Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Op een gezond tempo naar een gezond BMI

Het vervolg op de 2020 en 2021-edities op Viva. Want ja, langzaam afvallen en nieuwe eetpatronen aanleren kost tijd. Dit topic is voor iedereen met een te hoog BMI die voor de lange termijn gaat. Met als doel een blijvend nieuwe eet- en leefstijl.

Deel hier je ervaringen! 

Linken naar de oude topics (op Viva en de herstart op Viva) kan niet want er moet een minimaal aantal posts worden geschreven. Dus googlen kan wel, om een indruk te krijgen van wat er in dit topic gebeurt. 

Nieuwe meeschrijvers van harte welkom! 


De tabel is overgezet van de laatste versie van Viva. Om het topic actief te houden, worden niet-actieve meeschrijvers na een paar weken uit de tabel verwijderd. (tenzij je iets hebt laten horen en bijvoorbeeld even tijdelijk stopt)

Wil je ook in de tabel (of juist eruit!) of wil je je gegevens wijzigen? Laat dit weten met een persoonlijk berichtje aan SamenAfvallen, RandomWriter of anijsblokje, of schrijf in dit topic.

De ervaring leert dat we in dit topic vaak uitgebreid op elkaar ingaan en dat levert soms lange posts op. 

Schrijf je liever kortere berichtjes, geen probleem: voel je welkom om te doen wat jij zelf prettig vindt! Ook als je liever niet in de tabel wil, geen probleem!

NaamLeeftijdLengteStartgewicht

+ datum

StreefHuidig gewicht

+ datum

KwijtBMI
JEMMER251631096084 (29/07)25
RandomWriter4217691,1 (1-2020)7482,2 (29/02)8,926,5
anijsblokje36174>100 (2019)<7066,2 (20/07)33,821,8
grietje244183

111,7

8286,9 (13/05)24,825,9

JtM

31

16377,46569,7 (25/03)7,726,2
Moosey4517889,5 (17/10)8174,5 (22/01)1523,5
Bananenbrood3418087,0 (26/12)7785,7 (03/02)1,326,5

















 Ik hoop dat er meer mensen overstappen, van Viva en Femme! En dat we weer een lekker actief topic krijgen, met hopelijk een aanpasbare tabel in de openingspost!

ik ben er ook!! Hopelijk kunnen we hier meer aanpassen, de tabel is iig vast gelukt!

Ik ben er ook bij
Van t weekend reageer ik verder!

De openingspost is intussen aanpasbaar dus in ieder geval RandomWriter en ik kunnen de tabel aanpassen. Dank aan Forumbeheer dat dat zo snel al mogelijk is, heel fijn! 

Hmmm...ik had een lange post geplaatst met mijn verhaal, voor de mensen die misschien mee willen gaan schrijven. Post weg. Maar dat ligt vast aan mij, met 2 browers open op 3 fora tegelijk met meerdere accounts. Dus ik doe een nieuwe poging. Grotendeels gekopieerd van wat ik recent hierover op Femme had geschreven. 


Ik had eigenlijk altijd een normaal gewicht, BMI rond de 22, 23…totdat ik ziek werd en mijn leven daardoor erg veranderde. In dezelfde periode werd een dierbare van mij ziek en overleed. Ik heb eten gebruikt als troost en deed alsof het allemaal heel goed met me ging… Ik ben eerder ongeveer 10 kg afgevallen maar kwam toen weer 20 kg ofzo aan. Vervolgens werd ik weer ziek en werd ontdekt dat ik diabetes type 2 had. Ik voelde me al langere tijd zowel fysiek als mentaal rot en het heeft lang geduurd voordat de diabetes werd ontdekt. Voor mij was dat wel een eye-opener: Ik wist dat diabetes type 2 un de meeste gevallen leefstijlgerelateerd is en dat je er dus zelf veel aan kunt doen. Dat besloot ik dus eerst te proberen, ook op advies van de huisarts, die me naar een diëtist doorverwees. En het heeft dus gewerkt: Inmiddels ben ik zo'n 35 kg lichter, heb ik geen diabetes meer, ik hen geen medicatie meer nodig en mijn bloeddruk is weer normaal. Ik voel me ook prima en heb een manier van eten/leven gevonden die ik mijn hele leven vol kan houden - denk ik nu. Wat ik nu doe past bij mij: overwegend gezond maar lekker eten, alles eten ook...gevarieerd. (met de richtlijnen gezonde voeding als basis/uitgangspunt) Ik sport/beweeg veel en doe daarin wat ik leuk vind zodat het geen opgave is.


Ik ben me er erg van bewust dat op gewicht blijven net zo goed aandacht en inspanning kost. Daarom blijf ik ook meeschrijven hier! Intussen verdiep ik me ook in de principes van Intuïtief Eten,  dat is een mooie zoektocht.

Verder wil ik voorkomen dat ik de indruk wek dat ik ‘het helemaal gemaakt heb’ of dat ik zou ‘weten hoe het hoort’ want dat is onzin. Ik vind dat iedereen moet doen wat bij hem/haar past, want volhouden is het belangrijkste. Struggles horen erbij. Zelf ervaar ik het als een dunne lijn, ik weet zeker dat weer aankomen voor mij ook weer betekent dat de diabetes terugkomt, maar ik heb geen idee of dat bij +10, 20, 30, 35 kg is. Dus het is tegelijk mijn grootste angst dat dat terugkomt maar ook de grootste motivatie om mijn gewicht gezond te houden.

Ik heb nooit crashdiëten of andere diëten gevolgd, maar wel gedacht dat ik als ik zo doorging destijds ik misschien een gastric bypass moest. Ik heb waarschijnlijk ongeveer 110 kg gewogen op mijn zwaarst, al had ik toen geen weegschaal want ik stak liever mijn kop in het zand en was er niet aan toe om iets te veranderen. Qua BMI kwam ik nog net niet in aanmerking, maar ik was er wel bang voor, dat dat de enige oplossing zou zijn op termijn. Overigens heb ik er begrip en respect voor als mensen daarvoor kiezen, maar voor mijzelf was het echt een schrikbeeld. 

Nu mijn gewicht ongeveer een jaar min of meer stabiel is, begin ik wel weer het vertrouwen te krijgen dat dat zo kan blijven- zolang er niets ingrijpends gebeurt in mijn leven. (en als dat wel gebeurt dan ga ik dus eerder aan de bel trekken en niet zelf aanklooien en doen alsof ik me prima red) Verder blijf ik ook nu mijn diëtist zien; zolang het goed gaat een paar keer per jaar, maar bij vragen/problemen eerder. Ik heb goed contact met haar en vind het een geruststelling te weten dat ik bij haar terecht kan als er iets is. 

Het mooie aan dit topic is verder dat de vaste meeschrijvers er al zijn sinds begin 2020. We staan zeker ook open voor nieuwelingen, dus laat dit je niet weerhouden om mee te gaan schrijven!

Hoi allemaal, ik ben nieuweling en zou graag willen gaan meeschrijven. Op viva was ik meelezer en heb ik wel eens naar de afvaltopics gekeken, maar meeschrijven is er nooit van gekomen. Nu er een nieuw forum is wil ik wat actiever mee gaan doen, hopelijk kan dat in dit topic.

Op dit moment weeg ik denk ik rond de 78/79 kilo (mijn BMI is denk ik  25.5, dus net te hoog), maar ik durf nog niet helemaal op de weegschaal te stappen. In 2020 ben ik bijna 20 kilo afgevallen, maar ik wou eigenlijk 25-30 kilo en ben blijven steken. Er zijn gelukkig niet zo veel kilo's bij gekomen, maar ik vind het wel jammer dat mijn levensstijl niet zo gezond is. Ik ben toch altijd meer geweest van de strenge dieten en dan weer  'normaal', terwijl ik nou juist wil dat 'normaal' ook gewoon gezond is. En ik wil die laatste 10 kilo ook graag kwijt

Anijsblokje, wat een mooie post heb je geschreven. En wat goed dat je al zo lang op gewicht zit!

Is het de bedoeling dat ik de gegevens voor de tabel naar iemand stuur? Mag ik daar ook nog even mee wachten totdat ik op de weegschaal heb gedurfd? 

Ik doe ook graag mee in dit topic. Nog nooit meegeschreven in een topic als deze; ik vind het wel spannend om mijn gedachten te delen.

Mijn gegevens:

34 jaar169 cm83 kilo op 5 julistreefgewicht 75 kiloBMI 29,1

Ik doe op dit moment geen dieet, en ik ben enorm gevoelig voor alles wat met afvallen/gezond eten/koken etc. te maken heeft. Ik raak in paniek, en kies dan altijd voor de zoete/vette optie. Niet goed. 

Buitenmens welkom! In de tabel is niet verplicht hoor, geef zelf maar aan vanaf wanneer je er in wilt! Je mag het dan gewoon in je berichtje zetten, of als privé bericht naar mij of Anijsblokje sturen. Dan vullen wij het aan.
Wat voor strenge diëten heb je gedaan? Het blijkt toch elke keer weer achteraf dat je meer hebt aan een gezond dieet wat je de rest van je leven kunt volhouden, dan om te crashen. Al ben je natuurlijk wel een heel eind gekomen al! Daarvoor echt mijn petje af.

Wat is er niet gezond aan je huidige eetpatroon? Weet je al een beetje wat je wilt gaan veranderen? Werk met kleine stapjes, zou mijn tip zijn. Anders val je zo weer terug in je strenge dieet wat vervolgens niet vol te houden is.

Padme ook welkom! Ik heb je meteen maar in de tabel gezet, heb je het 'engste' al gehad, haha! Nee hoor, als je er toch weer uit wilt dan roep maar. Zowel op Viva als de korte tijd op Femme was de sfeer altijd erg goed, voel je dus niet bezwaard om je gedachtes te delen! We respecteren elkaars mening, ondanks dat de meningen soms verschillen. Juist dat maakt het interessant! Zo lang het doel maar blijft om op een gezonde manier gewicht te verliezen, of op gewicht te blijven (zoals Anijsblokje, en ik momenteel tegen wil en dank ook).

Anijsblokje je hebt het goed opgezet voor ons! Dank je! Ik vind het vooral een verademing dat we nu de posts gewoon kunnen wijzigen, en vooral ook de OP. Dat miste ik echt bij Femme.

Hehe, ik heb vakantie! En de keuken begint nu steeds meer ergens op te lijken. Nou ja, de ruimte waar de keuken komt dan, want de keuken is er nog niet. Water hebben we wel weer beneden, maar kan ik nu niet bij omdat de vloer geëgaliseerd is vandaag. Nog een weekje doorzetten. En dan kunnen we gaan genieten! Afgelopen week was het best druk en stoffig, dat is nu weer wat minder gelukkig.

Qua eten was de tweede helft van de week wat meer kant en klaar... Heb wel geprobeerd wat minder ongezonde dingen te kiezen. Dus bijvoorbeeld geen pizza, maar een stoommaaltijd. Wel veel pasta gehad de afgelopen dagen, en dat merkte ik direct. Weer veel meer last van mijn darmen helaas. Komende week maar kijken of we het weer wat meer richting mijn dieten kunnen buigen.

Dank voor het warme welkom RandomWriter! Even een kort berichtje, want ik ga zo nog even een drankje doen in de stad.

Ik heb heel veel soorten koolhydraatarme of koolhydraatloze diëten gedaan. Dan viel ik ook echt snel veel af. Maar dat hou ik nooit vol, wat ook logisch is want ik kreeg dan echt te weinig voedingsstoffen binnen.

Inderdaad wil ik nu juist kleine stapjes nemen. Waar ik al heel blij mee ben is dat ik elke ochtend met een groene smoothie ontbijt. Dat is zowaar blijven hangen en ik vind het heel lekker!

Goed dat je nu ook met kant en klaar een gezondere keuze maakt. Die stoommaaltijden zijn ook echt best lekker vind ik. Hoe probeer jij verder gezonde keuzes te maken?

Hallo allemaal, ik ga ook graag meeschrijven in dit topic. Op Viva al een tijdje een meelezer geweest en nu toch de stap genomen om een account aan te maken en ook daadwerkelijk mee te gaan schrijven. 

Mijn valkuil is te weinig eten en dan door de honger gaan snaaien. Nu heb ik dat al een tijdje niet meer in huis, maar pak dan wel vanalles en teveel (ook al zitten daar dan niet zoveel toegevoegde suikers in) 

En bewegen, ik merk dat de 1,5 jaar thuiswerken inmiddels niet goed is voor de beweging. Inmiddels doe ik 1x per week aan aquapower maar merk dat dat alleen nog niet genoeg is maar ja iets met doorzettingsvermogen ofzo 😇

Hieronder mijn gegevens: 

37 jaar173 cm85,6 (24-04-21)7076,7 (04-07-21)8,925,6

70 is mijn initiële streefgewicht.. ik heb nog zo'n fijne gewoonte (niet echt) en daar wil ik ook vanaf maar ben heel bang dat ik daardoor flink ga aankomen. Als ik nu de 70 haal dan weet ik ook van mijzelf dat ik het door kan zetten als ik stop met die andere gewoonte...

Femmeke87: Fijn dat jij ons topic ook al hebt gevonden! Kijk maar wanneer je dit weekend tijd hebt om rustig te schrijven. 

Buitenmens: Van harte welkom om mee te schrijven hier! Net als RandomWriter ben ik benieuwd hoe je dat strenge diëten hebt ervaren. Mooi wat je schrijft over dat terug naar normaal vervolgens niet normaal is: dat is ook wat die diëten 'succesvol' maakt want je blijft ze nodig hebben...en misschien denk je ook dan dat er geen andere manier is dan maar weer streng, want toen lukte het ook. 

Juist het gewicht eraf houden - daar ligt een schone taak. Dus op zoek voor jezelf naar een manier om op een gezonde manier nog gezonder te gaan leven. Je schrijft dat je levensstijl niet gezond is - wat bedoel je dan precies? Waar kun je nog winst halen? 

Zolang je niet met je gegevens in de tabel wil, ga je gewoon niet in de tabel. Schrijf lekker mee en kijk tzt of je op de weegschaal durft (op zich: hij geeft gewoon cijfers aan iets wat is zoals het is - wat is het probleem?  ) en of je met je gegevens in de tabel wil. Voor sommigen is de tabel een extra stimulans, anderen geven er niets om en dat is allemaal prima. Zelf weeg ik me maandelijks, dus ik vind de tabel ook niet belangrijk maar ik sta er wel in.

En...je bent dus een buitenmens. Wat is voor jou buiten, waar ben je het liefst? Bos, strand, heide, polder, heuvels, bergen...? 

Padme: Welkom, leuk dat je het aandurft om mee te gaan schrijven! Ik vond dat destijds ook een spannende stap. RandomWriter heeft je in ieder geval al in de tabel gezet. Je schrijft dat je enorm gevoelig bent en in paniek raakt mbt gezond eten/afvallen, hoe moet ik dag opvatten? Wat zorgt ervoor dat je toch weer ongezonde keuzes maakt? Komt dat voort uit die paniek/angst, of is het misschien meer dat je niet meer weet wat te doen/kiezen omdat er nu zoveel (soms tegenstrijdige) informatie gegeven wordt? 


RandomWriter: (Sorry voor jou niet dikgedrukt want het knopje verschijnt ineens niet) Heerlijk dat je vakantie hebt? Wanneer kan je voor het eerst een dansje maken op de geëgaliseerde vloer? (moet zeker drogen?) Een week is te overzien, lijkt me, je kunt al aftellen al moet er vast nog heel veel gedaan worden! En de stoffase van iedere verbouwing...vreselijk! Waar komt het toch allemaal vandaan! Je kunt bezig blijven. 

Kan me voorstellen dat het qua eten erg improviseren was en dat je voor makkelijk kiest. Maar rot dat je meteen last hebt van je buik - tegelijk weet je dan weer waarom je normaalgesproken koolhydraten mijdt. 

Helpt het om dit weekend even een plannetje te maken mbt het eten? Je kunt er wat rustiger voor gaan zitten nu je vakantie hebt, misschien en dat kan al helpen andere keuzes te maken voor aankomende week. Anders denk je maar even aan je onrustige buik! 

Overigens leuk dat je blij bent met het nieuwe topic. Ik vond het wel leuk om het topic mooi over te zetten, al was het best een klusje. En de tabel kan mooier, maar ik had nog niet door dat je ook dikgedrukte letters hebt enzo. Dus mocht je zin hebben, leef je uit. 

Ben ook blij dat er ook nu weer direct nieuwe meeschrijvers komen en dat anderen van Femme en Viva ook het topic vinden. Zou leuk zijn als we op dezelfde voet door kunnen schrijven. 

Ik heb vandaag mijn jumpsuit gevonden, waarvan ik dacht dat-ie kwijt was terwijl dat niet zo kon zijn! Hij zat verstopt achter een jurkje. Zoals jullie zullen begrijpen, was ik door het dolle heen! Maar ik had ook al een waardige vervanger gekocht, dus de keuze wordt lastig welke mee op vakantie gaat (we blijven in NL, dus geen beperkingen) binnenkort. 

Hoi, ik ben er ook bij!  dit ziet er qua opmaak ook veel meer uit als viva! Nice! 

Buitenmens, toch kan ook koolhydraatarm/koolhydraatbeperkt wel op een gezonde manier gedaan worden, zonder voedingsstoffen te missen. Ik volg zelf een koolhydraatbeperkt dieet (via een diëtiste, dus wel onderbouwd/begeleid), in combinatie met het FODMAP-dieet in verband met mijn prikkelbare darm. Maar ik ga dan ook niet zo ver dat ik echt een ketogeen dieet volg. Ik zit qua kh op 'goede' dagen meestal rond de 50 gram. Op slechtere dagen ga ik richting de 100. Maar er zitten inderdaad wel nadelen aan kh-beperkt, als je namelijk én iets te veel kh eet maar ook evenveel vet als bij het normale kh-beperkt, dan val je niet meer af. En dat is wat ik nu al een tijdje merk, het lukt me door omstandigheden niet om mijn dieet volledig te volgen (wat ik dus ook lichamelijk merk, veel meer darmklachten), en val dus niks meer af. Maar als ik het netjes volg, val ik op een rustige manier af. Wat ik overigens nog veel belangrijker vond dan wel/niet afvallen, is het feit dat ik me vele malen beter voelde qua darmen/buik, én het allerbelangrijkste, mijn bloedwaarden zijn sinds ik kha eet echt top (qua glucose en cholesterol). Die gezondheidswinst vind ik het allerbelangrijkste. Ik volg het kha dus ook niet specifiek om af te vallen, maar vooral in verband met mijn gezondheid. Ik heb een verhoogde kans op diabetes (zit in de familie én ik heb zwangerschapsdiabetes gehad) en mijn darmen reageren flink op bepaalde koolhydraten.

Maar... voordat je denkt dat ik iedereen richting kha probeer te praten, het beste 'dieet' is het 'dieet' dat je levenslang kunt volhouden. Dus als kha niet werkt voor jou, dan is dat niet het juiste dieet voor jou. Anijsblokje bijvoorbeeld, is het mooie voorbeeld van hoe je kunt afvallen door gewoon 'normaal' te eten en gezonde keuzes te maken.

Mocht je wel in de hoek van kha willen kijken, dan kan ik je het boek 'Lichter' van William Cortvriendt aanraden.

Jam84, welkom! Ik heb je meteen toegevoegd aan de tabel. Ik denk dat ik wel een idee heb van wat jouw niet zo gezonde gewoonte is ... Toch hoef je niet per se veel aan te komen als je stopt. Zorg dat je gezonde dingen te snaaien hebt als vervanging, stukjes komkommer, paprika, of fruit wat je lekker vindt. Of maak een fijne wandeling op momenten dat je het moeilijk hebt. Makkelijk gezegd hoor, weet ik. Maar het kan wel helpen.

Je zegt dat je van alles teveel eet. Weet je welke behoefte daarachter zit? Waarom ga je door terwijl je vol zit? Is het verveling, emotie, gewoonte? Kun je iets bedenken wat je in plaats daarvan kunt doen? Sowieso gewoon meer eten tijdens de normale momenten, dat geef je zelf ook al aan. Heb je wel eens een tijdje bijgehouden wat je eet? Een stukje bewustwording helpt vaak ook al flink.

Anijsblokje, Nou jaaaa zeg, ben ik ineens niet dikgedrukt? Foei toch .
De vloer kunnen we wel al over lopen, dat gaat best snel. Maar omdat de topvloer pas over twee weken komt (leveringsproblemen, zoals bij zoveel dingen momenteel), proberen we er zo min mogelijk over te lopen om te zorgen dat ie schoon blijft. Ik ga er maar stucloper overheen leggen ter bescherming denk ik.
Komende week hopen we te kunnen gaan verven, zou fijn zijn als dat voor de plaatsing al lukt. Anders moet je om het keukenblok heen verven, dat is echt irritant.

Qua eten ga ik inderdaad proberen deze week weer wat meer op te letten. Op zondag doen we boodschappen voor de halve week, dus dan maak ik meestal een planning. Nu is er meer tijd om te koken, dus dat scheelt ook een stuk.

De tabel heb ik voorzien van dikgedrukte titels/namen, nadeel is dat daardoor niet meer de hele tabel op de breedte past en je dus in de breedte moet gaan scrollen. Maar ja. Anders moeten we het dikgedrukte maar weer weghalen. Wel jammer dat kleurtjes niet mogelijk lijken, maar goed, ik ben vooral heel blij dat we weer een tabel/OP hebben die we kunnen wijzigen!

Neemt een jumpsuit zoveel ruimte in beslag dat je ze niet gewoon allebei kunt meenemen? 

Persephone, leuk dat je hier ook aanhaakt!

Pfff... mijn buik voelt echt niet jofel. Ik ga me de komende dagen maar echt even wat strenger aan mijn dieet houden. Hopelijk trekt het vlot weer wat bij. Dan kan ik komende week ook het hardlopen weer oppakken, daar heb ik de vakantie voor bedacht. Hopelijk heb ik dan een beetje een ritme zodra het werk weer begint. Vandaag eerst maar eens een beetje relaxen. We hebben een lui dagje met zijn allen. Heerlijk!

Hoi hoi, ik kom ook graag meedoen 

In de coronatijd ben ik helemaal gestopt met sporten en helaas ook wat aangekomen. Nu ik gevaccineerd ben durf ik weer naar sportlessen en wil ik het afvallen weer oppakken. Wil beginnen met zwemmen en yoga.


Ik weeg nu ongeveer 80 kilo bij 1.62 lengte. Ik hoef niet in de tabel want kom maar af en toe hier buurten.

Dank voor het welkom heten Anijsblokje!

Wat fijn dat je je jumpsuit hebt gevonden. Ik kan ook zo blij zijn als ik kleren terug vind die ik kwijt was, super herkenbaar haha. Kun je ze niet allebei meenemen op vakantie? Lekker dat je in NL blijft trouwens, geen onzekerheden voor jou qua maatregelen.

Het strenge dieten heeft me dus afgelopen jaar eigenlijk wel goed gedaan. Ik wilde zo veel afvallen dat het echt als onmogelijk voelde. Door het strenge dieten zag ik snel resultaat en kreeg ik motivatie. En uiteindelijk blijf ik nu dus redelijk op gewicht, dus de kilo's zijn er gelukkig ook af gebleven. De laatste tijd merk ik dat ik stapje voor stapje weer wat ongezonder word. Dat is denk ik ook het nadeel van streng dieten voor mij. Je bouwt geen nieuwe gewoontes op.

Waar voor mij winst ligt te halen, nou dat is nog best veel. Ik ontbijt wel gezond en dat houd ik goed vol, maar gedurende de dag ga ik ongezonder eten en snoepen. Ik eet gewoon best wel veel koolhydraten en relatief weinig groente en fruit. Volgens mij zou het helpen als ik wat meer gewend raak aan groentes toevoegen aan mijn maaltijden, en wat kleinere porties van pasta en brood etc. En minder snoepen. Vooral chips is voor mij echt een boosdoener want dat vind ik zo heerlijk Tegelijkertijd wil ik daar ook niet volledig mee stoppen, maar gewoon meer met mate/in balans.

Ik zou ook wel wat meer willen sporten. Daar ben ik nu al wel mee bezig met een fysiotherapeut en een sportcoach. Omdat ik een (kleine maar toch vervelende) beperking heb is het voor mij wat moeilijk vol te houden met sporten, ik ga snel over mijn grenzen heen. Maar ik heb goede hoop dat ik vanaf na de zomer weer wat meer ga sporten.

En ja, ik ben inderdaad graag buiten. Vooral wandelen in de bergen en in de duinen vind ik heerlijk. Maar ook heuvels, heide, noem maar op. Wel in de natuur in ieder geval. Op vakantie ga ik ook altijd kamperen in een groen gebied en de wandelschoenen gaan overal mee naartoe!

Ik zie nu dat er alweer van alles is gezegd terwijl ik aan het typen was!

RandomWriter, dankjewel voor de tip. Ik ga er eens naar kijken. Ben het helemaal met je eens dat het uiteindelijk moet gaan om de gezondheidswinst. Uiteindelijk hangt dat wel samen met gewicht maar gewicht is zeker niet alles. Ik voel me bijvoorbeeld wel echt een stuk gezonder dan een jaar geleden toen ik 20 kilo zwaarder was.

Glamourlama leuk dat je ook af en toe mee kan schrijven. Doe je ook wel eens yoga vanuit huis? Ik heb een tijdje yoga with Adriene gedaan via YouTube, overweeg dat nu weer te gaan doen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.