Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Op een gezond tempo naar een gezond BMI

JtM

JtM

25-03-2022 om 07:53

Ik zit voor de derde dag op rij onder de 70kg zou iemand de tabel willen aanpassen ajb?
Nieuw gewicht: 69.7kg
Afgevallen: 7.7kg
BMI: 26.2

Morgenavond ga ik uiteten en daarna nog de stad in om te borrelen met vriendinnen dus zondag zal m'n gewicht wel weer wat omhoog zijn gegaan. Gelukkig weet ik dan waar het aan ligt.
Hebben jullie nog plannen voor het weekend?

Goed bezig JtM! 
En lekker borrelen dit weekend , geniet ervan! 
Dit weekend staat er voor mij weer een scoutingweekend gepland, voorbereiden voor een activiteit over 2 maanden. 

Ik ga naar Cyprus op vakantie, een weekje all inclusive met een vriendin samen. Nooit geweest, nooit all inclusive vakantie gehad, dus ben heel benieuwd, ook wat dat met mijn gewicht doet haha. 

JtM schreef op 25-03-2022 om 07:53:

Ik zit voor de derde dag op rij onder de 70kg zou iemand de tabel willen aanpassen ajb?
Nieuw gewicht: 69.7kg
Afgevallen: 7.7kg
[...]

Tabel aangepast! 

Hier is alles goed. Het ziekenhuis aas spannend inderdaad MelMel, maar alles is goed. Ik voelde iets in mijn borst dat ik eerder nooit gevoeld had dus dan gaat er een heel circus in werking. Maar gelukkig: niks aan de hand.  

Dus tevreden anijsblokje is nu een weekendje weg. (al gaan we dan niet naar Cyprus) Fijn weekend, dames! 

JtM, je gaat echt goed! Gefeliciteerd met die mijlpaal, onder de 70! En veel plezier met het uiteten en borrelen. Wat je daarmee aankomt is er vast ook zo weer af. Lekker van genieten!

Chocoladeaardbei, dochter is inderdaad wel wat sneller op skates, maar past haar snelheid aan aan mij. Dus dat is wel gezellig. Vandaag is ze niet mee geweest, maar had ik muziek op. Ook wel eens lekker.
En 13 kg minder in een jaar is hartstikke goed natuurlijk! Daarvoor hoef je nu echt niet onder de 70 te zitten. Dat komt dan later nog wel. En een leuke bijkomstigheid, al die positieve reacties op jouw Black Widow kostuum!
In het kader van de opmerking: 'dan blijft er niks van je over' heb ik ook nog wel een leuke: 'Hè? Wil jij afvallen? Maar er hoeft toch helemaal niks af bij jou?'. En dan vooral door mensen die zelf ook wat te zwaar zijn, dan denk ik, je zou toch moeten weten dat het irritant is als mensen iets over je gewicht te zeggen hebben. Het voelt een beetje alsof ze het vooral voor zichzelf zeggen. Alsof ik met mijn afvalpoging onbewust zeg dat zij dat eigenlijk ook zouden moeten doen. Die opmerking vind ik wel vervelend. Je kunt er gewoon niet goed op antwoorden, of je zegt: 'Nou, er mag toch echt wel wat vanaf, kijk maar *knijpt demonstratief in buikvet*' en dan ben je een zeikerd, of je moet ze gelijk geven 'Goh, ja, nu je het zo zegt... dat hoef ik inderdaad niet nee.'
Komop mensen, als ik wil afvallen, val ik af. Zolang het geen ziekelijke vormen begint aan te nemen, heeft niemand daar iets van te vinden.
En heerlijk hoor, vakantie op Cyprus! All inclusive heb ik ook nog nooit gedaan, ik zie dan altijd van die stampvolle buffetten voor mij waar ze zelfs speciaal voor de Nederlanders kroketjes en frikandellen hebben laten aanrukken. Maar dat is vast een heel vertekend beeld  .

Ik ben net dus weer terug van hardlopen, ik had een leuke gadget voor mijzelf gekocht  . Ik baalde ervan dat ik als ik muziek wilde luisteren tijdens het hardlopen, mijn telefoon moest meenemen. Ik heb best een grote telefoon en die zit gewoon in de weg dan. Maar nu vond ik een MP3 speler waar je Spotify afspeellijsten op kunt downloaden. Die kun je dan offline beluisteren door te koppelen met je bluetooth oordopjes. Super klein en licht dingetje, speciaal bedoeld voor sporten zonder telefoon. Vandaag voor het eerst uitgeprobeerd, en werkt perfect! Je klipt 'm zo op je shirt en voelt 'm eigenlijk niet zitten. Dus ik ben blij  .

Nu snel in huis aan de gang... Dit weekend allemaal bezoek en daar is het huis nog niet aan toe, zullen we maar zeggen 

JtM

JtM

26-03-2022 om 10:49

Bedankt voor het aanpassen Anijs, je hebt alleen wel een typefoutje gemaakt, er staat nu 76.7 kg ipv 69.7 kg. 
Gelukkig viel het allemaal mee in het zkh maar wat een stress en spanning zal je hebben gehad! Fijn dat er iig meteen naar gekeken werd. Ben je weer van de schrik bekomen? Geniet van je weekend weg!

Goed vooruitzicht Chocoladeaardbei! Ik ken Cyprus niet maar wel all-inclusive en ik kan daar echt van genieten. Niet na hoeven te denken wat je wil eten, als je op de bedje aan het zwembad of strand ligt maar een paar meter hoeven lopen om een cocktail te halen. Heerlijk vind ik dat.

Je nieuwe gadget klinkt ideaal RW! Telefoon meenemen tijdens het hardlopen is niet altijd ideaal, vooral als het mooi weer is moet je er maar net plek voor hebben. Je hebt er een goede oplossing voor gevonden. Veel plezier met je bezoek dit weekend.

Geniet allemaal van het heerlijke weer 

anijs fijn dat alles goed is.

Hier vanavond een etentje bij de pizzaria en morgen naar een concert.
Ik blijf rond de 97,5 hangen ben zeker te vreden.
Maandag even het ziekenhuis bellen of ik voor vergoeding in aanmerking kom. Ga er niet vanuit want je moet de zelfde eisen hebben als met een maagverkleining. Omdat ik genetische obesitas heb is het toch nog een keer het proberen waard.

Grietje, zou wel heel fijn zijn als je toch in aanmerking zou komen voor vergoeding. Heb je daar al meer zekerheid over? Hoe was het concert?

JtM, jij dus ook wel een all-inclusive-fan. Ik heb het nog nooit gedaan dus kan er eigenlijk niet over oordelen. Maar ben niet zo'n strandbedjes/zwembad zitter, ik ga liever op pad om te wandelen of dorpjes te bezoeken en dan onderweg bij leuke restaurantjes gaan eten. Dus denk niet dat het wat voor mij is. Waar ben jij zoal heen geweest op all-inclusive?

Het weekend was heel gezellig! Maar helaas had ik de nacht ervoor erg slecht geslapen en was ik de hele zaterdag eigenlijk al behoorlijk gesloopt. Ik moest me echt een beetje door de dag heen slepen. Gelukkig was het bezoek erg gezellig en relaxed, iedereen weet waar de koelkast is en bediende zichzelf. Dus dat scheelt. Maar merk dat ik nu nog last heb van de nasleep. Ben echt nog moe en daardoor best chagrijnig. Vervolgens nog wat oninteressante en naar mijn idee nutteloze discussies op het werk waar ik dan mijn mening over moet geven, dat helpt ook niet. Wat wel helpt: het hardlopen! Ik ga echt heel erg lekker en geniet er volop van. Ik moet me heel bewust houden aan de dag rust tussendoor, anders ging ik iedere dag. Maar dat durf ik toch niet aan nu in de opbouwfase, vooral omdat ik wel een historie heb met knieklachten. Maar 3 km aan één stuk lukt nu goed, en vandaag heb ik er 5 gedaan met intervallen. Inclusief de wandelstukjes tussendoor had ik een gemiddelde van 9 km/u, dus dat is helemaal prima. Ik lig prima op schema!

Wat wel weer opvalt, dit weekend natuurlijk chips gehad en een pizza besteld op zaterdag (waar ik maar de helft van heb opgegeten, de andere helft was mijn lunch op zondag  ), en vervolgens is mijn hele stoelgang weer in de war. Nu weer even netjes eten om dat weer op de rit te krijgen. En natuurlijk 1,5 kg erbij in twee dagen, maar dat zal vooral vocht zijn. Dat is er over een weekje wel weer af.

Hoe is het hier verder? 
Anijs, heb je een lekker weekendje weg gehad? 
JEMMER, hoe is het met jou? Ik hoop echt zo dat voor jou de dagen weer wat beter gaan momenteel. Ik gun je een super zonnige lente!
Chocoladeaardbei, hoe was je scoutingweekend? Welke leeftijd begeleid je vooral? Zoon zit ook bij de scouting sinds kort. Is erg goed voor hem!
MelMel, hoe is het bij jou met de werkdruk momenteel? En met de parkruns?

Random,

Ik werd afgelopen maandag zelf gebeld door de verzekeraar dat de internist het opnieuw had ingediend en dat het wordt afgewezen.
Betaal nu ongeveer 165 euro. Nieuwe patiënten 275 😱

Het concert was super gaaf. We zijn naar Hans Zimmer geweest.

Helaas, mijn doel om met mijn verjaardag 70 kg te halen niet gelukt, maar is ook niet erg. 
De tabel mag wel veranderd worden, want vanaf vandaag ben ik helaas geen twintiger meer, maar hoor ik bij de dertigers! 

@randomwriter scoutingweekend was leuk! Ik ben zelf begeleiding van de 15-18-jarigen, maar help ook wel in de regio bij andere evenementen. Kamp dit weekend was een voorbereidingsweekend voor de RSW, de regionale scouting wedstrijden, dat is een kamp voor de leden van 11-15 jaar. 

JtM

JtM

31-03-2022 om 16:28

Gefeliciteerd Chocoladeaardbei welkom bij de club!

RW: Ja, ik vind all-inclusive wel fijn. Maar ik vind het ook heerlijk om op een bedje aan het strand of zwembad te liggen, dat scheelt ook al. Voordat we zoon hadden gingen vriend en ik om de dag iets doen, dus ene dag strand/zwembad, andere dag een activiteit. Nu met een kleuter is het ook ideaal vind ik. 
Afgelopen februari zijn we naar Kaapverdie geweest, hebben in Mallorca all-in gezeten, Dominicaanse Republiek (daar wordt het aangeraden aangezien de omgeving niet altijd even veilig is). Dus op meerdere continenten.

Fijn dat je bezoek weet waar de koelkast is, dat scheelt een hoop, anders ben je maar op en neer aan het lopen en heb je weinig rust en tijd om te kletsen. Goed om te lezen dat het hardlopen lekker gaat, je zit een een goede flow dus.

Zo Grietje, dat is een flink bedrag zeg! Volgens mij heb je het al eerder verteld, maar dat bedrag is per maand toch?

Chocoladeaardbei gefeliciteerd 🥳 

Bedrag is inderdaad per maand

JtM

JtM

31-03-2022 om 21:51

Pfoeh, flink bedrag hoor!

Gefeliciteerd Chocoladeaardbei! Ik wilde zeggen: welkom bij de dertigers... maar ik vergeet gewoon dat ik er zelf niet meer bij hoor 
Zoon zit nu bij de groep 11-15, de scouts.

Grietje, Hans Zimmer, heel gaaf! Ben ik zelf een aantal jaar geleden ook geweest.
Man, wat een geld is dat toch ook. Hopelijk kun je dat wel nog aftrekken bij je zorgkosten bij de belastingaangifte? Als jij nog niet boven dat drempelbedrag zit, weet ik het ook niet meer... Echt heel erg balen dat het dus niet vergoed wordt. En wat mij betreft slaat het nergens op, het is medicatie en het werkt duidelijk. Tja. Helaas maak ik die regels niet.

@JtM: Ik hoop dat je heerlijk hebt genoten van het etentje en de borrel! Sorry voor de tikfout in de tabel. Het gebeurt zelden dat ik het in 1x goed doe geloof ik. 

@RandomWriter: Natuurlijk een gadget! Maar die had je ook wel verdiend, hoor. Zelf loop ik altijd in stilte, dus ik ken het gedoe met telefoon meenemen en gebruiken tijdens het lopen eigenlijk niet. Bij wandelen luister ik wel vaak podcasts of muziek, maar dan is telefoon meenemen geen probleem natuurlijk. Ongeveer sinds een jaar heb ik Bluetooth oortjes, tot die tijd was ik altijd met draad. 
Balen dat je jezelf een beetje in de weg zit, zoals ik het lees. Moeheid kan daarbij inderdaad behoorlijk in de weg zitten. En zinloze discussies op het werk, daar kan je je waarschijnlijk maar beter afzijdig van houden maar ja, dat is ook lastiger als je minder reserves hebt. 
Balen dat je direct weer zoveel last kreeg van je darmen na de pizza en chips. Is het nu weer rustiger in die regio? 
En wat heerlijk dat je zo van het hardlopen kunt genieten! Wil je opbouwen tot ongeveer een uur lopen? Ik ben benieuwd wat er nog meer voor gadgets voorbij gaan komen. 

@Grietje2: Wat leuk dat je naar Hans Zimmer was. Vast een hele belevenis! En wat balen dat de medicatie niet vergoed wordt, maar wel fijn dat je artsen het nogmaals hebben geprobeerd om te regelen voor je. Fijn dat je het zo kunt organiseren dat jullie het wel kunnen betalen! Gebruikt je zoon ook nog medicatie? 

@Chocoladeaardbei: Gefeliciteerd nog!!  Wat heb je gekregen voor je verjaardag? En een heel fijne vakantie, natuurlijk! De timing is perfect, zou ik zeggen want hier is het plotseling weer winter. 

Hier is alles goed. Het weekendje weg was zalig. Gewoon in NL, maar wat hebben we genoten. We zijn iedere avond uit eten geweest dus thuiskomen was wel weer even omschakelen. Ik had ook een drukke werkweek, dus at uit de vriezer, die gelukkig goed gevuld was. (en ook nog steeds is) Gisteravond ineens vreselijke honger na het hardlopen. De cashewnoten en de olijven kunnen het helaas niet navertellen. En sinds gisteravond is het hier nu ook wit buiten. Ik was van plan om vandaag veel te wandelen, (ben vrij vandaag en heb een aantal afspraken, waar ik lopend naartoe wilde gaan) ik hoop dus dat het niet glad is want daar houd ik niet van! Hoewel ik eigenlijk fietsen met gladheid nog enger vind.

Mijn zoon gebruikt geen medicatie , die vind het volgens mij een beetje eng om iets ‘onbekends’ in te moeten spuiten. Hij is niet zo op medicatie en dat respecteer ik.
Hij weet dat de mogelijkheid er is. Eerlijk gezegd kunnen wij het niet erbij hebben met betalen. Hij studeerd ook nog is duur zat.
Hij heeft een bmi van rond de 36 denk ik.
Het wordt vergoed bij 35 maar dan moet je wel onderliggende ziektes hebben hart/vaatziektes , slaapapneu,of artrose 
Of bij een bmi van 40 en hoger zonder bijkomende ziektes.
Ook moet je een GLI traject volgen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.