Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Afvallen met WW (voorheen Weight Watchers)

Drie jaar geleden ben ik met Weight Watchers 17 kg afgevallen. Daarna ben ik heel lang op gewicht gebleven, maar sinds de corona crisis zitten er weer 7 bij helaas.
Ik heb alle boekjes e.d. nog steeds bewaard en weet dat er in de bibliotheek het een en ander te lenen valt.

Ik ben van plan om het weer op te pakken, maar ik vind de cursus veel te duur. Ben jij er ook mee bezig of wil je er ook aan beginnen?
Misschien kunnen we hier samen mee aan de slag gaan en elkaar ondersteunen en stimuleren!


Poezie

Poezie

04-08-2021 om 18:25 Topicstarter

Hierbij mijn eerste tip (van de cursus meegekregen): ben je gek op ijs, dan kun je ook ingevroren fruit met griekse yoghurt (0,1% van de Jumbo doe ik meestal) en een beetje zoetstof in de blender doen.
Superlekker als je ijs verslaafd bent

goeie tip, Thanks! 👍

Poezie

Poezie

04-08-2021 om 18:47 Topicstarter

Graag gedaan 

Het nadeel is wel dat WW om de zo veel tijd een ander programma heeft en dat er dan veel veranderingen zijn. Het kan zijn dat de ene forummer iets anders volgt dan een ander maar recepten uitwisselen kan wel.

Een ordinaire tvp. Ik heb al vaker naar ww gekeken maar ik vind het zo duur en ben bang dat ik het het geld niet waard vind. Dus ik lees even mee. 

Ik moet al 3 jaar 10 kilo eraf ...inmiddels nog 16 🤣😅🙈

Ik doe WW, het online programma.
Moet zeggen dat ik de afgelopen 2 weken even het laat voor wat het is, maar ik ga het wel weer actief oppakken.

In totaal 11kg afgevallen, maar ik moet er wel heel veel.

Ik ben trouwens per maand iets meer dan een tientje kwijt.
Het abonnement loopt een jaar.

Ik doe ook WW online. Ben 9 kilo afgevallen. Deze vakantie zet ik het op een laag pitje maat blijf ik lekker bewegen en als school weer begint knal ik er nog 9 af. Is het idee tenminste 😀. 

Ik maak ijs van een bevroren rijpe banaan, een scheutje amandelmelk en kersen of mango erdoor. Heerlijk!

PinkFlower schreef op 04-08-2021 om 18:53:

Een ordinaire tvp. Ik heb al vaker naar ww gekeken maar ik vind het zo duur en ben bang dat ik het het geld niet waard vind. Dus ik lees even mee.

Ik moet al 3 jaar 10 kilo eraf ...inmiddels nog 16 🤣😅🙈

Ik heb me 1x ingeschreven, 3 dagen later bleek ik zwanger en ik kreeg precies 0 euro terug. Ik vond dat zo niet klantvriendelijk.

Maar het programma trekt me wel en dan denk ik weer, zal ik toch???

Poezie

Poezie

04-08-2021 om 19:23 Topicstarter

O wat goed, al 11 kg eraf! Voelt goed denk ik?

Ik deed de cursus, maar die was wel een stuk duurder . Ik volgde de smartpoints.

Eerlijk gezegd ben ik op het moment van het openen van dit topic pas begonnen, nadat ik vier cornetto's had verorberd 
Heel stom, ik weet nog precies hoe goed ik me voelde met het gezonde eetpatroon en het afvallen. Ik heb toen ook geen moment honger gehad. Ergens afgelopen jaar ben ik de weg weer kwijtgeraakt en heb het gemaksvoedsel weer opgepakt.

Poezie

Poezie

04-08-2021 om 19:25 Topicstarter

LydiaDietz schreef op 04-08-2021 om 19:18:

Ik doe ook WW online. Ben 9 kilo afgevallen. Deze vakantie zet ik het op een laag pitje maat blijf ik lekker bewegen en als school weer begint knal ik er nog 9 af. Is het idee tenminste 😀.

Ik maak ijs van een bevroren rijpe banaan, een scheutje amandelmelk en kersen of mango erdoor. Heerlijk!

Klinkt goed, die ga ik zeker proberen!

Wellicht dat de regelmaat na de vakantie je wel helpt, maar knap dat je er al 9 kilo af hebt hoor!

Ik wil er in totaal minimaal 12 kg af, dan heb ik officieel een gezond gewicht. Maar ik hoop er in totaal 17 af te kunnen krijgen.

Poezie

Poezie

04-08-2021 om 19:30 Topicstarter

_melon schreef op 04-08-2021 om 19:20:

[..]

Ik heb me 1x ingeschreven, 3 dagen later bleek ik zwanger en ik kreeg precies 0 euro terug. Ik vond dat zo niet klantvriendelijk.

Maar het programma trekt me wel en dan denk ik weer, zal ik toch???

O jee, dat is ook wat

Ik vond weight watchers sowieso heel erg gericht op de verkoop van hun producten, die echt veel te duur waren. Wel vond ik de coach die we toen hadden heel goed. Helaas stopte zij er nadat ik er een jaar bij zat mee, toen kregen we een andere die ik niet zo goed vond en ben ermee gestopt.

Misschien zou je eerst kunnen proberen om mbv boeken uit de bieb en `de propoints/ smartpoints die online te vinden zijn of een gratis calorieën app het zelf te doen? Als je dat aanspreekt kun je je altijd nog aanmelden bij WW.

Poezie schreef op 04-08-2021 om 19:30:

[..]

O jee, dat is ook wat

Ik vond weight watchers sowieso heel erg gericht op de verkoop van hun producten, die echt veel te duur waren. Wel vond ik de coach die we toen hadden heel goed. Helaas stopte zij er nadat ik er een jaar bij zat mee, toen kregen we een andere die ik niet zo goed vond en ben ermee gestopt.

Misschien zou je eerst kunnen proberen om mbv boeken uit de bieb en `de propoints/ smartpoints die online te vinden zijn of een gratis calorieën app het zelf te doen? Als je dat aanspreekt kun je je altijd nog aanmelden bij WW.

Ik koop die producten ook niet hoor. Grote onzin. Sommigen zijn ook heel creatief met het maken van aangepaste recepten. 48 gram van dit, 16 gram van dat. 1 gram meer en er zit een punt bij. Dat kan aantikken. Ik ga voor af en toe iets ongezonds. En niet bijna dagelijks een ww-taartje want dan blijft de behoefte. 

Ik heb ook wel eens ww gevolgd, op zich prima maar ik tel toch liever calorieën. Wat ik bijvoorbeeld een nadeel vind, is dat sommige dingen heel veel punten hebben in vergelijking met de calorieën. Als je calorieën telt, kan je makkelijker is een keer wat ongezonders eten dan bij ww. Als jullie snappen wat ik bedoel

Heda schreef op 04-08-2021 om 20:55:

Ik heb ook wel eens ww gevolgd, op zich prima maar ik tel toch liever calorieën. Wat ik bijvoorbeeld een nadeel vind, is dat sommige dingen heel veel punten hebben in vergelijking met de calorieën. Als je calorieën telt, kan je makkelijker is een keer wat ongezonders eten dan bij ww. Als jullie snappen wat ik bedoel

Heda schreef op 04-08-2021 om 20:55:

Ik heb ook wel eens ww gevolgd, op zich prima maar ik tel toch liever calorieën. Wat ik bijvoorbeeld een nadeel vind, is dat sommige dingen heel veel punten hebben in vergelijking met de calorieën. Als je calorieën telt, kan je makkelijker is een keer wat ongezonders eten dan bij ww. Als jullie snappen wat ik bedoel

Daar kan je je extra punten voor gebruiken die je elke week hebt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.