Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Afvallen met WW (voorheen Weight Watchers)


Poezie

Poezie

06-02-2022 om 12:44 Topicstarter

Hoe gaat het bij jullie? Hier heeeel langzaam, maar tot nu toe gebruik ik steeds al mijn weekextra punten. Komende tijd hoop ik dat wat in te perken. 

had vorige week 90 weekpunten over. Deze week sta ik tot nu toe op 89 punten (weegdag is op dinsdag) dus vermoed dat door bewegen nog wel paar punten bij komen. Heb juist moeite om zoveel op te krijgen. 
Krijg best wat beweegpunten. 
Bij nieuwe startweek begin ik op 24 weekpunten

nu 3kg eraf, maar heb nu Corona dus sta even stil. Moet het doen met wat er in huis is 😅. 

Hoe gaat het hier? Ik ben nu bijna 7 kilo kwijt (niet allemaal door WW). Ik heb even stil gestaan, mede door Corona die ik had. Maar ben wat meer gaan bewegen en dat heeft het plateau doorbroken.
Wel vind ik het moeilijk om goed aan de calorieën te komen met de punten die ik heb, dus gebruik nu standaard wat extra punten van mijn weekpunten.
Hoe doen jullie dat? Ik heb bijv yoghurt als zero, maar daar kan ik slecht tegen en voor soya yoghurt moet ik dan wel punten tellen.

Leuk om jullie verhalen allemaal te lezen. Ik heb besloten ook te beginnen met weight watchers. In een grijs verleden twee keer eerder gedaan. En twee keer na niet heel lang weer mee gestopt. Maar beide keren deed ik het met iemand samen die helemaal niet gemotiveerd was, en we waren allebei nog erg jong toen. Dat was minstens 15 jaar geleden dus toen waren de fysieke bijeenkomsten ook verplicht en daar vind ik weinig aan.

Ik heb besloten het programma online te gaan volgen. En ga maar gelijk beginnen, ook al ga ik deze week op korte vakantie. Hoe gaat het met jullie?

Mwa… Corona gehad 2,5mnd terug dus alles wat in het slop geraakt, nog wat klachten. Ga nu weer netjes alles registreren. Bewegen gaat redelijk maar kan beter. Nu nog te moe van een weekendje weg vorige week (lastig met ME, covid eroverheen). Fietsen sowieso. Oh en in Londen op een dag 20km gelopen dus dat tikt wel aan ook natuurlijk, jammer alleen dat ik dan heel lang moet bijkomen 😅. 

voor mij werkte het niet en  heb weer opgezegd. Mis inderdaad ook de feedback. Nu met een diëtist proberen. Stimuleert mij net wat meer

Poezie

Poezie

06-07-2022 om 09:53 Topicstarter

Helaas is de app niet meer fijn om mee te werken. Daarom heb ik besloten om er na afloop van mijn abonnement mee te stoppen. Wellicht speelt het ook mee dat ik het veel te druk heb om me echt goed in de app te verdiepen. De app biedt zoveel functies dat het vertroebeld. 

Even een upje. Ik wil 15 kilo afvallen en heb een digitaal abonnement van WW voor 1 jaar afgesloten. Dankzij een kortingsactie is het nu 15 euro per maand.

De app was even zoeken, maar nu ik het door heb vind ik het wel prettig werken. Ik heb 23 dagpunten en 28 weekpunten.

Is er iemand bezig met het digitale programma via de app? Hoe bevalt het op langer termijn?

Het enige waar ik een beetje mee zit is het opzeggen. Ik lees overal op internet dat het opzeggen niet goed gaat, er kosten worden afgeschreven en je direct te maken krijgt met een incasso bureau. Op de site en in de app staat wel heel duidelijk hoe je moet opzeggen. Iemand hier ervaring mee? Ik zou dit dus pas over een klein jaar moeten doen omdat ik het voor 1 jaar heb afgesloten, maar ben liever alvast voorbereid.

@lena55, ik heb zelf een aantal maanden WW gedaan, ook met een kortingsactie. Ik vond het een erg fijn programma en het heeft mij geholpen om doelen te behalen. Ik vond de app ook erg fijn werken en heb niet echt honger gehad. Aan het begin is het even zoeken maar als je eenmaal doorhebt hoe het werkt is het erg prettig. Ik heb zelf onlangs (2 weken geleden) opgezegd vanwege een verandering in mijn leven waardoor ik even niet verder af mag vallen. Ik vond dit erg gemakkelijk gaan. Ik heb opgebeld naar een nummer dat via de site gemakkelijk te vinden is en aangegeven dat ik op wilde zeggen en de reden. Daar werd helemaal niet moeilijk over gedaan en ik heb zelfs het resterende bedrag van die maand terug gehad, ook al was de actie periode nog niet voorbij. Van mij dus alleen maar positieve verhalen, ook met betrekking tot opzeggen.

Bedankt voor je reactie! Ik ben blij om te horen dat jij het opzeggen positief hebt ervaren. Als ik de reviews moet geloven die ik op internet tref, lijkt het een of andere malafide organisatie.

Ik vind de app ook wel prettig. Het is toch wel anders dan de gratis calorieëntellers. 

Poezie

Poezie

28-11-2022 om 17:38 Topicstarter

Ik heb zojuist mijn abonnement opgezegd. De app is veel minder gebruikersvriendelijk dan voorheen. Als ik bijvoorbeeld "tomaat" intyp krijg ik eerst een lijst met allerlei recepten te zien waar tomaat in is verwerkt. Naast deze app gebruik ik ook de fatsecret app. Die bevalt me veel beter.

Het opzeggen via de app ging trouwens wel heel makkelijk en ik kreeg meteen een bevestiging via de mail.

Fijn om te lezen dat het opzeggen vlot ging.

Jammer, maar als je het niet fijn vindt om te gebruiken is het zonde van het geld. Ben je wel afgevallen met ww?

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, misschien dat dit scheelt. Ik kan wel goed overweg met de app, alleen zitten er wel wat vreemde keuzes in. Maar het doet wat het moet doen. Ik ben nu 4 kilo afgevallen in iets meer dan een maand tijd. Ik verwacht nu met de komende feestdagen dat het in december niet zo snel zal gaan.    

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.