Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021


ja ook al is het maar een paar kg, dan past de kleding wel lekker
ik heb inmiddels 2 passende jurken en 1 passend rokje + 1 skort die net wat krap zit (maar de knoop gaat wel dicht!)
tshirts zitten goed dus eigenlijk ben ik er klaar voor
ik ga nog door tot 10 april en daarna is het goed geweest

Hoe gaat het bij de rest?

Ik was een weekend weg en weer wat zwaarder maar dat was er vanmorgen weer af gelukkig. Ik moet eigenlijk weer een paar weken erg streng doen maar ik voel me niet zo fit, rugpijn, druk op werk etc en dan pak ik makkelijker iets lekkers.
Heb wel een paar nieuwe truitjes gekocht in maat L ipv al jaren de Xl en een nieuwe sportbroek en heb ook nog 2 broeken besteld die als het goed is morgen bezorgd worden.

Wat leuk al die passende kleren! 

Ik heb het er ook lastig mee en blijf hangen rond de 69-69,5. Ik eet ook teveel extra’s. Plakje kaas hier, eitje daar. Deed ik eerder nooit en ben ik eigenlijk ook op tegen omdat ik het zonde vind van het geld, maar het wil niet. 

OneTrickPony schreef op 21-03-2023 om 16:13:

Wat leuk al die passende kleren!

Ik heb het er ook lastig mee en blijf hangen rond de 69-69,5. Ik eet ook teveel extra’s. Plakje kaas hier, eitje daar. Deed ik eerder nooit en ben ik eigenlijk ook op tegen omdat ik het zonde vind van het geld, maar het wil niet.

Dan rest maar 1 vraag: hoe denk je dit "snoepen" te voorkomen een volgende keer? 

Snap het heel goed hoor, is ook ontzettend lastig. Maar realiseer je ook dat af en toe wat "snoepen" ook kan en mag. Je moet er alleen voor zorgen dat het enkele keren per weer voor komt, en niet een gewoonte gaat worden. Beloon jezelf bv eens als je 3 dagen echt streng het plan hebt gevolgd, om op dag 4 eens wat te "snoepen". Iets kleins, wat jij lekker vind. En ga dag 5 en 6 weer knallen, om op dag 7 weer een kleinigheidje te pakken. Zo houd je het leuk, en motiveert je dat wellicht? Spreek met jezelf af dat je alleen wat te "snoepen" mag als je je een X aantal dagen strikt aan het plan hebt gehouden. Heb je dat niet? Dan ook niet "snoepen".

Ook eens dat het veel te duur is als je er niet serieus mee bezig bent. Dan moet je eerlijk zijn en er gewoon mee stoppen. Scheelt je een hoop geld in ieder geval. Misschien is het dan nu niet het juiste moment voor jou om dit plan aan te gaan? Mischien over 2 maanden wel .. geen idee, iedereen is anders (gelukkig). Maar kom op!! Je bent goed bezig, dus niet bij de pakken neerzitten als je ff een paar keer wat tussendoor hebt genomen wat niet volgens plan was. Knop om en gaan met die banaan, je kunt het! 💪💪

Ik zit op 79,2 nu. Ik wissel  de producten af met die van Body en fit, zit nu aan de vanille shake bleh  de repen vind ik wel ok.
Ik wissel mijn dagen af tussen stap 3 en 4 nu. Meestal de dagen na het weekend even terug naar stap 3 en dan later in de week pak ik eens een kha boterham of wrap oid. 
Moet wel de komende dagen ergens ongesteld worden, dat heeft ook altijd wel effect op mijn gemoedstoestand en eetlust.

Goed bezig Dolfje! Die horrormonen ook hè  jammer dat de B&F shakes zo smerig zijn zeg, dat ontneemt je toch heel het plezier? Kun je dan niet beter een groentensmoothie met wat aardbeien (weinig kcal) en wat eiwitpoeder maken? Lijkt me veel lekkerder en daardoor makkelijker vol te houden. Met 220 kcal te besteden kun je er behoorlijk wat lekkers van maken denk ik. 

Hier weer een paar goede dagen gehad en beloond met 68,7 dus het gaat weer de goede kant op. Ik heb ook een beetje een middenweg gevonden tussen stap 3 en 4 met sowieso heel veel extra groenten, rauw of als soep en soms wat extra fruit. Ik vind het niet erg als het langzamer gaat als het beter vol te houden is. Ik hoef nog maar een kleine 4 kilo (ik ben op de helft yay! ) dus het is toch een andere proces als toen ik er 20 vanaf wilde. Zo lang het naar beneden gaat in plaats van omhoog ben ik al blij en die shakes en repen zijn dan vooral omdat het makkelijk is en me ‘on track’ houdt. 

Ik voel me ook beter bij wat meer kcal per dag en wat meer groenten en fruit. En bovendien zonder honger.

inmiddels 3 weken gestopt met 1:1 dieet. Tot 1,5 week nog steeds afname van vet% (heb thuis een weegschaal die alle waardes kan meten). Afgelopen week beetje de klad in gekomen. Een collega van mij is al ruim 1 maand bezig met Weight Care. Beetje eenzelfde concept als 1:1 dieet, maar dan heel wat goedkoper. Haar resultaat: 3,7KG eraf! Ze zit nu in stap A, en bepaalt zelf wanneer ze naar stap B gaat. Iemand ervaring met dit dieet? Heb wat reviews gegoogled, maar weinig negatieve ervaringen. Ik ga mezelf weer proberen op te pakken, en minder "tussendoortjes" nemen. Hopelijk geeft dat weer resultaat. Op eigen kracht, zonder het gebruik van maaltijdvervangers is natuurlijk nog steeds het allerbeste. Maar mocht me dit niet lukken, overweeg ik toch serieus om eens het "5 dagen pakket" van Weight Care te proberen. Al is het maar om eens te proeven en te ervaren hoe het is om een ander, vergelijkbaar, dieet te volgen. Baat het niet, schaadt het niet. Kost 25eu voor 5 dagen. Bij 1:1 betaal je (tm stap 3) rond de 50eu voor 5 dagen (natuurlijk afhankelijk welke producten je neemt). En daar komen dan nog de kosten bij van de gewone boodschappen..... Zouden jullie het interessant vinden als ik jullie op de hoogte hou hierover, en evt ervaring delen, mocht ik daadwerkelijk beginnen met Weight Care?

Ja hoor, laat maar weten hoe het bevalt.
Ik wissel ook af tussen de producten van 1 op 1 en die van Body en fit.
Het gaat nu alleen niet zo goed. Afgelopen weekend echt flink van het dieet afgeweken ( ongesteld, slechte zin etc ) en ik heb het er nog nie af. 81,2 nu en het was afgelopen donderdag 79,2 dus dat is echt wel Ff balen dus ik ga nu weer heel goed mijn best doen.
Ben wel zaterdag en gisteren naar de sportschool geweest maar zondag met die regen de hele dag niet zoveel gewandeld als ik eigenlijk zou willen.
Vandaag een gebroken dienst en moet tussendoor wel thuis zijn omdat de boodschappen bezorgd worden maar ik wil zodra die er zijn wel even een blokje om.

Hier allerlei repen geprobeerd en geproefd door de jaren heen maar de smaak was bij allen beduidend minder, op coach nutrition na. Maar die kun je ook alleen bij een consulent kopen. Qua voedingswaarden kun je ze vergelijken om te kijken of het wat voor je is toch? In veel van die shakes zit veel suiker, 1op1 ook best wel dacht ik.

Atkins vond ik zelf erg lekker en dan vooral de brownie en look-alike kitkat reep. Maar door alle zoetstoffen sloeg mn buik wel snel op hol. En waar je dat vroeger kon krijgen bij de supermarkt en drogist kon ik ze onlanhs niet meer vinden, dus weet niet of het nog verkocht wordt. 

Hier vandaag 68,4! Met nog 3 kilo er af zou ik tevreden zijn. 

Het gaat opeens erg hard, vanochtend 67,2! Geen idee waar het aan ligt, misschien even over een plateau heen. Ik klaag niet

Marielouisa schreef op 21-03-2023 om 15:25:

ja ook al is het maar een paar kg, dan past de kleding wel lekker
ik heb inmiddels 2 passende jurken en 1 passend rokje + 1 skort die net wat krap zit (maar de knoop gaat wel dicht!)
tshirts zitten goed dus eigenlijk ben ik er klaar voor
ik ga nog door tot 10 april en daarna is het goed geweest

Hoe gaat het bij de rest?

En hoe gaat 't tot nu toe? Nog steeds het doel in zicht? Nog 1 week en dan ga je stoppen met 1:1, toch? In welke stap zit je nu als ik vragen mag?

Hoe gaat het met de rest? 😀

Ik zit weer onder de 80, 89,6 vandaag maar blijf daar telkens op steken omdat ik dan regelmatig in het weekend de fout in ga. Drankjes, hapjes etc.
Komend weekend zijn we weer een weekendje weg en gaan we uiteraard paar keer uit eten. Gaan wel veel fietsen en wandelen daar dus hopelijk werkt het weer een beetje mee.

Dolfje schreef op 04-04-2023 om 07:37:

Ik zit weer onder de 80, 89,6 vandaag maar blijf daar telkens op steken omdat ik dan regelmatig in het weekend de fout in ga. Drankjes, hapjes etc.
Komend weekend zijn we weer een weekendje weg en gaan we uiteraard paar keer uit eten. Gaan wel veel fietsen en wandelen daar dus hopelijk werkt het weer een beetje mee.

Ik neem aan dat je 79,6 bedoeld? 🤭

Wel goed dat je in ieder geval onder de 80 blijft. Wat is je doel, hoeveel wil je nog kwijt? Weekend weg, heerlijk! Geniet ervan! En dat je dan even buiten je portie gaat... Ja mag ook best leven he. Niet TE streng zijn voor jezelf, anders hou je het ook niet meer vol omdat het dan gaat tegenstaan.

Limburg2022 schreef op 04-04-2023 om 04:54:

[..]

En hoe gaat 't tot nu toe? Nog steeds het doel in zicht? Nog 1 week en dan ga je stoppen met 1:1, toch? In welke stap zit je nu als ik vragen mag?

Hoe gaat het met de rest? 😀

ja het gaat goed, ben nog steeds opgewicht, heb wel wat shakes nog in huis en neem er af en toe wat, maar neem vooral waar ik zin in heb

Ik ga morgenmiddag om 1700 wegen en daarna niet meer. Ik neem ongeveer 10 repen mee naar Japan, voor ontbijt oid en verder zie ik het daar wel.

Ik zit dus in een zweefstap sochtends en smiddags shake oid en dan savonds beetje pasta+groente maar soms ook een koekje erna. Zolang ik onder de 100 blijf vind ik het prima

oh ja hahaha 79,6 gelukkig. Het was nog vroeg 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.