Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Trail
25-02-2026 om 20:53
Vanochtend naar Pilates geweest, was heerlijk. Daarna boodschappen gehaald, even langs de kringloop en uitgebreid de tijd genomen om mijn eten voor te bereiden voor het werk. Was fijn om dat te doen. Nu op mijn werk. Niet echt buiten geweest in dit mooie weer helaas.
rionyriony
26-02-2026 om 07:35
Helaas: boem is ho. Vandaag balansdag. De weegschaal is weer eens ontstemd over mijn eetgedrag. 
Dus vandaag maar ander vermaak gaan zoeken.
Due-scimmie
26-02-2026 om 07:56
Hier zijn gisteren de trainingen van mijn teamsport weer begonnen en gisteren overdag gewandeld en uitkijktoren op geweest. Die was hels qua trappen en heb nu al spierpijn.
Dolfje
26-02-2026 om 08:06
Bij mij staat het een beetje stil om te sporten, probeer wel elke dag mijn stappen te halen maar eten gaat zo zo. Komt door ouder, geen idee hoe lang dit nog duurt maar ik ben zo ontzettend moe van alles. Ik lees af en toe wel mee maar vaak de puf ook niet om hier te melden dat het toch niet zo goed gaat.
Nu komt er ook nog bij dat ik blijkbaar artrose in mijn knie heb.
Tuinfluiter
26-02-2026 om 08:23
Sterkte Dolfje het is ook lastig om je aan gezonde gewoontes te houden als je veel stress hebt in een moeilijke tijd.
Netherfield
26-02-2026 om 08:36
In plaats van sporten hebben we de overloop geschilderd. Wel spierpijn dus het was wel goed denk ik hahaha.
Tuinfluiter
26-02-2026 om 08:41
Hoort eigenlijk in het ergernissen topic thuis had een bericht hier geschreven maar met reactie plaatsen is iets mis gegaan.
De weegschaal was mij vandaag goed gezind in totaal nu 14,2 kg afgevallen.
Gisteren veel gewandeld voel mijn benen zelfs en een nieuwe broek gekocht. Ik paste een 44 maar die was te wijd. De verkoopster ging een kleinere halen die paste wel maar zat een beetje strak. Ik wil de komende tijd nog wat gewicht kwijt en besloot hem te nemen
bij het afrekenen zag ik dat het maat 40 was. Ik kan mij echt niet meer heugen wanneer ik voor het laatst iets in die maat heb gehad. Was wel een Duits merk en die vallen nooit klein.
Vandaag moet ik in Arnhem zijn en dat conbineer ik met Burgers Zoo, ik heb een abonnement, dan kom ik ook wel aardig aan mijn passen. Neem een lunch mee dan weet ik wat ik eet.
Dolfje
26-02-2026 om 08:52
Tuinfluiter schreef op 26-02-2026 om 08:23:
Sterkte Dolfje het is ook lastig om je aan gezonde gewoontes te houden als je veel stress hebt in een moeilijke tijd.
Ja ik zou willen dat ik in tijden van stress niet kon eten. Dan vlogen de kilo's eraf
Tuinfluiter
26-02-2026 om 09:32
Dolfje schreef op 26-02-2026 om 08:52:
[..]
Ja ik zou willen dat ik in tijden van stress niet kon eten. Dan vlogen de kilo's eraf
![]()
Heel herkenbaar, ik heb nu het geluk dat ik in rustig vaarwater zit en dat maakt het veel makkelijker.
Nikki1973
26-02-2026 om 15:28
Dolfje schreef op 26-02-2026 om 08:52:
[..]
![]()
Oh dat heb ik ook nooit. Ook niet als ik ziek ben. Helaas….
Poezenmeisje
26-02-2026 om 17:25
Wéér een overlijden in mijn omgeving. Collega, bijna 60. Dinsdag is ze er nog, "tot donderdag!".
En woensdag is ze er niet meer...
😢
Ysenda
26-02-2026 om 17:30
Poezenmeisje schreef op 26-02-2026 om 17:25:
Wéér een overlijden in mijn omgeving. Collega, bijna 60. Dinsdag is ze er nog, "tot donderdag!".
😢
Dat komt wel binnen idd.
Ninoea
26-02-2026 om 18:37
Ik ben moe. Vanochtend meteen druk in de ochtend wasjes draaien. Vervolgens op de fiets naar de looptraining. Inlopen + loopscholing gegeven. Vervolgens duurloop gelopen van 10 Km. Weer op de fiets naar huis. Omgekleed. Met een vriendin de stad in. Samen geluncht en daarna samen met haar, voor haar, hardloopschoenen gekocht. Ik ga haar trainen naar de 5 km toe is het plan. Daarna op een terrasje nog wat gedronken. Naar huis gewandeld. Nu staat het eten in de oven. Dadelijk eten. Ondertussen dit typen, online menu samengesteld en boodschappen besteld die morgenavond geleverd worden. Ondertussen ook nog weer een was opgevouwen en de kinderen onder de douche gejaagd. Ik ben blij als ik straks in bed lig. Ben moe.
Tuinfluiter
26-02-2026 om 19:07
Poezenmeisje schreef op 26-02-2026 om 17:25:
😢
Wat verdrietig, als iemand nog zo jong is en van je eigen generatie hakt dat er dubbel en dwars in, sterkte.