Jouw lijf
PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?
stokstaart
17-01-2023 om 07:25
Fijn Friezinnetje! Ik kan er nog weinig van zeggen want nog steeds ongesteld. Ik merk wel dat mijn nachten beter zijn, ik ben minder wakker. Ik heb een sporthorloge dat bijhoud wat mijn stresslevels zijn en die zijn ook heel erg laag als ik netjes eet.
Dus misschien zie ik het deze week nog niet op de weegschaal, mijn nachtrust is het wel eens met dit eet regime.
FaithfulDuck87
17-01-2023 om 07:26
oh, mijn nachtrust wordt verstoord, iig 2 keer naar toilet. En dan ga ik altijd al voor ik naar bed ga. Dat vind ik wel vervelend.
stokstaart
17-01-2023 om 07:29
Ik vind 2x plassen in de nacht hemels
In slechte periodes moet ik er elke 2u uit.
Maar met dit eetregime dus maar 2 keer en dat noem ik dan beter slapen.
Lollypopje
17-01-2023 om 07:32
stokstaart schreef op 17-01-2023 om 07:29:
Ik vind 2x plassen in de nacht hemels
In slechte periodes moet ik er elke 2u uit.
Maar met dit eetregime dus maar 2 keer en dat noem ik dan beter slapen.
Ik ook, vannacht werd ik 4x wakker. Heb nachten gehad waar ik gerust de 5of6x haalde 
Sinds na de kerst is mijn nachtrust weer ontregelt. Terwijl ik daarvoor een periode zelfs stukken beter sliep dan normaal. Sliep zelfs makkelijk in 😳 Ik hoop dat ik daar weer naar terug ga.
Ysenda
17-01-2023 om 07:36
ik hebb de ah app 'Mijn leefstijlcoach ' geïnstalleerd en doe daar nu de beter slapen challenge en ontspannings yoga van.
Dat is best een fijne app, ik had 'm vorig jaar ook en toen hielp het zeker maar zoals zoveel nieuwjaarsvoornemens sneuvelde het gebruik ergens half februari.
Dit jaar hoop ik verder te komen.
Morgen heb ik weer een weegmoment.
Dolfje
17-01-2023 om 08:09
Ik ben mijn bijgekomen pond van het weekend weer kwijt gelukkig.
Dadelijk werken en vanmiddag naar de sportschool. Normaal werk ik op dinsdagavond en sport ik op maandag en donderdag maar moet deze week op woensdag en donderdagavond werken dus het is even anders.
Net een halve komkommer gesneden wat nog over was en een paar wortels en een mandarijn mee en op het werk ligt nog een reep van mijn dieet voor de lunch maar kan goed dat ik dat pas eet als ik thuis ben.
Vanavond eten we groenteballetjes en koolsla. Moet alleen nog even Griekse yoghurt halen voor de dressing want dat is op.
Myrdal
17-01-2023 om 08:10
Wat een positieve berichten. Leuk! Dat vaak er uit moeten 's nachts herken ik niet, hoogstens 1x per nacht. Ik word vaker gewekt door de kinderen dan dat ik moet plassen
Hier ook een positief bericht, gisteren zo'n goede dag gehad, de fijnste tot nu toe, goed gegeten, totaal geen zin gehad in iets lekkers en genoeg bewogen. Vanmorgen weer gewogen en sinds de start 2 weken geleden nu een halve kilo er af. Aangezien ik niet mijn hele eetpatroon heb gewijzigd maar telkens kleine stapjes doe ben ik dik tevreden. Eens zien wat vandaag brengt!
Lollypopje
17-01-2023 om 08:22
Bij mij is het ook meer dat ik vaak wakker word en pas weer in slaap kan vallen als ik ben gaan plassen, dan andersom.
Vanochtend even op de weegschaal gestaan en in twee weken al een kilo kwijt 😳
Had niet verwacht dat ik zo makkelijk weer richting mijn gewicht van november zou gaan. Daarna zal het vast weer een stuk minder snel gaan en dat is helemaal prima. Graag zelfs. Ik wil niet te snel gaan 
MelMel
17-01-2023 om 10:21
Hier vanmorgen gewogen en de eerste twee kilo zijn er nu echt af.
Op het werk deze twee weken een beweeg challenge. Afdelingshoofd liep gisteren als beginnetje even 25 km hard. Dat doe ik hem niet na maar voor donderdag staat er 12 km op de planning.
Netherfield
17-01-2023 om 12:05
Ik heb gesnaaid gisteravond. Vandaag poging wagen om dat niet te doen. Zoals mijn kleren nu voelen stel ik het wegen nog even uit.
Saga
17-01-2023 om 12:15
MelMel schreef op 17-01-2023 om 10:21:
Hier vanmorgen gewogen en de eerste twee kilo zijn er nu echt af.
Op het werk deze twee weken een beweeg challenge. Afdelingshoofd liep gisteren als beginnetje even 25 km hard. Dat doe ik hem niet na maar voor donderdag staat er 12 km op de planning.
Pff als beginnetje? Ik vind jouw 12km al fantastisch ver, zet hem op
alhambra
17-01-2023 om 14:16
Ben op kantoor en vanwege het mooie weer ging iedereen wandelen als pauze. Daarna een overleg met allerlei koeken. Normaal had ik genomen uit automatisme, nu had ik er geen zin in. Het trok minder dan eerder 
stokstaart
17-01-2023 om 14:30
Ik had onderweg naar huis ongelooflijk zin in een zak chips. Paprika wokkels met vette knoflooksaus om precies te zijn. Mezelf ingehouden en thuis een boterham genomen naast een bak kwark. De lust is weg 
Dolfje
17-01-2023 om 20:02
Ik heb vanavond een razende honger, heb vanmiddag gesport en denk dat ik overdag te weinig gegeten heb. Heb na het avondeten al een bakje yoghurt op , 2 lepels pindakaas en 2 babybell kaasjes ( niet allemaal tegelijk
)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.