Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021


afgelopen weekend had ik 2 feestjes. 1 bbq en 1 cocktail party. Er werd meerdere keren gekscherend gevraagd of ik zwanger was omdat ik geen alcohol dronk. Ook zo vervelend. Al snap ik het ergens wel omdat ik normaal wel van een wijntje of cocktail hou..
Morgen weer wegen, ben benieuwd. 

@Dolfje, super goed zeg!
@MarieLouisa, dat recept van die mozzarella pannenkoekjes lijkt me echt top! En dan wat gewokte prei erover en het avondeten is weer gemaakt haha. Ik heb de ingrediënten besteld. Thanks

En veel succes allemaal 🍀

Aimee91 schreef op 22-08-2022 om 14:51:

afgelopen weekend had ik 2 feestjes. 1 bbq en 1 cocktail party. Er werd meerdere keren gekscherend gevraagd of ik zwanger was omdat ik geen alcohol dronk. Ook zo vervelend. Al snap ik het ergens wel omdat ik normaal wel van een wijntje of cocktail hou..
Morgen weer wegen, ben benieuwd.

@Dolfje, super goed zeg!
@MarieLouisa, dat recept van die mozzarella pannenkoekjes lijkt me echt top! En dan wat gewokte prei erover en het avondeten is weer gemaakt haha. Ik heb de ingrediënten besteld. Thanks

En veel succes allemaal 🍀

ha ja mensen kunnen flauw reageren he, gewoon lekker flauw terug doen "we kunnen niet allemaal alcoholist zijn, Henk"

Die pannenkoeken zijn inderdaad fijn je proeft amper de kaas

Ik moet morgen weer wegen, maar je raadt het al, dit weekend nog gefeest. Het moet nu afgelopen zijn. Ik ging in het begin zo goed en sta nu stil voor m'n gevoel

honing14 schreef op 21-08-2022 om 16:26:

Pfff dames het gaat bij mij gewoon niet Met name in de avond zwicht ik voor koolhydraten Bijv als mijn gezin ovenfrietjes eet of pasta. Overdag gaat het wel Al lunch ik af en toe mee met collega's en neem dan toch een broodje
Ik word er moedeloos van Waarom lukt het niet, wil ik het wel echt? Iedere dag baal ik van mezelf en mijn lichaam en toch doe ik niet wat nodig is.
Soms vraag ik me echt af of mijn probleem niet dieper zit.

Wat vervelend... 


Een vriendin van me doet nu een soort leefstijl traject, gericht op gezonder leven, meer bewegen en afvallen, onder begeleiding van o.a. een leefstijlcoach en een diëtist, en er is ook psychische ondersteuning om te helpen met mogelijke dieper liggende problemen. Dit duurt 2 jaar, en is gericht op het duurzaam aanpassen van de leefstijl en blijvend af te vallen. Ze lijkt er baat bij te hebben. Misschien dat zoiets ook in jouw stad beschikbaar is, mocht het iets voor je zijn? 

@marielouisa die pannenkoeken ga ik proberen!

Ik moest vanmiddag weer naar de consulente. Het vocht van vorige week is weer weg, plus een kilo extra eraf. Nu 70,5 kg en 14,9 kg afgevallen 

Afgelopen weekend waren we op bezoek bij familie in het buitenland en was het lastiger om streng te blijven, aangezien er zo werd aangedrongen om te eten. Ik heb het bij "veilige producten" gehouden, maar wel meer ervan gegeten dan officieel mag (bv vlees van de BBQ, salade en fruit). Anders was ik waarschijnlijk nog meer afgevallen. Maar goed, ik ben tevreden. En het weekend was superleuk.

Ik ben nu naar stap 4 gegaan: een 1:1 product minder, en een zuivelproduct erbij (nu dus 2 per dag), en een graanproduct. Dus ik heb vandaag voor het eerst weer een sneetje brood gegeten. Heerlijk. Vanavond ga ik nog aardbeitjes snoepen. Sinds stap 3 mag ik weer fruit, zalig vind ik dat.
Ik hoop in de komende tijd nog zo'n 2,5 kg af te vallen. Vervolgens wordt m'n doel om tussen de 68 en 70 kg te blijven. 

Fantastisch Lizzy! Echt heel knap en gewoon bijna bij je einddoel. Mag je trots op zijn!

Succes Marie! Nieuwe week, nieuwe kansen! Hopelijk lukt het je weer 😊

Ik heb vanmorgen gewogen:

Huidig gewicht: 97,8kg
Deze week afgevallen: 1,8kg
Totaal afgevallen: 5,7kg 

Op zich tevreden maar ergens had ik ook gehoopt op meer de eerste paar weken 🙊.

Wel merk ik het al voorzichtig aan mijn kleding. Ik had vandaag een jurk aan die de laatste tijd ontzettend strak om mijn borsten zat, en nu heb ik ruimte over. Jeeej!

Nog een vraagje, hoe weten jullie wat jullie vocht percentage is? Wordt dat ook verteld of kunnen jullie dat online inzien? Is er ook een online omgeving voor als je bij een consulente weegt? Ik heb daar niets over gehoord en vergeten te vragen vanmorgen. 

Zet 'm op allemaal!

Wat goed Lizzy!

Aimee  je kan inderdaad inloggen en daar staat het. 

Ik ga morgen weer. Duimen dus dat er weer iets af is.

Dankje! Wat vreemd dat mijn consulent dat helemaal niet heeft verteld 😂. Ik zou niet weten wat mijn inloggegevens zijn...

Aimee91 schreef op 23-08-2022 om 21:42:

Dankje! Wat vreemd dat mijn consulent dat helemaal niet heeft verteld 😂. Ik zou niet weten wat mijn inloggegevens zijn...

Hoe bestel jij dan? 

de website is realcareware.nl
Het is best fijn, daar staat bij mij alles, grafiekjes, bestellen etc

@ Dolfje Als ik bij haar ben, pakt ze ter plekke wat ik wil hebben. Ik ga toch maar even vragen naar inloggegevens...

Thnx MarieLouise! Geen idee wat mijn inloggegevens zijn 🧐

Aimee91 schreef op 24-08-2022 om 00:12:

@ Dolfje Als ik bij haar ben, pakt ze ter plekke wat ik wil hebben. Ik ga toch maar even vragen naar inloggegevens...

Thnx MarieLouise! Geen idee wat mijn inloggegevens zijn 🧐

Ja hopelijk krijg je ze ook 😊

dank voor jullie reacties
Ik ga dit weekend op vakantie en de knop die om moet is volledig weg
Ik ga na de vakantie weer verder en probeer voor nu de schade te beperken 

Fijne vakantie vast Honing. 
Wij gaan eind volgende week ook op vakantie en ik ben eens gaan googelen hoe anderen dat doen en kwam wat artikelen tegen misschien  heb je er wat aan :
https://www.vrouwwatbenjemooi.nl/eten/wat-eet-ik-koolhydraatarm-in-een-allinclusive-hotel/
https://dietistenpraktijkverhoeff.nl/2017/06/23/1261/
https://foodsisters.nl/blog/niet-aankomen/

Voor mezelf heb ik bedacht om maximaal 1 keer per dag iets met koolhydraten te pakken als ik daar zin in heb. En ik neem mijn sportkleding mee. Wil toch wel regelmatig sporten daar.

Ik stond net op de weegschaal en weer een paar ons eraf. Vanmiddag officieel wegen...

Ik kan via een persoonlijke pagina inloggen, dat zit bij mij onder client.1op1dieet.nl. Producten koop ik ter plekke bij de consulente, online bestellen gaat niet bij mij.
Ik kan daar wel grafiekjes en percentages zien, en BMI. Dat dalende grafiekje is wel fijn om te zien vind ik, haha  
Zo kon ik nu bijvoorbeeld ook zien dat mijn vochtpercentage bij mijn laatste weegmoment 2% lager was dan de vorige keer, toen hield ik vocht vast. De balans vetpercentage/vochtpercentage verandert natuurlijk naarmate je vordert met het dieet (vetpercentage is bij mij inmiddels 11,1% lager dan toen ik begon), en het schommelt ook een beetje, maar mijn vochtpercentage had dus duidelijke uitschieters. 

@Dolfje succes bij de consulent vandaag! 
 

honing14 schreef op 24-08-2022 om 07:09:

dank voor jullie reacties
Ik ga dit weekend op vakantie en de knop die om moet is volledig weg
Ik ga na de vakantie weer verder en probeer voor nu de schade te beperken

Is prima toch, geniet van je vakantie! Als het lukt om schade te beperken, is het mooi meegenomen. Ik hoop dat je een goede manier vindt om te genieten, en het na je vakantie weer op te pakken. Ik voel me zoveel beter nu ik al zoveel ben afgevallen; dat gevoel gun ik jou ook. Het komt uiteindelijk vast goed. En wij zijn er hier voor je! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.