Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

5 kilo kwijt na de zomervakantie


De weegschaal stond op 86 Super blij mee, onder de 87 en al weer een eind richting het gewicht dat ik normaal heb. Schommel al jaren tussen de 83 en 85. Dan klinkt 86 niet zo heel gek (zeker na 92 🙈). 

wat goed Pytha!!

Ikeakrukje schreef op 29-09-2021 om 19:25:

Ha damea, goed bezig allemaal! Mijn gewicht vanochtend was 76, 4. Fijn om het getal iets naar beneden tr zien gaan. Eerste mijlpaal is om onder de 75 te komen. En als ik onder de 70 ben mag ik mezelf trakteren op een personal shopping sessie. Heb na alle zwangerschsppen niks leuks meer in mijn kast. Wat hebben jullie jezelf beloofd als beloning?

Ik heb mezelf een Maison365 box beloofd, maar twijfel nog of ik dat doe bij mijn streefgewicht (dat lijkt nog zoooo ver weg) of als ik onder de 60 kom.

ik ben echt aan het twijfelen of ik door moet gaan voor mijn streefgewicht, of dat ik tevreden moet zijn met 65-66 kilo (en dan ook zorgen dat ik daar niet boven kom). Ik heb broeken maat 28 of 36/38. En mijn shirts zijn maat s. 

Gisteren een feest met oud collega's die ik zo'n 6 jaar niet gezien heb. Ik stond buiten te praten en zei dat ik naar binnen ging omdat ik het koud had. Oud collega (man): Ja, maar jij hebt ook geen vet op je botten. 

Alles boven de 66 vliegt eraf als ik minder snoep/meer beweeg. En dan gebeurt er eigenlijk niks meer. Ik ben 47. Misschien wordt het tijd dat ik eens gewooon tevreden ben 😊.

Blauwelucht, wat goed dat je daar op die manier over nadenkt! En soms is het gewoon goed he? 

Hier weer vol aan de bak na mijn weegpauze. Ik merk dat ik de teugels wat makkelijker laat vieren als ik me niet weeg, dus we gaan er vanaf vandaag weer vol voor! Moet ongesteld worden deze week dus ik denk niet dat ik heel blij wordt van mijn weegschaal woensdag..... We zullen zien! 

Hoe is het met iedereen? Lekker weekend gehad? 

Heel fijn weekend gehad, maar ook al een  goede week een hoop borrels. Weegschaal was woensdag heel lief met 86, maar dat was de dag daarna al weer over. Ik vrees een stijging deze week. Op zich vind ik dat niet eens erg. Alleen komend weekend een heel weekend gekkigheid en vlak daarna vakantie. Klinkt als een recept voor kilo’s er aan ipv er af 🙈

Dat zou nog weleens mee kunnen vallen hoor Pytha! Waarschijnlijk is het redelijk wat vocht wat je vasthoudt, en dat is er daarna ook redelijk snel weer af! 
Als voorbeeldje (niet dat ik de wijsheid in pacht heb hoor), ik heb me tijdens de zomervakantie 4 weken niet gewogen. Ben 3 weken op vakantie geweest en ben niet erg streng geweest. Wel veel bewogen, maar niet heel erg opgelet met eten. 
Toen ik terugkwam, heb ik een week weer netjes opgelet met eten en veel bewogen. In totaal ben ik tijdens die 4 weken maar 6 ons aangekomen. Dus misschien valt het straks wel mee wat je in totaal aankomt!

Hier een heerlijk weekend gehad met veel gebak, hapjes etc (verjaardagen) 🙈
Dus ik ben benieuwd morgen (ik ga toch even wegen) 
Wel weinig beweging gehad afgelopen weekend, maar gisteren ingehaald en vanavond ook nog even aan de bak. 

Toch (nog) geen weegpauze Fidodido? Wie weet valt het mee morgen! 

Cala

Cala

05-10-2021 om 14:53 Topicstarter

Ik heb een fijn weekend gehad, niet zo veel gedaan. Vanavond ook nog even sporten. Ben erg benieuwd wat de weegschaal morgen gaat zeggen. Ik denk dat ik ongeveer gelijk gebleven ben

@blauwelucht waar is je streefgewicht op gebaseerd?  En als je nu in de spiegel kijkt, denk je dan zelf ook dat het prima is? Want waarom zou je anders inderdaad door gaan. Dan zou ik de focus meer richten op op dit gewicht blijven

Blondie5 schreef op 05-10-2021 om 11:57:

Toch (nog) geen weegpauze Fidodido? Wie weet valt het mee morgen!

Vorige week heb ik niet gewogen, merkte wel dat de motivatie deze week ivm verjaardagen een beetje weg was. Ik ging ongezonder eten en dat was niet mijn bedoeling 

Mijn schoonzusje is begonnen met bootcamp en vroeg of ik mee ga. Heeft iemand ervaring hiermee? Is dat te doen een paar maand na een zwangerschap? 
ik twijfel omdat ik allerlei pijntjes  in knieën en enkels heb en geen blessures wil, naast dat ik ook geen zeeën van tijd over heb. Het lijkt me daarentegen wel leuk

Cala schreef op 05-10-2021 om 14:53:

Ik heb een fijn weekend gehad, niet zo veel gedaan. Vanavond ook nog even sporten. Ben erg benieuwd wat de weegschaal morgen gaat zeggen. Ik denk dat ik ongeveer gelijk gebleven ben

@blauwelucht waar is je streefgewicht op gebaseerd? En als je nu in de spiegel kijkt, denk je dan zelf ook dat het prima is? Want waarom zou je anders inderdaad door gaan. Dan zou ik de focus meer richten op op dit gewicht blijven

Ik durf het bijna niet te zeggen. Maar toen de kinderen klein waren hadden we zo'n wii fit. En daar stond dat een bmi van robd de 22 het gezondst was. Daar is mijn streefgewicht op bepaald 😊.

En de spiegel. De ene keer ben ik tevreden en de andere dag weer niet. Ik ben nogal wispelturig geloof ik.

Oh Blauwelucht maar dat heb ik ook! Op sommige dagen kijk ik in de spiegel en denk ik: mwah, kan ermee door. Maar sommige dagen denk ik: hmmmm, er mag nog wel wat af! 


Ik wil mijn BMI (en lengte) wel in de tabel, zoals ik aangaf. Dan zie je ook beter de verhoudingen denk ik. Want ik ben zelf 1,71 en als ik bv. 55 kilo zou wegen vraagt iedereen of ik ziek ben 😀

Cala

Cala

05-10-2021 om 22:39 Topicstarter

Dat ga ik er morgen in zetten @Blondie! Op de laptop gaat dat allemaal net wat makkelijker (zit nu op mn mobiel). Wil je zowel je huidige bmi als je streefbmi erin?

@Blauwelucht, oke de spiegelvraag is misschien een beetje dom, want ik denk dat iedereen dagen heeft dat het spiegelbeeld goed bevalt en dagen dat je denkt mwah, dat kan beter. Het lijkt me lastig om te bedenken of het dan nu gewoon goed is of toch door wil gaan omdat je een getal in je hoofd hebt, maar wat waarschijnlijk echt nog hard werken is.

@Fidodido
Ik heb geen ervaring met een lijf na een bevalling, maar als het je leuk lijkt zou ik iig een proeflesje doen. Als je een goede trainer hebt, wordt er ook rekening gehouden met blessures en zwakke plekken en krijg je soms net wat andere oefeningen die minder zwaar/belastend zijn bv voor je knieen. Maar dat ligt er helemaal aan of je een trainer hebt die ervaring en een opleiding heeft gedaan, of iemand die zichzelf een trainer
noemt en sporten leuk vindt, maar verder niet zoveel kunde heeft.

Mijn fietsband was opeens leeg net na het sporten, dus toen moest ik 40 minuten naar huis lopen en toen heb ik maar een zak chips open getrokken toen ik eenmaal op de bank zat. Dus...

Wat balen van je lekke band Cala! Hopelijk viel het mee op de weegschaal vanmorgen!
Fidodido, weet niet wanneer je bevallen bent, maar misschien moet je lichaam nog een tijdje normaliseren na de bevalling? Ikzelf bleef ook heel lang op een bepaald gewicht hangen, ook toen ik echt al een tijd geleden bevallen was. Ik zou ook zeker een proeflesje nemen en kijken of het bij je past! Zo Iemand kan natuurlijk heel goed zien en adviseren welke spieroefeningen goed bij jouw wensen passen. 
Hier 66,1 op de weegschaal vanmorgen. Viel me alles mee! Zeker omdat ik twee weken minder heb opgelet en nu ook ongesteld ben. 
Hoe is het met iedereen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.