Jouw lijf
SamenAfvallen
09-07-2021 om 13:40
Op een gezond tempo naar een gezond BMI
Het vervolg op de 2020 en 2021-edities op Viva. Want ja, langzaam afvallen en nieuwe eetpatronen aanleren kost tijd. Dit topic is voor iedereen met een te hoog BMI die voor de lange termijn gaat. Met als doel een blijvend nieuwe eet- en leefstijl.
Deel hier je ervaringen!
Linken naar de oude topics (op Viva en de herstart op Viva) kan niet want er moet een minimaal aantal posts worden geschreven. Dus googlen kan wel, om een indruk te krijgen van wat er in dit topic gebeurt.
Nieuwe meeschrijvers van harte welkom!
De tabel is overgezet van de laatste versie van Viva. Om het topic actief te houden, worden niet-actieve meeschrijvers na een paar weken uit de tabel verwijderd. (tenzij je iets hebt laten horen en bijvoorbeeld even tijdelijk stopt)
Wil je ook in de tabel (of juist eruit!) of wil je je gegevens wijzigen? Laat dit weten met een persoonlijk berichtje aan SamenAfvallen, RandomWriter of anijsblokje, of schrijf in dit topic.
De ervaring leert dat we in dit topic vaak uitgebreid op elkaar ingaan en dat levert soms lange posts op.
Schrijf je liever kortere berichtjes, geen probleem: voel je welkom om te doen wat jij zelf prettig vindt! Ook als je liever niet in de tabel wil, geen probleem!
| Naam | Leeftijd | Lengte | Startgewicht
+ datum | Streef | Huidig gewicht
+ datum | Kwijt | BMI |
| JEMMER | 25 | 163 | 109 | 60 | 82,2 (17/05) | 26,8 | |
| RandomWriter | 43 | 176 | 91,1 (1-2020) | 74 | 80,5 (30/03) | 10,6 | 26,0 |
| anijsblokje | 36 | 174 | >100 (2019) | <70 | 68,8 (17/05) | 31,2 | 22,7 |
| grietje2 | 45 | 183 | 111,7 | 82 | 77 (07/05) | 34,7 | 23,0 |
JtM | 31 | 163 | 77,4 | 65 | 69,7 (25/03) | 7,7 | 26,2 |
| Moosey | 45 | 178 | 89,5 (17/10) | 81 | 74,5 (22/01) | 15 | 23,5 |
| Bananenbrood | 34 | 180 | 87,0 (26/12) | 77 | 85,7 (03/02) | 1,3 | 26,5 |
Chocoladeaardbei
04-03-2022 om 12:30
Oef JtM dat klinkt niet fijn, beterschap!
Bij mij valt het heel erg mee als ik jou zo hoor. Vooral nog veel keelpijn, maar dat verdwijnt gelukkig enigszins als ik eet of drink, dus ik wil juist steeds wel kleine beetjes eten.
Rustig aan doen, veel slapen en van het zonnetje genieten!
RandomWriter
05-03-2022 om 14:08
Hier even een kort berichtje (voor zover mij dat lukt)... Ook ik ben gevloerd. Niet door Corona overigens. Maar door een ouderwets verkoudheidsvirus. Maar het is een gemene, niet alleen mijn luchtwegen en holtes doen mee, maar ook mijn darmen. Nu is dat sowieso al een gevoelige plek voor mij, maar dat merk ik nu nog eens extra. Het lijkt nu weer iets op zijn retour, maar heb nog steeds het merendeel van de dag buikpijn. Niet leuk. En weinig energie. Zit al vanaf woensdag thuis en wissel tussen bank en bed.
Verder ging het wel goed, lijn gaat gestaag omlaag. Kan het goed volhouden, en het gaat heel natuurlijk. In de weekenden 'mag' ik wat meer van mezelf, en doordeweeks ben ik streng. Dat zie ik mooi terug in mijn grafiekje (ik weeg weer elke dag), net na het weekend heb ik elke keer een piek, die dan in de rest van de week weer terugloopt tot onder het vorige laagste punt. Zo is het wel vol te houden.
Anijsblokje, fijn om te lezen dat ook jij je goede ritme weer hebt gevonden, en dat de PT zo goed bevalt! En ook wel lekker dat het hele eet-gebeuren op jouw huidige werk een stuk minder onder de loep ligt. Collega's hebben er immers ook helemaal niks van te vinden.
Chocoladeaardbei, vervelend dat je Corona hebt opgelopen bij de carnaval. Gelukkig vallen de klachten mee! En de carnaval was geslaagd zo te horen!
JtM, jij ook al ziek dus... Beterschap! Hopelijk knap je snel wat op. Ben benieuwd wat jouw uitslag zegt.
Mijn ouders hebben dezelfde klachten gehad als ik, en ook allebei negatief (via de GGD). Er heerst gewoon ook nog veel meer dan alleen Corona. Maar als jouw vriend ook positief test en er in jouw omgeving zoveel besmettingen zijn... Dan ligt Corona wel wat meer voor de hand.
Voor wat betreft carnaval, ik kom uit één van de epicentra van de carnaval... Geboren en getogen. Ik woon nu ruim boven de rivieren en heb nooit de behoefte gehad om terug te gaan rond de carnaval. Dus Anijs, nee, zelfs als je ermee bent opgegroeid, hoef je het nog niet leuk te vinden
.
Ik vond vroeger 1 ding wel leuk van carnaval, en dat was de grote optocht. Vooral het snoep wat er van de wagens afgegooid werd. En het op tijd bukken voor de sinaasappels en mandarijnen die soms akelig expres naar het publiek gemikt werden
. Maar al het verkleden (liefst iedere dag wat anders) en zuipen in de overvolle cafés met extreem veel #metoo gevalletjes omdat toch niemand echt kan zien wie nu wie is, nee. Daar had ik weinig mee. Maar misschien carnavalde ik op de verkeerde plekken.
MelMel
06-03-2022 om 01:55
Ik ben er nog wel maar even niet hier - werk loopt niet lekker, ik heb het idioot druk en ik kom dus aan. Iedereen veel succes. Eind deze week hoop ik weer op weg te zijn bij jullie.
anijsblokje
06-03-2022 om 04:10
Beterschap, vooral voor JtM en RW en ook voor Chocoladeaardbei! Grappig dat de een dus wel trek heeft bij ziek-zijn en de ander niet - dat is zo persoonlijk. Een vriendin van mij eet als ze ziek is juist chips (en dan specifiek ook nog cheese-onion) "want dat komt er toch weer uit".
Ik heb ook wel dingen waar ik speciaal zin in heb als ik ziek ben, maar niet zoals dat. Als ik ziek ben wil ik bijvoorbeeld vaak wit brood, wat ik anders ongeveer nooit eet. (of tenminste zelf niet kook)
@Chocoladeaardbei:
Zo te horen kan je dat sportschoolplannetje wel annuleren. Je gaat gewoon over op dansen en bier. Een van mijn hardloopmaatjes drinkt vaak 0,0% bier na het lopen. Het is echt 0,0 en toch vind ik het er gek uit zien. Toen ik nog wedstrijden liep, was bier (niet 0,0%) na afloop wel een vast onderdeel. Maar niet in de ochtend. (Hoewel....?
op zich ook wel eens gedaan)
En @RandomWriter: Ja, natuurlijk heerst er veel meer dan Corona. Hopelijk knap je gauw weer op en gaat jouw virusje vervolgens niet nog het hele huis door. Hoewel dat mogelijk niet te voorkomen is. Van bank naar bed en vv...hopelijk breid je binnen afzienbare tijd je actieradius weer wat uit.
@MelMel: Sterkte met de drukte op het werk. Maak je geen zorgen over het aankomen! En wees lief voor jezelf. Oe kan je de drukke dagen makkelijker maken voor jezelf? Flink maaltijden vsn M&S ingeslagen, of huisgenotendie voir je koken en maaltijden bewaren of invriezen? De dagen dat je opgeslokt wordt door werk kunnen heel beperkend voelen vind ik altijd, maar houd jezelf voor dat er een einde aan komt en vraag verder even weinig van jezelf. Straks zet je alles buiten werk gewoon weer op de rit.
Hier heb ik de tabel aangepast naar een steady 66,nogwat voor mij. Het was geen incident. Ik moet mijn gewicht nu stabiel houden tot mijn diëtistenafspraak over een paar weken. Ik maak me niet veel zorgen, door de 66 kg ga ik meestal toch niet heen. Dit weekend heb ik veel gezellige eetafspraken maar na het weekend doe ik weer gewoon. En als het zo doorgaat, kan ik ook wel weer naar wekelijks wegen.
Morgen begint de Week zonder vlees. Dit jaar voor het eerst de Week zonder vlees en zuivel. Afgelopen jaren deed ik mee, (belangrijkste en leuke ontdekking: ik mis vis meer dan vlees) maar deze keer niet. Ik heb ossenworst en gerookte zalm liggen wat allebei deze week op moet. Maar er zijn genoeg andere weken waarin ik geen vlees eet. Plantaardige 'zuivel' vind ik heel erg vies. Ooit probeerde ik sojakwark, maar dat was het niet voor mij.
Dus zolang ik niet lactose-intolerant ben, eet ik gewoon nog dagelijks kwark of yoghurt. Bovendien zijn alternatieven zoals kokos- of amandelyoghurt of -kwark nu nog ongezonder dan de zuivelvariant. (als je het dierenleed buiten beschouwing laat...) Ik houd mezelf voor dat ik vegan alternatieven ga proberen tegen de tijd dat het qua voedingswaarden gelijkwaardiger is dan nu.
@JEMMER:
voor als je meeleest. En ook voor grietje2!
JtM
07-03-2022 om 15:47
Ik ben ook weer boven water. Kan helaas nog niet zeggen dat ik weer helemaal fit ben maar daar heb ik vanmiddag de huisarts voor gebeld en die belt me morgenochtend terug (als het goed is)...
Mijn coronatesten waren allemaal negatief, het leek er dus op alsof ik een flinke griep te pakken had. Nu ben sinds een paar dagen mijn stem weer kwijt, en hoest ik weer heel veel. Net zoals een tijdje geleden toen ik een luchtweginfectie had.
Eten gaat nog steeds niet van harte maar dat komt meer omdat alles nog wat viezig smaakt.
anijsblokje
09-03-2022 om 11:04
Wat vervelend JtM, dat je eigenlijk niet opknapt/steeds weer ziek wordt. Heb je met de huisarts een plannetje kunnen maken?
Hier is alles best goed. Gisteren hingen er brownies aan mijn deur toen ik thuis kwam. Cadeautje van een vriendin. Ik heb ze lekker op gesmikkeld.
En ik wilde gisteravond na het eten nog een lange wandeling maken, met een podcast in mijn oren. Maar ik kon niet inloggen op Spotify en mijn motivatie om te gaan wandelen was daarmee direct weg. (dat vond ik wel grappig om te merken) Vanochtend alweer PT gehad en ik wandel/beweeg de rest van de dag waarschijnlijk nog genoeg, dus dan maar gisteren even een dagje wat minder. Moet kunnen!
RandomWriter
09-03-2022 om 14:31
Anijsblokje, heerlijk, brownies! En een avondje niet wandelen is ook geen man overboord. Ik herken dat helemaal, dan heb je iets in de hoofd (die podcast luisteren) en dan wil dat niet, dan vergaat je de zin helemaal. Ik heb daar ook wel last van. Spotify had een storing gisteren begreep ik.
JtM, wat balen dat je zo kwakkelt de hele tijd. Daar kun je goed gefrustreerd van raken lijkt mij. Hopelijk kan de huisarts iets voor je betekenen.
MelMel, vervelend dat het niet lekker loopt. Blijf hoop houden dat dat wel weer komt, en dan pak je de draad gewoon weer op. Wees lief voor jezelf.
Hier ben ik weer aardig opgeknapt, nog flink verkouden, dat wel. Ik hoest flink en loop de hele dag mijn neus te snuiten. Maar ben inmiddels nog een tweede keer met deze klachten getest op Corona, wederom negatief. Het is dus echt gewoon een verkoudheid. Ik denk dat twee jaar nergens mee in aanraking komen, gewoon funest is voor je weerstand. Dan blijft het eerste de beste virusje gewoon lang hangen.
Het heeft zich wel verspreid helaas, vriend heeft het ook gehad in de afgelopen dagen. Maar is minder ziek ervan geweest dan ik. Andere collega leek ik ook te hebben aangestoken, maar die was ineens wél positief op Corona (daarom heb ik me ook nogmaals getest). Dus die heeft het toch ergens anders opgepikt.
Verder loopt het oké, wel gezwicht voor de patat afgelopen vrijdag (want: ziek, geen zin om moeite te doen), maar dat heb ik zo venijnig gemerkt in mijn darmen, dat ik het nu weer even heb afgezworen. Ik had toen natuurlijk al last, en dit hielp niet. Maar daardoor staat mijn gewicht ook weer even stil, en dat is geen punt. Ik weet waar het van komt en heb de teugels weer ferm in handen.
Ook staat hardlopen weer op de planning zodra mijn neus niet meer verstopt zit en het hoesten minder is. Er staat een loopje in de agenda, voor het eerst sinds jaren! Ik heb nog even, is pas aan het eind van de lente, maar het voelt goed om weer doelen te gaan stellen als stok achter de deur.
Grietje2
09-03-2022 om 19:38
Lees nog steeds mee. Mijn gewicht is nog steeds stabiel 💪
Ik verlang weer naar de dagen met meer zonlicht ‘s avonds.
Laat de klok vooruit maar komen.
Misschien gaat mijn humeur dan ook wel weer verbeteren 😂
Chocoladeaardbei
09-03-2022 om 21:36
Gisteren dan eindelijk mijn uitdaging van m'n Garmin gehaald: 60 dagen achter elkaar je stappendoel halen, en die heb ik op 10.000 staan.. het is me gelukt! Af en toe wel echt nog 's avonds een extra rondje voor gelopen, maar zit nu wel echt in een ritme daarin dus nu wil ik gewoon graag nog even een rondje wandelen voordat ik zo restless legs krijg.
Sterkte voor iedereen die nog steeds ziekig is!
MelMel
10-03-2022 om 13:41
Zo… tip van anijsblokje opgevolgd en even iets schrijven met twee tabs open.
Ik woog vandaag 81.25 kg, BMI 27.1. Viel me niet heel erg tegen aangezien ik een maand lang niet gewogen heb en er aardig wat emo- en troost eten door heen is gegaan.
Ik zag een paar thema’s langskomen die ik wel leuk vond toen ik alles doorlas. Dus hier komt wat commentaar in geen enkele speciale volgorde:
Non-scale gains - die probeer ik elke dag voor mezelf te herhalen idd want dat motiveert me meer dan het cijfer op de weegschaal. Dat ik in een hele gangbare maat pas nu bijvoorbeeld ook in de werk polo’s die een in mijn ogen erg slanke collega me doorgaf. Dat ik sneller ben als ik ergens naar toe spurt en dan niet buiten adem ben bijvoorbeeld achter de oude (onverwacht snelle) verwarde man aan die gisteren de wachtkamer uitstoof en bijna door een ambulance werd geschept. Dat de beveiliging op het werk me gisteren uitgebreid ondervraagde en complimenteerde over hoe ik er zo fit uit zie en dat dat niet de eerste keer is.
Kadootjes voor jezelf - ik heb van de Apple Shop een bon voor het inleveren van mijn telefoon gekregen, zodra ik net onder een BMI van 25 zit gaat die op aan en Apple Watch. Als ik net onder 70 kg zit laat ik mijn laatste piercing zetten. Hoe gaat het met de Pandora armband @RandomWriter? Is er nog iemand anders die zichzelf kadootjes geeft?
Sporten - het heeft deze maand echt verschrikkelijk geholpen om wel naar Becky te ‘moeten’. Ze is al betaald en staat in het park te wachten dus toch maar gaan. @anijsblokje hoe gaat het met jouw personal trainer? Leer je nog nieuwe dingen? @JtM hoe gaat het bij de sportschool? Ik vind buiten bezig zijn wel fijn maar de sportschool voelt lekker luxe.
Nieuwe kleren - ik zag wat commentaar dat veel mensen hun maat niet meer weten. Ik heb ooit een huisgenootje gehad die in de mode werkte en die vertelde dat er tussen één kledingstuk van hetzelfde merk en maat en een andere dezelfde zomaar één tot twee echte maten verschil kan zitten dus sindsdien pas ik alles maar braaf. @Chocoladeaardbei - heb je nog andere leuke fingen gekocht behalve je crop top? Ik alvast een korte broek voor de zomer.
Humeur - ik slik af en aan een anti depresivum sinds ik een aantal jaren met meer PTSD dan ik dacht uit Afghanistan thuiskwam. Het gaat steeds beter omdat ik steeds beter op mezelf let en steeds makkelijker en sneller mezelf weer herpak. Als deze maand vorig jaar was gebeurt was ik waarschijnlijk gestop met sporten en blijven eten. Nu heb ik toch (ook al was het minimaal) door gesport, ben gisteren weer begonnen met een gezonder eetpatroon en vandaag weer op de weegschaal gestaan.@grietje2 hoe is het nu met jouw mentale gezondheid; ben je nog bij de huisarts geweest? En @JEMMER hoe is het met jou?
JtM
10-03-2022 om 14:07
Wat heerlijk die brownies Anijs, wat lief van je vriendin! Herkenbaar dat als Spotify het niet doet je zin motivatie om te wandelen meteen weg is.
Wat vervelend dat je nog zo verkouden bent RW, dan schiet het hardlopen ook niet echt op, met een verstopte neus. Wat leuk dat je nu ook weer een doel voor ogen hebt! Hoe lang is die ronde die je dan gaat lopen?
Wat goed dat je gewicht stabiel blijft Grietje. Het blijft gelukkig al steeds langer licht ’s avonds, fijn om weer te merken.
Wat knap Chocoladeaardbei, dat je je Garmin uitdaging hebt gehaald. Knap hoor, 60dagen lang 10.000 stappen per dag! Dat doe ik je niet na!
Helpt het wandelen tegen de restless legs?
Fijn dat je er weer bent Mel.
Hier gaat het wisselend, ik ben nog steeds niet fit. Mijn stem is helaas nog niet terug en ik hoest nog heel wat af. Helaas kon de huisarts niet veel voor me betekenen, ik moest het nog maar even aankijken en wanneer ik weer koorts krijg of het wordt erger moet ik terug komen.
Ik heb de hele dag het idee alsof mijn hoofd in een bubbel zit. Alsof ik alles net niet helemaal mee krijg ofzo. Om de week af te toppen is mijn directe collega deze week ook ziek. Normaal werkt zij de woe/do/vrij waarbij de de donderdag een dag samen hebben. Ook is mijn baas op vakantie en ben ik alleen op kantoor. Normaal vind ik dat heerlijk maar nu deze week alles op mijn bordje terecht komt even iets minder. Ik merk dat ik een beetje chagerijnig aan mn collega denk omdat ik het gevoel heb alsof ze een beetje gebruik maakt van deze situatie en ze eigenlijk best kan werken. Maar goed, dat gevoel heeft geen nut, en ik probeer het ook los te laten.
Qua eten gaat het wel prima, nog steeds smaken dingen niet helemaal lekker waardoor ik weinig eet. Ik merk dat ik echt moet eten omdat mijn lijf het nodig heeft, niet omdat ik het zelf wil. Dat zal ook wel weer beter worden.
Sorry voor mijn ietwat chagerijnige einde 
MelMel
11-03-2022 om 20:18
Werkte niet - nog eens proberen.

Nu wel, denk ik, deze houd ik me vanavond maar even voor terwijl ik een salade eet en de rest bij Marks en Spencer heb laten liggen (had vanmiddag al warm gegeten, nu op mijn werk maar zo’n zin in chips).
Gemberkoekje
13-03-2022 om 10:59
Hoi, ik had vandaag een topic geopend over afvallen in de overgang...en daardoor zag ik jullie topic. Mag ik meeschrijven?
Ik ben Gemberkoekje, 49 jaar, moeder van 2 pubers.
anijsblokje
13-03-2022 om 16:30
@RandomWriter: 'Gewoon' ziek kan uiteraard ook altijd nog. Ik begreep dat er ook weer een gewone griepgolf aan zit te komen. Balen dat de friet direct weer darmklachten gaf, maar ja..hopelijk wordt het nu dan volgende keer wer makelijker om een andere keuze te maken.
@Grietje2: Herkenbaar wat je schrijft, dat je toe bent aan meer licht en langere avonden. Ik hoop dat de zon van afgelopen dagen nog wat heeft geholpen. Wie weet heb je je mooie blauwe fiets zelfs nog van stal gehaald...
@Chocoladeaardbei:
voor het halen van je uitdaging. Heb je nu een nieuwe uitdaging gekozen, of ga je gewoon door met deze?
@MelMel: Fijn je weer te lezen. Ik herken dat sporten en daar afspraken voor hebben het heel veel makkelijker naakt het echt te doen. Ik ben blij met mijn PT en aangezien ik zelf bijna nooit krachttraining deed, leer ik inderdaad veel nieuws. Belangrijkste is dat ik het heel leuk vind, zoals ik ook meerdere keren hier heb geschreven.
Ik geef mezelf inderdaad ook cadeautjes. Voorheen was het bij iedere 10 kg eraf een nieuwe bh en voor mijn BMI onder de 25 kocht ik een nieuwe fiets. Nu heb ik eigenlijk niets met mezelf afgesproken en blijkbaar heb ik het ook even niet nodig. Ik word altijd blij van nieuwe schoenen...
Wat goed wat je schrijft over het inzicht dat als je deze periode een jaar geleden had moeten doorkomen, dat je er heel anders mee om zou zijn gegaan. Dat is je grootste winst, denk ik. Weet je PT wat het sporten voor jou betekent, in die zin?
En je motivational quote...ik ben voor de meeste licht allergisch. Je schreef dat je nu net weer bezig bent met bewust gezondere keuzes maken en de eerste dagen daarvan zijn soms even taai. Vergt meer tijd en denkkracht, tot het weer normaal is. Zolang je een manier gebruikt die bij jou past, is het uiteindelijk niet lastig.
@JtM: Niet verontschuldigen voor dat je even komt spuien hoor! Moet kunnen! En kan soms heel erg helpen. Vervelend dat je je zelf ook niet helemaal scherp voelt. Hoe is de situatie komende week op kantoor? Baas weer terug? Niet alleen aan het werk? Dat hoop ik voor je. En ook dat alles binnenkort weer normaal smaakt.
@Gemberkoekje: Van harte welkom om hier mee te komen schrijven, uiteraard. Ik ben benieuwd welke gewoontes je wil veranderen en hoe je dat wil gaan doen. In je andere topic las ik dat je bij een diëtist bent geweest en dat dat je niet hielp. Wat jammer. Zelf heb ik ook een diëtist en ik ben heel erg blij met haar. Het is fijn om met iemand te kunnen sparren.
Hier gaat het oké. Gisteren een fantastische dag gehad: samen muziek gemaakt. Er zijn niet veel gevoelens beter dan dat, kan ik jullie vertellen. Ik kreeg er veel energie van, terwijl ik eigenlijk heel moe ben. Daarom rustig aan vandaag. Een wandeling gemaakt zonder jas en verder alleen maar doen waar ik zin in heb vandaag. Qua eten ben ik wat inspiratieloos. Ik denk dat ik voor komende week regelmatig uit de vriezer zal eten, want als ik inspiratieloos ben, maak ik meestal niet erg gezonde keuzes. En dat versterkt dan mijn niet-fijne gevoel.
RandomWriter
13-03-2022 om 17:52
Grietje, goed even wat van je te lezen, en te horen dat je gewicht mooi stabiel is! Super! En die dagen met meer zonlicht, ook ik verlang ernaar. Niet in de laatste plaats dat het dan fijner is om nog even de stap naar buiten te zetten na het avondeten.
Chocoladeaardbei, wat super goed dat je jouw uitdaging gehaald hebt! En wat voor uitdaging, daar neem ik mijn petje voor af.
MelMel, wat een fijne conclusie die je kunt trekken na een maand van minder goed in je vel zitten, dat je merkt dat het je beter lukt alles weer wat op te pakken. Dat is zo'n belangrijke stap! Klinkt ook wel heftig, Afghanistan. Zat je daar ook in de zorg? Ik heb mijn armband nog niet uitgebreid, ondanks dat het qua kilo's al 'mocht'. Ik wacht even op de volgende 2,5 kg. Dan kies ik meteen twee bedels, ivm de verzendkosten. Ik draag 'm nu nog niet, hij is nog 'kaal' en dat staat niet zo mooi. Straks met twee bedels erbij ga ik 'm dragen. Dat is nu nog ongeveer 1,5 kg.
Wel leuk, een apple Watch! Ik heb ooit de eerste serie ervan gehad, was er erg tevreden over. Nu al een tijdje een Garmin, puur in verband met de prijs en de batterijduur. Want dat laatste valt bij een Apple Watch gewoon wat tegen. Die moest iedere nacht aan de lader, en aan het eind redde ik dan de dag niet eens helemaal. Met de Garmin laadt ik 'm ongeveer eens per week op, als ik veel sport soms twee keer. Maar misschien komt er ooit wel weer een Apple.
JtM, vervelend dat je ook nog niet fit bent en dat de huisarts niks voor je kon betekenen... Hopelijk is het in de afgelopen drie dagen wat beter geworden. Vervelend ook dat het nu net dan ook drukker is op het werk, en je collega (al dan niet terecht) ziek thuis zit. En als het eten je dan ook nog niet smaakt... Genoeg reden om chagrijnig van te worden hoor! Schrijf het vooral van je af hier, dat mag best.
Gemberkoekje, Welkom! Schrijf lekker mee hier, deel wat je wilt delen, vertel eens wat over jezelf en als je in de tabel wilt dan geef je gegevens maar even door.
Anijsblokje, wat heerlijk dat je zo hebt genoten van het samen muziek maken! Wel jammer dat je nog zo moe bent en je wat inspiratieloos voelt. Maar je hebt wel meteen een goed plan klaarliggen om goed door de week te komen, dat scheelt al een hoop. En wie weet komt die inspiratie snel weer terug.
Ik ga momenteel best goed, nog steeds een staartje van de verkoudheid, maar ik heb een heerlijk weekend gehad dus dat mag de pret niet drukken. Ik ben zaterdagavond in mijn eentje op bezoek geweest bij familie die ik normaal weinig zie omdat ze ver weg wonen, en dat was super gezellig. Daar alleen in een hotelletje overnacht en echt even tijd voor mezelf genomen. Alles op zijn gemakje, en met de trein op en neer. Dat is inmiddels goedkoper dan met de auto...
Ook ben ik begonnen met hardlopen, dat ging ondanks mijn verkoudheid toch best aardig. Heb de eerste twee trainingen erop zitten. Dat loopje wat gepland is, is een cross van 5 km. Dus dat is wel te doen. Het lukt me nu nog niet hoor, maar ik heb nog tijd genoeg om op te bouwen. Ben benieuwd hoe ver ik kom qua tijd/snelheid. Vroeger wel dat soort loopjes gedaan, maar dat was geen cross en ook pas na langere periodes trainen. Dus ik verwacht er niet te veel van, behalve dan dat ik weer lekker in de flow kom met hardlopen. Daar doe ik het eigenlijk voor.
Ook qua gewicht gaat het weer lekker, ik zat afgelopen dagen ineens onder de 85 kg. Dat is bij mij altijd wel een grens geweest, waar ik lastiger onder kwam. Nu zorgen dat ik eronder blijf. Kunnen we daarna weer verder zakken. Ben benieuwd of ik er na dit weekend ook nog onder zit trouwens, maar anders lukt me dat vast verderop in de week wel weer.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.