Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Dikke lippen, stom gezicht


Doemijdieglazenbol schreef op 01-08-2021 om 11:41:

ik vind de discussie een beetje vreemd. Alsof dit het niet te voorkomen toekomstbeeld is.
Maar dit type ingrepen/enhancements is vooral populair onder een bepaalde subcultuur. Er is ook een subcultuur die daar diapositief aan is, waar mensen hun lichaamshaar laten staan. Geen (of heel weinig) make up gebruiken.
Dit is echt van alle tijden. Alleen de vorm is nieuw.

In mijn tijd zag je wel ns iemand met een veelkleurige hanenkam. Dat was ook een subcultuur. Maar dat laat geen lichamelijke medische gevolgen na. Als je uit die fase bent dan scheer je 't af en no harm done. 

Ik verwonderde me jaren geleden al dat iemand als Gaby Blaaser met haar kunstmatige uiterlijk een rol kreeg in GTST.

Ze is "kleinkind van" (een van de eerste cabaretiers) en ik denk dat ze daardoor die baan kreeg. Op een kilometer afstand kon je zien dat haar mond niet écht was. Die dikke lippen maakten haar bikkelhard. Alsof ze vroeger een man was

Dit uiterlijk schijnt toch een soort handelsmerk te zijn geworden dat die vrouwen niet meer kunnen missen. Omdat iedereen kijkt (zij het met afschuw) kunnen ze niet meer zonder.

clivia53 schreef op 01-08-2021 om 10:06:

klopt en dan mag je weer
Voor 300 euro

Dus levenslang verminken is ook overdreven.

2x per jaar 300 euro, en als je het zat bent doe je het niet meer.

SugaryPanther19

SugaryPanther19

01-08-2021 om 13:38

NinjeTurtle schreef op 01-08-2021 om 13:31:

[..]

Dus levenslang verminken is ook overdreven.

2x per jaar 300 euro, en als je het zat bent doe je het niet meer.

Dat klopt dus niet, zie de eerdere posts over de risico's die verbonden zijn aan goedkope fillers.

tja ik ben op zich geen tegenstander van plastische chirurgie.  Ik zou zelf nog wel eens mijn bovenoogleden willen laten doen. Waar ik vooral moeite mee heb, is het inbrengen van lichaamsvreemd materiaal. Siliconen, tatoeageinkt enz. Dat staat mij zo tegen. Vooral als mensen op hele jonge leeftijd tot zoiets besluiten, want wat betekent het op latere leeftijd voor je? Is daar wel eens onderzoek naar gedaan? Behoudens dan de lekkende siliconen?

Je krijgt daardoor instant aandacht. En als je aandacht krijgt krijg je media-optredens. En aangezien kijkers zich ergeren of medelijden hebben gaan ze over je praten en dan kijken er nog meer om te kijken of het echt zo erg met je is. Dus dat genereert extra reclame-inkomsten.

Dat alles verdwijnt als ze hun gewone zelf weer worden.

CharliesA schreef op 01-08-2021 om 13:38:

[..]

Dat klopt dus niet, zie de eerdere posts over de risico's die verbonden zijn aan goedkope fillers.

Ah ok. 👍️

Tja Willem, er zal al een heleboel gezegd zijn inmiddels, maar mijn mening: Ik vind het meestal heel erg lelijk. Voorbeelden zijn dan toch de vriendin van Dre en die Loes met de baby van Douwe in haar buik. Ik vind het serieus super lelijk. Waarom ze dit doen weet ik niet, het zijn volgens mij geen vrouwen die van nature heel dunne lipjes hebben. 
Als ik nauwelijks zichtbare lippen zou hebben zou ik het wel laten doen denk ik, maar dan toch een stuk subtieler.
"Puur natuur" klinkt dan wel heel zuiver en echt en onbespoten, maar ik zou niet durven beweren dat dat altijd het mooist is. Men kan echter flink overdrijven.

MeganRapinoe schreef op 31-07-2021 om 13:08:

[..]


Was deze link als voorbeeld bedoeld van dat het natuurlijk moet lijken? Want dat doet het m.I. helemaal niet. Het zijn exact dezelfde lippen die alle actrices van 18-25 in Netflix nu hebben. Het is juist overduidelijk nep vind ik. Ik zie het ook altijd in die series en vind het, net als Botox, afdoen aan de geloofwaardigheid en kwaliteit van acteren. Je kunt nu eenmaal niet oprecht acteren en ondertussen steeds mooi te blijven.


Ik vond Botox altijd al lelijk, iedereen krijgt het zo’n opgetrokken hamsterneusje van. Maar lipfillers vind ik zo mogelijk nog lelijker. Daar zie het altijd zo goed aan dat het nep is. Het is ook zo mode onderhevig, over 10 jaar zijn dunnere lippen weer in. Dus waar doe je het dan voor.

Al die mensen die in de jaren 90 het vet van hun billen hebben laten wegzuigen en nu zijn vollere derrieres helemaal de bomb. Zit je daar met je duurbetaalde platte bips. 🤦🏼‍♀️

Kortom: gewoon lekker jezelf blijven. Dat is op de lange termijn altijd mooier.

Volgens mij snap jij weinig van botox of fillers. Veel opmerkingen in je post die door veel vrouwen als waar worden aangenomen terwijl ze kant noch wal slaan. Hoezo krijgt 'iedereen met botox hamsterneusjes'? Dat is alleen maar als je rond je lachrimpels botox laat injecteren, en dan ook nog eens teveel. A la Linda de Mol.

Hetzelfde voor lipfillers. Heeeel erg knap als jij dat 'altijd' kan zien. Als ervaren plastische chirurgen het al niet kunnen (zijn leuke filmpjes over op youtube, waarbij artsen moeten zeggen of iets natuurlijk of nep is), jij al helemaal niet als leek. Waarom roepen dat mensen zichzelf maar moeten blijven, al kan niemand precies aangeven waarom? Het gaat er niet om of jij ze mooi vindt, het gaat erom of die mensen zichzelf mooi vinden.
Mogelijk ben jij zo iemand die houdt van kleine afwijkingen die iemand anders maken, zoals een wipneus of scheve tanden bijvoorbeeld. Dat is gewoon smaak. Ik vind dat erg afleidend en niet mooi, ik hou van klassieke schoonheid met een goede ratio.
Maar voor mij om dan hier te roepen dat zo iemand maar een beugel moet nemen vind ik net zo storend als jij die zegt dat iedereen zichzelf maar gewoon lekker moet blijven.

Iedereens eigen keuze, laat mensen gewoon in hun waarde, wat ze ook kiezen.

Phlora schreef op 01-08-2021 om 17:03:

[..]

Volgens mij snap jij weinig van botox of fillers. Veel opmerkingen in je post die door veel vrouwen als waar worden aangenomen terwijl ze kant noch wal slaan. Hoezo krijgt 'iedereen met botox hamsterneusjes'? Dat is alleen maar als je rond je lachrimpels botox laat injecteren, en dan ook nog eens teveel. A la Linda de Mol.

Hetzelfde voor lipfillers. Heeeel erg knap als jij dat 'altijd' kan zien. Als ervaren plastische chirurgen het al niet kunnen (zijn leuke filmpjes over op youtube, waarbij artsen moeten zeggen of iets natuurlijk of nep is), jij al helemaal niet als leek. Waarom roepen dat mensen zichzelf maar moeten blijven, al kan niemand precies aangeven waarom? Het gaat er niet om of jij ze mooi vindt, het gaat erom of die mensen zichzelf mooi vinden.
Mogelijk ben jij zo iemand die houdt van kleine afwijkingen die iemand anders maken, zoals een wipneus of scheve tanden bijvoorbeeld. Dat is gewoon smaak. Ik vind dat erg afleidend en niet mooi, ik hou van klassieke schoonheid met een goede ratio.
Maar voor mij om dan hier te roepen dat zo iemand maar een beugel moet nemen vind ik net zo storend als jij die zegt dat iedereen zichzelf maar gewoon lekker moet blijven.

Iedereens eigen keuze, laat mensen gewoon in hun waarde, wat ze ook kiezen.

Heb jij ingrepen ondergaan? Je bent zo fel hierover 

Ayla schreef op 01-08-2021 om 17:05:

[..]

Heb jij ingrepen ondergaan? Je bent zo fel hierover

Ik vind het gewoon heel typisch dat een bepaalde kant op respectloos mag worden gesproken, maar de andere kant niet.

Voorbeeld: je mag wel tegen een magere vrouw zeggen 'zou je niet wat meer eten' maar als je tegen een dikke vrouw zegt 'zou je niet wat minder eten' is het onbeschoft. Terwijl het voor beiden heel pijnlijk kan zijn.
Dat vind ik hetzelfde in plastische chirurgie. Als iemand heel ongelukkig is met zijn/haar neus of lippen of borsten of whatever en er iets aan laat doen, dan mag je wel roepen dat ze maar eens gewoon 'zichzelf moeten accepteren' omdat jij dat mooier vindt. Maar tegen iemand met scheve tanden roepen 'neem toch eens een beugel' is weer onbeschoft, ookal vind je misschien rechte tanden mooier. Beide is toch hartstikke kwetsend?

Het bekritiseren van elkaar is super schadelijk. Dat weten we al jaren, en toch gaan we door, dit topic alleen al hoe Willem maar ook vrouwen elkaar afbranden, met het noemen van psychische aandoeningen aan toe. Het verbaast me dat niet meer daar fel over zijn, maar dat we het allemaal zo normaal vinden. Dat is pas een ontwikkeling waar ik me zorgen om maak naar mijn dochter toe. Niet dat Sjaan uit de Jordaan fillerlippen heeft.

Phlora schreef op 01-08-2021 om 17:09:

[..]

Ik vind het gewoon heel typisch dat een bepaalde kant op respectloos mag worden gesproken, maar de andere kant niet.

Voorbeeld: je mag wel tegen een magere vrouw zeggen 'zou je niet wat meer eten' maar als je tegen een dikke vrouw zegt 'zou je niet wat minder eten' is het onbeschoft. Terwijl het voor beiden heel pijnlijk kan zijn.
Dat vind ik hetzelfde in plastische chirurgie. Als iemand heel ongelukkig is met zijn/haar neus of lippen of borsten of whatever en er iets aan laat doen, dan mag je wel roepen dat ze maar eens gewoon 'zichzelf moeten accepteren' omdat jij dat mooier vindt. Maar tegen iemand met scheve tanden roepen 'neem toch eens een beugel' is weer onbeschoft, ookal vind je misschien rechte tanden mooier. Beide is toch hartstikke kwetsend?

Het bekritiseren van elkaar is super schadelijk. Dat weten we al jaren, en toch gaan we door, dit topic alleen al hoe Willem maar ook vrouwen elkaar afbranden, met het noemen van psychische aandoeningen aan toe. Het verbaast me dat niet meer daar fel over zijn, maar dat we het allemaal zo normaal vinden. Dat is pas een ontwikkeling waar ik me zorgen om maak naar mijn dochter toe. Niet dat Sjaan uit de Jordaan fillerlippen heeft.

Het is wel zo dat het kennelijk nogal verslavend werkt. Zoveel vrouwen die beginnen met 1 prikje en dat effect kan best mooi en natuurlijk zijn. Maar niet zelden loopt het daarna helemaal uit de hand, en volgen er steeds meer ingrepen waarna iemand gewoon niet meer op zichzelf lijkt een soms echt mismaakt wordt. 

 Ik denk dat de behandelaars daar ook een dubieuze rol in spelen. Ik heb vaak genoeg op tv gezien dat iemand voor een klein dingetje komt, en dan te horen krijgt dat dit en dat aan haar lichaam ook wel verbeterd kan worden. Dingen waar ze zelf nog nooit bij hebben stilgestaan en die helemaal geen geen issue waren, tot iemand erover begon.

En net zoals je tanorexia hebt, mensen die overmatig onder de zonnebank gaan, en orthorexia, dat mensen gefixeerd raken op gezond eten, lijden er volgens mij ook steeds meer vrouwen aan fillerorexia of botoxorexia. Iemand die daar actief aan meewerkt is bijvoorbeeld die Diana Gabriels. Die heeft echt een flink aantal vrouwen mismaakt. 

Ik had in het verleden een tandarts die steeds weer begon over het spleetje tussen mijn tanden. Of ik daar niet iets aan wilde doen, want het was cosmetisch toch niet zo fraai. Ik had daar nog nooit over nagedacht en ook totaal geen behoefte aan, maar het voelde toch naar dat hij daar steeds over begon en ik werd er zelfs een beetje onzeker van. Alsof ik niet goed genoeg was zoals ik van nature ben.

Het lijkt toch ook al normaal te zijn geworden? Plus dat ik vind dat ze allemaal op elkaar gaan lijken. En ja, ik vind een oneffenheidje hier en daar iemand aantrekkelijk maken. 

Phlora schreef op 01-08-2021 om 17:03:

[..]

Volgens mij snap jij weinig van botox of fillers. Veel opmerkingen in je post die door veel vrouwen als waar worden aangenomen terwijl ze kant noch wal slaan. Hoezo krijgt 'iedereen met botox hamsterneusjes'? Dat is alleen maar als je rond je lachrimpels botox laat injecteren, en dan ook nog eens teveel. A la Linda de Mol.

Hetzelfde voor lipfillers. Heeeel erg knap als jij dat 'altijd' kan zien. Als ervaren plastische chirurgen het al niet kunnen (zijn leuke filmpjes over op youtube, waarbij artsen moeten zeggen of iets natuurlijk of nep is), jij al helemaal niet als leek. Waarom roepen dat mensen zichzelf maar moeten blijven, al kan niemand precies aangeven waarom? Het gaat er niet om of jij ze mooi vindt, het gaat erom of die mensen zichzelf mooi vinden.
Mogelijk ben jij zo iemand die houdt van kleine afwijkingen die iemand anders maken, zoals een wipneus of scheve tanden bijvoorbeeld. Dat is gewoon smaak. Ik vind dat erg afleidend en niet mooi, ik hou van klassieke schoonheid met een goede ratio.
Maar voor mij om dan hier te roepen dat zo iemand maar een beugel moet nemen vind ik net zo storend als jij die zegt dat iedereen zichzelf maar gewoon lekker moet blijven.

Iedereens eigen keuze, laat mensen gewoon in hun waarde, wat ze ook kiezen.

Phlora schreef op 01-08-2021 om 17:03:

[..]

Volgens mij snap jij weinig van botox of fillers. Veel opmerkingen in je post die door veel vrouwen als waar worden aangenomen terwijl ze kant noch wal slaan. Hoezo krijgt 'iedereen met botox hamsterneusjes'? Dat is alleen maar als je rond je lachrimpels botox laat injecteren, en dan ook nog eens teveel. A la Linda de Mol.

Hetzelfde voor lipfillers. Heeeel erg knap als jij dat 'altijd' kan zien. Als ervaren plastische chirurgen het al niet kunnen (zijn leuke filmpjes over op youtube, waarbij artsen moeten zeggen of iets natuurlijk of nep is), jij al helemaal niet als leek. Waarom roepen dat mensen zichzelf maar moeten blijven, al kan niemand precies aangeven waarom? Het gaat er niet om of jij ze mooi vindt, het gaat erom of die mensen zichzelf mooi vinden.
Mogelijk ben jij zo iemand die houdt van kleine afwijkingen die iemand anders maken, zoals een wipneus of scheve tanden bijvoorbeeld. Dat is gewoon smaak. Ik vind dat erg afleidend en niet mooi, ik hou van klassieke schoonheid met een goede ratio.
Maar voor mij om dan hier te roepen dat zo iemand maar een beugel moet nemen vind ik net zo storend als jij die zegt dat iedereen zichzelf maar gewoon lekker moet blijven.

Iedereens eigen keuze, laat mensen gewoon in hun waarde, wat ze ook kiezen.

Nou sorry hoor maar het is wel degelijk te zien en ik ben niet de enige op de wereld die dat zegt. Vooral als je ze eerder zonder fillers hebt gezien. Door mijn roots hebben wij in onze fam van nature volle lippen, het verschil is wel degelijk te zien hoor. 


en zo heb ik trouwens genoeg vriendinnen en kennissen die het hebben laten doen .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.