Jouw lijf
1op1dieetViva
08-07-2021 om 20:56
Cambridge 1:1 dieet 2021
Dit topic is voor iedereen die het leuk vindt om mee te kletsen over het 1op1 dieet (voorheen Cambridge weight plan), in alle stappen! Ook als je een ander dieet met maaltijdvervangers volgt: wees welkom!
De tabel: als je graag wil meewegen geef dan de gegevens door voor de tabel. De inloggegevens van dit account zijn bekend bij de actieve meeschrijvers.
| Forummer | Lengte | Start | Streef | Afgevallen | Nu |
| Honing14 | 1.70 | 105,4 | 75,0 | -1,8 | 103,6 |
| Lovely | 1.56 | 69,7 | 50,0 | -19,2 | 50,5 |
| Caroline73 | 1.60 | 85,6 | 70,0 | -14,7 | 70,9 |
| Feliz1990 | 1.76 | 107,2 | 80,0 | -2,3 | 103,9 |
| OneTrickPony | 1.65 | 83,5 | 63,0 | -21,5 | 62 |
| LadyDana | 1.73 | 113,0 | 80,0 | -11,1 | 102,9 |
| Pixymama | 1.52 | 75,7 | 55,0 | -11,5 | 64,2 |
| Vuurvlinder | 1.74 | 105,8 | 85 | -6,1 | 99,7 |
| Nienes | 1.78 | 128.4 | 78 | -8,4 | 120 |
| QueenLizzy | 1.79 | 85,4 | 70 | -16,6 | 68,8 |
| Marielouisa | 1.76 | 122,2 | 85 | -20,5 | 101,7 |
| Aimee91 | 1.76 | 103,5 | 80 | -9,7 | 93,8 |
| Dolfje | 1.74 | 93,3 | 75 | -13,2 | 80,1 |
| Limburg2022 |
OneTrickPony
20-09-2021 om 08:51
Hier even een momentje delen: het hele weekend ben ik op pad geweest met een borrel hier en daar, wat bitterballen, twee keer opscheppen en toetjes en chocolade bij de koffie. Ik heb niks afgewogen en genomen waar ik zin in had. Ook veel brood gegeten.
En na 5 dagen op de 63,6 te hebben gezeten (dat is ook niet eerder voorgekomen; dat ik zoveel dagen achtereen precies hetzelfde gewicht heb) was ik vanochtend 63,1
Zou dit het stabiliseren zijn? In het verleden heb ik meerdere periodes een poos rond de 63 gewogen en ik heb wel eens gelezen dat je lijf dan dat gewicht herkent en gemakkelijker vasthoudt. Vervelend als je dat wil doorbreken om nog meer af te vallen maar heel fijn als het een gewicht is waarop je wil blijven. Wat er van waar is weet ik niet, maar het klinkt wel leuk
Ik blijf bij alles wat ik neem wel een stemmetje in mijn achterhoofd houden dat wat ik naar binnen schuif best mag maar dat ik mezelf dan wel afvraag of het het compenseren waard is als blijkt dat het mijn gewicht weer omhoog zou hebben gedreven. Daarom weeg ik ook nog dagelijks, zodat ik niet met mijn kop in het zand blijf steken. Dat is namelijk mijn valkuil, het niet willen weten.
Vanaf vandaag de draad weer oppakken met mijn standaard routine. De groenten schieten er de laatste tijd een beetje bij in en ik word weer te makkelijk met het avondeten heb ik opgemerkt.
Fijne week!
Pytha123
21-09-2021 om 06:48
OneTrickPony schreef op 20-09-2021 om 08:44:
[..]
Ik doe dat door het vooraf af te wegen en dan weeg ik na koken het geheel opnieuw en deel ik het door het aantal porties dat ik in gedachten had. Een volgende keer kun je dan gewoon daar vanuit gaan
![]()
Dat is een goede tip!
Pytha123
21-09-2021 om 07:40
Qua eten gaat het hier nog altijd goed. Weekend gehad met een hoop feestjes, maar het netjes gehouden. Ondertussen 5kg afgevallen, maar de weegschaal staat al weer een paar dagen stil. Ben ook net ongesteld, misschien dat dat meespeelt. Ik kan er niet zo mee zitten en ben vooral blij dat het al een paar weken goed gaat.
OneTrickPony
21-09-2021 om 10:03
Pytha123 schreef op 21-09-2021 om 07:40:
Qua eten gaat het hier nog altijd goed. Weekend gehad met een hoop feestjes, maar het netjes gehouden. Ondertussen 5kg afgevallen, maar de weegschaal staat al weer een paar dagen stil. Ben ook net ongesteld, misschien dat dat meespeelt. Ik kan er niet zo mee zitten en ben vooral blij dat het al een paar weken goed gaat.
Knap hoor, die eerste 5 kilo is toch een hele mijlpaal!
Hormonen hebben echt een flink effect op je gewicht, onderschat dat niet. Soms komt er daarna ook weer een flinke knaller. We hebben het hier eerder gehad over het *woosh effect*: dat je lege vetcellen zich eerst met water vullen voordat ze krimpen. Het is een theorie, maar klinkt wel logisch.
Lovely89
21-09-2021 om 11:32
Hier een beetje een rare week gehad. Blij dat er in de komende week/weekend wat meer structuur zal zitten. Ik heb de repen binnen OTP! Ze smaken best lekker zelfs.
Dank nog voor je tip!
Gewicht schommelt een beetje zo rond de 55/ richting de 56kg. Hopelijk krijg ik het snel weer naar de 54kg waar ik zat voor de verhuizing en vakantie. Nu met de repen moet dat vast goed komen
Sporten zit er nog even niet in merk ik. Ik werk nu tijdelijk 32u pw, en heb dan nog m'n zoontje en het huishouden (merk dat ik nog wat structuur mis). Dat kan ik er echt niet bij hebben. Maar ik weet dat ik m'n gewicht er af kan krijgen zonder sporten erbij, dus ik weet dat ik het kan. Er komt binnenkort hopelijk een rustigere periode aan.
@Pytha, die 5kg zijn er toch maar mooi af!
OneTrickPony
23-09-2021 om 09:02
Goed om te horen dat je de repen lekker vindt Lovely! En bij jouw lengte is jouw huidige gewicht ook meer dan netjes vind ik hoor! Ik herken het nog wat meer naar beneden willen en ik weet zeker dat je het kunt! Maar gelijk blijven is ook al heel knap vind ik.
Vanochtend heb ik de 62 weer gezien; 62,9. Ik begrijp er weinig van want ik eet best veel koolhydraten de laatste weken. Maar misschien gaat mijn lijf daar juist wel goed op. Ik tel dus ook geen kcal meer en vind het wel erg fijn om te merken dat ik dan toch zo goed ga. Ik eet ook wat intuïtiever: waar heb ik behoefte aan en op welke tijden krijg ik honger, op die manier. Die natuurlijke rem bij wat slechtere voedingsmiddelen zit er nog steeds in en ik wil mijn lijf ook echt voeden met de juiste producten zonder honger te lijden. En toch te kunnen genieten van iets minder goeds zonder dat het meteen obsessief wordt.
Lovely89
24-09-2021 om 08:29
Klopt OTP. Maar als je mijn bovenbenen (en knieën) ziet, dan horen die echt nog bij een dikkere dame om het maar zo te zeggen. Ik weet dat dit waarschijnlijk weg te krijgen is dmv sporten. Maar ik hoop ook dat als ik nog +/- 4kg zou afvallen het ook daar wat slanker wordt. Nadat ik de repen heb binnen gekregen, ben ik nu ongeveer weer terug op mijn gewicht van voor de vakantie en verhuizing
54,8kg stond er op de weegschaal vanmorgen!
Ik hou mijn kcal ook niet meer bij. Ik weet dat ik mijn koolhydraten moet afwegen (en doe dat vaak ook weer) of in ieder geval moet beperken, doordeweeks me netjes aan mijn schema moet houden. En in het weekend pak ik dan wel wat lekkers. Heb vorig weekend wel 12km gelopen met vriendlief! Het was super lekker weer, dus hebben er echt van genoten. Ik vind het wel fijn om nu te weten hoe op gewicht te kunnen blijven, zonder al te veel moeite eigenlijk.
Knap dat je die rem nog steeds hebt voor wat betreft de slechtere producten. Dat heb ik dus niet. Ik blijf daar toch moeite mee hebben. Wat dat betreft is er voor mij niets veranderd, helaas.
Hoe gaat het eigenlijk met jullie kinderwens?
Caroline73
25-09-2021 om 11:58
Hallo meiden, ook hier even vakantie gehad…vandaar even stil.
Fijn om de meesten weer terug te zien, en Pytha welkom.
Zie dat we zo ongeveer allemaal dezelfde struggles hebben, even loslaten lijkt te kunnen zonder dat het teveel schommelingen zijn..maar dan komt de hamster in ons los….en moeten we bijna overnieuw beginnen.
Ik herken ook heel sterk wat OTP aangeeft, het 1:1 geeft een soort van rust in het eten…doordat je minder van die schommelingen hebt in je bloedsuikerspiegel, blijft de hamster mooi waar die hoort. En voor mij betekent het ook …heb ik trek..kan ik mezelf even de tijd geven om na te denken wat mijn lijf nodig heeft, ipv dat mijn hand alweer in de dropjespot verdwijnt. Meestal kies ik dan kid voor zuivel…is mijn minst favoriet, alleen wel wat ik het meest nodig heb om stabiel te blijven.
Ik zit ondertussen op 72 kilo…nog 2 kilo van mijn streefgewicht af en dan ga opbouwen vanuit stap 2.
Pytha123
26-09-2021 om 00:25
hier is de weegschaal weer in beweging gekomen. Uiteindelijk toch nog een halve kilo er af deze week. Heel fijn. Morgen wel een verplichte borrel en hoewel ik er veel zin in heb, ook meteen de angst dat 1 dag spijbelen het begin van het einde is. Precies als Caroline zegt. En het gaat zo lekker 
Vuurvlinder
27-09-2021 om 22:32
Hallo allemaal,
Ik heb jullie gevonden omdat ik morgen ga starten. Om 12:30 heb ik de intake gepland en ga ik los.
Vind het best een beetje spannend! Met name ook vanwege de reacties uit de omgeving. Die begrijpen niet dat ik hieraan begin.
Hoop bij jullie de wel bekende stok achter de deur te vinden. En dat we elkaar kunnen motiveren.
Als ik morgen mn gewicht weet lijkt het me fijn om in de tabel mee te gaan.
Pytha123
27-09-2021 om 23:53
Vuurvlinder schreef op 27-09-2021 om 22:32:
Hallo allemaal,
Ik heb jullie gevonden omdat ik morgen ga starten. Om 12:30 heb ik de intake gepland en ga ik los.
Vind het best een beetje spannend! Met name ook vanwege de reacties uit de omgeving. Die begrijpen niet dat ik hieraan begin.
Hoop bij jullie de wel bekende stok achter de deur te vinden. En dat we elkaar kunnen motiveren.
Als ik morgen mn gewicht weet lijkt het me fijn om in de tabel mee te gaan.
Leuk vuurvlinder! Maar waarom begrijpt jouw omgeving je niet?
Vuurvlinder
28-09-2021 om 07:30
Erg negatieve reacties! Opmerkingen zoals gewoon wat minder eten en meer sporten. Na dit dieeet ben je binnen no time weer op je oude gewicht met nog wat extra kilo’s. Pure geldklopperij zonder blijvend resultaat bla bla bla.
En eerlijk! Ergens snap ik het. Heb 2 collega’s die het ook hebben gedaan en 1 ervan was binnen en jaar weer op het oude gewicht.
Maar ik denk toch wel dat t werkt! In fase 1 hoef je weinig na te denken over wat je eet. En langzaam voeg je steeds wat meer toe en bouw je een gezond patroon op.
honing14
28-09-2021 om 08:30
Hey Dames
Wat leuk weer wat meer mensen hier te zien
Ik ben nu op vakantie en tijdelijk in stap 4 maar vind dit moeilijker
Heeft iemand een voorbeeld menu?
Ik ben mijn map vergeten mee te nemen
Qua gewicht redelijk stabiel Af en toe een kilo erop en eraf
Na vakantie wil ik terug naar stap 1 voor de volgende 15 kilo
Lovely89
28-09-2021 om 08:41
Het blijft lastig! En ik vind het echt mega knap als je je er zo strikt aan kunt houden ookal ben je hiermee klaar. Dat blijft het grootste struikelblok. Welk dieet je ook doet of gedaan hebt. Zelfs na een maagverkleining is er ook gewoon weer kans om weer terug aan te komen. Ik ken meerdere mensen die na een maagband of verkleining weer net zo dik zijn geworden. Je hebt nou eenmaal levenslang. Hier is het de kunst om in het weekend wat extra's te pakken maar doordeweeks gewoon netjes aan mijn eetschema te houden. En ik moet zeggen, sinds ik nu de repen heb van B&F lukt het me weer. Ik heb in de avond dat snack momentje nodig. Een gewoonte is het, maar beter dan een gezondere snack
Alleen nu 2 dagen achter elkaar teveel koolhydraten genomen. En ik voel me meteen belabberd. Pfff dat het zoveel met je kan doen zeg! Dan gaat het zoveel dagen goed, en dan zwak ik weer af. Wat een gedoe..
@Vuurvlinder, natuurlijk mag je in de tabel! Geef je gegevens maar door straks als je geweest bent.
Mochten er nieuwe gewichten doorgevoerd moeten worden, graag deze als het kan, dik gedrukt
Lovely89
28-09-2021 om 08:44
honing14 schreef op 28-09-2021 om 08:30:
Hey Dames
Wat leuk weer wat meer mensen hier te zien
Ik ben nu op vakantie en tijdelijk in stap 4 maar vind dit moeilijker
Heeft iemand een voorbeeld menu?
Ik ben mijn map vergeten mee te nemen
Qua gewicht redelijk stabiel Af en toe een kilo erop en eraf
Na vakantie wil ik terug naar stap 1 voor de volgende 15 kilo
Heerlijk Honing!
Ik weet het niet zo heel goed meer, moet ik eerlijk toegeven. Maar volgens mij was het dit:
Ontbijt en lunch nam ik 2 crackers. 1 met kaas en 1 met kipfilet. Tussendoor wat fruit. Avondeten zonder koolhydraten, wel groente vlees. Wat yoghurt als toetje. En in de avond nam ik altijd een reep.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.