Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wel of niet, wat zouden jullie doen? (Verhuizen)


Dat is jammer Yuuki! Probeer niet geïrriteerd te zijn, want er waren ook goede argumenten tegen; je twijfelde zelf ook. Denk maar aan al dat geld dat jullie nu overhouden

Yuuki

Yuuki

22-07-2021 om 08:24 Topicstarter

Julali schreef op 22-07-2021 om 07:35:

Hebben jullie een gesprek gehad? Heeft je man uiteindelijk besloten dat het geen haast heeft? Dat huis in september, is dat een concreet plan, of meer een zoethoudertje om jou nu rustig te houden?

Het klinkt alsof hij jou als een kind behandelt. Hij gaat over dit soort zaken, omdat het zijn geld is en jij hebt je te schikken.

Ik zou heel snel een opleiding gaan doen en werk zoeken, zodat je zelf ook iets te zeggen hebt over je eigen leven. Dit is toch niks zo? Jij zit daar maar met drie kinderen thuis en een hele bak ellende en hij stapt het huis uit en heeft nergens last van en houdt jou klem in deze situatie.

Nee, ik kreeg 's middags een app dat hij met zijn vader had gesproken (was te verwachten) en dat dit 'm niet wordt. En toen het hele verhaal van september enz. erachteraan. En nee dat is geen concreet plan verder, enkel op dezelfde manier als nu verder zoeken. 

Het voelt wel een beetje alsof ik mijn man nu als boeman afschilder, dat is echt niet zo. Hij doet ook veel om mij te ondersteunen naast zijn werk, gaat extra vroeg weg 's ochtends zodat hij vroeger aan zijn uren is en 's middags/avonds meer uren thuis is wanneer de kinderen wakker zijn. Maargoed,dat ik ook ga bijdragen is sowieso een belangrijk plan. 

Yuuki schreef op 22-07-2021 om 08:24:

[..]

Nee, ik kreeg 's middags een app dat hij met zijn vader had gesproken (was te verwachten) en dat dit 'm niet wordt. En toen het hele verhaal van september enz. erachteraan. En nee dat is geen concreet plan verder, enkel op dezelfde manier als nu verder zoeken.

Het voelt wel een beetje alsof ik mijn man nu als boeman afschilder, dat is echt niet zo. Hij doet ook veel om mij te ondersteunen naast zijn werk, gaat extra vroeg weg 's ochtends zodat hij vroeger aan zijn uren is en 's middags/avonds meer uren thuis is wanneer de kinderen wakker zijn. Maargoed,dat ik ook ga bijdragen is sowieso een belangrijk plan.

Wat heeft zijn vader hiermee te maken? Waarom beslist hij dit met zijn vader en niet met jou?  

Yuuki

Yuuki

22-07-2021 om 08:28 Topicstarter

Duiveninhetnieuws schreef op 22-07-2021 om 07:36:

Dat is jammer Yuuki! Probeer niet geïrriteerd te zijn, want er waren ook goede argumenten tegen; je twijfelde zelf ook. Denk maar aan al dat geld dat jullie nu overhouden

Ik ben niet geirriteerd, dat was man omdat ik verdrietig ben (en ik zat niet huilend of als stampvoetend klein kind op de bank, maar wel gezegd dat ik het jammer vind omdat dit echt op een buitenkans leek en dat ik hoop dat we iets anders moois zullen vinden wat in de buurt komt). Er waren ook hele goede tegenargumenten ja! En daarom begrijp ik de keuze ook en ik kan me er in vinden, ondanks de teleurstelling.

Ik hoop dat het vanaf september thuis wat rustiger wordt, als ze naar de nieuwe opvang gaan.

Yuuki

Yuuki

22-07-2021 om 08:32 Topicstarter

Julali schreef op 22-07-2021 om 08:26:

[..]

Wat heeft zijn vader hiermee te maken? Waarom beslist hij dit met zijn vader en niet met jou?

Hij neigde sowieso al naar nee hoor, dus ik had er rekening mee gehouden. Vader heeft er verstand van (vindt hij), die had het ook over geen kapitaal kunnen opbouwen en dan vastzitten, wat man in zijn denken bevestigde 'dus' was de conclusie duidelijk.

(Maar schoonouders zeggen ook tegen man dat je hier ook huizen van 800 kunt vinden. Als ik zeg dat ze met alle liefde een link o.i.d. kunnen sturen waar dat te zien is, blijft het uiteraard stil...)

Yuuki schreef op 22-07-2021 om 08:32:

[..]

Hij neigde sowieso al naar nee hoor, dus ik had er rekening mee gehouden. Vader heeft er verstand van (vindt hij), die had het ook over geen kapitaal kunnen opbouwen en dan vastzitten, wat man in zijn denken bevestigde 'dus' was de conclusie duidelijk.

(Maar schoonouders zeggen ook tegen man dat je hier ook huizen van 800 kunt vinden. Als ik zeg dat ze met alle liefde een link o.i.d. kunnen sturen waar dat te zien is, blijft het uiteraard stil...)

Maar een koophuis is toch sowieso onbereikbaar als jullie maar 2,5 ton kunnen lenen, terwijl ze minstens 5 ton kosten bij jullie in de buurt? Dus jullie zitten hoe dan ook vast aan huur. 

De oudere generatie heeft vaak geen idee wat huizen kosten en hoe moeilijk het nu is. Ze hebben ook geen idee hoe het voor jou en de kinderen is om dagelijks vast te zitten in een veel te klein appartement met gedoe met de buren, terwijl jullie geen kant op kunnen. 

Waarom luistert je man naar deze mensen, terwijl jij niet tot hem doordringt? Het lijkt erop dat hij jou niet serieus neemt en niet als partij ziet om dit soort zaken mee te bespreken en samen iets te beslissen over jullie leven. 

Bestaan er geen tuinhuiscomplexen/ volkstuinhuisjes in de buurt? Veel mensen in grote in steden die in flats of appartementen wonen huren zoiets. Het zijn een soort kleine huisjes op een stukje grond waar men naartoe trekt voor de rust.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

22-07-2021 om 09:05

Julali schreef op 22-07-2021 om 08:42:

[..]

Maar een koophuis is toch sowieso onbereikbaar als jullie maar 2,5 ton kunnen lenen, terwijl ze minstens 5 ton kosten bij jullie in de buurt? Dus jullie zitten hoe dan ook vast aan huur.

De oudere generatie heeft vaak geen idee wat huizen kosten en hoe moeilijk het nu is. Ze hebben ook geen idee hoe het voor jou en de kinderen is om dagelijks vast te zitten in een veel te klein appartement met gedoe met de buren, terwijl jullie geen kant op kunnen.

Waarom luistert je man naar deze mensen, terwijl jij niet tot hem doordringt? Het lijkt erop dat hij jou niet serieus neemt en niet als partij ziet om dit soort zaken mee te bespreken en samen iets te beslissen over jullie leven samen.

Inderdaad, de oudere generatie zit vaak in, bijna, afbetaalde huizen en betalen een schijntje aan hypotheek. 



@TO,

Als er nu al geen huizen binnen budget zijn, zijn die er in september ook niet. Of de prijzen blijven stijgen weet ik niet, maar het is niet aannemelijk dat tegen september de boel in zal storten waardoor het opeens wel goedkoper wordt. Je man brengt dan wel het geld binnen, maar jij zit de hele dag in een te klein huis met buren die overlast ervaren. Het is niet eens een "thuis" voor je, je bent constant bezig de buren tevreden te houden en oplossingen bedenken. Ik vind echt dat je man daar meer rekening mee mag houden. 

Er is maar 1 oplossing: zelf gaan werken, zodat je iets in de pap te brokkelen hebt. Wat een gevangenis is dit voor je. 

Julali schreef op 22-07-2021 om 08:42:

[..]

De oudere generatie heeft vaak geen idee wat huizen kosten en hoe moeilijk het nu is. Ze hebben ook geen idee hoe het voor jou en de kinderen is om dagelijks vast te zitten in een veel te klein appartement met gedoe met de buren, terwijl jullie geen kant op kunnen.

Waarom luistert je man naar deze mensen, terwijl jij niet tot hem doordringt? Het lijkt erop dat hij jou niet serieus neemt en niet als partij ziet om dit soort zaken mee te bespreken en samen iets te beslissen over jullie leven.

Helemaal eens met deze post. Hoezo bespreekt je man dit met zijn vader ipv met jou, en hakt hij dan eenzijdig de knoop door?!?

En waarom ga jij daarmee akkoord??

Klinkt als een ouderwetse relatie waarin de man(nen) het voor het zeggen heeft, want de man werkt en brengt geld in het laatje. 

Hij heeft geen idee hoe het voor jou is om hele dagen met kinderen in een te klein huis te zitten (en dan hebben we het nog niet over je arme buren gehad).

Julali schreef op 22-07-2021 om 09:10:

Er is maar 1 oplossing: zelf gaan werken, zodat je iets in de pap te brokkelen hebt. Wat een gevangenis is dit voor je.

Werk maakt in dit geval toch niets uit? Het is niet dat ze door het hebben van een eigen inkomen de nee van haar man kan overrulen en daar gaat het in dit geval natuurlijk om. Ik heb niet het idee dat man alles bepaalt zonder rekening te houden met TO of dat zij geen enkele inspraak heeft.

Ik ben wel voor werken, maar ik denk dat het voor de beslissingsbevoegdheid niks uit maakt.

Quasidomo schreef op 22-07-2021 om 09:22:

[..]

Werk maakt in dit geval toch niets uit? Het is niet dat ze door het hebben van een eigen inkomen de nee van haar man kan overrulen en daar gaat het in dit geval natuurlijk om. Ik heb niet het idee dat man alles bepaalt zonder rekening te houden met TO of dat zij geen enkele inspraak heeft.

Ik ben wel voor werken, maar ik denk dat het voor de beslissingsbevoegdheid niks uit maakt.

Ik krijg obv de berichten van de TO ook niet het idee dat ze samen beslissen en dat ze beiden een gelijkwaardige stem hebben in die beslissing. Ik denk dat geen inkomen daarin wel meespeelt. 

Yuuki

Yuuki

22-07-2021 om 09:33 Topicstarter

Ja, een koophuis is voor nu sowieso onbereikbaar. Hoe dat er over een aantal jaar, als het inkomen en het spaarbedrag gegroeid zijn en als we ook de mogelijkheid hebben ook verder weg naar huizen te kijken en niet alleen binnen deze stad, uitziet, kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen (wat gaan de huizenprijzen doen), maar ik denk dat we er dan in ieder geval een stuk beter voor staan. 

Oh welnee, schoonouders wachten al jaren op een huis wat ze zouden overnemen maar waar elke keer iets tussenkomt. Ze wonen nu in het appartement waar ze al woonden toen man geboren werd met de constructie dat schoonmoeder, euh is daar een woord voor in het Nederlands, zij is de aanspreekpersoon voor alle mensen die in die flat wonen als er problemen zijn o.i.d., ze maakt de trappenhuizen schoon, moet de planten in het hof water geven, als het sneeuwt moet zij de wegen vrijmaken, dat soort dingen. Haar salaris is dat ze gratis in het appartement wonen + nog een bedrag en dan het salaris van schoonvader nog ernaast natuurlijk. Man en zijn broer deelden 1 kamer, die door een kledingkast in de helft werd verdeeld, er pasten een bed en bureau in en daar moest je je tussendoor persen. Zo'n leven wil ik niet voor mijn kinderen.
(Maargoed, het valt vast niet op  maar ik heb sowieso geen al te hoge pet op van schoonouders. Nadat er dingen zijn gezegd bij het overlijden van onze eerste hoeft het van mij helemaal niet meer. Ik doe normaal voor de goede vrede, maar heb verder niks met ze)
Dus waarom hij daar naar luistert en/of die mening er meer toedoet dan de mijne, geen idee. Misschien heb ik mezelf de laatste jaren te veel gedegradeerd tot enkel moeder (niet dat moeder 'min' is, maar dat ik verder geen kunnen of weten heb). Geen idee...

Die volktuintjes bestaan hier inderdaad en dat ziet er fantastisch uit, maar daar kom je helaas niet zomaar binnen, staan gigantische wachtlijsten voor. 

En waarom ik er akkoord mee ben gegaan... Weet niet. Omdat er ook wel echt hele goede tegenargumenten waren. Ik dan het gevoel heb dat ik mijn zin zou doordrammen als een stampvoetende kleuter 'want ik wil per se dit huis wehhhh'. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

22-07-2021 om 09:40

Yuuki, je schreef dat dit een buitenkans leek. Inderdaad, léék. Want veel te duur. Probeer je daar niet op blind te staren. Het was geen buitenkans. 

Misschien als tip: vanaf nu al het geld wat je bij dat andere huis méér kwijt zou zijn, opzijzetten. Dan zie je waarschijnlijk dat het én taai rondkomen is én je straks een buffer hebt.

Je had je woonomstandigheden dan ook beter geregeld vóór je meer kinderen nam dan je in je huidige appartement kan huisvesten. Nu zit je klem en aangezien je man de kostverdiener is, heeft hij idd een grotere stem. Als hij liever nog een paar jaar doorbuffelt zodat je kan kopen dan snap ik best dat hij niet maandelijks 1700 euro door de plee wil trekken. Want met huur betalen bouw je natuurlijk niets op. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.