Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Op een gezond tempo naar een gezond BMI


Hee lieve allemaal,

Bedankt voor jullie hele lieve berichten allemaal, dat waardeer ik! 

Fijn ook van het relativeren dat schrijven hier oké is, RandomWriter, ook als het alleen van me afschrijven omdat dat op dit moment even het hardste nodig is. De schaamte is er, maar ik ben heel blij dat ik hier in ieder geval altijd terecht kan met alles en dat jullie zo betrokken zijn, echt steunend!

anijsblokje, zo lief van je enthousiasme over de kilo's die ik ben afgevallen. Als je het zo zegt, gaat het inderdaad om veel bij elkaar. Ik heb inderdaad ook met degene met wie ik nog vaak gesprekken heb (zo noem ik haar maar even om het algemeen te houden) besproken hoe het gaat en hoe ik me daarover voel. Ik heb ook uitgesproken dat het denk ik niet voelt alsof ik al veel bereikt heb, omdat ik ook nog zo veel moet... ik ben nog lang niet tevreden en dat maakt dat het me heel slecht lukt om te kijken naar wat al wel is gelukt, plus dat ik me enorm schaam voor hoeveel het is geweest... zo stom, maar zo werkt het wel in mijn hoofd. Maar het zou het wel wat lichter maken denk ik, om er inderdaad wel op die manier naar te kunnen kijken voor mezelf.

Je hebt ook gelijk hoor Ysenda, dat je soms weer een mooie start kunt maken na een tijdje op gewicht te zijn gebleven. Het is alleen al een aantal maanden nu hetzelfde, waardoor ik wel hoop binnenkort weer naar beneden te kunnen in gewicht. Want dit ontmoedigt me wel merk ik. En wat betreft kleding begrijp ik je helemaal, maar ik denk dat de moeilijkheid bij mij ligt bij het feit dat ik dus niet echt kleding heb waar ik me wat mooier in voel of zoiets en dat zou ik gewoon graag hebben. Ik hoef dan niet eens perse heel veel kleding te hebben, maar gewoon een paar setjes waar ik me écht fijn in voel zouden heel erg welkom zijn. Maar ik voel me nog gewoon erg onzeker over hoe ik eruitzie.

RandomWriter, wat lief dat je dat opmerkt, dat ik nu af en toe wat empathie kan geven aan mezelf is inderdaad iets wat ik wel een beetje rustig aan aan het leren ben en wat op betere momenten soms ineens aardig lukt. Maar de 'downs' overheersen wel even echt momenteel en de onzekerheid die daarbij hoort houdt me de hele dag door bezig. De 'andere situaties' die momenteel in mijn leven aanwezig zijn geven ook weer een vorm van onzekerheid, waardoor het gewoon veel is allemaal. Ik zou het fijn vinden als het eten en sporten dan in ieder geval wel goed gaat weer. En wat leuks kopen als beloning voor het afvallen is inderdaad mega dubbel, dat herken ik heel goed. Want je moet jezelf weer helemaal opnieuw leren kennen daarin ja. Zo'n hulp voor het shoppen zie ik geloof ik nog niet helemaal zitten door de onzekerheid, maar het heeft me wel op een idee gebracht om eens een vriendin of zo mee te vragen. Vind ik ook spannend, maar kost niets extra's en het helpt misschien al als ik niet alleen met mijn eigen gedachten ben tijdens het shoppen haha.

Bananenbrood, lief van je, dank je wel! En mooie tip, ik ga eens kijken op Vinted! (nog nooit eerder gedaan eigenlijk)

En wat een mooie updates zie ik van jullie voorbijkomen tussendoor, fijn! Een goede week weer voor iedereen gewenst! 

Jemmer, ik weet niet of je de app image combiner hebt, maar die gebruik ik om mijn progressie zichtbaar te maken. 2 of meer foto's in dezelfde houding met dezelfde kleding (in mijn geval een onflatteuse wielerbroek en sportbh) die ik naast elkaar monteer. Steeds met 1 of 2 maanden er tussen. Dat maakt zichtbaar wat je bereikt hebt. 
De cm's die mijn pt laat zien zeggen me weinig maar deze fotoserie deste meer.

@Ysenda: Er is nu een Vlaamse dame die elke dag een marathon loopt. Dus...blijkbaar kan dat wel elke dag. Zie hier: https://my.raceresult.com/271503/#1_1F143A Gekkenwerk zou ik zeggen, maar ja...
Ik zou denk ik 5 setjes kleding per seizoen echt saai vinden, maar goed zo doet iedereen wat past en ik hou van afwisselen. Grappig dat je gebruik maakt van foto's van jezelf waar je je mee vergelijkt en dat dat motiverend werkt voor je. Ik paste ooit op iemands huis en kwam toen dat soort foto's tegen...(in het nog-niet-echt-digitale-tijdperk was dat) Best gek om te zien vond ik. (van iemand anders in ieder geval)

@RandomWriter: Wat goed dat het ondanks de gekke omstandigheden op je werk en met alles er omheen  toch gelukt is om te sporten! En dus om de regie te behouden ...ik krijg wel een beetje jeuk van dat soort terminologie  moet ik zeggen. Heb je je motorpak al uit de kast getoverd? Het zou wel heel stoer zijn als je er weer in weg kunt scheuren! Ben je qua lichaamsvormen nog hetzelfde als in de tijd van het pak? 
Hoe staat het met de ontbijtgranen, lukt het? 

@Bananenbrood: Wat fijn dat je weer kunt hardlopen! Ik hoop dat het lekker gaat! Loopscholing...tja...dat is inderdaad moeilijk om zelf te doen want je kunt nu eenmaal zelf niet zien hoe je loopt en wat je doet. Wat moet je veranderen, is het wel iets waarbij het helpt dat je erover nadenkt? (soms helpt korte tijd je bewust zijn van wat je moet veranderen al om het op lange termijn ook ingesleten te laten raken...snap je wat ik bedoel? Bijvoorbeeld stel dat je je pasfrequentie moet verhogen dan helpt het om bijvoorbeeld 5 minuten lang daar bewust op te letten (door je armen snellerte bewegen/meer te gebruiken) en dan hoop je dat je daar tzt aan kunt denken als je moe en traag wordt: oh ja
..pasfrequentie omhoog) En hoe is het met je kombucha? Wat leuk datje geïnspireerd raakte door methode-Moosey! 

@Grietje: Wat goed dat het goed gaat en dat je mooi stabiel blijft! Het zou fijn zijn als het voor je broer ook positieve effecten heeft, het starten met medicatie. Gaat je broer geen onderzoek laten doen naar de mutatie? De kans is natuurlijk wel groot dat hij ook erfelijk belast is. Maar misschien vindt hij dat dat weten hem niks extra's oplevert? Er stond deze week een mooi interview in volgens mij Trouw met "jouw dokter", ik vond het leuk om te lezen. 

@JEMMER: Fijn dat je steun haalt uit de epistels hier! En echt...lief zijn voor jezelf!  (ook al is dat vaak veel makkelijker gezegd dan gedaan)  

@Moosey: Ik hoop dat het goed gaat met je deze week en dat de pijn enzo meevalt. (had zijdelings wat gelezen)

Hier gaat het goed. Ik weet opeens weer hoe het ook alweer moest allemaal en snap haast niet waarom dat de afgelopen maanden zo lastig was. Maar ik moet me wel steeds bewust zijn van... Gisteren was het later dan gepland en ik was op het station. Opeens stond ik in de AH to go bij de kaascroissantjes...en ik had al bijna gepakt...tot ik bijtijds bedacht wat mij: als ik op het station ben en ik heb zin in kaascroissantjes, dan....-plan was. Vervolgens voerde ik dat plan uit en liep ik naar buiten met een veel verstandigere keuze!  En 1x raden...uiteindelijk heb ik dat niet eens gegeten onderweg want ik had allerlei eten bij me. (fruit, tomaatjes,volkoren cracker...) Dat was genoeg om te overbruggen tot thuis waar ik mijn avondeten had. Dus dat wat ik gekocht had ging vandaag ook weer mee de trein in...en staat nu ook weer thuis in de koelkast. Ik ben benieuwd wanneer ik voor de bijl ga. Het is in ieder geval nog een maand houdbaar dus het komt vast wel op. Sporten gaat ook prima maar vooral dus het bewuste keuzes maken. Gisteren kreeg ik collega's mee voor een lunchwandeling en toen zij ivm een beetje regen de bus wilden nemen, zei ik "prima maar ik ga lopen"...en toen liepen ze toch ook maar mee. Volgens mijn horloge ben ik nog steeds overbelast maar die moet gewoon weer wennen aan wat ik normaal altijd doe na die paar weken heel weinig kunnen doen dus hopelijk is het komende week weer hersteld.

@jemmer: succes met zoeken, hopelijk vind je wat leuks! Ik vond vinted in het begin vrij heftig door de enorme keuze, maar nu ik het beter begrijp scoor ik er regelmatig wat.

@anijs: ik snap wat je bedoelt. Of dat voor mij gaat werken weet ik niet zo goed, ik moet namelijk mijn landing veranderen en werken aan kortere passen. Zelf daar bewust op letten werkt even, maar zien of ik het dan wel goed doe kan ik zelf niet.
Wat fijn dat het bij jou zo goed gaat! Dat je jezelf hebt bedacht bij de croissant, dat zijn ook echt lastige momenten.

De kombucha is heel lekker geworden! Ik kan bijna niet wachten om er meer mee te gaan experimenteren. Er staan dan nu ook 2 potten op het aanrecht te fermenteren.
Qua sporten heb ik even een wat mindere week. Op de één of andere manier heb ik deze week veel dingen op mijn vaste sportmomenten gepland. En het weer nodigt niet heel erg uit om buiten te gaan sporten. Misschien moet ik mezelf morgenochtend maar eens een schop geven en gewoon gaan 'hard'lopen.

Bananenbrood, leuk dat de kombucha zo goed lukt! Ik ben er ook een beetje verslingerd aan momenteel, het is ook zo’n goed alternatief voor andere drankjes, ik vind het echt lekker. Ik maak nu 1,5 liter in één keer maar dat is ook nog wat weinig, misschien moet ik ook maar twee potten tegelijk in gang zetten. 

Anijs, wat fijn dat je de knop weer hebt gevonden. Blijf ik ook het allermafst vinden, hoe je soms moeiteloos alleen maar verstandige keuzes kunt maken en dan ineens lijkt het weer bijna onmogelijk. It’s all in the mind natuurlijk, maar helaas hebben we daar toch allemaal niet altijd evenveel zeggenschap over..

RW, de reden voor mijn ooglidcorrectie was zeker ook cosmetisch hoor (wat ik raar blijf vinden van mezelf, want verder voldoe ik echt helemaal niet aan het profiel van de gemiddelde schoonheidsbehandelingen-klant) maar mijn voorhoofd draaide ook wel echt overuren. En nu ik de ingreep heb laten doen heb ik ook wel het idee dat ik behoorlijk veel meer zie, en er meer licht in mijn ogen valt. En dat terwijl het nu allemaal nog een beetje gezwollen is en er nog pleistertjes op zitten. 

Sporten zit er dus even niet in helaas, had 10 dagen na de ingreep weer een les gepland maar de arts heeft me dat met klem afgeraden. Dus maar gecanceld. Heb wel een week vrij genomen na de ingreep en maak elke dag een wandeling. 
Verder ging ik vorige week weer even op de weegschaal staan en die 74 nogwat van de laatste keer lijkt inderdaad een soort toevalstreffer te zijn geweest 😬 ik woog nu weer 76.2. Jammer. Wil toch wel graag onder die 75 dus het was een goeie wake up call. Had ook wat feestjes gehad en in de aanloop naar m’n menstruatie ook flink gesnaaid, dus daar moet maar weer wat mee gebeuren. Ik heb besloten dat ik echt nog maar eens per week alcohol wil drinken, en verder gewoon weer wat netter eten. 

Even hele korte reactie van mij... even geen energie voor een lange post met reacties op jullie, volgende keer weer!
Nog steeds veel stress op het werk, daarover vast binnenkort meer. Maar rest gaat gelukkig goed, eten heb ik onder controle en ik heb weer een nieuwe all-time low kunnen noteren! Dus ik ben best wel blij. Wilde vooral even laten weten dat ik er nog ben  ... hopelijk dit weekend iets meer rust om ook echt weer even wat meer te schrijven.

zoveel stress op je werk is niet fijn. Hoop voor je dat het gauw wat rustiger wordt.

@Bananenbrood: Er zijn zooveel lastige momenten...en op dit monent lukt het mij niet altijd om ze bijtijds te herkennen. Maar soms ook wel en dan ben ik daar ook wel trots op. Ik merk wel dat het echt om een hele serie gedachten gaat.

Gisteravond ook, ik was laat terug uit mijn werk en had dus honger. Ik had geluncht met een salade met peulvruchten en groente, maar later wel een stukje taart gegeten. Mét slagroom. Keurig overdag ook fruit gegeten, paaseitjes laten liggen (dat was zogenaamd de beloning bij een werk-quiz...), ook bedacht waar op mijn werk een aangebroken chocoladereep lag...maar die laten liggen want ik wist dat ik taart zou gaan eten. En ik heb toch ook het idee dat ik soms bloedsuikerschommelingen merk: Ik kan letterlijk het gevoel hebben van een gat in mijn buik en dan MOET ik eten. Mijn glucosewaarden heb ik nooit hoeven meten (gelukkig ook wel) maar soms ben ik toch nieuwsgierig. Het is dan dus vrijwel onmogelijk om nog iets verstandigs te kiezen want ik ben dan te laat voor een rationele beslissing. Biologisch gezien kan dat ook echt kloppen. De kunst is natuurlijk om bijtijds te eten zodat die schommelingen voorkomen/beperkt worden en dat is me heel lang ook prima gelukt alleen nu weer even moeilijk. Uiteindelijk heb ik gisteravond dus met honger boodschappen gedaan en ondanks dat ik heel veel zin had in drop en ik om allerlei redenen vond dat ik "wel iets lekkers verdiendhad", ben ik naar buiten gekomen met alleen dat wat ik nodig had. Dus ik at keurig volkoren brood zoals ik gepland had en voor komende dagen heb ik aan gezonde basisdingen genoeg in huis zodat ik in principe niet nog een keer met honger boodschappen hoef te doen deze week. Keurig plan, al zeg ik het zelf. Alleen na mijn avondcollege deze week nog even zonder omwegen van de universiteit de trein in...dus niet via een of andere stationseetgelegenheid die heel graag willen dat je Iets Koopt Voor Onderweg en daar op allerlei manieren op inspelen, zoals we allemaal weten.
Ik tel een beetje af totdat ik mijn diëtist weer zie. (volgende week) Soms weet ik ook niet wat ik met haar ga bespreken. Dan denk ik: Wat voor beeld ga ik bij haar nu schetsen van de afgelopen periode? Ik heb in mijn omgeving gedeeld dat ik een afspraak heb gemaakt en de mensen met we ik dat heb gedeeld, weten dan wel hoe laat het is. Er is lof voor dat ik naar haar toe ga en ook begrip voor waarom ik het nu lastig vind allemaal. Want écht, lieve mensen...studeren naast je baan (..natuurlijk ben ik minder gaan werken om dit te kunnen doen...) en ook nog voor jezelf willen zorgen...is pittig. Gek genoeg heb ik maar deels lof voor mezelf. Ergens is toch dat stemmetje die mezelf verwijt waarom het zo ver gekomen is. 
Maar ik weet ook heel goed hoe het zit want ik moet keuzes maken. Soms, zoals gisteravond, is de keuze dus een studieopdracht maken en inleveren en helaas: mijn geplande nog even sporten (mijn horloge eindigde op 88%, eigenlijk wil ik de 100 halen...) schoot erbij in omdat een familielid belde en ik daarna liever naar bed wilde dan nog de geplande krachtoefeningen te doen. Wat had ik kunnen doen om de 100% te halen? Natuurlijk, lopend bellen, rondjes door mijn huis waar niet overal even goed bereik is. (ook al is mijn huis niet groot) Of toch nog naar buiten om te bellen...maar ik wilde het gesprek eigenlijk liefst afkappen omdat ik op weg was naar mijn bed en heel veel behoefte had aan Even Niks. En ik had toch al 13.000 stappen gezet met werken en reizen. (OV, lopen)
Respect voor als je dit helemaal gelezen hebt. Bottom line is misschien toch dat ik doe wat kan, ook al voelt dat soms als niet genoeg. En dat ik al bewust heel veel keuzes maak. 

@Moosey: Klinkt heerlijk, dat je letterlijk het gevoel hebt van een meer open blik en meer licht in je ogen. Ik ben benieuwd hoe snel dat went. Mooi dat de zonnige dagen er aan komen!
Wel een heftig weekje voor jou/jullie achter de rug weer, kreeg ik zijdelings mee in het watetenwevandaag-topic. Ik hoop dat het je gelukt is om mild voor jezelf te zijn want inderdaad...ik kan me zo voorstellen dat je toe bent aan even geen gezeik. Of inderdaad even de ruimte dat er een beetje voor jou gezorgd wordt, in plaats van toch weer andersom. 
Weegschaalschommelingen...horen er ook bij he. En die 74 was vaat ook geen toevalstreffer maar verschijnt tzt vast weer! Natuurlijk geen doel op zich, maar toch wel leuk om te zien. (...dat blijf ik ook een strijd vinden in het anti-dieetcultuur-denken overigens)

@RandomWriter: Blijkbaar was het weekend te druk voor een reflectie op al je beslommeringen want het bleef stil in het topic.  Wat heerlijk die all-time-low. Heb je je motorpak al wat meer naar voren gehangen in je kast...? 
Sterkte met de werkstress, hopelijk zit er wel perspectief aan wanneer dat eindigt.

Ik heb me trouwens aangemeld voor 30 dagen gezonder, grappig dat ik daar niets over gedeeld heb hier. Het klinkt een beetje als een crashdieetmethode, maar is het tegendeel. Degene die naar voren geschoven wordt om dat te trekken, is een van mijn favoriete voeding-en-gedrag-wetenschappers, Roel Hermans. Dus ineens had ik vorige week geen online college, maar zat ik in een webinar. En dan zie ik ook wel dat ik het allemaal weet en heel vaak ook al toepas. Maar toch ook even 30 dagen gezonder als stok achter de deur. Omdat ik nu dat extra zetje en die extra aandacht nodig heb, denk ik. Omdat het me kan helpen. Het gaat overigens over dat je deze maand gebruikt om jezelf een gezonde gewoonte aan te leren. Wat dan ook. Hele kleine dingen, zoals we hier ook roepen. Voorbeelden die werden gegeven gingen ook over "afspreken met familie/vrienden" of "de natuur in". Maar meer bewegen of gezonder eten werd het vaakst gedaan. Wel heel goed dat er ook aandacht is voor hele andere (ook heel belangrijke) doelen. En dus een groter hoofddoel maar daarbinnen iets veel kleiners.
Misschien had ik beter iets met beter slapen kunnen kiezen als doel.  (zoals: een uur voor bedtijd alleen ontspannende dingen doen...dus geen studieopdrachten of ingewikkelde telefoongesprekken...oh wacht, is dat het probleem? )
Dus ik ga nu wel weer proberen verder te slapen. Maar niet voordat ik de ossenworst die ik gisteravond had gekocht, in de koelkast heb gelegd. 

Lief dat je het vraagt Anijs. Ja, k ben wel mild voor mezelf geweest maar baal dan toch ook wel hoe het ingebakken zit dat ik minder leuke periodes, vermoeidheid en alleen thuis zijn (dat speelt ook mee, lief heeft hoegenaamd geen mening over mijn gewicht, hij vindt me altijd prachtig en de liefste, en toch ga ik makkelijker aan de snaai als hij er niet is) te lijf ga met snaaien en een glaasje wijn. De hele redenatie van jezelf troosten met dingen die slecht voor je zijn.. Al heb ik er ook wel van genoten. En vreselijk buitensporig was het niet, twee keer na het rondje werken-ziekenhuis toastjes gegeten en een klein flesje wijn gedronken in bed (zo verstandig was ik dan nog wel, om 2 mini flesjes te kopen ipv een gewone fles open te trekken. Want die moet dan natuurlijk ook weer in twee dagen leeg, anders is het zonde…) En ik heb ook enorm hard gewerkt, dus qua gewicht zal het zeker geen ramp zijn. 
Anyway, lief is weer thuis, ik heb drie dagen vrij, dus de zelfzorg kan weer beginnen. Ik heb deze week zowaar mijn alcohol-doel gehaald (niet meer dan 1 avond drinken, en ook keurig maar 2 glaasjes) maar gister op werk wel zoetigheid lopen snaaien, uit pure vermoeidheid. Dat is jammer maar niet zo heel raar. Zorgen dat ik beter eet overdag zou dat wel bij helpen overigens, maar dat blijft lastig in drukke periodes. Ik ga me in elk geval weer aanwennen om elke dag kwark met fruit mee te nemen, dan heb ik in elk geval een goede start (en ik heb net 10 kilo zalige bloedsinaasappel binnen gekregen uit Italie, dus daar moeten we van dooreten
Ik ga ook weer beginnen met sporten vandaag (mocht niet wegens ooglidcorrectie) daar heb ik ook erg naar uitgekeken. (Wat zeg je Moos? ) Vrolijk voorwaarts dus maar. 
Even een enorme egopost, sorry. Ik hoop dat jullie (relatief) lekker gaan allemaal!

Lekker sporten, Moosey! Het is ook heerlijk weer. En kijk vooral naar de dingen die je goed en bewust doet: kleine flesjes kopen, zin on te sporten! Het kwark-met-fruit-plan en de bewustwording waarom je ging snaaien...allemaal dingen die je helpen en waarom het lukt om voor jezelf te zorgen. Geniet van je 3 dagen vrij. Ik heb ook drie dagen vrij, maar sinds die studie voelt dat helemaal niet meer zo.  Dat herinner ik mezelf er maar aan dat ik het zelf wil - en eigenlijk vind ik het ook allemaal leuk, dat scheelt natuurlijk. 

Hier ben ik weer ongesteld en daar baal ik dus van met het oog op mijn bezoek aan de diëtist.  Natuurlijk vind ik dat ook weer stom. Ik was juist zo blij dat ik weer <70 kg was en nu dus weer niet. Ik weet ook wel dat het vocht is en dat het dus ook weer zo van me af dondert...maar toch. Verder ga ik de finale van Wie Is De Mol vanavond kijken met mijn inmiddels welbekende volkoren soepstengels, als ik tenminste iets wil eten dan. Vanochtend een pittige hardlooptraining gehad en straks nog wandelen met een vriendin, dus genoeg beweging vandaag.

Dag allen! Ik laat ook weer wat van me horen.

Anijs, vorig weekend had ik inderdaad weinig rust helaas. De stress had ermee te maken dat ik afgelopen week dus een congres had in het buitenland, en hier met mijn leidinggevende heen zou gaan. Door omstandigheden stond het nog tot aan het moment op het vliegveld op losse schroeven of hij mee zou gaan, en was er een kans dat ik alleen erheen zou moeten. Ik heb wel eerder gereisd en wel eerder alleen gevlogen, maar voor werk voelt dat toch anders dan voor vakantie. Ik ben van de inhoud en hij van het netwerken, en als ik iets niet kan is dat netwerken. Dus daar kwam voor mij veel stress achter weg, daarnaast kwam er door dezelfde omstandigheden veel extra werk op mijn schouders terecht in de weken ervoor. Kortgezegd: ik heb stijf gestaan van de stress totdat ik uiteindelijk in het vliegtuig zat en bleek dat hij wel mee zou gaan. De drie dagen daar waren extreem intensief, ook wel heel bijzonder om mee te maken en ik heb ook echt wel genoten. Maar erg weinig geslapen (en dan bedoel ik écht weinig) en wel volop aan staan de hele dag door. Gisteren teruggekomen, en afgelopen nacht 12 uur geslapen. Ben vandaag alsnog gesloopt, ik zit nu op mijn bureaustoel en eerlijk gezegd voelt het alsof ik op een boot zit. Wilde eigenlijk gaan hardlopen met dochter, maar ik twijfel of ik er lichamelijk wel goed aan doe. Misschien moet ik het uitstellen tot dinsdag.

Heb jouw hele stukje gelezen, en ik lees vooral (af en toe ook wat tussen de regels door) dat je vindt dat je het beter moet doen. Terwijl je al zoveel goede beslissingen neemt, je zit zelfs op een drukke dag al op 88% en vindt dan nog dat je eigenlijk die 100% had moeten halen. Tenminste, dat is wat ik eruit haal. En het is goed om te streven naar die 100%, maar je moet ook beseffen dat er altijd dagen zullen zijn waarop dat niet lukt en dat dat oké is. Ook als je achteraf manieren kunt bedenken waarop je het die dag misschien wel had kunnen halen. Ja leuk, maar die dag komt niet meer terug dus dat kun je niet meer veranderen. Je baalt van iets, en vervolgens baal je weer van het feit dat je ervan baalt. Klinkt als een vicieuze cirkel  . En die cirkel herken ik natuurlijk ook wel. Mij helpt het vaak het beste om er gewoon even een streep onder te zetten, en letterlijk iedere dag opnieuw te beginnen. Niet meer nadenken over wat er in de dagen ervoor beter had gekund. Daar heb je zo weinig aan, je weet namelijk prima wat jouw valkuilen zijn en hoe je die achteraf had kunnen voorkomen. Gewoon op de nieuwe dag weer beginnen met het nemen van goede beslissingen. En niet het onmogelijke van jezelf vragen! Zoals je zelf al zegt, werken en daarnaast een opleiding doen is echt wel heel veel. Je hebt niet ineens 30 uren in een dag, je moet alles wat je daarvoor deed ineens in minder uren gaan proppen. Dat lukt echt niet onbeperkt. Bottom line : je doet het gewoon al heel goed, en hier even met jouw diëtiste over sparren gaat je echt helpen, daar ben ik van overtuigd!

Moosey, heel herkenbaar wat je zegt over dat alleen zijn en dan gaan snaaien, ik heb dat ook heel erg. Momenteel zijn er weinig momenten waarop ik alleen ben, en als ik alleen ben, heb ik ook sneller de neiging om daar even ongegeneerd 'gebruik van te maken'. Niemand die er dan wat van zegt als ik net iets meer neem dan normaal.
Fijn dat jouw lief weer thuis is, en dat je even wat dagen vrij hebt! Lekker weer sporten, dat kun je toch wel missen hè? Goed teken!

Hier heb ik me op reis heel goed kunnen gedragen, gelukkig was er ook best wat westers eten. Ik heb vooral ook weinig gegeten (wel genoeg natuurlijk), ook wel grappig, eerder zou ik me bij zo'n ontbijtbuffet volledig te buiten gaan aan lekkere dingetjes. Nu heb ik  alleen de gewone yoghurt genomen met wat stukken ananas. En niet het gevoel dat ik iets heb gemist eigenlijk. Ik kan wel goed merken dat nu de knop echt om is. Vlak voordat ik ging zat ik zelfs al onder de 82 kg, nu weer even ietsje erboven maar denk niet dat ik er echt veel bij heb. Dat heeft meer te maken met dat mijn darmen weer even moeten acclimatiseren van het reizen. Ik blaas altijd volledig op tijdens zo'n vliegreis. Moet ook wel zeggen dat ik veel eerder echt wel genoeg heb. En we hebben veel gewandeld, volgens mij in drie dagen bijna 60.000 stappen.

Ik heb er weer zin in, de grootste stress is nu voorbij, ook op het werk komt het nu waarschijnlijk weer in een iets rustiger vaarwater. Ik denk dat ik zo toch mijn hardloopkleding aan ga doen, en even met dochter een klein rondje ga rennen. Wel leuk, ze was afgelopen week zelfs zonder mij even geweest. Ook zij begint er dus echt wel lol in te krijgen!

Anijs, je vroeg nog naar mijn motorpak, ik heb 'm nog niet aangehad. Ik wacht nog even tot ik rond de 80 kg zit, dat woog ik ook ongeveer toen ik 'm kocht. Toen zat ie wel redelijk strak overigens. Maar het voelt wel alsof ik er dichterbij zit dan ooit in de afgelopen jaren! Fijn!

Een herkenbaar verhaal voor iedereen: 


https://youtu.be/f3YYkcVeqOs?si=P7Op5y4kg4Qzh_Hc Gisteren in het nieuws. (het was afgelopen maandag Wereld Obesitasdag)

JtM

JtM

12-03-2024 om 10:43

Lieve allemaal,

Ik heb de afgelopen anderhalve, twee weken het topic gelezen waar ik gebleven was. Fijn om te lezen dat het eigenlijk bij ieder nog goed loopt! 

Ik heb zelf een roerige tijd achter de rug, maar de rust is gelukkig wedergekeerd thuis. Het afgelopen jaar heb ik wat geschommeld qua gewicht maar op dit moment schommel ik een tijdje tussen de 71kg en 69.5kg. Tijd om de draad weer op te pakken.
Leuk om te lezen dat ik nog in de tabel sta wat mij betreft mag dat gewicht ook zo nog even blijven staan. Ik ga proberen wat actiever mee te schrijven

Leuk als je weer vaker komt schrijven, JEMMER!  En fijn dat het weer wat rustiger is geworden allemaal. 

Ik weet alleen even niet op basis van je laatste zin of ik je nieuwe gewicht in de tabel moet zetten of niet. Dus dat wacht ik even af. (of misschien is RW me voor) Maar: lekker bezig! Wat is voor jou nu het belangrijkste wat wel lukt tov een lange tijd niet? Zit het in sporten/bewegen of iets qua eten of misschien ook nog medicatie? 

Fijne dag vandaag!

Pssst Anijs je hebt de verkeerde persoon te pakken

Dank nog voor het wijzen op de positieve punten van afgelopen tijd, die verlies ik soms makkelijk uit het oog. 
Ik ben een beetje bijgekomen en weer lekker on track, 2x per week pilates, op de andere dagen s’ avonds een lesje Adriene, kwark, fruit en walnoten mee om de dag goed te beginnen qua eten. Bevalt allemaal goed. 

RW, wat heerlijk dat het zo lekker gaat voor je. Je klinkt blij en relaxt, fijn!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.