Jouw lijf
PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?
PhilDunphy
05-10-2023 om 22:12
Ysenda schreef op 05-10-2023 om 07:36:
ik blijf stil staan, maak verkeerde eetkeuzes en beweeg te weinig. PT als stok achter de deur zorgt er wel voor dat ik niet helemaal van het pad af raak.
Maar straks komt wel de nare combi dat PT op vakantie is en tegelijkertijd mijn favoriete sportschool (want 24/7 en ik train graag aan het begin van mijn dag) dicht is wegens verbouwing.
En om nu met de fiets eerst een half uur te gaan fietsen, dan intensief sporten en weer terug te fietsen zie ik mezelf niet doen maar de auto pakken is ook weer zo wat.
Waarom? Ik pak altijd de auto naar de sportschool. Ik doe genoeg sportiefs binnen die sportschool om mij daar niet schuldig over te hoeven voelen.
@Alhambra: balen dat het zo anders loopt dan je wilde. Maar op niveau blijven is ook al een hele uitdaging, dus als dat op dit moment het hoogst haalbare is, is er niks mis mee om je dat voor te houden. Met het oog op de moeilijke feestdagen die nog gaan komen, is het wellicht best realistisch.
@Hier: een moeilijke week gehad. Ik voelde me niet helemaal top, dus ik neigde naar makkelijke keuzes. Ik heb uiteindelijk toch best wat goede keuzes gemaakt, zoals zondag: het gezin at afhaalpizza en ik heb het gehouden bij mijn opwarmsoepje. Maandag idem dito toen de left overs werden gegeten en ik niet mee deed. En vandaag de left-over taart laten staan.
Minder sterk was gister, mijn verjaardag. Ik heb taart op, chocola, een stroopwafel en patat. Eigenlijk mij vol laten gaan. Mocht van mezelf, maar the day after is het toch altijd even slikken. Leuk cadeautje van de weegschaal gister was wel dat er weer wat af was: -4,3kg nu in totaal. Vandaag gaf de weegschaal na al die snacks gister natuurlijk wel weer wat anders aan, maar dat is maar tijdelijk ga ik vanuit. Als het goed is zit ik dus nog lekker on track. De -10kg zal ik niet halen, maar ik hoop met -6kg het jaar af te gaan sluiten. Het zou mogelijk moeten zijn als ik zo door ga.
Morgen een nieuw trainingsprogramma uitproberen in de sportschool.. ik ben benieuwd!
Dolfje
10-10-2023 om 07:37
PhilDunphy schreef op 10-10-2023 om 07:31:
Oke dat trainingsprogramma was zwaaaaar
Spierpijn?
Ik moest gisteren bij de Egym weer de kracht test doen en ging van negative weer naar regular en voel dat ook wel.
Ysenda
10-10-2023 om 08:00
PhilDunphy schreef op 05-10-2023 om 22:12:
[..]
Waarom? Ik pak altijd de auto naar de sportschool. Ik doe genoeg sportiefs binnen die sportschool om mij daar niet schuldig over te hoeven voelen.
Omdat de auto pakken terwijl de afstand opzich niet zo groot is voor mij echt wel een ding is. Want het is niet simpel deur uit weg rijden ding doen, terug rijden parkeren klaar. Het is bedenken waar staat mijn auto ook al weer, heb ik 'm het laatst gebruikt of zoon,,dus zou ik het moeten weten of moet ik het zoon vragen. Dan kan het zijn dat ik de halve wijk door moet lopen, rijden, ding doen en weer terug. Rondjes rijden om een plekje te vinden met geluk staat hij 1 straat verder met pech aan de andere kant van de wijk, dan weer naar huis lopen.
En ik vind het niet zo milieuvriendelijk en passen bij sportactiviteiten relatief dicht bij huis.
Auto is voor mij de optie als alle andere dingen niet kunnen, lopen, fietsen, ov komen echt als eerste op geruime tijd gevolgd door de auto. Ik vind het ook een grote inspanning, je moet continu opletten en met add is dat niet altijd mijn beste kwaliteit.
PhilDunphy
11-10-2023 om 22:56
Dolfje schreef op 10-10-2023 om 07:37:
[..]
Spierpijn?
Ik moest gisteren bij de Egym weer de kracht test doen en ging van negative weer naar regular en voel dat ook wel.
Ja ik had zeker spierpijn! En een heel zwaar gevoel, helemaal uitgeput.
Die overgang van de egym is soms ook wel heftig ja. Een nieuwe trainingsvorm én nieuw gewicht, dat wil wel eens aantikken. Wel lekker!
@Ysenda: oh ja, ik heb weer veel te veel vanuit mijn eigen kader gedacht. Als je het zo omschrijft snap ik je goed ja.
Vandaag weer wezen sporten. Ik heb dit keer het gehele schema kunnen doen, op de allerlaatste burpees na. Ik moest er 3x 12, maar heb het na 3x6 opgegeven. Maar voor de rest heel hard gewerkt en dat gaf een fijn gevoel.
Ook chocoladepepernoten afgeslagen en de pepernoten-snoeppot op werk genegeerd. Dus weer lekker bezig.
Hoe gaat het bij de rest?
alhambra
11-10-2023 om 23:10
Ik heb een blessure opgelopen bij het sporten dus datvis balen. Genoeg bewegen zit er dus even niet in.
Ysenda
11-10-2023 om 23:49
alhambra schreef op 11-10-2023 om 23:10:
Ik heb een blessure opgelopen bij het sporten dus datvis balen. Genoeg bewegen zit er dus even niet in.
kun je nog om de blessure heen bewegen?
Dat is echt een groot voordeel van een goede PT merk ik nu. Ik gaf dinsdag aan erg last te hebben van mijn schouder. Dus werd het leg-day. En toch ook wel een beetje armen voor zover het ging.
Dolfje
12-10-2023 om 07:49
Ik ben gisteren ook weer naar de Egym gegaan, moest wel naar de sportschool want we ku thuis niet douchen. Na het eten hebben we nog een klein rondje gewandeld.
Ga vanmiddag denk ik even beetje cardio doen en dan weer daar douchen.
Morgen hebben we als het goed is weer warm water.
Qua gewicht blijft het ongeveer hetzelfde.
alhambra
12-10-2023 om 20:11
Ysenda schreef op 11-10-2023 om 23:49:
[..]
kun je nog om de blessure heen bewegen?
Dat is echt een groot voordeel van een goede PT merk ik nu. Ik gaf dinsdag aan erg last te hebben van mijn schouder. Dus werd het leg-day. En toch ook wel een beetje armen voor zover het ging.
Ja ik zou bijvoorbeeld krachttraining kunnen doen. Ik houd nog een paar dagen rust en dan ga ik inderdaad wel naar de sportschool maar dan alleen wat ik kan.
duizel
12-10-2023 om 20:34
ik ben gestart met e-gym. 2 keer in de week. Zou volgens de informatie die ik kreeg effectief zijn. Hoe vaak gaan jullie?
Hier lag het even stil en ook wat aangekomen. Nu weer op de rit hoop ik. Dat ik nu sport scheelt. Daar heeft motivatie om op mijn eten te letten.
Dolfje
12-10-2023 om 20:41
duizel schreef op 12-10-2023 om 20:34:
ik ben gestart met e-gym. 2 keer in de week. Zou volgens de informatie die ik kreeg effectief zijn. Hoe vaak gaan jullie?
Hier lag het even stil en ook wat aangekomen. Nu weer op de rit hoop ik. Dat ik nu sport scheelt. Daar heeft motivatie om op mijn eten te letten.
2-3 keer, ligt een beetje aan hoe de week loopt.
PhilDunphy
12-10-2023 om 23:23
Ik ga 3x per week. Af en toe 2x als het niet lukt qua planning.
Ik heb een tijdje lang alles gegeten wat los en vast zit en tegelijkertijd 3x gesport. Ik deed dan 10 a 20 min cardio en daarna 2x 8 apparaten egym. Toen kwam ik ondanks het sporten wel gewoon aan (natuurlijk) door al dat eten, dus het is zeker geen wondermiddel. Maar sinds 1 aug ben ik heel strikt op mijn voeding aan het letten én heb ik Egym gedaan 3x per week. Ik zit nu op -4kg (in 2 a 2,5 maanden dus). Ik ben in kracht flink vooruit gegaan volgens de testmetingen, voel me fitter en na die paar maanden beginnen mijn broeken beduidend ruimer te zitten. Dus het heeft naar mijn idee wel goed effect (mits icm netjes eten). Maar ik zou zelf nog wat grotere sprongen met mijn vetpercentage willen maken, want daar is geen enkele verandering in gekomen. Dus ik ben nu tijdelijk overgestapt op een krachtschema van de instructeur.
Dolfje
13-10-2023 om 07:25
Hier qua gewicht dus ook nog niet verandering maar ik voel wel dat ik wat strakker ben geworden.
alhambra
13-10-2023 om 13:46
Fietsen lukt weer gelukkig!
Van de week stond me snaaien ineens tegen. Dat is een welkom gevoel.
Fijn weekend iedereen!
Dolfje
13-10-2023 om 14:43
alhambra schreef op 13-10-2023 om 13:46:
Fietsen lukt weer gelukkig!
Van de week stond me snaaien ineens tegen. Dat is een welkom gevoel.
Fijn weekend iedereen!
Doe mij dat gevoel
Net lekker Egym gedaan, nog geen weekend want morgen ook nog werken. Niet leuk maar goed voor de stappen zeg maar.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.