Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Genieten van overmatig snoepen

Ik dacht maar eens een topic aan te maken over genieten van overmatig snoepen. Meestal als het over vreetbuiten gaat durven mensen daar niet voor uit te komen omdat ze zich schamen. (Mja, waarom????) Ik kan intens genieten van mijn snoep buien, jij ook? Zullen we er hier samen over praten?


AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

10-09-2021 om 14:51

DanGun schreef op 10-09-2021 om 14:47:

[..]

🙏🏽Ken je het boek? Is in het NL vertaald door I’m a Foodie. Op hun site te bestellen. Echt top. Ook hoofdstukken speciaal over kids en over eetstoornissen.

Het boek is mij niet bekend, maar ik ga zo dadelijk naar de bieb, dan zal ik eens kijken en anders reserveren of op de site kijken. Dank je 
Mijn moeder was altijd op dieet en kwam na elk dieet weer kilo's aan. Dus ik heb helaas geen goed voorbeeld gehad en loop nu zelf tegen dingen aan als gemakzucht (vet eten bestellen) of een pesthumeur want de weegschaal "zei" dat ik weer aangekomen ben. 

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

10-09-2021 om 14:54

Herfstappeltaart schreef op 10-09-2021 om 14:50:

[..]

Vind ik ook prima hoor. Ik reageerde meer op de spijt van to dat ze het geopend had.

Begrijp ik   
Jammer dat ze of hij daar spijt van heeft. Soms loopt een topic anders dan je verwacht. Genieten van overmatig snoepen vind ik persoonlijk niet verstandig, maar er zijn mensen die daar wel van genieten. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

10-09-2021 om 14:54

Zooooo jaloers!! Ik heb nu 14 dagen niet gesnoept. Ik vrat echt teveel. Ijssnickers drop chocolade zure bommen lolly's alles! 

Er wordt nu van alles ingevuld over TO's eetstoornis en dat het ongezond is om 'op deze manier' met eten bezig te zijn. Ik weet niet welke OP jullie lezen maar ik zie haar niet schrijven dat ze iedere dag op deze manier vult. Misschien leeft TO wel 30 dagen in de maand op volkoren crackers en quinoa en gaat ze 1 dag los? Dat weten wij toch helemaal niet?

Wij hebben ook wel eens een dag waarin we helemaal over de top gaan. Meestal een dag in de schoolvakantie. Dan mag iedereen uit de supermarkt halen wat ze willen, alles is geoorloofd en dat gooien we dan op een grote hoop waar iedereen van mag pakken. En dan genieten we samen volop.

DanGun schreef op 10-09-2021 om 14:37:

[...] Uiteindelijk stabiliseerde dat en kon ik geen ongezonde troep meer zien. Dat is ook een beetje het idee erachter. Dat je lijf echt zelf kiest voor gezond. Wn dat is het laatste punt van IE; gun jezelf gezonde voeding.[...]

Wij zitten midden in een enorme verbouwing, waarbij de werklui altijd pas 's avonds tussen half 8 en 8 uur weggaan (soms nog later). De eerste 6 weken had ik vooral kant en klare maaltijden in huis, zodat ik dan niet nog eens hoefde gaan staan te koken, maar gewoon makkelijk en snel iets op tafel kon zetten (lasagne, tortellini, Spaanse omelet, groente loempia's, vega burgers, diepvriespizza, etc). In het weekend kookte ik meestal wel zelf, maar dat was nooit genoeg voor de hele week. Na een aantal weken ging het me echt tegenstaan en had ik vooral heel veel behoefte aan vers eten, vooral groente en salade. Nog nooit van intuïtief eten gehoord, maar zo werkt het (voor mij in ieder geval) blijkbaar wel 

Helaas kan ik niet van snoep afblijven.
Ik heb een prima gewicht, prima conditie.
Ik voel daardoor geen enorme noodzaak om te stoppen. Toch vind ik het erg jammer dat ik het doe. Ik dit stukje van mezelf niet onder controle heb. Het is gewoon een verslaving. Begin al te kwijlen als ik aan snoep denk 

MoederBarberin schreef op 10-09-2021 om 16:33:

Er wordt nu van alles ingevuld over TO's eetstoornis en dat het ongezond is om 'op deze manier' met eten bezig te zijn. Ik weet niet welke OP jullie lezen maar ik zie haar niet schrijven dat ze iedere dag op deze manier vult. Misschien leeft TO wel 30 dagen in de maand op volkoren crackers en quinoa en gaat ze 1 dag los? Dat weten wij toch helemaal niet?

Wij hebben ook wel eens een dag waarin we helemaal over de top gaan. Meestal een dag in de schoolvakantie. Dan mag iedereen uit de supermarkt halen wat ze willen, alles is geoorloofd en dat gooien we dan op een grote hoop waar iedereen van mag pakken. En dan genieten we samen volop.

Sorry hoor maar een pak magnums achter elkaar opeten is echt niet normaal. Zeker niet als je daarna ook nog meer wil.

Belklo schreef op 10-09-2021 om 16:45:

[..]

Wij zitten midden in een enorme verbouwing, waarbij de werklui altijd pas 's avonds tussen half 8 en 8 uur weggaan (soms nog later). De eerste 6 weken had ik vooral kant en klare maaltijden in huis, zodat ik dan niet nog eens hoefde gaan staan te koken, maar gewoon makkelijk en snel iets op tafel kon zetten (lasagne, tortellini, Spaanse omelet, groente loempia's, vega burgers, diepvriespizza, etc). In het weekend kookte ik meestal wel zelf, maar dat was nooit genoeg voor de hele week. Na een aantal weken ging het me echt tegenstaan en had ik vooral heel veel behoefte aan vers eten, vooral groente en salade. Nog nooit van intuïtief eten gehoord, maar zo werkt het (voor mij in ieder geval) blijkbaar wel

Ik heb dit altijd al na een dag van ongezond eten. Ik ben gek op salades en mis het al bij 1 maaltijd zonder groente, helemaal bij een vette hap. Als we een keer naar de Mac gaan, bestel ik er altijd een salade bij of ik maak er achteraf thuis nog een voor mezelf. (De ingrediënten heb ik standaard in huis.)

Wat zou het toch mooi zijn als iedereen z'n kop kon houden over "niet normaal"  en "eetstoornis" Wat een oordelen allemaal en wat een arrogantie.  TO doet niks illegaals en doet niemand kwaad maar wil alleen graag kletsen over haar gesnoep. Helemaal prima toch en als je daar niks mee hebt reageer je toch niet. Maar het is nogal misselijk om iemand haar topic zo te saboteren en zelfs weg te jagen.

On topic. Hier is gisteren een doos negerzoenen gesneuveld. Heerlijk!

Ik vind het ook wel ver gaan om to gelijk een eetstoornis aan te smeren.
Een pak magnums is misschien wat veel maar dat zeg ik waarschijnlijk omdat ik niet van magnums hou.
Ik kan namelijk ook heel goed snaaien en link dat niet direct aan een eetstoornis.
12 tickels wat ik eerder las, als appetizer misschien want die zak gaat bij mij gewoon leeg hoor.
Een zak chips schuif ik ook naar binnen als het even kan met een dipje.
Niet omdat ik een eetstoornis heb maar omdat ik dat lekker vind, dat kan toch ook.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

11-09-2021 om 00:28

Ik eet met gemak een zak chips leeg en daarna nog een hand snoep! Met een goede serie uiteraard en liggend op de bank...

Nose schreef op 11-09-2021 om 00:28:

Ik eet met gemak een zak chips leeg en daarna nog een hand snoep! Met een goede serie uiteraard en liggend op de bank...


Die hand snoep kan bij mij ook de hele zak worden 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

11-09-2021 om 00:35

Tover-Feetje schreef op 11-09-2021 om 00:30:

[..]


Die hand snoep kan bij mij ook de hele zak worden

power to the kikkers!!! 

SilSil schreef op 11-09-2021 om 00:02:

Wat zou het toch mooi zijn als iedereen z'n kop kon houden over "niet normaal" en "eetstoornis" Wat een oordelen allemaal en wat een arrogantie. TO doet niks illegaals en doet niemand kwaad maar wil alleen graag kletsen over haar gesnoep. Helemaal prima toch en als je daar niks mee hebt reageer je toch niet. Maar het is nogal misselijk om iemand haar topic zo te saboteren en zelfs weg te jagen.

On topic. Hier is gisteren een doos negerzoenen gesneuveld. Heerlijk!

Als iemand wil kletsen over het genieten van twee flessen sterkedrank per dag, of over hoe lekker het is om jezelf te snijden, is dat dan ook okee? Dan doe je ook niemand kwaad en niets illegaals. Het wegkijken van problemen, dát vind ik verwerpelijk. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.