Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021


Hoi allemaal

Ik ben nieuw hier en ik ga maandag voor de eerste kennismakingsconsult 
Ik ga alles tegelijk aanpakken (stoppen met roken, en afvallen)
Ik heb een flinke Eye opener gehad de laatste maanden, ik heb namelijk beiden ouders verloren in 6 weken tijd 
Mijn vader had longkanker en mij moeder plots overleden aan hart en vaatziekte.
Ik wil niet hebben dat mijn kinderen het zelfde mee gaat maken met mij 

Ik weeg nu 84 kilo en wil 20 kilo er af maar als het goed gaat naar de 59/60 kilo.
Hoe gaat het nu bij jullie? Is het goed te doen?

groetjes Delena

Delena79 schreef op 25-01-2024 om 10:49:

Hoi allemaal

Ik ben nieuw hier en ik ga maandag voor de eerste kennismakingsconsult
Ik ga alles tegelijk aanpakken (stoppen met roken, en afvallen)
Ik heb een flinke Eye opener gehad de laatste maanden, ik heb namelijk beiden ouders verloren in 6 weken tijd
Mijn vader had longkanker en mij moeder plots overleden aan hart en vaatziekte.
Ik wil niet hebben dat mijn kinderen het zelfde mee gaat maken met mij

Ik weeg nu 84 kilo en wil 20 kilo er af maar als het goed gaat naar de 59/60 kilo.
Hoe gaat het nu bij jullie? Is het goed te doen?

groetjes Delena

Hoi Delena en welkom! Ik hoop voor je op een goede start. Wat heftig zeg, 2 ouders verloren, heel veel sterkte ermee en gecondoleerd. Het is zeker een goede motivatie om af te vallen en gezonder te leven, het leven kan te kort zijn.

Het gaat bij mij niet goed, op m'n werk heb ik erg veel stress en het lukt me niet de balans te vinden, maar doe nu stap 4 zolang dat gaat. Het gaat je vast goed af, de eerste 5/6 dagen is even doorbikkelen, maar daarna gaat het snel eraf en 20 kg is zeer goed te doen! daar heb je denk ik 3 maand voor nodig ongeveer. Dus voor de zomer eraf! Succes!!

Welkom Delena! Hoe is het tot nu toe gegaan?

Ah balen Marielouisa! Waar loop jij nu tegenaan?

Ik blijf moeite houden met het snacken 's avonds  
Overdag gaat het super goed, maar die avonden.....

Lovely89 schreef op 01-02-2024 om 11:36:

Welkom Delena! Hoe is het tot nu toe gegaan?

Ah balen Marielouisa! Waar loop jij nu tegenaan?

Ik blijf moeite houden met het snacken 's avonds
Overdag gaat het super goed, maar die avonden.....

we zijn van een team van 10 naar 2 gegaan, maar werk is evenveel, veel in de burnout

het is even doorbikkelen, mar kan maar geen balans vinden in cambridge

doe nu stap 4/5/6 wanneer het met uitkomt en de afspraken 1 keer per 2 weken

wat snack je savonds? is eerder op bed  / eieren op komkommer iets voor jou?

zijn er nog mensen die Cambridge dieet volgen? Zelf helaas toch weer aangekomen de laatste weken. Afvallen op eigen kracht ging eigenlijk hartstikke prima, maar na de jaarwisseling toch weer de nodige kilos erbij. Heb teveel snaai momenten gehad, teveel gezellige borrels en te weinig discipline om vol te houden. Gevolg: kom niet meer in m'n patroon wat ik voor de jaarwisseling had. Het oppakken om weer naar de sportschool te gaan is verdwenen. Hoe langer ik uitstel, hoe groter de drempel wordt. Ik weet het verdomd goed, maar de uitvoering laat te wensen over. 
En dan te bedenken dat ik als kind/tiener kon eten wat ik wilde, zonder een gram aan te komen (natuurlijk was ik toen wel veel sportiever dan nu). Frustrating!!!

Ik ben gisteren opnieuw begonnen! Was eigenlijk 1 januari begonnen, maar door de stress op mijn werk ging dat falikant mis. Nu heb ik binnenkort nieuw werk en is de stress enigzins rustig 
Gisteren woog ik 113.9 kg en vanochtend 113.5 kg vanavond wegen! En het goede nieuws is dat mijn buurvrouw ook meedoet, we gaan samen naar de consults toe

Marielouisa schreef op 19-03-2024 om 12:59:

Ik ben gisteren opnieuw begonnen! Was eigenlijk 1 januari begonnen, maar door de stress op mijn werk ging dat falikant mis. Nu heb ik binnenkort nieuw werk en is de stress enigzins rustig
Gisteren woog ik 113.9 kg en vanochtend 113.5 kg vanavond wegen! En het goede nieuws is dat mijn buurvrouw ook meedoet, we gaan samen naar de consults toe

Hoe gaat het nu? Nog goed vol te houden of valt het tegen? 

Fijn dat je dit samen met iemand doet. Werkt vaak stimulerend.

Limburg2022 schreef op 25-03-2024 om 04:30:

[..]

Hoe gaat het nu? Nog goed vol te houden of valt het tegen?

Fijn dat je dit samen met iemand doet. Werkt vaak stimulerend.

Ik woog vanochtend 112.2 dus gaat de goede kant op!

Het is goed vol te houden, mede ook doordat je al wat ervaring hebt. Ik snoep er wat kaas, komkommer of ei bij. Ik hoef niet 2 kg per week kwijt te zijn, gewoon 1-1,5 kg per week vind ik zat in het begin mijn einddoel is 90 kg, daarna over op Keto of KHA.

ik overweeg weer te starten maar ergens voelt het als een ezel die zich 2x aan een steen stoot. Eerder 15 kg afgevallen met 1op1 maar 10 zit er weer aan …
Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Of juist met succesvollere ervaringen?

Ik was 13 kilo afgevallen en er zitten er weer 5/6 aan. En iedereen die ik ken die dit gedaan heeft is weer bijgekomen en flink ook.
Ik probeer nu in een calorietekort te zitten, dat werkt het beste maar dat lukt niet altijd met uitjes, vakanties en feestdagen.
Ben wel regelmatig aan het sporten.

honing14 schreef op 30-03-2024 om 10:24:

ik overweeg weer te starten maar ergens voelt het als een ezel die zich 2x aan een steen stoot. Eerder 15 kg afgevallen met 1op1 maar 10 zit er weer aan …
Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Of juist met succesvollere ervaringen?

Hier hetzelfde, alleen heb ik mij 3x aan dezelfde steen gestoten 🤭

Dieet kan zeker resultaat geven, maar dan dien je je wel strikt aan het plan te houden. Mijn grootste struikelblok en reden van stoppen met dit dieet, was het feit dat er in de avond gewoon gekookt moest worden voor andere gezinsleden. Voor mij geen doen om maanden lang apart te moeten eten en de gezellige avondjes over te moeten slaan. 

Begin eens met meer bewegen. Dat scheelt al een hoop. Meer eetmomenten per dag plannen, zodat je lichaam constant in de verbranding zit is ook erg belangrijk. Op eigen kracht en motivatie afvallen is tenslotte de beste manier om gewicht blijvend te verliezen. Het 1;1 dieet geeft snel resultaat als je je aan het plan houdt, maar zodra je weer volledig normaal gaat eten, heb je de kilo's er weer relatief snel aan. Zonde van het geld, want het 1;1 dieet is erg prijzig.

Ook ik ga het weer oppakken.
prodimed producten vind ik prettig, ik had nog wat liggen en er was een goede actie dus een en ander besteld.

Sinds kort ben ik er achter dat ik ernstige slaap apneu heb. Dus mogelijk is dat ook een reden dat ik altijd trek heb en niet snel verzadigd ben.

Voel me veel te jong om mijn hele leven met een slaapmasker te gaan slapen, dus een extra reden om weer aan de slag te gaan om kilo’s kwijt te gaan raken.

Ik ga het toch doen
Begin in stap 4. Wil gewoon niet te streng doen En met name op werk bijv kunnen lunchen met crackers
Zijn er nog actieve 1op1’ers?

Ik ben nu 3 weken bezig en er is 3 kg af  en ik doe het samen met m'n buurvrouw, dat werkt erg fijn. Ik heb elke dinsdagavond een weegmoment. Vandaag heb ik mechouia gegeten met nog een kaas/spinazie ding van de supermarkt (lust mn man niet, moest op) en morgen eet ik bloemkool tosti's, die heb ik vandaag voorbereid. Van die 500 gram bloemkool blijft niks over .... 
Ik gun mezelf ook wel wat andere keto dingetjes, zoals olijven en feta, dus doe het niet super streng en vind het op deze manier best goed vol te houden

Limburg2022 schreef op 01-04-2024 om 05:50:

[..]

Hier hetzelfde, alleen heb ik mij 3x aan dezelfde steen gestoten 🤭

Dieet kan zeker resultaat geven, maar dan dien je je wel strikt aan het plan te houden. Mijn grootste struikelblok en reden van stoppen met dit dieet, was het feit dat er in de avond gewoon gekookt moest worden voor andere gezinsleden. Voor mij geen doen om maanden lang apart te moeten eten en de gezellige avondjes over te moeten slaan.

Begin eens met meer bewegen. Dat scheelt al een hoop. Meer eetmomenten per dag plannen, zodat je lichaam constant in de verbranding zit is ook erg belangrijk. Op eigen kracht en motivatie afvallen is tenslotte de beste manier om gewicht blijvend te verliezen. Het 1;1 dieet geeft snel resultaat als je je aan het plan houdt, maar zodra je weer volledig normaal gaat eten, heb je de kilo's er weer relatief snel aan. Zonde van het geld, want het 1;1 dieet is erg prijzig.

Ik vrees dat een dieet vrijwel altijd een tijdelijk resultaat geeft. Er is immers bekend dat 95%vvan de mensen die afvallen door een dieet hun verloren kilo's er weer aan krijgen.  Plus dat hun stofwisseling ongunstig veranderd is. Het enige wat helpt is voorgoed anders blijven eten. Waardeloos.  Ik weet het.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.