Morgen weer want dan is de sportschool dus dicht.
We kunnen wel naar een andere vestiging en dat zou ik na mijn werk wel kunnen doen maar de energie ontbreekt dus dan maar wandelen.

Ik zit gemiddeld over de laatste maand /6 maanden en jaar wel boven de 12,500 stappen per dag nog.

Vanochtend moest ik al heel vroeg op voor mijn werk. Daarna gelijk de zon in, naar een parkje met de hond. En nu met vriendin naar theater geweest. Best moe.
Tevreden qua eten en beweging vandaag. 

Nou dit is stom! Ik ben twee weken ziek geweest. Niet gesport maar eten ging prima dus bankhangen, werken en eten, een kilo afgevallen in die tijd. Nu ben ik weer een week aan het werk, inmiddels alweer drie keer gesport, zit de kilo er weer aan! Hoe dan?

Ik ben wezen schaatsen voor werktijd.
Schaatsmaatje was ziek, mijzelf streng moeten toespreken om gewoon zelf te gaan. Na het werk optijd naar bed straks

De hele dag ongewoon veel lichamelijk werk gedaan en de hele avond krampen overal. Het is te verwachten dat ik vannacht ook voortdurend uit bed zal moeten vanwege kramp. 

Ik zit de hele avond al kerstfilms op te schonen. Ik moet telkens gaan staan vanwege de kramp, en dan kan ik weer een halve minuut zitten, en dan weer staan. Pff. Maar het gaat over, in de loop van de nacht.

Vriendin kon niet mee uit eten vanavond, dus ben ik weer eens naar mijn oude stek gegaan.

De heerlijke witte wijn ingeruild voor cola zero, de gebakken aardappeltjes laten vervangen door extra spruitjes en tot schrik van 'mijn' toetjesman geen toetje. 
😊

naar de sportschool geweest vandaag, trots op mezelf

ik ben gaan wandelen vandaag, de spierpijn van gisteren er uit lopen en hopen dat dag 2 meevalt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.