Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Op een gezond tempo naar een gezond BMI

Dit komt vast helemaal uit de lucht vallen, omdat ik hier alweer een tijdje niets heb geschreven. Maar ik lees altijd mee. En ik wilde gewoon graag even een hele dikke knuffel komen geven aan jullie, want ik begrijp heel goed hoe intens heftig kan zijn als het psychisch even allemaal niet zo lekker gaat, om het maar even zacht uit te drukken. Hier ook weer in een diepe dip. Veel liefs! 

♥️

Ook vanuit hier een dikke knuffel voor iedereen Weet ook helaas hoe het voelt. Bij mij gaat het altijd met ups en downs en merk dat ik met de kortere dagen ook meer last heb.
Slik altijd al vitamine D extra maar moet denk ik ook mijn lamp er weer bij gaan pakken.

JtM

JtM

02-12-2021 om 09:51

Dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft 
Kan me goed voorstellen dat mensen in een dip(je) zitten, het slechte, donkere weer en de huidige maatregelen zullen daar vast niet bij helpen.

Goed bezig met je 10.000 stappen Chocoladeaardbei.

Hier gaat het best prima, hoest nog wel heel veel en heb daardoor pijn in mn bovenlichaam denk aan, ribben, longen, buikspieren etc. Hoestdrank en hoestpillen gebruik ik, het wil alleen nog niet echt helpen. Vandaag nog een dagje werken en dan weer lekker weekend. Door mn hoesten zit alleen het sporten er niet in. 

Zou iemand de tabel nog willen aanpassen? De weegschaal gaf vanochten 73,6kg aan het is niet veel, maar alle kleine beetjes helpen.

Voor in de tabel: vanochtend 74,3 kg, bmi 26,0. Totaal afgevallen 10,7 kg

Inderdaat JtM, alle kleine beetjes helpen  

Tabel is aangepast! Heb alleen gezocht op de laatste twee pagina's qua berichtjes, dus als er oudere waren die nog niet aangepast waren, graag even melden!

dank je wel 😀

JtM

JtM

08-12-2021 om 07:59

Bedankt voor het aanpassen RW.

Hoe gaat het met iedereen? 

Hier gaat het best prima, hoest helaas nog steeds de longen uit m'n lijf, heb er pijn aan mn ribben van. Wbt eten merk ik dat ik wat minder honger heb / sneller vol zit. Daar luister ik goed naar en val heel langzaam ook weer af. Zit nu op 73.3kg  

Hi, 
Tot op heden schrijf en lees ik m.b.t. dit onderwerp op het forum van de weegclub. Maar nu ik dit topic hier gevonden heb wil ik ook hier graag meeschrijven.

Inmiddels mogen er hier weleer wat kilo's af. Dus ik ben weer gestart met opletten, minder snoepen. Wordt een project van de lange adem, dus kan wel wat extra motivatie gebruiken om het vol te houden.

JtM, veel beterschap!

JtM wat vervelend dat je nog zo aan het hoesten bent, daar kun je je wel echt flink beroerd van voelen! Maar wel fijn dat het hongergevoel ondertussen beter gaat

Ravlvar welkom! Ben je al lang bezig met op je gewicht letten en een gezonder leefpatroon ontwikkelen? Aangezien je zegt dat je al een tijdje op een ander forum meeschrijft? Niet snoepen is wel lastig, zeker in december natuurlijk, maar goed dat je het wil proberen. 

Hier alles zijn gangetje, die 10.000 stappen per dag lukt me zeker niet alle dagen, maar probeer nu wel weer wat meer op een gemiddelde van 10.000 te komen, dus eind van de maand ongeveer 300.000 stappen is het doel! 

Op het forum van de weegclub ben ik wel actief geweest, maar was ik dat al een tijdje niet meer. Ook dat nu weer opgepakt. 
Al met al dus een nieuwe start wat afvallen betreft. Althans, dat hoop ik. 
December is inderdaad wel lastig. Ik had zelfs niets gehaald maar heb wel chocoladeletters gehad die ik natuurlijk niet kon weerstaan. 
Maar nu duurt t nog 2 weken voor het kerst is dus nog even de kans om alvast iets kwijt te raken.

Wat goed dat je zoveel loopt, chocoladeaardbei! 
In deze tijd is mijn motivatie voor wandelen wat minder, al doe ik t natuurlijk wel af en toe maar dat zijn dan vooral korte wandelingen.  

JtM

JtM

10-12-2021 om 13:38

Welkom Ravlvar, leuk dat je mee komt kletsen! De december maand is inderdaad een lastige met al die verleidingen. Alles wat je nu vast kwijt bent voor kerst doe je al goed, na kerst de draad weer oppakken!
Sport je ook of zit je beweging voornamelijk in wandelen?

Goed bezig met wandelen Chocoladeaardbei. Zo'n maandgemiddelde lijkt me een mooi doel.

JtM

JtM

11-12-2021 om 10:11

Voor in de tabel: 72.9kg. 
4.5kg afgevallen, BMI 27.4

Ik ben zo blij als ik weer onder de 70kg zit. Dat is mn eerstkomende doel.

Vandaag zal het wat moeilijker worden qua eten. Schoonvader is jarig dus straks even op visite, vanavond komt een vriendin eten  en gaan we pizza oid eten. Zal er savonds ook nog wat gesnaaid worden. Morgen extra goed op mn eten letten ter compensatie

Hallo Ravlvar welkom bij de club.

Hier gaat het wat minder. Merk dat ik wat meer trek heb en wat slechter eet. De pepernoten waren te lekker en de gevulde speculaas noem maar op….

Gisteren onze cavia laten inslapen hij was opeens zo ziek. Zoals jullie weten was hij een maand geleden ook ziek. Dinsdag gaan we de kleine cavia wegbrengen naar de opvang. Want dat hadden we al besloten voor dat we hem namen dat we gingen stoppen als de oudste zou overlijden. Toch vind ik het erg moeilijk toch weer afscheid nemen van zo’n kleintje.
Ze gaan hem castreren zodat hij een mooi plekje kan gaan krijgen.

@RandomWriter: Hoe is het nu bij jou/jullie? Quarantaine achter de rug? Ik hoop dat je weer opkrabbelt en dat je mild kunt zijn voor jezelf, hoe dan ook! 

@JEMMER: Ik vond je al zo stil. Wil je iets delen over wat er speelt, of liever niet? Alles is goed natuurlijk... Ik hoop dat je iedere dag wel een sprankje van iets ziet of voelt, dat je op de been houdt. Je hebt ook heel wat veranderingen doorgemaakt in korte tijd en het is niet gek als het nu even niet lukt alle ballen in de lucht te houden! 

@RavIvar: Welkom, leuk dat je mee komt schrijven! Wil je tzt ook in de tabel? Stuur dan even je gegevens (PB naar SamenAfvallen, RandomWriter of naar mij) of zet het in het topic. Lijkt me wel druk, twee fora bijhouden! Maar het kan zeker motiveren om te schrijven over dat waar je mee bezig bent, zeker omdat gedrag veranderen gewoon lastig is en het fijn is te kunnen delen hoe het gaat. Ik vind het ook lekker dat ik door dit topic 'anderen' (in mijn omgeving) niet echt hoef lastig te vallen. Je schreef eerder 'er mogen wel weer wat kilo's af' en dat je 'weer'  gaat opletten, wat heb je tot nu toe gedaan qua gedrag veranderen/gezonder gaan leven en hoe is dat gegaan? Wil je daar iets over delen? Dit topic kenmerkt zich niet alleen door lange posts () maar ook doordat we hier allemaal vooral bezig zijn met duurzaam gedrag veranderen en veel minder met de weegschaalgetallen. 

@Chocoladeaardbei: Wat goed dat het zo lekker gaat met wandelen. Mooi dat het stappendoel motiverend werkt, ook al ga je dan voor een maandgemiddelde. Dat betekent toch dat je op sommige dagen nog even extra in de benen moet, vermoed ik zo. 

@JtM: Ik heb de tabel bijgewerkt. Ik hoop dat het qua hoesten wel weer echt aan de beterende hand is voor je, want dat is super vervelend. (en begint ook echt lang te duren nu) Gefeliciteerd met je schoonvader en veel plezier vandaag/vanavond. Echt compenseren morgen is natuurlijk nergens voor nodig, gewoon weer terug naar wat je de rest van de week al deed en eventueel een extra wandeling of zoiets en dan is het helemaal prima!

@Grietje2: Wat verdrietig dat jullie toch afscheid moesten nemen van jullie cavia. Ik herinner me natuurlijk wat je zei over de jongste cavia, dat die niet alleen achter zou blijven en dat is dus ook zo ver. Dubbel afscheid nemen dus eigenlijk. 
Wat je schrijft over weer even meer eten en meer trek...realiseer je dat het erbij hoort, dit soort periodes. Gedragsverandering, want dat is wat je natuurlijk aan het doen bent, gaat gepaard met periodes waarin het weer even lastiger is. Dat constateer je ook. Alleen die constatering is al winst! En dan is het: waar ligt het aan? En welke kleine dingen kun je nu veranderen, waar heb je de ruimte voor? Het kan ook dat je die ruimte/discipline nu even niet hebt.  Het stabiel houden van je gewicht is ook een prima streven - en natuurlijk kan het dat je daar nu weer even meer voor moet doen, of even bewuster moet zijn. Je kan het! 

Dames, dankjullie voor de lieve woorden.  Ik krabbel volgens mij weer terug omhoog, hoewel de chipszakken in de prullenbak en de drop, gevulde speculaas, chocola etc nog niet lang geleden voelt. Het was echt (bijna?) elke avond raak en ik weet dat dat signalen zijn van dat ik niet goed voor mezelf zorg. Er is niets mis met af en toe eten waar je zin in hebt, wat dat dan ook is...maar iedere avond en ook zoveel als ik at, dat was maar niks. Het verbaasde me eerlijk gezegd ook wel. Het is echt een cirkeltje. Druk, moe, ...vooral moe, donker, coronagezeur en wat gaat anijsblokje doen...terug naar het vertrouwde en dat is eten. Het rare is dat mijn hoofd dan ook echt vertelt dat ik dat wil, dat ik het nodig heb. En het is niet dat ik die dingen anders niet eet, maar qua hoeveelheden blijft het dan nog wel redelijk binnen de perken en dat was nu niet het geval. Gelukkig hen ik de afgelopen weken steeds wel geweten dat ik er wel weer uit zou krabbelen. Maar die overtuiging was ook de ene dag sterker dan de andere dag. 

Ik heb heel even op het punt gestaan bij mijn diëtist aan de bel te trekken, maar dat uiteindelijk niet gedaan. Ik weet niet of het dan schaamte is, of dat ik gewoon zelf goed weet wat ik moet doen en het alleen een kwestie is van weer even doen. Ik heb wel besloten dat ik bij mijn volgende afspraak hier wel iets over ga zeggen. Mijn gewicht fluctueert ook weer als een razende, maar dat hoort oa ook bij mijn cyclus weet ik intussen. En die fluctuaties zijn natuurlijk vooral vocht dus ik  inderdaad het ook niet nodig dat steeds te bekijken. 

Ik heb net lekker een stuk fruit op, heerlijk hardgelopen vanochtend en heb ook eindelijk weer eens een rustig weekend. En hoewel het qua werk nog niet helemaal rustig is, begint het einde van de piek wel in zicht te komen. Dat helpt allemaal ook.

Fijn dat er weer even iets meer leven is hier! Ik was hier ook niet veel, wel elke dag ff spieken maar ik had niet de rust in mijn hoofd om zelf wat te schrijven. Echt weer een pittige tijd de afgelopen weken, veel aan mijn hoofd, flink wat slechte nachten en daardoor veel hoofdpijn. Niet hardgelopen daardoor, echt even rust gepakt op de momenten dat het kon, maar helaas dus ook niet goed gegeten.

Er lopen veel regeldingen door elkaar heen, nog steeds met de erfenis (nu al bijna een jaar geleden...), kinderen die een keus moeten gaan maken naar welke middelbare ze willen en die door de quarantaine een paar open lesmiddagen hebben gemist. En nu ook nog een lekkage in onze gloednieuwe keuken waardoor ik weer allemaal dingen moet regelen met de verzekering en mensen die de schade kunnen komen repareren. Kortom, ik trok het even allemaal niet meer zo goed.

De avondsluiting nekt me ook, niet meer gewoon direct na mijn werk even snel langs een winkel voor iets of om wat te regelen, maar dan is alles gewoon al dicht. Alles moeten plannen waardoor er ineens heel veel dingen op één middag moeten. Zwaar irritant.

Maar goed, ik moet weer even uit mijn zeurmodus komen, ik word er niet gezelliger op  .

Anijs, jij dus ook avonden met chips en drop, bij mij was (en is...) het chips en chocola. En koekjes. En gewoon niet mijn normale dieet waardoor mijn darmen ook elke keer weer van de leg zijn.
Fijn dat je weer wat lijkt op te krabbelen! Het begint toch vaak met die twee dingen he, druk en moe. Hallo, vicieuze cirkel  ... Heel herkenbaar dus.
Maar je bent weer lekker aan het hardlopen geweest, heel goed! Dat zijn bij mij altijd (letterlijk) weer de eerste stappen. Die heb ik nu nog niet gezet. Ik heb mijn pijlen gericht op aankomende week, dan wil ik weer aan de slag.
Ik heb ook gedacht om misschien nog weer eens aan de bel te trekken bij de diëtiste. Maar bij mij ontbreekt dan ook nog de tijd, en eerlijk gezegd, ook het geld. En wat jij ook zegt: je wéét het meeste ook gewoon wel. Maar je moet het doen. Die stap kan de diëtiste ook niet voor je zetten. Praten met een diëtist kan je natuurlijk wel een duw in de goede richting geven. Maar praten met anderen net zo goed. En net dat is hetgeen waar je op zo'n moment dan vaak geen zin in hebt.
Hoe dan ook, zet 'm op, krabbel weer lekker omhoog! Ga ik ook proberen doen.

Grietje, wat sneu voor de cavia, en voor jullie! Ik denk dat je een goede keus hebt gemaakt om het jonge caviaatje naar de opvang te brengen. Het blijft lastig, maar als je uiteindelijk niet méér cavia's wilt, is eentje alleen houden gewoon geen optie. Dan is zo'n beestje beter af bij soortgenootjes. Hoe zijn je kinderen eronder? Ze wisten natuurlijk dat dit er uiteindelijk aan zat te komen, maar natuurlijk niet zo snel. Heel sneu, na al die moeite die jullie erin hebben gestoken.
En jij dus ook al moeite om van al dat lekkers af te blijven... Wat dat betreft háát ik december. Want alles waar spijs, anijs of koek&speculaaskruiden in zitten, kan ik lastig laten staan.

JtM, klinkt wel als een gezellig dagje zo! Blijft toch altijd jammer dat gezelligheid altijd gepaard lijkt te gaan met ongezonder eten (hier dus net zo hoor!). Waarom komen we daar toch zo slecht vanaf? Hoop dat je er wel lekker van geniet vandaag. Morgen weer een nieuwe dag.
Hoe is het nu met het hoesten? Nog steeds zo erg?

Ravlvar, welkom! Ook ik ben nieuwsgierig wat voor jou de manier is om gewicht kwijt te raken. We zijn een gemêleerd groepje van verschillende vormen van aanpak, maar allemaal met 1 ding gemeen: niet te snel, en vooral gezond.
Ik combineer zelf twee diëten, het FODMaP dieet en een koolhydraatbeperkt dieet. Die keus is gekomen door mijn prikkelbare darm en het feit dat ik een verhoogde kans heb op diabetes (ooit zwangerschapsdiabetes gehad en toen ook insuline moeten spuiten). Omdat er in de afgelopen twee jaar heel veel dingen speelden in mijn privé waardoor ik echt veel aan mijn hoofd heb gehad, ging het afvallen niet vloeiend en is er eigenlijk onderaan de streep in die twee jaar weinig vanaf gegaan. Maar normaal gesproken zou er in zo'n twee jaar wel heel veel bij zijn gekomen, en nu niet. Dus dat is mijn winst en dat heeft zeker te maken met het feit dat mijn knop wel is omgegaan twee jaar geleden.
Alles wat er heeft gespeeld loopt nu bijna op zijn eind (hoop ik...) dus dan hoop ik weer volop er tegenaan te kunnen en mijn dieet weer volledig op te kunnen pakken. Het is een pittig dieet, maar voor mij tot nu toe het enige dieet waarbij mijn darmen rustig zijn en waarbij ik me goed voel.
Ik ben benieuwd naar jouw valkuilen en jouw manieren om hiermee om te gaan!

Chocoladeaardbei, wel goed als je gemiddeld op die 10.000 stappen uit kunt komen! Dat doe ik je, zelfs in mijn betere weken, niet na!

Jemmer, wat vervelend om te lezen dat ook jij weer in een flinke dip zit. Omdat ik nu even niet veel inspiratie heb voor meer troostende woorden, wil ik je vooral een hele dikke knuffel geven  . Hopelijk zijn er snel weer wat lichtpuntjes  .

Ik schenk mijzelf nog even een lekker glaasje wijn in, en dan ga ik eens bedenken wat ik ga doen. Misschien wel gewoon met een boek op de bank. En dan proberen van de chips af te blijven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.