Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Genieten van overmatig snoepen

Ik dacht maar eens een topic aan te maken over genieten van overmatig snoepen. Meestal als het over vreetbuiten gaat durven mensen daar niet voor uit te komen omdat ze zich schamen. (Mja, waarom????) Ik kan intens genieten van mijn snoep buien, jij ook? Zullen we er hier samen over praten?


Herfstappeltaart schreef op 11-09-2021 om 11:22:

Het is nog steeds TO's eerste en enige post he.....

Topic bedoel je?

Quasidomo schreef op 11-09-2021 om 11:48:

[..]

Topic bedoel je?

Ja dat bedoel ik, sorry.

tja los van het oordelen.
1 zak chips per persoon, een hele zak haribo of een pak magnums, is echt bizar veel.

irmama schreef op 11-09-2021 om 12:14:

tja los van het oordelen.
1 zak chips per persoon, een hele zak haribo of een pak magnums, is echt bizar veel.

Wat een onzin om het bizar veel te noemen.
Ik ken genoeg mensen die bijvoorbeeld een zak chips in een keer leeg eten, ik ben er daar een van.
Beetje overtrokken om dat een eetstoornis te noemen.

irmama schreef op 11-09-2021 om 12:14:

tja los van het oordelen.
1 zak chips per persoon, een hele zak haribo of een pak magnums, is echt bizar veel.

Hahaha ik heb écht geen eetstoornis hoor, maar eet met gemak een zak chips leeg. Moet kunnen, zo af en toe. 

Ik vind het wel opmerkelijk dat mensen het woord 'beschuldigen' gebruiken in combinatie met 'eetstoornis'. Alsof een eetstoornis iets kwalijks zou zijn wat je verweten kan worden, in plaats van een heel zorgelijke aandoening.

Zelf kreeg ik een heel ongemakkelijk gevoel bij het lezen van de OP, maar dat komt doordat ik zelf een heel verstoorde relatie met eten heb gehad (boulimia nervosa) en de omschrijving me erg herinnerde aan mijn eetbuien (hoewel ik me toen wél heel erg schaamde - niet alleen vanwege de vreetbuien, maar omdat ik sowieso het gevoel had dat ik er niet mocht zijn). Inmiddels is mijn relatie met eten (en mezelf) dankzij therapie gelukkig gezond, heb ik af en toe nog wel dat ik flink wat meer snoep dan goed voor me is, maar ben ik gelukkig mild genoeg voor mezelf om te beseffen dat ik dat op dat moment blijkbaar even 'nodig' had en schaam ik me er dus niet meer voor. Maar die behoefte heb ik gelukkig nog maar heel zelden.

Anyway, door mijn eigen ervaring ben ik ook geneigd om die te projecteren in het openingsbericht. En als het waar zou zijn dat het bij TO eigenlijk ook een symptoom van iets heel naars is, vind ik dat naar voor hem/haar en gun ik hem/haar daar vanaf te komen. Maar ik besef ook dat het dus ook projectie kan zijn en dat TO er oprecht van geniet. Dat hoop ik.

ik heb een eetprobleem gehad, tijdens een binge had ik gemakkelijk twee of drie pakken magnums kunnen wegwerken. Zo'n omschrijving over de smaak etc had ik niet kunnen geven. 

Een zak chips kan ik ook aan maar een DOOS magnums....daar zou ik echt van moeten overgeven, hoe lekker ik ze ook vind.

Momenteel geen trek en dat is best goed want zo kook ik vanavond niet voor niks.

Wel had ik trek toen ik mijn lunch at (een snee brood). Maar dat zit nog in mijn maag dus.

Fuchsia schreef op 11-09-2021 om 11:46:

[..]

Ik kan heel boos worden om dit soort posten je kent to niet maar je start al met calorieën tellen en dat gaat de hele tijd door om dat jij vind dat je gelijk hebt.

Je zit de hele tijd van alles af te kraken en daar was ik gisteren zeer boos over.

En terecht dat ik er nog steeds boos over ben.

Je beschuldigd bijna to van een eetprobleem maar eigenlijk moet je maar eens bij jezelf gaan kijken hoe fel je te keer gaat tegenover een ander.


Waar maak je je nou zo druk over? Ik vind de OP en de posts van TO zorgelijk. Dat spreek ik uit. Je bent boos? Op iemand op het internet, really? Trek die te strakke panty even uit en relaxxx.

Sunny_ schreef op 11-09-2021 om 14:34:

[..]


Waar maak je je nou zo druk over? Ik vind de OP en de posts van TO zorgelijk. Dat spreek ik uit. Je bent boos? Op iemand op het internet, really? Trek die te strakke panty even uit en relaxxx.

Oh ik lees,het bekende viva toontje.

Succes verder.

Fuchsia schreef op 11-09-2021 om 14:51:

[..]

Oh ik lees het bekende viva toontje.

Succes verder.

Herfstappeltaart schreef op 11-09-2021 om 12:38:

Een zak chips kan ik ook aan maar een DOOS magnums....daar zou ik echt van moeten overgeven, hoe lekker ik ze ook vind.

Haha ja oké, dat is wel de overtreffende trap zegmaar. 

Tover-Feetje schreef op 11-09-2021 om 12:31:

[..]

Wat een onzin om het bizar veel te noemen.
Ik ken genoeg mensen die bijvoorbeeld een zak chips in een keer leeg eten, ik ben er daar een van.
Beetje overtrokken om dat een eetstoornis te noemen.

Lezen is ook een vak.

Ik zeg geen eetstoornis. Maar het is echt geen gangbaar portie wat je dan eet hoor.

Regendrup. schreef op 11-09-2021 om 12:34:

[..]

Hahaha ik heb écht geen eetstoornis hoor, maar eet met gemak een zak chips leeg. Moet kunnen, zo af en toe.

Ik noem nergens eetstoornis.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.