Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Dikke lippen, stom gezicht


Phlora schreef op 01-08-2021 om 18:47:

[..]

Misschien een klein beetje offtopic, maar wel een interessante vind ik: bekende mensen hebben heel veel invloed op hoe (met name jonge) vrouwen zichzelf zien en wat zij najagen als ideaal. Vervelend, maar daar ontkom je niet aan, dat was ook al voor we social media hadden.

Maar vinden we fillers dan echt zo'n grote bedreiging? Ik denk daar namelijk niet zo veel over na, in het ergste geval loopt dochter straks met een lelijke mond rond die ze kan laten oplossen, en bovendien heeft de gemiddelde puber het geld toch niet ervoor. Ik vind zelf bijvoorbeeld iets waar ik me wel echt zorgen om maak, het gemak waarmee jonge meiden naakte selfies de wereld insturen. Hoe leer ik mijn dochter de gevaren daarvan? Het puberbrein is nog niet goed in staat om gevolgen te overzien. Of het ontwikkelen van een eetstoornis, waar je niet zo makkelijk meer vanaf komt.
Mijn dochter moet nog geboren worden (ben inmiddels al bijna 42 weken zwanger - zucht), maar dat zijn wel dingen waar ik over na denk.

Wat zijn de lange termijn gevolgen van fillers? Verdwijnen ze echt wel? Of gaan ze net als borstimplantaten misschien toch voor problemen zorgen op latere leeftijd?

Ik vind het gemak waarmee mensen zich dingen laten inspuiten of tanden laten afslijpen echt zorgwekkend. Zeker pubers of jong volwassenen kunnen de gevolgen van die keuze’s misschien niet overzien. 

Moxxie schreef op 01-08-2021 om 18:58:

[..]

En dat is nou juist het probleem. Ik gok erop dat Kylie heel normale lippen had, maar dat is niet goed genoeg meer tegenwoordig. Die onzekerheid komt vaak door die gekke hype.

Maar even heel concreet: wat is precies het probleem dan? Dat het voor jonge meiden schadelijk is ben ik met je eens. Maar wat maakt uit voor Kylie? Ze is volwassen, ze heeft het bij een arts laten doen op veilige wijze, het schaadt haar gezondheid niet, en ze is zelf blij met het resultaat. Wat maakt het dan een probleem? Idem voor de Loezen en de Jamie's in de wereld. Waarom worden die bestempeld als (mogelijk) psychisch niet in orde?

Sun.lover schreef op 01-08-2021 om 19:00:

[..]

Wat zijn de lange termijn gevolgen van fillers? Verdwijnen ze echt wel? Of gaan ze net als borstimplantaten misschien toch voor problemen zorgen op latere leeftijd?

Ik vind het gemak waarmee mensen zich dingen laten inspuiten of tanden laten afslijpen echt zorgwekkend. Zeker pubers of jong volwassenen kunnen de gevolgen van die keuze’s misschien niet overzien.

Permanente fillers zijn heel naar maar al jaren verboden. Tijdelijke fillers bestaan uit hyaluronzuur. 
Hyaluronzuur is lichaamseigen. Bij kwakzalvers (geen artsen) voor groupon aanbiedingen wordt weleens troep gebruikt wat niet puur is. Daar moet je dus ver weg blijven. Hyaluronzuur wordt afgebroken door je lijf, afhankelijk van locatie en hoeveelheid en verschilt per persoon hoe snel, ergens tussen 6 en 18 maanden. Als het resultaat tegenvalt, kun je het laten oplossen met hyaluronidase, dan is het binnen 24uur volledig afgebroken en verdwenen.
Botox kun je niet laten verwijderen, en moet je lijf zelf oplossen, verschilt ook per persoon en locatie maar meestal 4-6 maanden.

Niet te vergelijken met borstimplantaten, waarbij iets lichaamsvreemds in wordt gebracht (altijd al een risico, denk maar aan heupimplantaten bijv). Bovendien hebben de siliconenversies kans op lekken. Siliconen zijn uiteraard niet lichaamseigen, en vormen dus wel een gevaar. Alle OK's waarvoor je onder narcose moet uiteraard ook weer gevaar. Dat is wel echt van een andere orde dan injectables.

Die tanden vind ik trouwens ook echt een heel erg eng idee! Nooit meer omkeerbaar. 

Phlora schreef op 01-08-2021 om 19:03:

[..]

Maar even heel concreet: wat is precies het probleem dan? Dat het voor jonge meiden schadelijk is ben ik met je eens. Maar wat maakt uit voor Kylie? Ze is volwassen, ze heeft het bij een arts laten doen op veilige wijze, het schaadt haar gezondheid niet, en ze is zelf blij met het resultaat. Wat maakt het dan een probleem? Idem voor de Loezen en de Jamie's in de wereld. Waarom worden die bestempeld als (mogelijk) psychisch niet in orde?

Het probleem is niet Kylie maar de trend die meiden blijkbaar onterecht onzeker maakt. Ik bestempel ze niet meteen als psychisch gestoord maar ik zie wel overeenkomsten met bv eetstoornissen.

Phlora schreef op 01-08-2021 om 19:03:

[..]

Maar even heel concreet: wat is precies het probleem dan? Dat het voor jonge meiden schadelijk is ben ik met je eens. Maar wat maakt uit voor Kylie? Ze is volwassen, ze heeft het bij een arts laten doen op veilige wijze, het schaadt haar gezondheid niet, en ze is zelf blij met het resultaat. Wat maakt het dan een probleem? Idem voor de Loezen en de Jamie's in de wereld. Waarom worden die bestempeld als (mogelijk) psychisch niet in orde?

Omdat die jonge meiden dit zien, denken dat je pas mooi bent als je dikke lippen hebt en zichzelf niet meer accepteren zoals ze zijn. 

tja ik ben zelf met 40+ aan de beugel gegaan, omdat mijn gebit mij zo ontzettend stoorde. Ik vond het best een vervelend en lang traject, maar ik ben nu zo blij dat ik het gedaan heb. 
Ook zou ik graag een keer mijn bovenoogleden laten corrigeren. En als ik na ik afgevallen ben een lelijk huidoverschot heb, dan zou ik dat ook aanpakken. 
Bij mij ligt wel echt de grens bij het inbrengen van lichaamsvreemd materiaal. Nou zijn lipfillers misschien dan gezien de uitleg redelijk onschuldig. Maar het staat me toch tegen. Vooral omdat ik vind dat de meeste mensen die zoiets laten doen er niet echt van opknappen.

Stel dat je nou lange tijd lipfillers doet en er dan op een gegeven moment ermee stopt, krijg je dan geen uitgelubberde lippen ofzo? Serieuze vraag hoor. Ik bedoel,  als je lange tijd te dik ben geweest en dan afvalt houd je vaak ook huid over.

Saga schreef op 01-08-2021 om 19:15:

[..]

Omdat die jonge meiden dit zien, denken dat je pas mooi bent als je dikke lippen hebt en zichzelf niet meer accepteren zoals ze zijn.

Maar hoe jonge meiden op zoiets reageren/beïnvloed raken heeft toch niks te maken met volwassen vrouwen zoals Jamie Vaes en Loes van Delft associeren met een psychische stoornis omdat ze zelf lipfillers mooi vinden? En dat is dus precies wat ik in al mijn posts probeer te zeggen.

Is het schadelijk voor jonge meiden en vind ik dat een slechte ontwikkeling? Ja. Maar betekent dat dat wij dan hier maar mogen spuien dat je vast geestelijk iets mankeert als je zelf je fillers prachtig vindt? Nee. Zeker niet. 

Phlora schreef op 01-08-2021 om 19:32:

[..]

Maar hoe jonge meiden op zoiets reageren/beïnvloed raken heeft toch niks te maken met volwassen vrouwen zoals Jamie Vaes en Loes van Delft associeren met een psychische stoornis omdat ze zelf lipfillers mooi vinden? En dat is dus precies wat ik in al mijn posts probeer te zeggen.

Zouden ze echt zo zijn? Dat ze het prachtig vinden? Of zijn ze ook beinvloed door social media dat ze denken dat het nodig is om mooi te zijn of mooi gevonden te worden? 

_melon schreef op 01-08-2021 om 19:36:

[..]

Zouden ze echt zo zijn? Dat ze het prachtig vinden? Of zijn ze ook beinvloed door social media dat ze denken dat het nodig is om mooi te zijn of mooi gevonden te worden?

Ik denk dat de vriendin van Dre zichzelf echt wel heel mooi vindt (good for her, trouwens). En ik denk dat er ook een hele groep mensen zijn die zo'n mond wel heel erg aantrekkelijk vinden. Dre vindt haar een en ik quote 'prachtig geil wijf'.  
Als je programma's a la Temptation Island of Love Island (met name USA/UK/Aus) kijkt, vinden de mannen zulke vrouwen met wimperextensions, fillers, haar extensions en nep boobs ook heel aantrekkelijk.

Phlora schreef op 01-08-2021 om 19:41:

[..]

Ik denk dat de vriendin van Dre zichzelf echt wel heel mooi vindt (good for her, trouwens). En ik denk dat er ook een hele groep mensen zijn die zo'n mond wel heel erg aantrekkelijk vinden. Dre vindt haar een en ik quote 'prachtig geil wijf'.
Als je programma's a la Temptation Island of Love Island (met name USA/UK/Aus) kijkt, vinden de mannen zulke vrouwen met wimperextensions, fillers, haar extensions en nep boobs ook heel aantrekkelijk.

En zo is het cirkeltje weer rond. Die programma's zitten inderdaad voor 90% vol met nep en de mannen roepen dat ze het geweldig vinden en de volgende lading meiden gaat voor de bijl. 

Dat is juist het zorgelijke. 

_melon schreef op 01-08-2021 om 19:44:

[..]

En zo is het cirkeltje weer rond. Die programma's zitten inderdaad voor 90% vol met nep en de mannen roepen dat ze het geweldig vinden en de volgende lading meiden gaat voor de bijl.

Dat is juist het zorgelijke.

Waarom denk je dat zij het niet doen omdat ze het zelf mooi vinden? Onze buurvrouw heeft peroxide geel geblondeerd haar. Ik vind het echt verschrikkelijk. Zij zelf laat het elke keer bijwerken dus zal het vast wel mooi vinden. Smaken verschillen. (Gelukkig )

Begrijp me niet verkeerd, mijn smaak is het niet he, zulke meiden in de programmas. Maar het feit dat er iemand vast wel iets moet mankeren of wel heel onzeker moet zijn om het te doen ipv het simpelweg mooi te vinden, vind ik wel echt heel erg flauw en ook bekrompen.

Phlora schreef op 01-08-2021 om 19:41:

[..]

Ik denk dat de vriendin van Dre zichzelf echt wel heel mooi vindt (good for her, trouwens). En ik denk dat er ook een hele groep mensen zijn die zo'n mond wel heel erg aantrekkelijk vinden. Dre vindt haar een en ik quote 'prachtig geil wijf'.
Als je programma's a la Temptation Island of Love Island (met name USA/UK/Aus) kijkt, vinden de mannen zulke vrouwen met wimperextensions, fillers, haar extensions en nep boobs ook heel aantrekkelijk.

Omdat dat wordt gezien als schoonheidsideaal. Althans voor nu....

En gebruik van fillers gelijk stellen aan een psychische problemen gaat in jouw ogen wat ver, maar ik geloof er niets van dat mensen die zonder reden allerlei ingrepen laten doen niet op z'n minst sterk onzeker zijn over hun uiterlijk. 

Je moet mooier zijn, dus blijkbaar was het niet goed zoals het was. 

Ik denk dat er een hogere minimale leeftijd voor dergelijke ingrepen moet komen, voor alle plastische chirurgie die puur voor cosmetische doeleinden is. Helaas is het te lucratief voor veel artsen om zelf die grens te trekken. Niet dat dat de oplossing is voor het probleem maar het zou een goed begin zijn. 

Saga schreef op 01-08-2021 om 19:47:

[..]

Omdat dat wordt gezien als schoonheidsideaal. Althans voor nu....

En gebruik van fillers gelijk stellen aan een psychische problemen gaat in jouw ogen wat ver, maar ik geloof er niets van dat mensen die zonder reden allerlei ingrepen laten doen niet op z'n minst sterk onzeker zijn over hun uiterlijk.

Je moet mooier zijn, dus blijkbaar was het niet goed zoals het was.

Bijna alle vrouwen van mijn leeftijd (ik ben net 30) dragen makeup: poeder of foundation, concealer, mascara, eyeliner, wenkbrauwen bijtekenen, lipstick of gloss. (Oudere generaties ook nog weleens zelfs permanente makeup.) Tegenwoordig heeft (bijna) iedereen een beugel gehad. Heel veel verven hun haar; highlights of balayage. Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid die in de zomer met regelmaat een zonnebank pakt. Dat vinden we blijkbaar allemaal normaal, terwijl de meeste vrouwen een gigantisch verschil zijn tussen voor en na deze 'ingrepen'. Minimaal net zo groot verschil, en vaak veel groter, dan een spuit botox tussen je wenkbrauwen voor en na. 

Ben je dan ook op z'n minst sterk onzeker, dat je dat allemaal doet? Waar ligt de grens tussen ijdelheid en 'moet vast iets mankeren'?

Jullie moeten vast denken inmiddels dat ik een soort barbiepop ben haha, dat is helemaal niet zo, ik ga zelf het grootste deel bijna helemaal makeuploos door het leven met een knot op mn hoofd ivm mijn werk. Maar ik vind het gewoon een interessante maatschappelijke discussie.

Een spuit botox tussen je wenkbrauwen vind ik heel iets anders dan hoe de dames van Temptation Island erbij lopen en dus wat onze kinderen nu als voorbeeld zien op social media.

En als je hun hoort in interviews zijn daar eigenlijk altijd wel degelijk veel issues (geweest) waardoor ze denken zoiets nodig te hebben om er bij te horen. 

Ik durf niet te zeggen waar die grens ligt, maar ik vind het echt heel zorgelijk dat onze meiden denken dat de lippen van Loes en het uiterlijk van alle Temptation Island dames het schoonheidsideaal van nu is en dat onze jongens dat ook als 'normaal' gaan zien. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.