Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021


honing14 schreef op 10-08-2022 om 20:52:

Bij mij toch nog een halve kilo eraf
Ga echt weer knallen deze week
Ik zit er weer lekker in en voel me zoveel beter en fitter

Goed om te horen! Komt helemaal goed zo! 

honing14 schreef op 10-08-2022 om 20:52:

Bij mij toch nog een halve kilo eraf
Ga echt weer knallen deze week
Ik zit er weer lekker in en voel me zoveel beter en fitter

Fijn zeg! Ik vind het vooral fijn dat de energie verdeling zoveel beter is, geen after dinner dips meer

Hoe gaat het met iedereen met de warmte en het dieet?

Vanmorgen gaf mijn eigen weegschaal onder de 90 aan dus hopelijk woensdag bij de consulent ook en nog een beetje meer eraf.
Ik heb vanmorgen op tijd al een klein uurtje in de sportschool gesport en ga vanavond laat nog wel een rondje wandelen met man in het park. Nu doe ik niet zoveel want echt veel te heet.
Dit weekend echt geen alcohol hier maar gewoon Spa rood en limonade. Gisteravond wel wortels met yoghurt- chilisaus dip en brie met komkommer op maar verder gaat het goed. Tijd om dadelijk een Shake of reep te pakken..
Vanavond eten we coleslaw met gemarineerde kipfilet uit de oven. Nu al zin in  . Merk wel echt dat ik elke avond uitkijk naar het eten.

Dolfje schreef op 14-08-2022 om 12:27:

Hoe gaat het met iedereen met de warmte en het dieet?

Vanmorgen gaf mijn eigen weegschaal onder de 90 aan dus hopelijk woensdag bij de consulent ook en nog een beetje meer eraf.
Ik heb vanmorgen op tijd al een klein uurtje in de sportschool gesport en ga vanavond laat nog wel een rondje wandelen met man in het park. Nu doe ik niet zoveel want echt veel te heet.
Dit weekend echt geen alcohol hier maar gewoon Spa rood en limonade. Gisteravond wel wortels met yoghurt- chilisaus dip en brie met komkommer op maar verder gaat het goed. Tijd om dadelijk een Shake of reep te pakken..
Vanavond eten we coleslaw met gemarineerde kipfilet uit de oven. Nu al zin in . Merk wel echt dat ik elke avond uitkijk naar het eten.

Klinkt goed hoor! Ik heb over het algemeen minder trek met de hitte. En ik voel me nogal opgeblazen, ik houd duidelijk weer vocht vast.
Gisteren hadden we een picknick georganiseerd voor familie om een verjaardag te vieren. Ik was alleen vergeten om ook dieetproof eten voor mezelf in te pakken. 

Nou ja. Ik heb dus dezelfde dingen gegeten als de anderen, het zij zo (maar wel minder dan de anderen). Het was een prachtige middag, en ik heb genoten van het gezelschap en het lekkere eten dat er was, maar wel met mate. De rest van de week heb ik het verder prima gedaan, dus ik hoop dat de picknick niet zoveel "schade" heeft aangericht.
Het was de eerste keer sinds ik bezig ben met het dieet dat ik echt een dag heb afgeweken van het dieet, dus ik heb besloten mezelf daar niet voor te straffen door me er heel rot/schuldig over te voelen. Vandaag gewoon de draad weer opgepakt. En doorrrr!

Wat goed Dolfje, heerlijke mijlpaal lijkt mij dat om de 8 weer in beeld te zien!
Super goed gedaan zo dit weekend toch .

En Lizzy, goede mindset. Je hebt helemaal gelijk. Zo'n heerlijke middag met familie is ook veel waard en heel knap dat je het zo strak volhoudt zeg! 

Ik had gisteren een feestje met vriendinnen op het strand. Ik heb mijn reep gegeten daar. Mijn avondprakje was mager gehakt geroerbakt met prei en teriyaki saus (aanrader trouwens die saus, echt een lekkere smaakmaker). Die heb ik opgegeten voor ik ging, ik wist niet hoe ik dat handig mee kon nemen/verwarmen.
De vele drankjes die werden aangeboden heb ik afgeslagen, op 1 blikje Steltz na. Kennen jullie dat? Heel weinig calorieën, maar natuurlijk wel alcohol wat gewoon niet slim is. Maar goed. Verder trots dat ik niet aan de wijn en alle stokbrood met smeersels ben gegaan. 

Vandaag een bbq gehad bij familie. Ik heb het gehouden bij 2 kipsaté stokjes en wat salade met feta.

Al met al tevreden .

Verder water water water. Ik heb zoveel dorst elke keer terwijl ik echt veel drink. Heel apart.

Ik heb ook constant dorst ondanks het vele drinken maar Google leert mij dat het erbij hoort.

ik moet morgen weer wegen, maar ben bang dat het tegen valt zaterdag mn verjaardag gevierd en de weegschaal gaf gewoon 2,5 kg meer aan dan de dag ervoor 😭

Marielouisa schreef op 15-08-2022 om 17:42:

ik moet morgen weer wegen, maar ben bang dat het tegen valt zaterdag mn verjaardag gevierd en de weegschaal gaf gewoon 2,5 kg meer aan dan de dag ervoor 😭

Nou je bent maar een keer per jaar jarig en ik neem aan dat je genoten hebt? Gewoon nu weer netjes en dan is het er volgende week weer af.

En nog gefeliciteerd!

Marielouisa schreef op 15-08-2022 om 17:42:

ik moet morgen weer wegen, maar ben bang dat het tegen valt zaterdag mn verjaardag gevierd en de weegschaal gaf gewoon 2,5 kg meer aan dan de dag ervoor 😭

Grote kans dat het dan vocht is! En de hitte werkt je misschien ook tegen. Wie weet valt het mee, en anders heb je volgende week vast een grote klapper qua afvallen. 

Maarre: gefeliciteerd! Het is niet bepaald een schande om je verjaardag te vieren en te genieten. Ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad. Het dieet pak je gewoon weer op en dat komt dan ook wel weer goed. No worries!

QueenLizzy schreef op 15-08-2022 om 19:49:

[..]

Grote kans dat het dan vocht is! En de hitte werkt je misschien ook tegen. Wie weet valt het mee, en anders heb je volgende week vast een grote klapper qua afvallen.

Maarre: gefeliciteerd! Het is niet bepaald een schande om je verjaardag te vieren en te genieten. Ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad. Het dieet pak je gewoon weer op en dat komt dan ook wel weer goed. No worries!

het was geweldig! Hamburger gehaald bij een boerderij, heerlijke kaas erop, tomaat, sla, goede augurken veel mozzarella + basilicum + tomaatjes gegeten Maar gewoon erg genoten en inderdaad, volgende week weer meer eraf

Vanmorgen heb ik me thuis gewogen, vanmiddag heb ik een afspraak met de consulente. 
Als het klopt wat mijn weegschaal beweert, wordt het weegmoment een teleurstelling deze week en zou het zelfs zo kunnen zijn dat ik ben "aangekomen" - door de hitte houd ik weer vocht vast. Dikkere buik dan normaal, dikkere handen en voeten, horloge zit loeistrak... Bah! Zijn er meer mensen die hier zo gevoelig voor zijn? 

QueenLizzy schreef op 16-08-2022 om 08:45:

Vanmorgen heb ik me thuis gewogen, vanmiddag heb ik een afspraak met de consulente.
Als het klopt wat mijn weegschaal beweert, wordt het weegmoment een teleurstelling deze week en zou het zelfs zo kunnen zijn dat ik ben "aangekomen" - door de hitte houd ik weer vocht vast. Dikkere buik dan normaal, dikkere handen en voeten, horloge zit loeistrak... Bah! Zijn er meer mensen die hier zo gevoelig voor zijn?

ah wat balen zeg! Goed wel dat je het meteen merkt, het vocht percentage zal dan ook hoger zijn, waardoor je eigenlijk 'lichter'  bent. Ik houdt nu ook vocht vast, 1,5% meer dan 4 weken geleden. Ik ben vanochtend naar de consulente geweest en was -2,1 kg in 4 weken tijd ... maar dat wist ik, want ja die verjaardag 

Ik heb de nieuwe blueberry bites! Die zijn lekker!

Succes vanmiddag QueenLizzy!

Afgevallen tot nu toe: 10.4 kg

Huidig gewicht 111.8 kg

Marielouisa schreef op 16-08-2022 om 09:41:

[..]

ah wat balen zeg! Goed wel dat je het meteen merkt, het vocht percentage zal dan ook hoger zijn, waardoor je eigenlijk 'lichter' bent. Ik houdt nu ook vocht vast, 1,5% meer dan 4 weken geleden. Ik ben vanochtend naar de consulente geweest en was -2,1 kg in 4 weken tijd ... maar dat wist ik, want ja die verjaardag

Ik heb de nieuwe blueberry bites! Die zijn lekker!

Succes vanmiddag QueenLizzy!

Afgevallen tot nu toe: 10.4 kg

Huidig gewicht 111.8 kg

Ha! Maar toch afgevallen, en al ruim 10 kg kwijt! Top hoor!

En dankjewel! Vorige week zei de consulente al dat, gezien m'n gedoe met vocht, de volgende keer het weegmoment waarschijnlijk niet representatief zou zijn door de hittegolf. Vorige week hield ik ook al wat vocht vast, maar het is nu merkbaar erger. Ach ja. We gaan het zien! Ik ben wel al heel benieuwd hoe het volgende week zal zijn, als de temperaturen weer wat zijn gezakt. 

Ik ga vanmiddag naar de blueberry bites vragen! Ben benieuwd. 

QueenLizzy schreef op 16-08-2022 om 10:21:

[..]

Ha! Maar toch afgevallen, en al ruim 10 kg kwijt! Top hoor!

En dankjewel! Vorige week zei de consulente al dat, gezien m'n gedoe met vocht, de volgende keer het weegmoment waarschijnlijk niet representatief zou zijn door de hittegolf. Vorige week hield ik ook al wat vocht vast, maar het is nu merkbaar erger. Ach ja. We gaan het zien! Ik ben wel al heel benieuwd hoe het volgende week zal zijn, als de temperaturen weer wat zijn gezakt.

Ik ga vanmiddag naar de blueberry bites vragen! Ben benieuwd.

Net terug van de consulente, met o.a. blueberry bites! Lekker proberen deze week. 

Waar ik al bang voor was is uitgekomen: ik ben 600 gram zwaarder dan vorige week en m'n vochtpercentage is 3% hoger dan vorige week; en toen was het al aan de hoge kant. Ik weet dat het vocht is en dat ik niet echt ben aangekomen, maar toch: bleh! 

Maarrr ik ben niet van plan me te laten ontmoedigen. Op naar volgende week.

Ah balen zeg! Je moet maar zo denken, dat is dus 2,1 kg vocht wat je al extra vasthoudt tov vorige week! Dus je bent eigenlijk 1,5 kg afgevallen!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.