Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Op een gezond tempo naar een gezond BMI


Wat eten jullie vandaag? Hier weer terug naar een normaal dag ritme en gewoon gevoel van trek.

ontbijt: beker thee met melk x3, twee geroosterde boterhammen met boter, eentje met Marmite, allebei met gekookt ei er op (twee in totaal)

koffie: cappuccino met banaan

lunch: paddestoelen met linzen en kaas en sla

Avondeten: iets van Marks and Spencer’s 

JtM

JtM

06-10-2021 om 16:33

Lijkt me pittig zulke wisselende diensten. Je hebt eigenlijk nooit een 'normaal' ritme. Mijn eetschema van vandaag:
Ontbijt: kaiserbroodje met kaas en philadelphia. 
Na het sporten een eiwit shake
Tussendoor: gekookt ei (zonder eigeel)
Lunch: Italiaanse bol carpaccio
Tussendoor: Fruit + pakje Toastjes met philadelphia 
Avondeten: lasagnette
Tussendoor: kwark

Verder gaat hier alles z'n gangetje, maandag en vandaag wezen sporten. Vrijdag staat ook op de planning om te sporten, zaterdag gaan we bij vrienden pizzarette doen en verder hebben we een rustig weekend voor de boeg. Ga ook nog een keer sporten in het weekend en verder zien we het wel.

Mijn eetschema van vandaag:

ontbijt: overnight oats (havermout, amandelmelk, 100% pindakaas, banaan, lijnzaad, cacaonibs en schepje ongezoete cacao) met een kop thee
lunch: 2 tosti's met 30+ kaas en tomaat
avondeten: flammkuchen met pompoen en blauwe kaas
Misschien nog wat olijven en/of een roomkaasrolletje die ik nog over heb van gisteren

Het is toch ff wennen als je op vakantie geweest bent, maar voelt nu alweer alsof ik nooit weggeweest ben haha. Deze week flink overuren aan het maken, dus even kijken of ik die laat uitbetalen of dat ik ze later op ga nemen, maar heb het idee dat ik de komende 2 maanden wel meer overuren ga maken.. 

Vanavond weer lekker Aquabootcampen en misschien morgen boxercise (boksen met conditietraining), maar daarvoor sta ik op de wachtlijst, teveel aanmeldingen.. 

@RandomWriter: Wat is het toch lastig om in een pretpark toch nog gezond te kiezen, hè. Eigenlijk bizar. Het zou fijn zijn als je het hardlopen weer op de rit krijgt! Maar met die plensbuien is het ook niet echt aanlokkelijk. (ik ben net weer terug en voel me nu na mijn douche fantastisch, maar de stortregen was maar niks!) 

@MelMel: Fijn dat je weer kunt schakelen naar een normaal ritme. Ik had altijd veel moeite met het terugschakelen. Ben erg blij dat ik er van af ben. Hopelijk heb je iets lekkers gehaald bij M&S als avondeten. 

@JtM: Lekker om het 3x per week sporten door te zetten! Goed bezig dus. Wat is er mis met eigeel, of vind je het niet lekker? Ei zonder geel lijkt me maar saai! Grappig dat je Philadelphia eet, dat at ik vroeger wel en nu door jou realiseer ik me dat dat ook nog bestaat. 

@Chocoladeaardbei: Drukke tijden dus op het werk voor je, met al die overuren. Dan verdwijnt het vakantiegevoel zeker snel, kan me goed voorstellen! Klinkt leuk, aquabootcamp, veel plezier! 

En speciaal voor MelMel...wat ik heb gegeten vandaag. 
Ontbijt: een bakje magere kwark

Lunch: 2 volkoren boterhammen, 1 met zelfgemaakte pesto (restje opmaken) en 1 met gekookt ei. En een flinke hand snoeptomaatjes.

Tussendoor: een appel

Avondeten: vegaburger met geroosterde pastinaak en peultjes. 

Straks eet ik nog kiwi en een handje ongezouten hazelnoten. Maar nu heb ik nog geen trek. Verder heb ik de hele dag water gedronken en niets anders dan dat. (maar dat is eigenlijk standaard hier) 

Mijn eetlijstje 

ontbijt. hipro proteïne kerk 
Lunch.   2 volkoren boterhammen met plak kaas.
Avond eten. Gebakken aardappeltjes broccoli en een Vega burger
Tussendoor. Komkommer 

Hier gaat het nog goed, gisteren wel opeens trek in een ijsje heb hem lekker genomen en van genoten. Voelde me er ook niet schuldig over.

Wat een slecht weer was het vandaag zeg. Al heb ik er op mijn werk weinig van gemerkt 😀

JtM

JtM

07-10-2021 om 08:34

Chocoladeaardbei, jij bent dus na die drukke weken weer toe aan vakantie? Op mijn werk zijn alle uren tijd voor tijd. Heel fijn vind ik, daardoor neem ik dan toch sneller af en toe een middagje vrij oid zonder dat ik aan mn vrije dagen kom

Anijs: Ik eet vaak Philadelphia haha, vind het eigenlijk op alles lekker. Eigeel vind ik idd niet lekker. Als het bijvoorbeeld in een salade zit of een gebakken ei eet ik het wel. Eet ik zo los een gekookt ei eet ik het niet. Sporten gaat inderdaad lekker. 

Een ijsje (of iets anders lekkers) moet af en toe kunnen toch Grietje? Als je er maar lekker van genoten hebt


Heb weer een beetje spierpijn in mn billen van gister. Vandaag een extra dagje vrij. Dadelijk mn wenkbrauwen (opnieuw) laten doen dmv permanente make-up, daarna lekker een stuk met de hond wandelen en daarna zoon ophalen van school. Heb hem net al op de fiets weg gebracht, dus eerste kleine beweging is al gemaakt. 
Moet heb ik een afspraak om een spiraal te laten plaatsen, hoop daarna nog te kunnen sporten, als ik er verder geen last van heb.

Gisteren bij Marks and Spencer’s een bak Chicken Katsu Poke Bowl gehaald met een beker aardbeien. Duur en niet zo goed voor het milieu maar wel erg lekker. Gelijk ook weer wat amandel melk ingekocht. Vanavond even overnight oats in de koelkast zetten. Bedankt voor de tip!

Wel frappant, er hebben me in de afgelopen 3 dagen al 4 collega's gevraagd/gezegd dat ze kunnen zien dat ik nu al zo veel ben afgevallen. Ben al een maand ongeveer stabiel in gewicht, maar blijkbaar beginnen die verloren kilo's nu ineens toch op te vallen. Ik denk dat het ook wel komt omdat ze mij eerst natuurlijk 3 a 4 keer per week zagen, en nu ineens ruim 3 weken niet, dat je brein dan even reset ofzo. 

hallo allemaal, ik ben even nog spontaan op vakantie geweest in t buitenland. Heerlijk gehad en toch af en toe lekker baantjes gezwommen dus toch bewogen. Eten opletten wil niet echt aangezien je daar niet echt aan je normale etenswaren komt. Wat is winkelen toch fijn in eigen land dan. 
Voor vandaag heb ik gegeten (sorry dag te laat haha);
Ontbijt: 2 volkorensneeën, een met kaas en ander grillworst
Lunch: 3 volkorensneeën, waarvan 1 met grillworst en de andere met omelet en kaas.
Diner: ik wilde koken maar helaas na familie bezoek niet van gekomen, dus eten gehaald. Een halve broodje hamburger, paar frietjes en n halve salade. Gedeeld met mn man.
Vandaag te druk gehad voor tussendoortjes. Vanavond ook weer lekker gesport.

laatst ook overnight oats gemaakt maar dat is toch echt niet mijn ding. Geef mij maar een boterham. 😅

Vandaag 17 km gefietst het ging lekker.
Geluncht en een heerlijke tomatensoep op. 
Woepsiedaisy  leuk zo’n spontane vakantie.😀

Morgen weer wegen ik ben benieuwd, ik zie in mijn gezicht wel dat ik al een aantal kilo’s kwijt ben. Daar ben ik erg blij mee want mijn opgeblazen gezicht vond ik het vervelendste altijd aan mijn grotere lichaam.

103,5  totaal afgevallen 8,2. BMI 30,9

Weer 1,3 kg er af , ik ben echt blij 😀 

Wat fijn Grietje2 dat het zo lekker loopt!

Hier 83,65 kilo, BMI 27,9

Eerst een week vakantie dus dan zal het wel weer wat oplopen.

@Grietje: Wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat! En fijn dat je je ook beter voelt,minder opgeblazen enzo. Gezicht kan inderdaad goed te zien zijn! En lekker, af en toe een ijsje, gewoon doen! 

@Chocoladeaardbei: Oh ja die opmerkingen over je gewicht...ik vind dat altijd maar niks. Terwijl het meestal positief is bedoeld. Het kan zeker schelen als je collega's je een tijd niet hebben gezien, dat het dan ineens opvalt. Zeg je dan wel dat je gewicht nu stabiel is? Of ga je er niet zo op in?

@Woepsiedaisy: Klinkt heel fijn, je vakantie! Ik vind boodschappen doen in het buitenland juist vaak heel leuk. Kijken wat voor producten je in NL niet hebt en wat dat dan is. (en of je het wil proberen) Wat miste je vooral in de buitenlandse supermarkt? Was je echt op een exotische plek? 
Overnight oats lijkt me ook niks, dus probeer ik ook lekker niet! 

@MelMel: Geniet van je vakantie! 

Ik heb de tabel bijgewerkt en verder niet zoveel nieuws te melden, geloof ik.

@anijsblokje nee niks exotisch hoor, maar met kinderen wil je toch een beetje het bekende voor ze, zoals broodbeleg en dat smaakt daar toch allemaal anders. Zo is het brood daar bijv ook niet te eten, dus eten ze daar hoeveel van die zoetere dingen bij het ontbijt.

Ik heb gisterenavond gewogen en ja hoor! Toch afgevallen ondanks de vakantie! Zo fijn. Geeft ook weer een extra boost om lekker door te gaan en te bewegen. Vanochtend een uurtje wezen Mtb-en en laatste km kreeg ik pas last dus dat is een geluk. Hopelijk kan ik t nu weer opbouwen.

@Anijsblokje, het pretpark waar we waren had op zich nog wel redelijk goede opties, ik hád ook gewoon een salade kunnen kiezen als lunch. Maar ja. Dat heb ik dus niet gedaan  . Puur mijn eigen schuld dus. Het was in het weekend iets lastiger, ik had voor ontbijt en lunch wel mijn eigen spullen mee dus op zich heb ik me nog aardig goed gedragen. Maar er was ook taart 's middags en een lopend buffet 's avonds, dat was lastiger. Lopend buffet bestaat toch al snel uit producten waar ik óf niet tegen kan, óf waar veel kh in zitten, óf een combinatie van die twee. Tja. Ik had dus ook wel wat last de dagen er na, maar gelukkig was het weekend verder erg gezellig dus dan moeten we dat er maar voor over hebben.
Het hardlopen is nog niet weer gelukt, momenteel verkouden en flink keelpijn dus ook niet echt fijn om te gaan hardlopen. Ik heb wel weer plannetjes om het sporten weer op te pakken komende week, hopelijk lukken die weer wat langduriger.

@MelMel, mijn eetdagboekje van vandaag is qua ontbijt en lunch hetzelfde als alle andere dagen. Ontbijt is altijd skyr met diepvriesfruit (rood fruit) en walnoten. Lunch is altijd een salade van ijsbergsla, tomaatjes, paprika, kipfilet (of soms spekjes) en kaasblokjes (soms 48+ belegen, soms (nep)-feta). Af en toe vervang ik de kipfilet door tonijn. Ik ben gestopt met dressing door mijn sla, meestal was dit mayonaise. Ik wilde iets minder vetten gaan eten, vooral omdat ik merkte dat ik steeds stil bleef staan of zelfs wat aankwam. Dus nu maar zonder dressing, en eigenlijk smaakt dat ook prima. Als avondeten eten we vanavond pasta, dat wil zeggen een tomatensaus met heel veel groente (courgette, aubergine, paprika), gehakt, en pesto. De rest eet daar dan fusilli of penne bij, ik eet eigenlijk alleen de saus. Vind ik net zo lekker.
Geniet van je vakantie!

@JtM, goed bezig met sporten! Is alles volgens planning gegaan? Hopelijk heb je niet te veel last gehad van het plaatsen, ik had die middag na het plaatsen wel echt wat buikpijn. Bleef wel bij één middag, dag erna nergens last meer van. Veel plezier met de pizzarette vanavond! Is het nog een beetje te doen om dat gezond te houden?

@Chocoladeaardbei, ik vind dat altijd zo jammer dat je na een vakantie dat gevoel niet zo lang vast kan houden. Lekker dat je kunt kiezen tussen het uitbetalen of opnemen van je overuren! Ik heb al mijn overuren nodig om ze op te kunnen nemen, met vier weken vrij red ik het echt niet in een jaar.
Jammer dat er een wachtlijst was voor boxercise, het klinkt wel leuk! Hopelijk kon je toch beginnen.
Bijzonder dat mensen het nu ineens zien dat je bent afgevallen, nu je stabiel bent. In tegenstelling tot Anijs vind ik dat soort opmerkingen juist wel een boost geven. Al voelt het dubbel, als je het pas krijgt op het moment dat je (bewust dan wel onbewust) stilstaat. Hoe ervaar jij dat?

@Whoepsiedaisy, heerlijk even spontaan op vakantie! Ik vind het ook altijd wel lastig in het buitenland om aan de juiste etenswaar te komen, maar vooral ook omdat ik veel niet mag hebben. Dan is het echt weer even uitvogelen wat ik het beste kan kopen. In NL ken ik veel ingrediëntenlijstjes al uit mijn hoofd  .
Wat goed dat je ondanks de vakantie toch bent afgevallen!

@Grietje, Wauw, jij gaat echt goed! Kun je zien hoeveel invloed het kan hebben hè, zo'n genafwijking. Zo fijn dat de medicatie echt zijn werk lijkt te doen! Tenminste, dat is dan de conclusie die ik eraan verbindt. Dan nog is het natuurlijk super knap, blijkbaar had je dus allang de knop om, maar werkte je lichaam dus echt niet mee. En nu wel!

Ik heb alweer even niet op de weegschaal gestaan. Het gaat bij mij zo op en af qua motivatie, veel van die wisselingen kan ik terugvoeren op drukte en vermoeidheid. De afgelopen weken zijn echt druk geweest en dan is het nog steeds teveel om erbij te hebben. Nu dus ook nog verkouden erbij, heb me maar weer eens laten testen vanochtend. Ben overigens niet van plan om dat te blijven doen iedere keer dat ik een keer wat keelpijn heb, maar ik doe nu nog mee met een onderzoek naar Covid en daarvoor moet ik regelmatig testen. Tot nu toe nog nooit een positieve test gehad, en ook dit keer denk ik niet dat ie positief gaat zijn.

Ik neem me deze week opnieuw maar weer voor om wat meer op te gaan letten, en vooral ook weer meer te bewegen. Hopelijk een wat rustigere week, zodat dat ook een beetje lukt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.