Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

5 kilo kwijt na de zomervakantie


hier 60,8 vanmorgen, best prima! 1,2 eraf nu, hopelijk zak ik nu ook echt richting de 60.

aagh balen cala die lekke band. Ik snap dat je dan een zak chips pakt

fijn dat het meeviel blondie. De Bmi zegt idd meer als alleen een gewicht. 55kg is voor mij nog een prima gewicht.

even een nieuw bericht de site deed beetje raar

hier 62.0 vanochtend. Niet supergezellig op het eten gelet maar wel veel gesport en nu al het vocht van de vakantie kwijt

Goedemorgen! Hier gaat het mwah. Ik heb vanochtend weer gesport, heel fijn, maar ik heb me de afgelopen week dik en inactief gevoeld. Het beter eten is moeilijk, ik eet teveel brood bij de lunch en als ik me shit voel 's avonds eet ik ook weer brood. Ik weet niet hoe ik van die slechte gewoonte af moet komen! Maar ik kón het wel, want van de zomer (voordat ik op vakantie ging) ging het veel beter met goed eten. Ik baal ook dat ik nog steeds in de 78-range zit, want voordat ik op vakantie vertrok was het 77,9 kilo, en dat is toch net wat fijner dan die 78... 

Er hoeft geen nieuw gewicht in de tabel, ik ben vooralsnog niet van plan me wekelijks te wegen...

Brood is op zich prima he Earlygreythee. Eet je volkorenbrood? En wat eet je er op?

Ik heb me ook niet gewogen. Mijn startgewicht bleek een goede dag te zijn in de maand want ben nu iedere keer als ik op de weegschaal sta zwaarder dan toen.

Due-scimmie schreef op 06-10-2021 om 09:49:

Brood is op zich prima he Earlygreythee. Eet je volkorenbrood? En wat eet je er op?

Klopt, ik eet idd volkoren brood en dat is prima. Maar met de diëtiste heb ik afgesproken dat bij de lunch 2 à 3 boterhammen genoeg is, en ik eet er 4 en als ik er dan 's avonds nog eentje neem, is dat echt teveel op een dag. Ik moet ook nog mijn beleg gezonder maken, want het liefst eet ik vlokken

Due-scimmie schreef op 06-10-2021 om 09:49:

Ik heb me ook niet gewogen. Mijn startgewicht bleek een goede dag te zijn in de maand want ben nu iedere keer als ik op de weegschaal sta zwaarder dan toen.

Dus dan is het nu de uitdaging om weer op dat startgewicht te komen, wel fijn dat je op een goede dag gewogen hebt!

Earlgreythee schreef op 06-10-2021 om 09:54:

[..]

Klopt, ik eet idd volkoren brood en dat is prima. Maar met de diëtiste heb ik afgesproken dat bij de lunch 2 à 3 boterhammen genoeg is, en ik eet er 4 en als ik er dan 's avonds nog eentje neem, is dat echt teveel op een dag. Ik moet ook nog mijn beleg gezonder maken, want het liefst eet ik vlokken

Maar als je honger hebt, is het dan toch niet genoeg? Ik zou me denk ik eerder focussen op gezonder beleg dan op het aantal boterhammen.

Ik probeer me te focussen op gezonde keuzes maken/aanleren en eten op gevoel en niet te eten uit verveling enzo. Ow en op rustiger eten en vaker kauwen. Het is nog zo vaak hap slik weg waardoor ik denk ik meer eet dan eigenlijk nodig. 

Hier 71,6 kg vandaag. Valt me niet tegen ondanks nachtdiensten, heb dan altijd constant trek en voor m’n gevoel een veel tragere stofwisseling.

Lengte is 1,73m trouwens.

Cala

Cala

06-10-2021 om 13:01 Topicstarter

Eten uit verveling herken ik! Dat probeer ik mezelf af te leren, maar af en toe trap ik er toch in. De zak chips is echt niet leeg gegaan gister, maar toch stond de weegschaal vanochtend op 81,6   Hoe dan?!
Ik ga vanavond de tabel bijwerken, ik moet nu eigenlijk werken

Cala

Cala

06-10-2021 om 22:33 Topicstarter

Ik heb de tabel aangepast. Voor degene die BMI erin willen dat kan! Ik kon alleen even niet terug vinden of jullie die al genoemd hadden in een eerder bericht, dus als jullie die nog een keertje doorgeven, zet ik het erin. Op naar (vooral voor mezelf) nieuwe week/nieuwe kansen! 

Ha meiden, ik woog vanochtend 75.6. Mijn eerste streefgewicht is 70.0. Deze week mocht ik voor het eerst weer sporten na mijn bevalling. Normaal doe ik bootcamp en dat vind ik superleuk. Na de bevalling moet je rustig opstarten en vooral oppassen met springen en je buikspieren (als je een dyastase hebt). Helaas hebben we de afgelopen weken nogal problemen met het naar bed brengen van onze oudste dochter. Ze raakt erg in paniel en we zijn er heel druk mee. En dan nog een baby die aandacht vraagt, ook s nachts. Dat is best pittig!! Toch zie ik nog langzaam wat kilo's verdwijnen zonder dat ik er nu heel veel moeite voor doe. Heel fijn ik geloof alleen elke keer de weegschaal niet. 

Wat fijn dat je de tabel hebt bijgewerkt Cala! Mijn BMI is nu 22,6

Zo, Ikeakrukje (geweldige nick trouwens!) dat is inderdaad pittig! Sterkte! En fijn dat het cijfer op de weegschaal blijft dalen!

Cala, die gewichtstoename zal voornamelijk vocht zijn! Ik had een keer Mexicaans gegeten de avond voor de weegdag. De kruiden die ik had gebruikt waren erg zout. En wat bleek: in 1 dag 2 kilo erbij 

Het viel mij alles mee 85,9 dat is beter dan verwacht 😊

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.