Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Tuinfluiter
01-03-2026 om 08:54
Heel veel vis is eiwit rijk en bevat niet te veel calorieën en dikkere stukken bv kabeljouw kun je ook met bijna geen olie in de oven klaarmaken. De gerookte forel filet vind ik smakelijk maar ik zie dat als een product waar je niet in één keer in je eentje een heel pakje van moet op eten, veel te zout daarvoor. Ik gebruik dat om borrelhapjes van te maken of een kleine hoeveelheid over een salade.
Ninoea
01-03-2026 om 13:33
Ik ben een dagje alleen thuis met onze jongste zoon. Mijn man is met de anderen op familiebezoek. Ik ben heerlijk aan het rommelen in huis en heb net gesport samen met hem. Ik krachttraining en hij op de loopband. Was leuk!
rionyriony
01-03-2026 om 15:25
Ies schreef op 28-02-2026 om 14:40:
[..]
Ja, maar dat is het natuurlijk niet. Het telt wel degelijk mee.
Of je bijv peterselie ziet als een kruid of als een groente, maakt niet zo heel veel uit.
Het is iig erg gezond.
Je kunt ook gewoon planten tellen, dan maakt de precieze rangschikking niet uit.
Wat betreft broccoli schijnt het wel uit te maken dat je dat vaak eet. Elke dag kook ik dus een stronkje broccoli mee van 50 gr of zo. Why not. Verder haal ik wel de 500 gr groenten, alleen meer dan een stronkje broccoli blief ik niet.
Ik eet zoveel groenten omdat dit caloriearmer is en omdat ik het gewend ben. Als kind haatte ik groenten, maar toen ik uit huis ging en mijn lijn wou handhaven, had ik niet veel andere keus. Een andere optie behalve groente is Shirataki. Je kan dat in zakjes kopen en het bevat nauwelijks calorieën. In bepaalde landen een gewoon gerecht maar voor ons voelt het wat vreemd in de mond. Lijkt ontzettend lekker maar het is dus anders dan je aanneemt voor je een hap neemt. Maar als je het lekker vindt kan de lijner zich hierop uitleven.

Trail
01-03-2026 om 16:17
Vanochtend gaan hardlopen. Was strijd met mijzelf om in beweging te gaan komen. Goede nieuws was wel dat mijn rondje deze keer pijnvrij was.
Vanmiddag museum. Was de derde keer nu dat ik alleen heen ging, en deze keer voelde ik eindelijk rust om alles goed te bekijken.
In de trein lekker een boekje gelezen.
Vanavond wil ik nog naar het filmhuis.
mijn maart doelen zijn:
-Elke dag een workout
-10.000 stappen
-focus op onbewerkt eten
-lezen
-ochtendroutine met meditatie
Vandaag is dat gelukt.
Poezenmeisje
01-03-2026 om 17:30
Ik ben dit weekend alleen en het eten gaat prima, maar er staan nu toch een ananaskwarktaart, keto wolkenbroodjes en zoete aardappel in de oven.
Spoiler:
Geen van deze dingen heb ik eerder gemaakt, dus misschien kan ik straks alles weggooien. 🤣.
Ik ga nu spruitjes schoonmaken. Straks spruitjes met een stuk gorgonzala erover, die smelt vanzelf naar saus en een zoete aardappel (hoop ik).
Ysenda
01-03-2026 om 18:58
Poezenmeisje schreef op 01-03-2026 om 17:30:
Ik ben dit weekend alleen en het eten gaat prima, maar er staan nu toch een ananaskwarktaart, keto wolkenbroodjes en zoete aardappel in de oven.
Spoiler:
Geen van deze dingen heb ik eerder gemaakt, dus misschien kan ik straks alles weggooien. 🤣.
Ik ga nu spruitjes schoonmaken. Straks spruitjes met een stuk gorgonzala erover, die smelt vanzelf naar saus en een zoete aardappel (hoop ik).
Kwarktaart in de oven?
Poezenmeisje
01-03-2026 om 19:10
Ja, Duits.
Een uur bakken op 160 graden Umluftofen.
Ik vond de taart nog wiebelig, maar de oven stond nog op 150 graden vanwege de wolkenbroodjes, die redelijk smaken.
Nu de oven wat hoger gezet en de taart afgedekt met aluminiumfolie.
De zoete aardappel is geworden wat ik hoopte. 😋
Ies
02-03-2026 om 15:32
Gisteren weer met goede moed begonnen.
Bewegen wil nog niet zo, ben zo moe en nog flink verkouden.
Maar qua eten weer een pak gezonder!
Ik heb meteen minder honger. Van al dat vezelarme voer blijf ik maar eten.
Nu oppassen dat ik niet te snel te veel vezels eet, dus nog geen halve kilo groente voor mij. (Van gekookte groente heb ik snel genoeg, ik eet graag rauwe groente. Maar mijn darmen werken dus niet zo goed mee)
Trail
02-03-2026 om 20:41
vanochtend vroeg opgestaan.
Gemediteerd voor werktijd en met de hond de zon in. Na werktijd naar het zwembad willen gaan, maar moest met spoed naar huis. Opzich aan voldoende stappen gekomen vandaag, maar niet echt een workout gehad
Dolfje
03-03-2026 om 07:54
Potverdorie had ik me voorgenomen om morgen naar de sportschool te gaan realiseer ik me net dat ze morgen en overmorgen dicht zijn ivm het installeren van nieuwe apparatuur. Dan ga ik morgenmiddag maar wandelen om toch beweging te krijgen.
Vanmiddag moet ik naar de fysio, ik heb vergevorderd artrose in mijn knie. Hopelijk kan er met oefeningen iets aan de pijn gedaan worden. Heb er vannacht niet van geslapen want kon door die pijn en de pijn in mijn heup niet lekker liggen.
Bailey26
03-03-2026 om 08:09
Gisteren op het gebied van bewegen een goede dag gehad. Heb 2 keer een rondje gelopen en savonds nog naar de e-gym geweest. Maar wel de hele dag honger gehad. En uiteindelijk ook gevallen voor de chips (waar ik teveel van heb gegeten). Nu nog steeds honger terwijl ik al een flink portie ontbijt achter de kiezen heb.
Moet zo in overleg voor het werk. Zet maar een flinke pot thee naast mij. Hopelijk helpt dat wat tegen de honger.
ToetieToover
03-03-2026 om 08:26
Goedemorgen ik kom even klagen. Wat een ellende in de wereld, hier en bij mezelf. Ik ben weinig energiek door de hooikoorts en door de bijwerkingen van de medicatie daartegen. Het is net alsof de man met de hamer een klap uitdeelt, telkens als ik weer medicijnen neem. Zonder gaat ook niet. Ik weet niet wat erger is: de kwaal of de remedie. Ik blijf maar binnen. En morgen verzin ik dan wel iets van beweging voor thuis.
Poezenmeisje
03-03-2026 om 09:17
Gisteren een slechte dag i.v.m. cursus in Utrecht. Leuk als je uit Noordgroningen moet komen.
Geen light frisdranken beschikbaar, maar wel een fantastische sapjes- en smoothiesbar...
Die heb ik overgeslagen.
Ninoea
03-03-2026 om 10:48
De situatie in de wereld is ook om te janken en hooikoorts en de bijwerkingen van die medicatie lijkt me heel vermoeiend. @tootietoover
Bailey26 hopelijk helpt de thee. Ik drink zelf veel bruiswater en dat geeft ook een vol gevoel.
Mijn dag was eigenlijk helemaal volgepland met afspraken, maar ze zijn bijna allemaal plots afgezegd. Ik had dus tijd voor het thuis sporten en ben nu rustig even wat aan het opruimen enzo. Ik ga een weekendje weg en daar wil ik ook nog het een en ander voor voorbereiden.
Gisterenavond laatste bijeenkomst trainers gehad en ik mag mezelf nu assistent looptrainer noemen.
Ik ben ongesteld en heb echt zo’n opgeblazen gevoel de hele tijd, ook zo’n lichte kramp die zo’n beetje zeurt.