Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

5 kilo kwijt na de zomervakantie


Ik ga ook graag meedoen. Morgenochtend heb ik weer afspraak bij de diëtiste dus dan kan ik mijn huidige gewicht doorgeven. Hierbij alvast mijn eerste post als stok achter de deur 😉

Cala

Cala

28-09-2021 om 19:16 Topicstarter

Blondie5 schreef op 28-09-2021 om 16:28:

Klopt Imaginary, maar afgelopen weekend was ook druk met borrels en etentjes. Supergezellig, en heb mezelf ook niet laten gaan, maar ik ben ook niet heel streng geweest. Ik houd nu gewoon even weegpauze en let wat minder op, is ook wel fijn.
Maandag er weer vol tegenaan!
Is het handig om ook lengte en/of BMI in de tabel te zetten?
(sorry Cala bedenk me dat dat meer werk is voor jou )

Maakt niet uit, want de tabel blijkt ontzettend makkelijk te maken! Dus als mensen dat willen kan dat erbij gezet worden.  Ik hou het voor mezelf zonder

Huidig gewicht: 72,0 (had ook niet echt anders verwacht want ben nog geen week bezig)

huidig gewicht: 61.1
verbaast me niet na het afgelopen weekend en valt me eigenlijk nog enigszins mee. 

Mag ik ook meedoen? Een jaar of twee geleden ben ik 5 kilo aangekomen die er nooit meer af zijn gegaan, ondanks meerdere halfslachtige pogingen. En nu ben ik het afgelopen halfjaar nog eens 5 kilo extra aangekomen, en die wil ik er écht heel graag afhebben. Voor mij echt confronterend, ik ben nog nooit zo zwaar geweest. 

Ik ben alweer een paar weken goed op mijn eten aan het letten, maar vooralsnog zit er niet echt vooruitgang in dus dat vind ik zwaar frustrerend. Ik dacht, misschien helpt het de motivatie om ergens mee te schrijven. 

Ik begon op 72.5, weeg nu 70.8 en wil graag naar 64. 

Vanochtend weer gewogen. 63.6kg. Begin is er al is het ook veel vocht nu denk ik

Welkom dames! Oceane, je hebt al een goed begin gemaakt toch? 
Hier vandaag dus niet gewogen, is wel even wennen na maanden twee keer per week wegen. Merk dat ik daardoor de teugels ook wat meer laat vieren, dus we gaan komende week gewoon weer wegen haha!

Cala

Cala

29-09-2021 om 11:42 Topicstarter

Welkom Oceane en Earlgreythee (soms ben ik zo simpel, ik las je naam en ben gelijk even thee gaan zetten, wat een goed idee!).

Goed bezig angel83!

Ik stond op de weegschaal en het getal flikkerde heel even naar 79.9 maar kwam uiteindelijk toch op 80.0 uit. Ik ben er blij mee, maar die 79.9 had wel net iets mooier geweest! Ik heb het gevoel dat ik goed bezig ben deze week en hoop dat ik dit door kan zetten en niet weer omhoog schommel.

Lekker Cala! En dat harde werk kan ook nog doorwerken tot volgende week!

goed bezig cala. Hij blijft vast snel op 79.9 staan 

Wat goed Cala!

Dochter hier heeft vandaag gebraakt. Hoop maar dat ze me niet aansteekt want heb vanaf vanavond 4 avond-nachtdiensten...

Ha damea, goed bezig allemaal! Mijn gewicht vanochtend was 76, 4. Fijn om het getal iets naar beneden tr zien gaan. Eerste mijlpaal is om onder de 75 te komen. En als ik onder de 70 ben mag ik mezelf trakteren op een personal shopping sessie. Heb na alle zwangerschsppen niks leuks meer in mijn kast. Wat hebben jullie jezelf beloofd als beloning? 

Vanochtend vergeten te wegen 😊. Ik had de kleren al aan toen ik er aan dacht en echt geen tijd meer om alles uit te doen. Volgende week maar weer.

jij ook weegpauze Blauwelucht 

Cala schreef op 29-09-2021 om 11:42:

Welkom Oceane en Earlgreythee (soms ben ik zo simpel, ik las je naam en ben gelijk even thee gaan zetten, wat een goed idee!).

Ha, heerlijk! Mijn all time favourite 😊

Dank voor het welkom! Vanochtend gewogen bij de diëtiste: 78,8 kilo. Startgewicht was 84 kilo maar dat was al in juni vorig jaar 🙃 Ik ben in februari 2020 bevallen van onze tweede zoon en daarna moest er een knop om, maar die blijkt verrekte lastig om te zetten… Daarom ga ik sinds enkele maanden naar een diëtiste. Met haar heb ik een doel voor over 5 weken vastgesteld: dan wil ik 1,5 tot 2 kilo afgevallen zijn, dus dan wil ik tussen de 76,8 en 77,3 kilo zitten. Een streefgewicht voor de langere termijn vind ik lastig te benoemen, maar ik wil sowieso naar de 75, dus die mag in de tabel!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.