Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Op een gezond tempo naar een gezond BMI



Allereerst, Bedankt voor de welkomstberichten allemaal!

je bent toch weer aardig wat kwijt jtm, netjes! En zo'n leuke dag inclusief lekkers moet af en toe gewoon mogen hoor. Anders is het ook niet vol te houden. 

Sterkte Grietje, dat zijn geen leuke dingen!

Anijsblokje, best herkenbaar hoor. Terugvallen in het vertrouwde, teveel, te vaak. Maar je herkend het en hebt weer een goede start gemaakt.

SterkteRandomwriter, 
Goed dat je toch weer meeschrijf, misschien zorgt dat voor wat positieve afleiding.

Om op een paar vragen van jullie te reageren, ook een beetje als intro. 
Ik volg geen dieet maar probeer wel goede keuzes te maken. Wat in mijn geval vooral minder snoepen betekend.
Chocola is mijn grote manco, en daar vanaf blijven mijn grootste uitdaging. 
Andere grote uitdaging, maar die is voor later, volhouden. 

In het verleden ben ik eerder veel afgevallen met behulp van het weegclubforum. Ging goed maar toen ik eenmaal mijn doel bereikt had is het absoluut niet gelukt om dat resultaat te behouden dus daar ligt voor  de toekomt een grote valkuil/uitdaging. 
Mijn sport in zwemmen, borstcrawl. Dit vind ik heerlijk om te doen. Normaal wil ik 1 a 2 keer per week gaan maar zeker die 2de keer is met de avondlockdown lastig te realiseren. 
Daarnaast wandel en fiets ik ook wel, maar die afstanden zijn niet echt noemenswaardig.

De tabel sla ik over, maar ga zeker wel proberen om hier mee te lezen en schrijven. 
2 forums lijkt misschien veel maar is ook afhankelijk van in hoeveel topics je actief meeleest en schrijft. Dus... ik ga m'n best doen. 

  

Onrust,angst en stress zijn mijn valkuilen voor het eten.
Als ik onrustig ben neig ik naar eten. Gelukkig ben ik me ervan bewust maar om het om te buigen vind ik erg lastig kost natuurlijk ook weer energie en mijn energie level is laag.

Mijn dochter heeft het meeste last van het weg gaan van de cavia regelmatig een traan. Zat zelf vanochtend ook weer met tranen op de bank 🥲. Ik weet dat dit het beste is maar toch 😔
Nog een paar dagen door bikkelen mijn vriend brengt hem weg. Als ik dat zou doen kan ik alleen maar huilen.

RandomWriter schreef op 11-12-2021 om 22:24:

 [...]  Want alles waar spijs, anijs of koek&speculaaskruiden in zitten, kan ik lastig laten staan.

Sorry! Ik weet dat ik een verslavend effect heb. 

Ik zei chips en drop enzo, dus chocola enzo daar weet ik ook nog wel wat van. En ook van kaas en worst en verzin het allemaal maar. Pepernoten. Gevulde speculaas... Gelukkig vind ik de kerstdingen niet bijzonder lekker. Geloof ik.  

Ja...bijna een jaar geleden, dat realiseerde ik me ook. Rare tijd moet het zijn, voor jullie allemaal. Wat ontzettend balen van de lekkage in de keuken, dat wil je toch echt niet hebben. En dan qua verzekering ook weer een hoop gedoe en waarschijnlijk ook geduld. Middelbare school zoeken, wauw! Is het dan ook de tijd van de adviezen? Willen ze bij elkaar blijven, als dat tenminste kan?

Zet hem op, met weer rustig wat stappen zetten (letterlijk?) komende week! Welke dingen denk je dat de diëtist eventueel voor je zou kunnen doen of makkelijker kunnen maken? Wat daarvan kun je ook zelf doen? (ook al is dat natuurlijk lastig! En ik wil zeker ook niet de indruk wekken dat een diëtist alleen maar dingen doet en zegt die je al weet) 

@RavIvar: Ah, jij ook een zwemmer dus. Zou je eventueel in de ochtend vroeg kunnen gaan zwemmen? Welke dingen doe je nu concreet, behalve van chocola afblijven? Want nu schrijf je vooral wat niet lukt? Maar er moeten ook nu al dingen goed gaan! Heb je ook voorbeelden van waarin je nu gezondere keuzes maakt dan voorheen? Hoeveel ben je eerder afgevallen en hoe lang is dat geleden? 

@Grietje2: Wees lief voor jezelf! 

Ik heb een goede dag vandaag. Dat geeft weer wat moed! Ook lekkere dingen gekookt, gezonde maar lekkere boodschappen gedaan, dat soort dingen. En ik heb er ook weer plezier in om alles te bedenken. Over twee weken is het alweer kerst...heel gek vind ik het. (daar heb ik overigens nog niks voor bedacht)

Het is dus ook alweer bijna tijd voor een nieuw topic! Het derde "echte" topic! (volgens mij?) Titelsuggesties zijn welkom. Gaan we nog steeds op jacht naar een gezond BMI, of is dat eigenlijk veel minder belangrijk? Willen jullie je BMI wel weer in de tabel volgend jaar? Van alles om over na te denken!

JtM

JtM

13-12-2021 om 09:48

Ach wat sneu dat jullie de cavia alsnog hebben moeten laten inslapen, Grietje. Succes morgen met het weg brengen van de andere cavia, fijn dat je vriend dat kan doen.

Wauw Anijs, wat een bijleespost weer! Ik ga nu de derde week in qua hoesten heb niet het idee alsof het snel beter word, helaas. Sinds het weekend ook flink verkouden erbij, dat helpt ook zeker niet mee.

Wat fijn dat jij het gevoel hebt weer wat op te krabbelen. Ik herken je cirkeltje hoor, ik heb precies hetzelfde. Wanneer ik goed in mn vel zit is het veel makkelijker de ongezonde dingente laten staan. Goed dat je dit nog wel gaat aankaarten bij je diëtist. Fijn dat je zaterdag al lekker bent wezen hardlopen, dat zal vast fijn gevoeld hebben!

Gek he, dat het al bijna kerst is. Gaat echt super snel, in mn hoofd zijn we daar nog lang niet.

Wat betreft het nieuwe topic, voor mij is het wel een doel om in ieder geval weer een gezond BMI te hebben. Ik ben (helaas) niet goed in pakkende titels verzinnen, sorry, daar kan ik niet bij helpen.

Ohnee RW, een lekkage in je nieuwe keuken. Kan er ook nog wel bij. Hopelijk kan de schade goed opgelost worden, zonder al te veel breekwerk.
Heb je het nog rustig aan kunnen doen dit weekend? Even tijd voor jezelf genomen?



Hier wel een fijn weekend gehad, zaterdag bij schoonvader geen taart gegeten, verder daar ook weinig gesnaaid dus dat ging prima i.m.o. 
's Avonds kwam een vriendin eten, hebben we de pizzarette aangezet. Zij had nog een toetje meegenomen maar we zaten zo vol dat we die niet hebben gegeten, ook niks meer gesnaaid. Zijn met een kerstfilm op de bank gaan liggen. 
Gisteren lekker gewandeld met de hond, eten ging ook eigenlijk ook wel prima, heb 3 van die kleine uitdeelzakjes chips gegeten. En toch vanochtend -0.1kg
Mag niet klagen. Nu weer op kantoor en hopelijk gaat deze week net zo lekker als vorige week!

Ravlvar, het volhouden is voor de meeste mensen echt het grootste probleem. Je ziet en leest vaker dat het afvallen dan wel lukt, maar het volhouden niet. Denk dat de gedachte (onbewust!) vaak is: ik ben er! En dan is het zo verleidelijk om het weer te laten vieren. Lastig blijft dat, want het vooruitzicht dat je nooit klaar bent met 'diëten' is vreselijk. Dus, enige oplossing: Het niet zien als diëten, maar als een levensstijl. Geen crash-diëten, maar gewone simpele aanpassingen maken die je kunt volhouden. En af en toe lekker uit de band kunnen springen zonder schuldgevoel.

Zwom je eerder vooral 's avonds? Ik vind het best stom dat die avondlockdown ook voor sporten geldt. Als iets belangrijk is om gezond te blijven... Maar ja. We gaan er weinig aan veranderen ben ik bang.

Grietje, dat onrustig zijn en dan naar eten grijpen herken ik ook maar al te goed. Toch een vorm van afleiding. Dat helemaal ombuigen lukt mij ook nog niet zo goed. Vermoeidheid speelt daar ook zeker een rol in.

Hahaha Anijs, heeeeel verslavend  .
De kinderen hebben inderdaad net hun eerste schooladvies gehad. Geen grote verrassingen. Er is hier in de buurt één middelbare, de rest is in de stad verderop (ongeveer 1 uur fietsen). Waarschijnlijk gaan we de middelbare in de buurt kiezen. Die heeft de eerste drie jaar, daarna moeten ze dan alsnog naar de stad. Zoals het nu lijkt gaan ze wel naar dezelfde school.

Gisteren ging ik een beetje door mijn rug... Hele dag last van mijn onderrug gehad daarna. Gelukkig was het vanochtend weer wat beter. Vanavond eerder gestopt met werken (ik heb zowaar wat uurtjes over dit jaar) zodat ik tijd had om rustig te gaan hardlopen. Beide kinderen mee, zoon rennend, dochter op de skates. Gezellig! Het ging beter dan ik had verwacht maar had ook maar een lichte training gedaan om er weer even in te komen. Woensdag weer.

Eigenlijk was de rugpijn een extra motivatie om vandaag weer te gaan hardlopen. Tot nu toe heb ik altijd last gekregen van mijn rug na een periode van stress en weinig beweging. Vanavond voelde het alweer een stuk beter, dus hopelijk kan ik zo voorkomen dat het weer erger wordt.

Je vraag over de diëtiste, ik denk dat ik bij de diëtiste wel vaak dingen hoor die ik ergens al wel weet. Maar het helpt als die dingen af en toe weer even op een rijtje gezet worden door iemand anders.

Over het nieuwe topic, wat mij betreft blijft de titel gewoon hetzelfde. BMI is niet zaligmakend, maar geeft wel een houvast vind ik. Van mij mag ie in de tabel blijven.

JtM, klinkt als een goed weekend, waarbij je volop hebt genoten maar gegeten met mate! Dat is best een prestatie!
Mijn weekend was op zich wel relaxed, maar ook wel weer vol. Zaterdag de hele dag met administratie bezig geweest, ingewikkeld gedoe i.v.m. de erfenis. Zondag die administratie afgerond en de kerstboom opgezet. Verder niet zoveel bijzonders.

Gezonder eten probeer ik deze week weer wat meer op te pakken. Vooral de koolhydraten slopen er weer in, dus dat probeer ik nu weer te matigen. Verder niet te streng zijn voor mezelf, heb nog steeds veel aan mijn hoofd. Wat lukt, dat lukt. Hardlopen weer oppakken is nu even het belangrijkste.

Grietje,
Bij een laag energielevel is het in veel gevallen een kwestie van bewuste keuzes maken. Dus daar ben je dan vast al in getraind. 😉 
Grapje hoor, ik weet hoe moeilijk het is, anders kwam ik hier ook niet gezellig meeschrijven.

JtM,

mooi te lezen dat vorige week zo goed is gegaan! Lekker in de flow dus. Ga zo door!

RandomWriter

Daar heb je helemaal gelijk in. Klaar is in dit geval nooit klaar. Ik vrees wat dat betreft dat we levenslang hebben. Echt diëten doe ik niet dus wat dat betreft is mijn leefstijl wel langere tijd vol te houden..

Volgens mij het jij een heftige tijd achter de rug, RW. Veel sterkte.

En wat goed dat je toch het hardlopen weer oppakt! Dat geeft ook positieve energie. 

In de zomermaanden zwem ik graag buiten, overdag. Maar in de wintermaanden ben ik aangewezen op het binnenbad met al beperkte tijden voor banenzwemmen. Normaliter ga ik dan 1 x in het weekend overdag en probeer ik er nog een 2de keer bij te plannen op een ander moment. Wat al lastig is. Voor mijn werk gaan zwemmen is geen optie dus dan maar hopen dan maaevast uitkijken naar ruimere openingstijden ergens in het nieuwe jaar.

Anijsblokje, 

Kan ik hieruit opmaken dat jij ook zwemt? Dan ben ik wel nieuwsgierig. Welke slagen? Hoe vaak? Vertel!

Natuurlijk gaan er nu ook al dingen goed. Zo heb ik na het weekend de draad meteen weer opgepakt en heb ik nu ook geen lekkere dingen gekocht.

Eerder ben ik zo n 10 kilo afgevallen. Voornamelijk door minder te snoepen en bewuster te kiezen. Bijvoorbeeld op een dag van een etentje wat minder als lunch nemen. En vaker lekkere salades op het menu. 

Een nieuw topic klinkt goed. Zo te lezen schrijven jullie al een hele poos samen. Ik hoop niet dat jullie mij teveel als een indringer zien. De naam van dit topic was voor mij juist de reden om mee te gaan schrijven. 

Geen crashdieten, geen x aantal kilo's. Nee, wat mij betreft is de naam helemaal prima.

Ravlvar, je bent absoluut geen indringer hoor! Zo werkt het op een forum, er zijn vaak een paar vaste schrijvers die al heel lang schrijven, daarnaast vallen er soms weer wat mensen af en er komen weer nieuwe mensen bij. Dat maakt het juist leuk, anders loop je toch de kans dat het uiteindelijk doodbloed. En dat is jammer! Ik schrijf inmiddels al bijna 2 jaar mee in 'dit' topic, eerst bij Viva, en toen dat weg dreigde te gaan uiteindelijk hier. Anijs zit er al bijna even lang bij (toch?), en ook JEMMER is een trouwe meelezer/schrijver.
Iedereen is welkom om aan te sluiten, niemand is verplicht om te blijven. Veel schrijven, lappen tekst zoals Anijs en ik meestal doen, korte stukjes, vooral meelezen en soms wat schrijven, alles is prima.

Ja, het hardlopen was erg fijn gisteren, en ik voelde me vanochtend alweer een stuk meer opgeknapt. Meer ruimte in mijn hoofd. Dat werd later vandaag meteen weer ingenomen door het gedoe met de schoolsluiting volgende week, maar goed. Dat is inmiddels weer wat opgelost, mijn moeder riep meteen: dan komen ze maar bij ons. Tja, dat was nu nét niet de bedoeling van deze maatregel, maar ja. Ik sta ook enigszins met mijn rug tegen de muur. En het belangrijkste, beide kinderen hebben al COVID gehad. Zij leveren dus weinig risico voor mijn ouders. Daarom durfden mijn ouders dat prima aan. Dan maar zo. Heel eerlijk? Ik vind het een bezopen regel. Voor mijn gevoel zet dit dus juist geen zoden aan de dijk omdat er veel meer ouders zijn die zich genoodzaakt voelen de kinderen dan maar elders onder te brengen. Dan werkt het dus juist averechts.

Klopt wel dat ik een heftige tijd achter de rug heb, en eigenlijk nog steeds. Nu bijna een jaar geleden is de vader van mijn kinderen overleden (mijn ex). Op zichzelf al heftig genoeg, maar daarnaast is zelfs nu, een jaar later, nog steeds de financiële situatie niet helemaal op orde. Het is nog steeds niet zeker wat het voor financiële consequenties heeft voor mij (denk bijvoorbeeld aan bepaalde toeslagen), en dat geeft veel stress. Al een jaar lang. Dat gaat me niet in de koude kleren zitten. Nu het nieuwe belastingjaar eraan zit te komen geeft het me nog extra stress. Maar ik blijf hopen op een 'goede' afloop. Morgen een gesprek met een adviseur, hopelijk kan hij me meer vertellen.

DIP KUCH HOEST PROEST DIP

Dag allemaal - wat jammer om te lezen dat jullie óók behoorlijk in een dip zaten de afgelopen paar weken. Vooral Anijsblokje - wat je schrijft herken ik zo’n beetje letter voor letter!

Sinds mijn verjaardag een week of drie geleden nog een keer een keelonsteking gehad, flink gehoest en kortademig geweest, een paar dagen buikgriep end na een dag of acht niet sporten en het gezonde eten in de koelkast te laten liggen had ik alleen nog maar puf om me naar mijn werk te slepen (waar we op het moment door omicron regelmatig met 20% onderbezetting staan). Meerdere malen getest - gelukkig negatief.

Zaterdag weer voor het eerst hardgelopen (halve marathon niet gedaan omdat ik te veel hoestte) en gisteren ook weer een personal training sessie. Ik zit nu dus stijf op de bank. Vandaag administratie doen, kamer opruimen (dat was een soort bom explosie na deze weken), middagdutje en dan een nachtdienst. Ga dit weekend twee nachtjes met de hond op pad; even alleen ik en mezelf.

Ik woog vanochtend 79.7 kg - bmi 26.6 (niet verwacht na een paar weken niet wegen!)

Even een egopost 
Wat een week overleden cavia andere wegbrengen en vandaag een aanrijding met mijn auto. Ik heb het even gehad.
Vroeg mijn bedje in vanavond en lief zijn voor me zelf was het hè.

melmel jammer dat je nog kwakkelt op naar de volgende halve marathon

Wat een pech Grietje! Jijzelf hopelijk ongedeerd?

Ja zelf heb ik gelukkig niks 👍

JtM

JtM

16-12-2021 om 11:00

Nee hoor Ravlvar, je bent geen indringer hoor! Altijd leuk als er nieuwe mensen meeschrijven.

Pittige tijd zit je in RW. Ik hoop voor je dat je alles snel kan afsluiten. Het is niet niks zo allemaal.

Wat balen dat je de marathon niet kon lopen vanwege het hoesten Mel. Volgend jaar een nieuwe poging?
Goed vooruitzicht dat je er even tussenuit gaat samen met de hond dit weekend.

Oh nee Grietje! Veel schade aan je auto? Gelukkig ben jij ongedeerd.

Ik heb weinig nieuws te melden eigenlijk, nog steeds verkouden en flink aan het hoesten. Mijn gewicht blijft langzaam omlaag gaan gelukkig.
Zou iemand nog de tabel kunnen aanpassen? Ik zie dat mijn startgewicht ook niet helemaal klopt.
Startgewicht: 77,4 kg
Huidig gewicht: 72,5 kg
Afgevallen: 4,9 kg / BMI: 27,3

Bedankt alvast


Bijgewerkt! 

MelMel, pittige tijd voor jou ook! Niet fit, en dan hoge druk op het werk. Niet fijn! Wel fijn dat je er nu even een paar dagen tussenuit kunt. Lekker op pad met je hond, ga je lekker veel wandelen?

JtM, wat goed dat het gewicht nog steeds naar beneden gaat!

@JtM: Ik hoop inderdaad dat je weer een lekkere week hebt gehad! En dat het hoesten nu wel begint af te nemen...want als dat nog steeds aanhoudt, is het misschien niet verkeerd om toch eens naar de huisarts te gaan? (geen idee of je dat al gedaan hebt overigens) 

@RandomWriter: Wat goed dat je het hardlopen weer oppakt! En zelfs uren over...goed dat je die ook opneemt. Fijn dat je kinderen bij je ouders terecht kunnen. Niet de bedoeling...tja...ik zou ook niet weten hoe je het anders moet oplossen en hoor om me heen ook dat opa's en oma's de kinderen toch opvangen. Ik vraag me sowieso af hoe ze het allemaal voor zich zien, in praktische zin. Wat balen dat je last hebt van je rug. Bij mij is dat altijd een reminder dat ik eigenlijk meer mijn buikspieren moet trainen, maar dat krijg ik nooit voor elkaar. (doe ik een paar keer en vergeet het dan weer) Is het gelukt om weer wat meer op het eten te letten afgelopen week? 

@RavIvaR: Ja, ik zwem ook. Toen ik nog veel te zwaar was, was zwemmen mijn hoofdsport. Ik kan alle slagen en wissel die af, maar als ik echt in de lekkere zwemflow zit, is vlinderslag mijn favoriet. Rugcrawl vind ik ook fijn, borstcrawl het minst en schoolslag (met hoofd onder water, dus de 'echte') voor de afwisseling. Nu is hardlopen mijn hoofdsport. Voorheen zwom ik 's winters buiten door,  (na dus voorjaar en zomer dagelijks zwemmen in het buitenbad), dit jaar ben ik nog niet geweest. Maar het trek wel weer, dus wie weet ga ik nog. Dan wordt het waarschijnlijk meer dippen vanwege de temperatuur. Binnen zwemmen vind ik de minst fijne optie en nu kan het ook niet meer, dus daar hoef ik niet meer over na te denken. Van zwemmen word ik rustig in mijn hoofd. Wat goed dat het is gelukt alleen gezonde dingen in huis te halen afgelopen week. Dat is een belangrijke stap, vind ik. Steeds weer gezonde(re) keuzes maken als je weer iets wil eten is dan ook weer makkelijker, omdat de ongezondere dingen er dan gewoon niet zijn. Je schrijft dat je eerder bent afgevallen door bewuster keuzes te maken, maar verder niet zoveel over bewegen. (naast het zwemmen) Ook daarin kan je veel winst behalen denk ik. Ik vond het leuk in de tijd dat ik dat aan het onderzoeken washok her in he hoofd werkt: automatisch de trap en vrijwel nooit meer de lift, als er een roltrap is ook kijken of je toch de gewone trap kunt nemen (en anders lopen op die roltrap dus niet blijven staan), lopen meer zien als vervoermiddel dus ook wandelen naar het station, dat soort dingen. Je hoort al: ik ben een loper. Maar je leven zit waarschijnlijk vol met dat soort mogelijkheden en alles bij elkaar opgeteld helpt dat toch ook weer. Vooral ook in je hoofd, merkte ik. (zonder door te slaan!) 
Over het 'indringerschap' hoef je je echt geen zorgen te maken, dus schrijf lekker mee. (zoals je al doet) Nieuwe aanwas is altijd welkom, ik sluit me helemaal aan bij wat RW daarover schrijft! 

@MelMel: Fijn dat je weer opduikt! Ik realiseerde me vlak na het posten van mijn laatste lange post dat ik vergeten was jou even te 'roepen'. Terwijl ik wel aan jou (en je halve marathon) had gedacht! 
Balen dat het niet gelukt is om te lopen omdat je zo beroerd was. Tijd om een nieuwe halve marathon uit te zoeken? Hoewel in de UK de maatregelen ook weer opgeschtoefd zullen moeten worden waarschijnlijk. Ik hoop dat je genoten hebt van even een nachtje weg en dat je weer een klein beetje opgeladen bent voor de drukte op het werk. 

 @Grietje2: Wat een nare berichten. Vroeg naar bed is soms dan de beste remedie. En belangrijkste inderdaad: lief zijn voor jezelf- dat doe je goed! De nieuwe coronamaatregelen helpen ook niet om het gemoed rustig te houden vermoed ik zo. 

Hier gaat het nog een beetje op en af. Pizza gegeten en uitgebreid geborreld afgelopen week. Gisteren geen zin in het eten dat ik gepland had dus ik heb friet en kroket gehaald/gegeten. Het grappige was dat ik daarna heel veel zin in groente had, dus heb ik nog wat tomaten gegeten. Daar moest ik wel om lachen. Vandaag verwacbt ik dat ik weer gewoon ga eten. Ik heb weer eens yoghurt gekocht voor de afwisseling, ik merkte dat ik kwarkmoe was dus eens kijken of dit helpt. 
Hardlopen en wandelen ging lekker. De laatste training van het jaar gisteren gelukkig nog wel kunnen meepakken... We gaan wel door met hardlopen, maar uiteraard niet meer in de grote groep. Waarschijnlijk maken de trainers schema's, net zoals ze dat vorig jaar een periode hebben gedaan. Om ons actief te houden zitten er soms ook gekke opdrachten in de schema's - en natuurlijk moet daar dan extra bewijs bij geleverd worden. Dat zorgt voor veel lol en kan ook zeker motiverend werken! Het grappige is dat ik deze lockdown nu best wel positief inzie. (ben wel benieuwd hoe lang ik er zo over denk, trouwens, het kan zomaar veranderen weer) Ik had toch niet zoveel grootste plannen behalve veel uitrusten. Naar buiten, hardlopen, muziek maken en lezen mag allemaal nog steeds. Ik heb een stapel boeken besteld bij de lokale boekhandel (ik ben een beetje anti bol.com en de boekhandel levert in de meeste gevallen ongeveer net zo snel) en daaronder ook een boek dat gebruikt wordt in de opleiding voor leefstijlcoaches. Ik ben benieuwd of ik daar nog wat van opsteek. Niet dat ik leefstijlcoach wil worden, maar ik heb wel door mijn eigen proces ontdekt dat ik het interessante materie vind. Dus het kan nooit kwaad daar af en toe wat over te lezen.

JtM

JtM

20-12-2021 om 10:37

Bedankt weer RW!
Hoe is het met je rug? Gaat dat weer iets beter?

Hoe was je weekend weg Mel? Genoten samen met de hond?

Anijs: Klinkt goed dat ‘alternatieve’ hardlopen, leuk dat er ruimte is voor een grapje met de gekke opdrachten inclusief foto’s. Dat houdt het wel leuk en heb je wellicht wat extra motivatie om toch even te gaan als je misschien even geen zin hebt.
Grappig te lezen dat je na je friet/kroket zin had in groente, leuk dat je lichaam/hoofd die omschakeling maakt. Moet zeggen dat ik dat ook wel merk hoor, als ik even wat minder groente heb gegeten heb ik daar ook zin in.

Fijn dat je de lockdown best positief inziet. We kunnen er met z’n allen wel over zeuren maar daar bereiken we toch niks mee, de lockdown verdwijnt daar niet opeens door. Gelukkig kunnen jouw plannen doorgaan.

Hier weer een fijn weekend gehad, ik was weer blij vanochtend op de weegschaal (gaf 72.1kg aan – hoeft nog niet aangepast te worden in de tabel). Zoon is vandaag een dagje bij opa & oma, ik naar kantoor. Morgen een dag thuiswerken zover het kan met zoon thuis.
Het klinkt heel raar, maar ik zit nu lekker in de flow qua wandelen en op mn eten letten waardoor ik een beetje ‘opzie’ (klinkt veel zwaarder als het is) tegen het kerst eten. Vriend kennende wil hij heel de dag door lekkere dingen op tafel zetten waardoor ik automatisch ook meer ga eten.
Moet ik even goed gaan opletten want ik zou het heel jammer vinden als mijn vooruitgang na kerst weer weg is.


Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.